Aihe: Leveä kitarahihna
1 2
tilikum
15.11.2007 22:19:07
http://www.netikka.net/minotaur.pai … ings/Kuvat/kitarahihna%20valmis.jpg

Täytyy myöntää, että on hieno hihna. (hieno oli nostokin;)
ituvirtanen
05.01.2020 15:52:33

Black Zombie 82: Itsekin haluaisin kankaisen kitarahihnan. Nahkainen tuntuu jotenkin perverssiltä.

Jotenkin tuota perverssiä voisi avata. Nahka on jätettä, jota syntyy vain ja ainoastaan lihatuotannon sivutuotteena. Lehmiä ei kasvateta missään nahan, vaan lihan takia. Rollsinkin penkit tulevat lihakarjalta, jos se avaa yhtään tätä kuviota.

Omat käyttöhihnat teetin Mikki Housen Katalla, joka taikoo mitä vain ja vähän enemmänkin.
korvaoo
08.01.2020 22:45:25
Nykyisellään on kyllä melko turhaa yrittää tehä ite kitarahihnoja minkäänlaisia, puhumattakaan leveistä nahkasista, kun nahan hinta on mitä on ja itämaista saa suht laadukasta valmista pilkkahintaan. Lisäksi jos laitteet on kotiompelustasoa, niin rahaa ja aikaa palaa varmasti moninkertaisesti mitä ostamalla kaupasta valmiin. Oon ite tehny käytännössä lähes kaikki kitarahihnani ja puolustukseksi sanottakoot että isä lopetti firmansa joitain vuosia sitten ja edelleen on ompelukone ja nahkavaraston jämät käytössä, niin saa periaatteessa ilamseks, ei kovin siistiä, eikä aina ihan parastakaan. Harmillisesti vaan kaikki paksut nahkat on jo loppu, joten alkaa myös hihnojen tekeminen olla historiaa.
Ite haluan suositella tilaushihnojen tekijöitten tuotoksia, suomesta on ainakin moinen aiemmin löytynyt. Suomalaisen tukeminen on kuitenkin jalo teko.
kaikki paitsi on turhaa.
hallu
08.01.2020 22:47:46
korvaoo: Nykyisellään on kyllä melko turhaa yrittää tehä ite kitarahihnoja minkäänlaisia, puhumattakaan leveistä nahkasista, kun nahan hinta on mitä on ja itämaista saa suht laadukasta valmista pilkkahintaan. Lisäksi jos laitteet on kotiompelustasoa, niin rahaa ja aikaa palaa varmasti moninkertaisesti mitä ostamalla kaupasta valmiin. Oon ite tehny käytännössä lähes kaikki kitarahihnani ja puolustukseksi sanottakoot että isä lopetti firmansa joitain vuosia sitten ja edelleen on ompelukone ja nahkavaraston jämät käytössä, niin saa periaatteessa ilamseks, ei kovin siistiä, eikä aina ihan parastakaan. Harmillisesti vaan kaikki paksut nahkat on jo loppu, joten alkaa myös hihnojen tekeminen olla historiaa.
Ite haluan suositella tilaushihnojen tekijöitten tuotoksia, suomesta on ainakin moinen aiemmin löytynyt. Suomalaisen tukeminen on kuitenkin jalo teko.

Ei se ole pelkkää jaloutta, oman kokemuksen mukaan laadukas nahkahihna kestää yhtä kauan kuin kitarakin. Itselläni vanhin käytössä oleva hihna on kolmekymmentä vuotias.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
korvaoo
09.01.2020 15:10:45 (muokattu 09.01.2020 15:15:14)
hallu: Ei se ole pelkkää jaloutta, oman kokemuksen mukaan laadukas nahkahihna kestää yhtä kauan kuin kitarakin. Itselläni vanhin käytössä oleva hihna on kolmekymmentä vuotias.

mun vanhin taitaa myös lähennellä 25 vuotta, isä teki aikanaan ja on samalla levein, siistein ja muutenkin paras hihna jota mulla on :)
(kuvassa vertailua tästä hihnasta ja itämaanihmeestä...)
https://www.dropbox.com/s/xvfxgsev7 … sn2e/2020-01-09%2015.11.34.jpg?dl=0
kaikki paitsi on turhaa.
Krice
09.01.2020 17:43:34

Black Zombie 82: Mutta sen pitäisi olla leveä, kun kitarani on niin painava, että alkaa ohut hihna sattumaan olkapäähän.

Kannattaa kokeilla weighless-tyyppistä hihnaa, joka venyy hieman. Todella mukavan tuntuisia. Esim. Fender Weighless tai Dunlop Mesh, joka on ehkä vähän parempi ja tukevampi kuin Fender.
hallu
09.01.2020 21:09:29
korvaoo: mun vanhin taitaa myös lähennellä 25 vuotta, isä teki aikanaan ja on samalla levein, siistein ja muutenkin paras hihna jota mulla on :)
(kuvassa vertailua tästä hihnasta ja itämaanihmeestä...)
https://www.dropbox.com/s/xvfxgsev7 … sn2e/2020-01-09%2015.11.34.jpg?dl=0

Hieno on hihna, mutta jumalauta onko tuo kitara Yamaha SG3000s ? se on ihan kiistatta maailman hienoin lankku........ otti ihan mahanpohjasta nähdä se .... on blingiä, mutta ehdottoman hieno skeba.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
fox
09.01.2020 21:51:29

hallu: Hieno on hihna, mutta jumalauta onko tuo kitara Yamaha SG3000s ? se on ihan kiistatta maailman hienoin lankku........ otti ihan mahanpohjasta nähdä se .... on blingiä, mutta ehdottoman hieno skeba.

Kyllähän se 3000 taitaa olla.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
korvaoo
10.01.2020 10:48:28 (muokattu 10.01.2020 10:49:36)
Kyllähän se on :) elämää sittemmin nähnyt jne mutta paras ostos ikinä :D
kaikki paitsi on turhaa.
fox
10.01.2020 11:08:42

korvaoo: Kyllähän se on :) elämää sittemmin nähnyt jne mutta paras ostos ikinä :D

Onhan se varsin oivallinen, Spinex-mikeillä. Painoakin on "kohtuullisesti", mutta sen kanssa kyllä juttuun tulee. Eikä nuo mallisarjan yläpään Ibanez Artistit juurikaan kevyempiä ole. ;)
korvaoo
12.01.2020 08:45:59
fox: Onhan se varsin oivallinen, Spinex-mikeillä. Painoakin on "kohtuullisesti", mutta sen kanssa kyllä juttuun tulee. Eikä nuo mallisarjan yläpään Ibanez Artistit juurikaan kevyempiä ole. ;)

Tuota yksilöä rahtasin nuorempana pitkin suomea busseissa ja junissa niin että toisessa kädessä saatto olla marsun 40w valvestate ja selässä iso reppu. Jostain syystä sillon ei ollu kunnon kanssa isommin ongelmaa :D painoa tuolla muistaakseni melki 7 kiloa laukkuineen.
Mitä tulee oivallisuuteen, niin nyt vasta löyty kitara joka pääsee ees liki soitettavuudeltaan ja soundeiltaan kun taloon tuli tokain Les Paul reborn ls-50 vuodelta 80. Tosin niin monipuolinen tuo tokai ei ole mitä tuo yamaha, mutta se siitä offtopicista :)
kaikki paitsi on turhaa.
hallu
12.01.2020 11:56:18
korvaoo: Tuota yksilöä rahtasin nuorempana pitkin suomea busseissa ja junissa niin että toisessa kädessä saatto olla marsun 40w valvestate ja selässä iso reppu. Jostain syystä sillon ei ollu kunnon kanssa isommin ongelmaa :D painoa tuolla muistaakseni melki 7 kiloa laukkuineen.
Mitä tulee oivallisuuteen, niin nyt vasta löyty kitara joka pääsee ees liki soitettavuudeltaan ja soundeiltaan kun taloon tuli tokain Les Paul reborn ls-50 vuodelta 80. Tosin niin monipuolinen tuo tokai ei ole mitä tuo yamaha, mutta se siitä offtopicista :)

Tuo Yamaha ei ole pelkkä offtopic, Yamahaa varten voisi perustaa oman uskonnon :-D mullakin on japsi Tokai pauli joka on kyllä hyvä kun en millään sitä saa torille :-) (onhan se toki uudempi eli ei tuota legendaarista kasarikamaa), mutta en epäröisi sekuntiakaan nakata sitä takkaan jos minulla olisi mahdollisuus saada Yamaha SG3000 tai edes 2000 :-D
fox
12.01.2020 12:32:31

hallu: Tuo Yamaha ei ole pelkkä offtopic, Yamahaa varten voisi perustaa oman uskonnon :-D

http://lehmo.com/fox/lataamo/AR3000full.jpg
No joo, samoilla laitumilla ehken on tuo Artist 3000..
hallu
12.01.2020 14:11:23
fox: http://lehmo.com/fox/lataamo/AR3000full.jpg

Jep, kyllä Artistit on hienoja. Mulla on itsellänikin yksi sellainen vähän vaan vaatimattomampi kuin tuo kolmetonninen. Itseasiassa Ibnezin se super58 mikki on oikein mukavasoundinen laitos, mulla on parissa kitarassa semmoiset olleet ja tykkään kyllä ei siinä mitään. Tää mun Yamaha fanitus on osittain peruja kun poikasena tuli sitä SG2000s:ää kuolattua, mutta oli siihen aikaan japanian kitarat mulle liian kalliita..... piti amerikkalaiseen tyytyä :-D
korvaoo
12.01.2020 16:19:09
fox: http://lehmo.com/fox/lataamo/AR3000full.jpg

Tuota Iban Artistia on myös tullut kuolattua huolella. Nyt harmittaa ettei sillon vuostuhannen vaihteessa ostanu kaikkia pois mitkä tuli muutamalla satosella vastaan :D
kaikki paitsi on turhaa.
korvaoo
12.01.2020 16:22:57
hallu: Jep, kyllä Artistit on hienoja. Mulla on itsellänikin yksi sellainen vähän vaan vaatimattomampi kuin tuo kolmetonninen. Itseasiassa Ibnezin se super58 mikki on oikein mukavasoundinen laitos, mulla on parissa kitarassa semmoiset olleet ja tykkään kyllä ei siinä mitään. Tää mun Yamaha fanitus on osittain peruja kun poikasena tuli sitä SG2000s:ää kuolattua, mutta oli siihen aikaan japanian kitarat mulle liian kalliita..... piti amerikkalaiseen tyytyä :-D

Pitäs ehta puoliakkari hommata ja siihen tuo sun SA2200 ois oikein oiva täyttäjä :D No onneks oon tällä hetkellä köyhä ja seinät alkaa olla väärällään ite tehtyjä kitaroita, niin niitä kehtaa ees laittaa lihoiks :P
kaikki paitsi on turhaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)