73nd3r 31.12.2019 21:15:06 | |
---|
Osmo: perinteisillä vintage-virittimillä Onko noita mahdollista jotenkin huoltaa liukkaammiksi, vai pitäisikö virittimet vaihtaa? Perinteinen on mulle Kluson-tyyppinen, joita kyllä saa putsattua ja rasvattua. Jaksatko videota katella, tässä setä Erlewine ja tanssitytöt..? https://www.youtube.com/watch?v=AkeS8HDzCH0 |
Osmo 02.01.2020 13:33:31 | |
---|
|
Onko yli 10" otelautaradiuksella olevia telecastereita? Entäs sellaisia, joissa mikkivalitsin ja volume ovat toisinpäin? "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Tami 02.01.2020 14:56:54 | |
---|
Kontiak: Onko yli 10" otelautaradiuksella olevia telecastereita? Entäs sellaisia, joissa mikkivalitsin ja volume ovat toisinpäin? JIm Root ja Richie Kotzen versioissa on ainakin isot 12" radiukset. Mikkikytkin/volpot-asiaan tiedän vaihdettaneen itsetehtyjä "pleksejä".. https://www.google.com/search?q=tel … AXoECAsQAw&biw=1680&bih=916 En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Snapo 02.01.2020 15:25:46 (muokattu 02.01.2020 15:27:12) | |
---|
Kontiak: Onko yli 10" otelautaradiuksella olevia telecastereita? Entäs sellaisia, joissa mikkivalitsin ja volume ovat toisinpäin? Fender Highway One, puoliksi "jenkki" on 12" radiuksella. Lopetettu malli mutta harvakseltaan näkyy myynnissä 500-700e haarukassa. Pidin vuoden verran ja oli mukava peli mutta totesin ettei telet olekaan mun juttu. Onhan se tuolla näköjään vielä omissa kuvissakin. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
73nd3r 02.01.2020 20:20:32 | |
---|
Osmo: Hmmm... Nuo mun näköjään on taustaltaan erilaiset. Niissä ei tuota pientä reikää olekaan, vain iso kaiverrettu Fenderin logo näkyvissä. Kylkyl. Nuo sun virikoneet tunnetaan nimellä 70's style - vaan onhan se nuorille vintagea sekin. Putsauksen perusjuttu on sama, liuotuksella töhnä pois ja sitten voitelu, kuva-apu tässä: https://www.strat-talk.com/threads/ … yle-tuner-cleaning-with-pix.514419/Kokeile huonoimmalla yksilöllä ja kato saatko hyväksi. Maineeltaan nuo ei ole F-firman parhaat, mutta siinä on vähän sitä ideologiaa että vireen pysymättömyyden syy on virikoneissa (useimmiten eipäs ole). |
73nd3r 02.01.2020 20:41:06 | |
---|
Kontiak: Onko yli 10" otelautaradiuksella olevia telecastereita? Entäs sellaisia, joissa mikkivalitsin ja volume ovat toisinpäin? American Ultra on 10"-14". American Elite 9.5-14". Chris Shiflett Deluxe on 12" (ja F-tarvikekauloissa on kakstoisttuumaiset roasted & deluxeversiot). Squierilla on Contemporary 12"... Ja on noita vanhempia malleja muitakin, viimeisistä Fullertonilaisista alkaen, plus Japanista. Blacktopista saa pienellä nauharempalla suunnilleen 10" otelaudan, ja siinä on kojelautakin valmiiksi käännetty. |
T_V_H 02.01.2020 22:49:46 (muokattu 02.01.2020 22:53:07) | |
---|
Kontiak: Onko yli 10" otelautaradiuksella olevia telecastereita? Entäs sellaisia, joissa mikkivalitsin ja volume ovat toisinpäin? Tarvitseeko olla nimenomaan aito Telecaster, eli Fenderin valmistama? Kaukoidässä kasatuissa Stratoissa ja käsittääkseni Teleissäkin on aikas litteää otelautaan. Kaikissa Kiinanpalikoista kasaamissani Stratoissa on 16" radius. Käsittääkseni sama juttu sikäläisissä Telekauloissakin. Mistä lienee johtuvan. Vaikka minulle tämä kyllä sopii oikein mainiosti, kun 7.25-9.5" radiuksen kanssa en tule oikein toimeen. |
Haeroe 06.01.2020 21:46:24 | |
---|
Mikä on tele-veljien, -sisarten ja -ei-binäärien mielipide telen kaulamikin vaihtamisesta kuorettomaan? Teetätin moisen modauksen GAS:n teleeni GAS:llä, ja nyt on kaulamikki IMHO käyttökelpoisempi ja paremmin saundillisesti samalla hehtaarilla tallamikin kanssa. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Lepinkäinen 06.01.2020 21:50:13 | |
---|
Haeroe: Mikä on tele-veljien, -sisarten ja -ei-binäärien mielipide telen kaulamikin vaihtamisesta kuorettomaan? Teetätin moisen modauksen GAS:n teleeni GAS:llä, ja nyt on kaulamikki IMHO käyttökelpoisempi ja paremmin saundillisesti samalla hehtaarilla tallamikin kanssa. Ei tarvii kuorista luopua, kun hommaa vaan twisted tele kaulamikin. |
Laulava Kylätohtori 06.01.2020 21:57:27 | |
---|
Lepinkäinen: Ei tarvii kuorista luopua, kun hommaa vaan twisted tele kaulamikin. Tai DiMarzion Twang King. Uutena halvempi kuin ökymikit käytettynä ja on hyvä. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
parek 06.01.2020 22:39:45 | |
---|
Mä olen kasvanut ihmisenä, koska ihan normaalit telen kaulamikit kuorineen kuulostaa nykyään just hyvältä! Ennen mun piti aina saada ne soundaamaan enemmän stratolta. |
Kaihua 07.01.2020 00:40:21 | |
---|
73nd3r: Kylkyl. Nuo sun virikoneet tunnetaan nimellä 70's style - vaan onhan se nuorille vintagea sekin. Putsauksen perusjuttu on sama, liuotuksella töhnä pois ja sitten voitelu, kuva-apu tässä: https://www.strat-talk.com/threads/ yle-tuner-cleaning-with-pix.514419/ Kokeile huonoimmalla yksilöllä ja kato saatko hyväksi. Maineeltaan nuo ei ole F-firman parhaat, mutta siinä on vähän sitä ideologiaa että vireen pysymättömyyden syy on virikoneissa (useimmiten eipäs ole). Reissue vehkeissä saattaa nuo f-style virittimet olla erilaiset. Omassa telessä ainaki oli ja samoin Schallerin varaosavirittimissä jotka vaihdoin siihen. Ne oli vielä tuon kuorenkin sisällä pakattu aika tiiviisti ja vaativat vähän parempia työkaluja että olisi saanut purettua ja voideltua. Ei harmikseni tullut otettua kuvaa sisuksista. Tämän oman, vaikkakin vähäisen, kokemuksen perusteella kannattaa suosia muita virittimiä :D Onneksi meillä on hotellihuoneessa MacGyverin lämpöistä kaljaa |
lifer 16.01.2020 14:41:11 | |
---|
o0o: Mä olen kasvanut ihmisenä, koska ihan normaalit telen kaulamikit kuorineen kuulostaa nykyään just hyvältä! Ennen mun piti aina saada ne soundaamaan enemmän stratolta. Eilen astuin stratomaailmasta telemaailmaan ja huomasin kaipailevani stratomaisuutta mikkeihin. Ehkä joskus kasvan ihmisenä noihin mittoihin minäkin. Vuoden 1993 Squier Japanista tuli kotiin. Säätöä se vaatii ja tottumista pois rungon viisteistä. Käden kanssa oppii elämään mutta kun vatsaa ei meinaa saada toiseen asentoon... |
melodian tekijä 07.02.2020 18:18:35 | |
---|
No way but the blues way |
Kontiak 13.02.2020 15:51:37 | |
---|
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
velipekka 28.02.2020 10:59:52 | |
---|
Mikkiehdotuksia teleen, uusi soitin minulle. Haussa perusrokki soundi,ei heavy. Voisi olla hieman vintageen vivahtava. SD Antiquity voisi olla yksi vaihtoehto, aika kallis. Mites tex-mex vs texas special ? Muuta ? |
Kuha 28.02.2020 12:51:49 | |
---|
Old Fenders never die |
Laulava Kylätohtori 28.02.2020 13:01:31 (muokattu 28.02.2020 13:04:08) | |
---|
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
velipekka 28.02.2020 13:57:20 | |
---|
Tuo BKP unohtuikin täysin tutkia. Tuota Bossia vaan tuntuu olevan aika saada. Myös tälläiseen törmäsin ja tuntui mielenkiintoiselta vaihtoehdolta varsinkin kun joutuu itse heittämään mikit kiinni ja tässä se mennee helposti. https://www.emgpickups.com/t-52-system.html |