Hojo hojo! On vuoden 2020 ensimmäinen ilta.. eilisen trubaduurikeikan jälkeisenä iltana tuli mieleeni hiukan avautua tänne palstalle, jota tosin en ole edes avannut varmaan vuosikausiin;) Palstaa on ollut mukava lueskella ( ja välillä jopa kommentoida ) aikain saatossa. Punaviinipäissäni aattelin kertoa itsestäni jotain nimimerkkini takaa. Olen soittanut bassoa ( Fender Jazz Bass- 73 Made in USA) mm. seuraavien artistien taustabändeissä: - Hannu Palo - Kaija Pohjola - Paula Koivuniemi - Marion Rung .. siinä muutama mainitakseni. Lukemattomien säestyskeikkojen lisäksi olen aina ollut myös rokkibändeissä.. enkä edes tiedä miksi tämän tänne kirjoitin.. ( rapulapäivä tjsp..) Hyvää Uutta vuosikymmentä kaikille soittajille !!! t. Vesa Kettunen , Lappeenranta |
Mä olen vuosimallia -67. Haitarista se alkoi. Sitä ja musiikin teoriaa tuli kahlattua läpi musiikkiopistossa rippikouluikään asti. Rippikoulussa huomasin, että tytöt tykkää jos osaa rämpyttää kitaraa edes vähän. Mut sen jälkeen kitaraa soittava kaverini sanoi ostavansa sähkiksen. Johon sanoin, että mä hankin sit rummut niin pannaan bändi kasaan. Näin kävi. Eka bändi kasassa -82 soitettiin Rainbowta ja kasvatettiin tukkaa. Eka keikka josta saatiin rahaa oli sit kumminkin häät - joissa mä soitin haitaria. Häitä onkin sen jälkeen tullu soitettua muutamat. Ehämmä mitään soittaa osaa mut kun koittaa soittaa sillai, ettei hirveesti häiritte ketään ni aina on bändissä pärjänny. Laulukin on kelvannut siwastemmoineen. Salaisuus piilenee siinä, että ettii lauluja jotka pystyy laulamaan siedettävästi ja jos semmoisia ei löydy niin sit semmoisia tarttee tehdä itte. Näinhän toimii Karjalainen ja Nurmiokin ja menestyvätkin vielä. Soittohommat lopahti kokonaan eron jälkeen 2011. Mä löysin muuta tekemistä eikä niin kännissä pysty soittamaan. Ny takana vuosi ilman viinaksia ja pikkuhiljaa on taas alkanu soittimia kertymään nurkkiin. Kait mä niille vielä jotain käyttöäkin keksin. Pekka Rintamäki Rintsu, rintsikka, bröstbacka, bröstis... mulla on monta nimeä. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |