Aihe: Jackson Pro series
1 2
zedder
27.10.2018 23:15:26 (muokattu 28.10.2018 00:57:27)
Muistakaa kuitenkin se että kitarat ovat yksilöitä koska ne on tehty orgaanisesta materiaalista:

Minulla on kolme "vinku-Intian" Jacksonia, ja niissä kaikissa on kaula suora sillä tavalla kuin on tarkoitus. Sen sijaan toisessa japanilaisessa Professional Pro "jaskassani" eli Soloistissa on kaula aavistuksen kiero, joskaan ei vaikuta soittamiseen.

Vanhaa japanilaista jaskaa joutuu melko todennäköisesti restauroimaan jotta sen saa sellaiseen kuntoon joka vastaa käytännön ominaisuuksiltaan uutta halpatuotantomaassa tehtyä _asiallista_ soitinta. Jos kitara on ollut alun alkujaan erityisen hyvä, niin todennäköisesti sillä on soitettu paljon ja nauhat ovat sen mukaisessa kunnossa. Jackson JT-590 -tallan varaosia löytyy onneksi helposti koska Schallerin valurautapohjalevyllä varustettu "floikka" on sama kuin em. Jackson-brändätty "räikkä". Mutta nauhat voivat hyvinkin vaatia työstöä ja jopa niiden vaihtamista ainakin osittain.

Käytetty kitara on kuitenkin aina yksilö, sillä ei ole takuuta ja sen palauttaminen on hankalampaa. Eli kannattaa tarkastaa tuote ennen ostopäätöstä...
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Barska
28.10.2018 00:57:06 (muokattu 28.10.2018 01:39:02)

zedder: Muistakaa kuitenkin se että kitarat ovat yksilöitä koska ne on tehty orgaanisesta materiaalista:

Käytetty kitara on kuitenkin aina yksilö, sillä ei ole takuuta ja sen palauttaminen on hankalampaa. Eli kannattaa tarkastaa tuote ennen ostopäätöstä...

Tämä, totta. Toki uuteenkin kitaraan pätee sama. Yhden uuden olen tilannut ja päättänyt etten kokeilemmatta ko. yksilöä osta yhtään kitaraa enää ikinä.
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
Jucciz
28.10.2018 02:26:12
zedder: ... Pro-soloistit painavat yleensä yli 4 kg, omani 4,2 kg jos tarkkoja ollaan. Eihän tuo ole paljoa kun vertaa johonkin Les Pauliin

Niin, johonkin Les Pauliin. Niitä on aika monen painoisia.

On se paljon jos vertaa vaikkapa yhteenkään mun Les Pauleista.
ty0nhakija
28.10.2018 13:49:21
zedder: Muistakaa kuitenkin se että kitarat ovat yksilöitä koska ne on tehty orgaanisesta materiaalista:

Minulla on kolme "vinku-Intian" Jacksonia, ja niissä kaikissa on kaula suora sillä tavalla kuin on tarkoitus. Sen sijaan toisessa japanilaisessa Professional Pro "jaskassani" eli Soloistissa on kaula aavistuksen kiero, joskaan ei vaikuta soittamiseen.

Vanhaa japanilaista jaskaa joutuu melko todennäköisesti restauroimaan jotta sen saa sellaiseen kuntoon joka vastaa käytännön ominaisuuksiltaan uutta halpatuotantomaassa tehtyä _asiallista_ soitinta. Jos kitara on ollut alun alkujaan erityisen hyvä, niin todennäköisesti sillä on soitettu paljon ja nauhat ovat sen mukaisessa kunnossa. Jackson JT-590 -tallan varaosia löytyy onneksi helposti koska Schallerin valurautapohjalevyllä varustettu "floikka" on sama kuin em. Jackson-brändätty "räikkä". Mutta nauhat voivat hyvinkin vaatia työstöä ja jopa niiden vaihtamista ainakin osittain.

Totta tämäkin. Tosin uusissa halvemmissa kitaroissa on oman kokemuksen mukaan ollut huomattavasti isompi riski saada yksilö, jonka kaula ei ole suora. Halvemmat kitarat ovat myös vaatineet lähes poikkeuksetta nauhojen hionnan suoraan laatikosta ja myöhemmin on saanut naputella nauhoja kiinni takaisin otelautaan, kun ovat alkaneet irvistellä suomen olosuhteissa. Nämä seikat ei haittaa, jos ei ole tarkka kitaran säädöistä. Itselle kitaran säädöt on tärkein soitettavuuteen vaikuttava tekijä ja on täysi "turn off", jos en saa säädettyä reliefiä ja actionia mieleiseksi kieron kaulan takia. Ketuttaa, koska olen perfektionisti kitaran säätöjen suhteen :D tämän takia teen kaikki nauhatyöt ja säädöt itse.
BulletFace
30.10.2018 15:52:15
zedder: Joillekin tuo kitaran keveys on nähtävästi ongelma. Minulle taas asia on toisin päin:

Ihmettelen että miksi vanhat japanilaiset poppeliset Professional Pro-soloistit painavat yleensä yli 4 kg, omani 4,2 kg jos tarkkoja ollaan. Eihän tuo ole paljoa kun vertaa johonkin Les Pauliin, mutta omasta mielestäni liikaa tuommoiselle ja siksi kyseinen sinällään erittäin laadukas soloist pysyy aika lailla telineessä koska minulla on hallussani kevyempiäkin vaihtoehtoja.

Mahonkia ja leppää nuo indonesialaiset ovat, onko se sitten paha jos on onnistuttu valitsemaan "kevyet puut"?

Ei ole tullut punnittua mutta valmistaja taitaa ilmoittaa tuon painoksi 7kg. Tiedä pitääkö paikkaansa. Ainakaan ei soittaessa moista huomaa.
Get the best and fuck the rest.
zedder
30.10.2018 18:36:40
BulletFace: Ei ole tullut punnittua mutta valmistaja taitaa ilmoittaa tuon painoksi 7kg. Tiedä pitääkö paikkaansa. Ainakaan ei soittaessa moista huomaa.

No ei varmasti paina seitsemää kiloa. Tuo on varmaankin jokin rahtauspaino sisältäen kaikki pakkaukset yms. ja vielä laitettu hiukan lisää ettei tule yllättäviä lisämaksuja kuljetukseen liittyen.
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Metalkallo
30.12.2019 17:44:52
Olettekos huomanneet, että Jackson on julkaissut vanhan Concorde mallisen RR kepukan CD24?
https://www.jacksonguitars.com/gear … shape/cd/pro-series-cd24/2910237503

Video https://www.youtube.com/watch?v=qMPDzvOA3g0

Mulla ei ole Jacksonia, mutta mulla on Grover Jackson eli GJ2 joka on myös hieman vanhan Concorden kaltainen ja nää Concordet näyttää omaan silmään tavallaan siistimmiltä kuin modernimpi RR.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)