Aihe: Vapaamuotoista keskustelua rummuista
1 2 3 4 518 19 20 21 2247 48 49 50 51
Kefiiri
31.12.2019 11:34:32
Juhani_t: Myös 602 on erittäin hyvä pelti mutta arvokas.

Liekö kukaan koskaan katunut 602 -sarjalaisen symbaalin hommaamista? Olen aina ihan xtaasissa kun pääsen sellaisilla soittelemaan. Ne toimivat myös hiljaa soittaessa. Eivät kuulosta räikeiltä mutta eivät tukkoisiltakaan. Täyteläinen voisi olla hyvä adjektiivi.
En ole musiikin asiantuntija.
Krice
31.12.2019 17:15:44

Jos tulkitsen oikein niin Masters on paras vaihtoehto ja 602 huonoin. Minusta Mastersit on myös hienoimman näköisiä.
hollmi-5
31.12.2019 18:52:59
Krice: Jos tulkitsen oikein niin Masters on paras vaihtoehto ja 602 huonoin. Minusta Mastersit on myös hienoimman näköisiä.

Et. 602 on kyllä erittäin hyvä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Juhani_t
31.12.2019 19:58:00 (muokattu 31.12.2019 19:59:29)
Krice: Jos tulkitsen oikein niin Masters on paras vaihtoehto ja 602 huonoin. Minusta Mastersit on myös hienoimman näköisiä.

Jollain tasolla mietitään ulkonäköä. Sitten myöhemmin tulee muut asiat etusijalle. Esim mä en voi ostaa kitarahommiin Kemperiä koska se on niin hemmetin ruma.
Epämuusikko
01.01.2020 03:19:24
Vanhat 602:sen crashit oli mitä oli, eikä ridetkään kaikkiin tilanteisiin mene, mutta muilta osin 602:set olivat silloin ja nyt Paisteen parhaimmistoa. Masters -sarja on kans erittäin hyvä, mutta jotain rajaa taas.
So smooth you can hear the beard.
hollmi-5
01.01.2020 09:16:22
Epämuusikko: Vanhat 602:sen crashit oli mitä oli, eikä ridetkään kaikkiin tilanteisiin mene, mutta muilta osin 602:set olivat silloin ja nyt Paisteen parhaimmistoa. Masters -sarja on kans erittäin hyvä, mutta jotain rajaa taas.

Minä vaihdoin aikanaan kaikki Paisten pellit pois, kun en löytänyt yhtään mieleistä ridea. On minulla yksi setti 70-lukulaisia 602-symbaaleja kuitenkin kerättynä ja tallessa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
AP
01.01.2020 17:29:39
Krice: rahvaanomaisempi 2002?

Jaa että mitä?
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Ruutikallo
17.01.2020 00:39:11
Krice: Olen myös pohtinut jonkun kerralla hyvän 17" crashin hankkimista. Pitäisikö ottaa Masters vai rahvaanomaisempi 2002?

Traditionals jos lompakko kestää.
Jäikö jotain sanomatta? -Niin paljon sanomatta jää.
Epämuusikko
17.01.2020 10:56:59 (muokattu 17.01.2020 10:57:33)
e: ei uutta tietoa.
So smooth you can hear the beard.
Ruutikallo
18.01.2020 22:52:19
No mikäs "uutuuskeksintö" se tämmöinen muka on?? (lompakoidentyhjennyskeksintö)

https://i.imgur.com/8bLJfER.jpg
Jäikö jotain sanomatta? -Niin paljon sanomatta jää.
El Jefe
20.01.2020 07:57:15
Mulla tuli vuosia sitten jossakin kaupan yhteydessä 15 x 13 vihreä tomi mukana ilman Badgea. Luultavimmin Yamahan räkkitomi, johon porattu lattiatomin jalat.

Jammut vähän hakusessa kun noin erikoinen koko, joten mikähän tuo mahtaisi olla tarkalleen ja mitä siitä saisi kun käyttöä sille nyt ei kovin kerry?

Muuten kyllä tykkään, että tomeja on kolme edessä ja kaksi lattialla jos on tilaa ja kuuluu tyyliin jne. Ja kokoina 15 ja 18 ovat paras kombinaatio. Saa 18 lähemmäksi kun on 15 eikä 16 pienempänä lattiatomina ja hyvin harva 14 ft toimii. Vanha Genista ja DW Collectors nyt ainakin hienosti tuossa 14 koossa... mitenhän muuten toimisi, kun mulla Genistat
18bd, 10tt, 12tt ja 14 ft, niin että laittaisi (modaisi) tuon 18 bd:n lattiatomiksi ja
isompi bassorumpu settiin?

https://aijaa.com/gINfA6

https://aijaa.com/ySrZnr
Velli
20.01.2020 10:19:32 (muokattu 20.01.2020 10:21:15)
El Jefe: Mulla tuli vuosia sitten jossakin kaupan yhteydessä 15 x 13 vihreä tomi mukana ilman Badgea. Luultavimmin Yamahan räkkitomi, johon porattu lattiatomin jalat.

Jammut vähän hakusessa kun noin erikoinen koko, joten mikähän tuo mahtaisi olla tarkalleen ja mitä siitä saisi kun käyttöä sille nyt ei kovin kerry?

https://aijaa.com/gINfA6

https://aijaa.com/ySrZnr

Lugien, badgen reikien ja mattavärin perusteella tuo on reilut 15v vanha Stage Custom Standard. Tuossa kunnossa arvoa lienee muutama kymppi.
Jucciz
25.01.2020 01:26:08
En väitä olevani millään muotoa Paiste-asiantuntija, mutta taannoin ostin samalla kertaa Masters-sarjan 19" ja 20" crashit samalta myyjältä, ja tuossa ne ovat nyt olleet jo parin vuoden ajan ja niitä on käytetty aivan hyvällä menestyksellä oikeastaan musagenrestä riippumatta lukuisissa äänityksissä. On jopa käynyt mielessä, pitäisikö niiden kaveriksi hommata vielä 18" tai jopa 17" crashit jossain vaiheessa, mutta aika näyttää. Omassa lokerossaan nuo kyllä hoitavat tonttinsa aivan hienosti. Etenkin tuo 20" on hyvinkin maukas ja suorastaan "lihaisa" crash, jossa on hyvänlaista musikaalisuutta ja syvyyttä, semmoista täyteläisyyttä, josta crashissa tykkään.

Toki noiden yleissoundi on semmoinen - sikäli kun olen oikein ymmärtänyt - Paistemaisen eurooppalaisen kirkkaahko, eikä semmoista turkkilaista jylhyyttä ja kompleksisuutta niissä vastaavasti ihan samalla tavalla ole. Siitä huolimatta noissa on ihan mukavasti erilaisia sävyjä ja ovat omimmillaan omien havaintojeni mukaan semmoisessa pop/rock-tyyppisessä hommassa, jossa peltiä saa lyödä tarvittaessa myös isolla kädellä: soundi on kumminkin kautta linjan musikaalinen ja rikas, eikä mikään yläastetyylinen "mikä tahansa käntty, kunhan siitä kuuluu sekunnin ajan *tsihhh* tai *klonk*" - ts. Paiste 302 (jotain tuonlaista taisi meidän koulussa olla 90-luvun puolivälissä).

Toki tää on ittellä edelleen koko ajan opettelua, enhän mikään rumpali ole, mutta joka päivä oppii uutta symbaalisoundista - korvat sentään on päässä. Tokihan kiinnostaisi joskus tehdä semmoinen kokonaisvaltainen "opintomatka" jonnekin symbaalien mekkaan vielä joku päivä, sillä kyllä tässä koko ajan selkeämmin on myös muodostunut se oma käsitys ihanteellisesta symbaalisoundista - vaikka ainahan se on myös vahvasti musatyylisidonnaista.
Danko
25.01.2020 02:19:10

Jucciz: Toki noiden yleissoundi on semmoinen - sikäli kun olen oikein ymmärtänyt - Paistemaisen eurooppalaisen kirkkaahko, eikä semmoista turkkilaista jylhyyttä ja kompleksisuutta niissä vastaavasti ihan samalla tavalla ole. Siitä huolimatta noissa on ihan mukavasti erilaisia sävyjä ja ovat omimmillaan omien havaintojeni mukaan semmoisessa pop/rock-tyyppisessä hommassa, jossa peltiä saa lyödä tarvittaessa myös isolla kädellä: soundi on kumminkin kautta linjan musikaalinen ja rikas, eikä mikään yläastetyylinen "mikä tahansa käntty, kunhan siitä kuuluu sekunnin ajan *tsihhh* tai *klonk*" - ts. Paiste 302 (jotain tuonlaista taisi meidän koulussa olla 90-luvun puolivälissä).

Muistanko nyt aivan väärin, vai oliko jäsen Mikaelilla ainoastaan positiivisia kokemuksia Paisteiden hautaamisesta kesäksi kukkapenkkiin?
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Jucciz
25.01.2020 04:08:06
Danko: Muistanko nyt aivan väärin, vai oliko jäsen Mikaelilla ainoastaan positiivisia kokemuksia Paisteiden hautaamisesta kesäksi kukkapenkkiin?

Hmm. Minä en tiedä tästä kyseisestä asiasta mitään. Ehkä Mikael itse valaisee meitä.
Jucciz
06.02.2020 11:44:09
Oonko ymmärtänyt ihan väärin, vai onko tässä jotain pahasti pielessä?

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1526829

Eihän ehjästäkään tuommoisesta noin paljon olisi sopivaa pyytää - ja tuossa kunnossa pelti ei ole monenkaan kympin arvoinen.
jtpennane
06.02.2020 11:50:21
Jucciz: Oonko ymmärtänyt ihan väärin, vai onko tässä jotain pahasti pielessä?

Eihän ehjästäkään tuommoisesta noin paljon olisi sopivaa pyytää - ja tuossa kunnossa pelti ei ole monenkaan kympin arvoinen.

Ehjästä moisesta hinta olisi mielestäni ihan kohdallaan, tuossa kunnossa en maksaisi senttiäkään.
E#
Seba
06.02.2020 18:40:20

Jucciz: Oonko ymmärtänyt ihan väärin, vai onko tässä jotain pahasti pielessä?

Just ehkä pilkun lisäämällä sen 16,50 voi joku maksaa joka jaksaa leikata koko pellin pienemmäksi.
larwa
24.02.2020 16:43:01
Nyt tarvitsisi vähän apua tietäjiltä kun olen hankkimassa entry levelin settiä tyyliin stage custom tai pearlin vision. Torilla näyttäisi olevan sonor 2007 shell setti myynnissä 399€ joka vaikuttaa ehkä vähän hintavalta kun visionin shell settejä saa välillä 250€. Sonoreista kun ei ole hajuakaan niin mikähän olisi tuollaiselle setille käypä hinta maksaa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)