Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland octa-capture
1
ouninpohja
29.12.2019 16:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
Osaisko kjoku neuvoa miten tuossa toimii toi direct monitoring homma? Eli siis kuulisin omaa soittoani kuulokkeista. Rumpuja olis tarkoitus äänitellä, mutta en saa tuolta kuulokkeista ääntä ulos reaaliajassa. Vasta kun äänitän reaperilla, niin voin kuunnella omaa soittoa sieltä. Vaikea säädellä mitään soundeja, kun ei kuule mitään :/ Englanninkielinen ohje kyllä löytyy ja se on kahlattu läpi, mutta ei vaa onnistu. Ymmärsin että tällä voi monitoroida myös ilman, että se olisi kytketty dawiin.
Olen siis täysi amatööri näissä jutuissa.
 
Antti1
29.12.2019 16:06:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ouninpohja: Olen siis täysi amatööri näissä jutuissa.
 
Tästä syystä kannattaa suosiolla aloittaa käyttöohjeen lukemisesta. Siis ihan vittuilematta, siellä vaan on tarpeellista tietoa.
 
Lyhyesti kuitenkin: sulla on siinä laitteessa potikka, josta saat säädettyä portaattomasti sisääntulevan ja tietokoneen kautta kierrätetyn signaalin välillä. Näin sun ei tarvitse kierrättää välttämättä ääntä koneen läpi, jos raaka signaali kelpaa.
ouninpohja
29.12.2019 16:17:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Tästä syystä kannattaa suosiolla aloittaa käyttöohjeen lukemisesta. Siis ihan vittuilematta, siellä vaan on tarpeellista tietoa.
 
Lyhyesti kuitenkin: sulla on siinä laitteessa potikka, josta saat säädettyä portaattomasti sisääntulevan ja tietokoneen kautta kierrätetyn signaalin välillä. Näin sun ei tarvitse kierrättää välttämättä ääntä koneen läpi, jos raaka signaali kelpaa.

 
Käyttöohje on kyllä luettu usean otteeseen, mutta en vaa saa soittoani kuulumaan kuulokelähdöstä. SEn potikan kääntely ei auta vaan joku asetus on vituillaan jossain, kun vaa tietäis missä..
 
Henri Henri Olavi
29.12.2019 16:27:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko tämän lukenut?
 
http://forum.cakewalk.com/OCTACAPTU … itor-Mix-Instructions-m3225361.aspx
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
ouninpohja
29.12.2019 16:33:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Oletko tämän lukenut?
 
http://forum.cakewalk.com/OCTACAPTU … itor-Mix-Instructions-m3225361.aspx

 
Juu tämäkin luettu läpi. muttei se auta siihen, että kuulokelähdöstä ei kuulu mitään. tuossa monitorit tai kuulokevahvistin kytketään output 3/4
 
ouninpohja
29.12.2019 17:44:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt kuuluu!! driver asetuksissa oli yks täppä unohtunu :D
auto-sens toiminto säätää noi herkkyydet tosi pieniksi ja mitään ei meinaa kuulua kuulokkeista. Sitten kun säätää herkyyttä isommaksi, että kuuluu, menee tulo särölle. Auttaisikohan kuulokevahvistin ongelmaan?
 
Henri Henri Olavi
29.12.2019 18:05:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi käytät tuota auto senseä?
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
ouninpohja
29.12.2019 19:37:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Miksi käytät tuota auto senseä?
En tiedä. kortin myyjä sano, että se on hyvä juttu :D
 
Henri Henri Olavi
29.12.2019 20:43:49 (muokattu 29.12.2019 20:44:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en oikein luota tuollaisiin automaatioihin, enkä ainakaan rumpuja, joissa dynamiikkaa on paljon, äänittäisi sellainen päällä.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
ouninpohja
29.12.2019 21:23:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Mä en oikein luota tuollaisiin automaatioihin, enkä ainakaan rumpuja, joissa dynamiikkaa on paljon, äänittäisi sellainen päällä.
 
Kaikki nää jutut on mulle ihan uutta, niin en tiedä mikä on hyvä ja mikä ei.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «