Aihe: Red Hot Chili Peppers
1 2 3 4 529 30 31 32 3341 42 43 44 45
McLeach
23.12.2019 17:25:26 (muokattu 23.12.2019 17:26:27)
Tietty nyt alkanut enemmän ihmetyttämään tuleva. Yksi pieni julkaisu aiheesta, ei promokuvaa tai infoa levystä. Levy ilmoitettiin marraskuussa, mutta ei Johnia. Ei kovin tavanomaista promoa jos kaikki on ollut suunniteltua. Tuleekin mieleen a. Onko levyä tehty Joshin kanssa ja nyt John hypännyt kesken kaiken tilalle, tai b. Onko marraskuun ilmoituksen jälkeen vedetty levy jäihin.
-Spade-
23.12.2019 17:29:32
McLeach: Tietty nyt alkanut enemmän ihmetyttämään tuleva. Yksi pieni julkaisu aiheesta, ei promokuvaa tai infoa levystä. Levy ilmoitettiin marraskuussa, mutta ei Johnia. Ei kovin tavanomaista promoa jos kaikki on ollut suunniteltua. Tuleekin mieleen a. Onko levyä tehty Joshin kanssa ja nyt John hypännyt kesken kaiken tilalle, tai b. Onko marraskuun ilmoituksen jälkeen vedetty levy jäihin.

Itse laittaisin rahani vaihtoehdolle A.
Ohan se varma.
Rauzku
25.12.2019 00:30:31

Californicationin lempikohta on Around The Worldin kahden minuutin kohdalla alkava rumputykitys. Menee aina hampaat irveen ja käsi nyrkkiin voimaantumisen saattelemana.
Tässähän kuivaa pystyyn
HaloOfFlies
25.12.2019 10:36:48

Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
McLeach
08.01.2020 23:36:27 (muokattu 08.01.2020 23:42:01)
https://www.soundi.fi/uutiset/red-h … ta-albumia-john-fruscianten-kanssa/

On se mystistä. Minkähänlaiset sopimuskiekurat siellä oikein on kun infoa tulee äärimmäisen vähän ja rajatusti. Klinghofferinkin alkuvuodelle kaavailtu haastattelu on peruttu. Tämä bändi on kuitenkin aina aikaisemmin puhunut kuvioistaan avoimesti, nyt on selkeesti levy-yhtiö tms. ottanut roolia.
aho
15.01.2020 21:45:23
Tuo Joshin tyytymättömyys edelliseen levyyn oli uusi tieto. Mä oon varmaan ainut, joka diggaa getawaysta aika paljonkin. Mun mielestä siinä on tosi hyviä biisejä. Jotenkin olis jopa ollut kiva nähdä mihin tämä uusi suunta olisi kehittynyt.

John on toki John, mutta fiilis paluusta on ehkäpä varovaisen innostunut.
juusohaiku
15.01.2020 23:29:09
aho: Tuo Joshin tyytymättömyys edelliseen levyyn oli uusi tieto. Mä oon varmaan ainut, joka diggaa getawaysta aika paljonkin. Mun mielestä siinä on tosi hyviä biisejä. Jotenkin olis jopa ollut kiva nähdä mihin tämä uusi suunta olisi kehittynyt.

Olen kyllä sun kanssa ihan samoilla linjoilla. Getawaylla on mielestäni useampiakin hienoja ja ennalta arvaamattomia kappaleita ja koko levy on kokonaisuutena onnistunut. Esim. Goodbye Angels on yksinkertaisuudessaan loistava biisi ja Joshin loppusoolo on aggressiivinen ja saundiltaan hyvin erilainen, kun Frusciantelta olen tottunut kuulemaan.

Innostunut silti olen Johnin paluusta, täytyy myöntää.
McLeach
16.01.2020 00:34:39 (muokattu 16.01.2020 00:41:28)
juusohaiku: Olen kyllä sun kanssa ihan samoilla linjoilla. Getawaylla on mielestäni useampiakin hienoja ja ennalta arvaamattomia kappaleita ja koko levy on kokonaisuutena onnistunut. Esim. Goodbye Angels on yksinkertaisuudessaan loistava biisi ja Joshin loppusoolo on aggressiivinen ja saundiltaan hyvin erilainen, kun Frusciantelta olen tottunut kuulemaan.

Innostunut silti olen Johnin paluusta, täytyy myöntää.

Getawaylla on hyviä juttuja, parhaina omasta mielestäni nimikkobiisi ja Encore. Liikaa.kuitenkin sellaisia biisejä, joiden yli tulee hypättyä. Mulle Im with you on selkeesti parempi, jaksan kuunnella alusta loppuun vieläkin iisisti. Tosin kitaran vähäinen rooli häiritsee paikoin. Getawaylla tuntuu siltä, että bändi vetää vanhalla kaavalla ilman visiota ja joku ulkopuolinen (danger mouse) sörkkii sekaan. Vähän semmonen "ihan ok-kokeilu " -fiilis jäi tosta levystä.

Ennen johnin lähtöä mietin monesti, että bändin pitäis heittää Rubin mäkeen ja tuottaa ite oman näköinen levy. Parin viime levyn jälkeen kuitenkin näyttäis siltä, että vanha kaava oli paras: Flea ja chad hoitaa grooven, john sisällön ja rubin hioo homman peppers-muottiin.
PJS
16.01.2020 09:43:27

McLeach: Getawaylla on hyviä juttuja, parhaina omasta mielestäni nimikkobiisi ja Encore. Liikaa.kuitenkin sellaisia biisejä, joiden yli tulee hypättyä. Mulle Im with you on selkeesti parempi, jaksan kuunnella alusta loppuun vieläkin iisisti. Tosin kitaran vähäinen rooli häiritsee paikoin. Getawaylla tuntuu siltä, että bändi vetää vanhalla kaavalla ilman visiota ja joku ulkopuolinen (danger mouse) sörkkii sekaan. Vähän semmonen "ihan ok-kokeilu " -fiilis jäi tosta levystä.

Ennen johnin lähtöä mietin monesti, että bändin pitäis heittää Rubin mäkeen ja tuottaa ite oman näköinen levy. Parin viime levyn jälkeen kuitenkin näyttäis siltä, että vanha kaava oli paras: Flea ja chad hoitaa grooven, john sisällön ja rubin hioo homman peppers-muottiin.

Rick Rubinin tapa tuottaa levyjä toisaalta on legendaarisen "non-invasive"/"eka demo oli paras", mikä viittais siihen että bändi on nimenomaan hänen kanssaan itse halunnut tehdä just sellasii levyjä kuin ovat tehneet.
I still love rock and roll
McLeach
16.01.2020 14:41:13
PJS: Rick Rubinin tapa tuottaa levyjä toisaalta on legendaarisen "non-invasive"/"eka demo oli paras", mikä viittais siihen että bändi on nimenomaan hänen kanssaan itse halunnut tehdä just sellasii levyjä kuin ovat tehneet.

Joo näinhän se voi tietty olla.
rybk
23.01.2020 14:29:16
Tässä stooria viime tapahtumiin straight from Klinghoffa's mouth. Ei ilmeisesti oo enää Johnin kanssa niin hyvissä välilöissä. http://www.wtfpod.com/podcast/episode-1091-josh-klinghoffer
"It's what we do. We're a rock & roll band. There's a certain tactic to being in a rock & roll band. One of them is to keep your balls." - Billy Talbot
absqua
23.01.2020 20:34:38
aho: Tuo Joshin tyytymättömyys edelliseen levyyn oli uusi tieto. Mä oon varmaan ainut, joka diggaa getawaysta aika paljonkin. Mun mielestä siinä on tosi hyviä biisejä. Jotenkin olis jopa ollut kiva nähdä mihin tämä uusi suunta olisi kehittynyt.

Mä diggaan myös Getawaysta hyvin paljon!
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
velipesonen
24.01.2020 17:43:34

Harmi ettei paras RHCP-kokoonpano ole koskaan esiintynyt koska se on Cliff Martinez - Flea - John Frusciante.
"I suppose it was really just a matter of being a little offhand about things."
2randpo
25.01.2020 19:00:30

PJS: Rick Rubinin tapa tuottaa levyjä toisaalta on legendaarisen "non-invasive"/"eka demo oli paras", mikä viittais siihen että bändi on nimenomaan hänen kanssaan itse halunnut tehdä just sellasii levyjä kuin ovat tehneet.

No Johnin soololevyjen materiaalista valtaosa on himademoja. Varmaan jakaa mielipiteitä, itse tykkään kyllä. Onhan sekin matsku toki tasoltaan vaihtelevaa, mut pitää ollakin.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
McLeach
26.01.2020 10:42:14
2randpo: No Johnin soololevyjen materiaalista valtaosa on himademoja. Varmaan jakaa mielipiteitä, itse tykkään kyllä. Onhan sekin matsku toki tasoltaan vaihtelevaa, mut pitää ollakin.

Itse asiassa vain Johnin eka levy on demoja. Loput on ihan normilevyjä, toki monet kotistudiossa äänitettyjä. Tuotanto ei noissa ole kovin suurta, joten eroaa merkittävästi Peppersistä.
2randpo
26.01.2020 19:22:22

McLeach: Itse asiassa vain Johnin eka levy on demoja. Loput on ihan normilevyjä, toki monet kotistudiossa äänitettyjä. Tuotanto ei noissa ole kovin suurta, joten eroaa merkittävästi Peppersistä.

The Will to Death oli ensimmäinen kuuden levyn sarjasta, jotka John äänitti suunnitellusti eräänlaisella demo-dogmalla. Eli mahdollisimman vähän ottoja, ei juuri päällesoittoja eikä hiomista, virheitä saa jäädä jne. Ja toki paljolti himastudiossa äänitetty. Eli Johnin ajatuksena oli säilyttää musiikissa tietty tuoreus välttämällä hinkkaamista ja ylituottamista. Ja kyllä tämä käsittääkseni on kantava ajatus muutenkin lähes koko Johnin soolo-tuotannossa.

Ja onhan vähän saman tapaista ajatusta seurannut tekemisissään moni muukin. Kuten Lou Reed, jonka levy-yhtiö vaati, että Rock'n' Roll Heart tuotetaan isommin, paremmilla soundeilla jne. Näin ilmeisesti siksi, että levy-yhtiö vainusi biisissä hitti-potentiaalia levyn myyntiä vauhdittamaan. Lou kuitenkin kieltäytyi, koska piti alkuperäisestä, melko minimalistisesti tehdystä äänitteestä.

Ja esim. Bruce Springsteenin Nebraska julkaistiin Brucen demo-materiaalin pohjalta, vaikka kyllähän sitä yritettiin parannella studiossa. Bruce oli alkujaan äänittänyt materiaalin Tascamin Porta-studiolla ja parilla Shuren SM 57-Mikillä. Syy oli se, että Bruce ei kertomansa mukaan saanut oikeassa studiossa enää samaa fiilistä biiseihin.

Mutta joo, ehkä John ei alkujaan suunnitellut ekan levyn materiaalia sellaisenaan julkaistavaksi. Sikäli se olisi Johnin ainoa "aito" demo-julkaisu. Sori, jos oli liikaa referenssejä/OT:ta.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
McLeach
26.01.2020 19:58:05
2randpo:
Mutta joo, ehkä John ei alkujaan suunnitellut ekan levyn materiaalia sellaisenaan julkaistavaksi. Sikäli se olisi Johnin ainoa "aito" demo-julkaisu. Sori, jos oli liikaa referenssejä/OT:ta.

Ihan hyvää referenssiä. Yritin vain tuoda ilmi, että Johnin levyt ekaa lukuunottamatta ovat ihan julkaistavaksi tehtyjä lättyjä, ei niiden demoversioita.
McLeach
26.01.2020 22:37:54
rybk: Tässä stooria viime tapahtumiin straight from Klinghoffa's mouth. Ei ilmeisesti oo enää Johnin kanssa niin hyvissä välilöissä. http://www.wtfpod.com/podcast/episode-1091-josh-klinghoffer

Vähän joutuu olla yllättynyt siitä, kuin kylmästi Josh laitettiin pihalle. Mahtaako olla viimeinen levy tulossa? Vaikea tosta on ainakaan mitään pidempää uutta nousua kuvitella jos huomioi Johnin ailahtelevan suhtautumisen rundaamiseen.
HaloOfFlies
01.02.2020 14:04:17 (muokattu 01.02.2020 14:24:08)

Josh Klinghoffer kertoi tuoreessa Rolling Stonen haastattelussa siitä, miten hänen erottamisensa bändistä tapahtui. Josh kertoi myös, että bändi oli työstämässä uutta levyä joka oli jo aika pitkällä ennenkuin kitaristinvaihto tapahtui. Nyt ilmeisesti Johnin kanssa aloittavat koko homman alusta. https://www.rollingstone.com/music/ … hot-chili-peppers-interview-945881/
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)