Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5312 313 314 315 316444 445 446 447 448
mikki73
18.12.2019 09:46:48
Laulava Kylätohtori: Jep. Tokihan voitaisiin puhua vaikka poistoista, mutta kun täällä on nyt korkeamman talouslaskennan kova kaarti äänessä, niin turhaa se lienee.

En tiedä sitten, ei harmita yhtään pätkää vaikka kama menee halvemmalla, hyvin liikkuu kun hinnat kohillaan. Pääasia et liikkuu. Jos joku törö-ossi haluaa 600e ostohinnalla tulleesta kitarastaan 570e siinäpähän vitkuttaa, käy vaan tylsäksi tuo myyntiosasto kun samaa kitaraa päivästä toiseen.
petrip
18.12.2019 10:30:06
Alle puoleen hintaan myytävä 50e pedaali ei tahdo mennä millään kaupaksi, mutta 4K kitara meni parissa tunnissa...
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
Kontiak
18.12.2019 11:07:48 (muokattu 18.12.2019 11:16:04)
Kefiiri: Täytyisihän sillekin jokin arvo laskea jos pitää kitaraa vaikka puoli vuotta ennen kuin myy sen taas. Jos siitä myydessä saa viisi kybää vähemmän niin onko se kaikki persnettoa, oikeasti?

"Vuokravarastojen hinta määrittyy varaston koon ja vuokra-ajan mukaan. Pienimmät kopit maksavat muutaman kympin kuussa. Useilla yrityksillä hinta halpenee varaston koon kasvaessa.

Esimerkiksi Cityvaraston puolentoista neliön varasto maksaa 49 euroa kuukaudessa ja kahden neliön varasto 59 euroa kuukaudessa."

https://www.ts.fi/koti/1279279647/V … a+sailytystilaa+kodin+irtaimistolle

Miksi Fanolla on sama hinta MuusiTorilla kuin Kitarapajalla.
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
hallu
18.12.2019 12:25:12
mikki73: En tiedä sitten, ei harmita yhtään pätkää vaikka kama menee halvemmalla, hyvin liikkuu kun hinnat kohillaan. Pääasia et liikkuu. Jos joku törö-ossi haluaa 600e ostohinnalla tulleesta kitarastaan 570e siinäpähän vitkuttaa, käy vaan tylsäksi tuo myyntiosasto kun samaa kitaraa päivästä toiseen.

Mehän ei aina tiedetä minkä verran se "törö-ossi" on kitarastaan maksanut. Joskus käy niin, että "törö-ossi" onkin maksanut siitä vaikkapa 1000 euroa ja ajattelee 570 euroa olevan kohtuullinen pyynti eikä huomaa, että samaan aikaan kaupassa onkin jäänyt puolikontillista kitaroita varastoon, joista on päästävä eroon, kun "tili on jo tehty" ja myy niitä poistomyynnissä 600 eurolla jolloin kohtuutta rakastava "törö-ossi" näyttääkin ahneelta paskiaiselta.

No niin tai näin, markkina on kuitenkin markkina eikä sieltä heru pikavoittoja. Toinen silmiinpistävä piirre on se, että suurimman hinnanalennuksen nahoissaan kokee aina se, joka osti lelunsa uutena. Käytettynäkin ostanut joutuu varautumaan, että harvoin saa samaa mitä itse maksoi (tai minä en ole ainakaan ikinä saanut), mutta hinnan pudotus ei kuitenkaan käytetyn kierrättäjälle ole ihan niin armoton.

Onko se sitten oikein? ehkä siinä piilee sellainen elegantti kannustin ekologisuuteen ja kerskakulutuksesta luopumiseen eli meillä on kyllä kitaroita ja kaikkia muitakin soittovälineitä enemmän kuin omiksi tarpeiksi, vaikka uusien tavaroiden valmistus lopetettaisiin tähän paikkaan. Itse olen ihan itsekkäistä syistä luopunut lähes kokonaan uusien tavaroiden ostamisesta kun tuntuu ettei siinä ole mitään järkeä kun laadukasta käytettyä saa todella paljon halvemmalla.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
mikki73
18.12.2019 13:09:22
hallu: Mehän ei aina tiedetä minkä verran se "törö-ossi" on kitarastaan maksanut. Joskus käy niin, että "törö-ossi" onkin maksanut siitä vaikkapa 1000 euroa ja ajattelee 570 euroa olevan kohtuullinen pyynti eikä huomaa, että samaan aikaan kaupassa onkin jäänyt puolikontillista kitaroita varastoon, joista on päästävä eroon, kun "tili on jo tehty" ja myy niitä poistomyynnissä 600 eurolla jolloin kohtuutta rakastava "törö-ossi" näyttääkin ahneelta paskiaiselta.

No niin tai näin, markkina on kuitenkin markkina eikä sieltä heru pikavoittoja. Toinen silmiinpistävä piirre on se, että suurimman hinnanalennuksen nahoissaan kokee aina se, joka osti lelunsa uutena. Käytettynäkin ostanut joutuu varautumaan, että harvoin saa samaa mitä itse maksoi (tai minä en ole ainakaan ikinä saanut), mutta hinnan pudotus ei kuitenkaan käytetyn kierrättäjälle ole ihan niin armoton.

Onko se sitten oikein? ehkä siinä piilee sellainen elegantti kannustin ekologisuuteen ja kerskakulutuksesta luopumiseen eli meillä on kyllä kitaroita ja kaikkia muitakin soittovälineitä enemmän kuin omiksi tarpeiksi, vaikka uusien tavaroiden valmistus lopetettaisiin tähän paikkaan. Itse olen ihan itsekkäistä syistä luopunut lähes kokonaan uusien tavaroiden ostamisesta kun tuntuu ettei siinä ole mitään järkeä kun laadukasta käytettyä saa todella paljon halvemmalla.

Lähinnä tarkoitan kitaroita, joista löytyy referenssihinta ihan kaupan sivuilta, niin sitten koitetaan saada melkein se sama pois käytetystä. Tuskin kukaan törö-ossi on maksanut kitarastaan 900e jos ostohetkellä viereisessä kaupassa on sama keppi 600e. Ja jos onkin, se ei ole ostajien vika :)
Makelele
18.12.2019 13:28:15
Ei mene pikaisen haun perusteella torin halvin PRS kaupaksi. Ehkä se sitten vain on liian tylsän näklinen kaikkiin kymppikansiversioiin verrattuna. Loistava kitara kyllä muuten.
LaMotta
18.12.2019 13:45:03

Makelele: Ei mene pikaisen haun perusteella torin halvin PRS kaupaksi. Ehkä se sitten vain on liian tylsän näklinen kaikkiin kymppikansiversioiin verrattuna. Loistava kitara kyllä muuten.

Ne on ollut jonkin aikaa aika vaikeita myydä Suomessa jostain syystä. Kauppasin omaa Custom 24:sta melkein vuoden ennen kuin meni. Ja sittenkin piti ottaa kitara vielä vaihdossa.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Krice
18.12.2019 14:17:51

Kannattaako tuollaista kalliimpaa PRS:ää edes myydä, varsinkin jos pitää tuosta wide fat kaulasta (kaikki ei todellakaan pidä niin paksusta).
LaMotta
18.12.2019 14:38:27

Krice: Kannattaako tuollaista kalliimpaa PRS:ää edes myydä, varsinkin jos pitää tuosta wide fat kaulasta (kaikki ei todellakaan pidä niin paksusta).

Millaista kalliimpaa? CE on halvin mahdollinen USA-malli.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
LaMotta
18.12.2019 15:59:34 (muokattu 18.12.2019 16:00:51)

hallu: Ylipäätään USA mallit on kalliimpia ja SE eli ne Koreassa tehdyt on niitä halvempia.

No voi vitsi tämä oli minullekin nyt ihan vallan uutta ja mullistavaa tietoa.

Tiedätkö mikä niiden usa-mallien hintahaarukka on? Tähän suhteutettuna ce edustaa varsin maltillista hintatasoa.
hallu
18.12.2019 16:22:15
LaMotta: No voi vitsi tämä oli minullekin nyt ihan vallan uutta ja mullistavaa tietoa.

............

Siis onko tää vitsi? olen pitänyt sinua jonkinlaisena PRS tuntijana? ilman hymiöitä on tosi hankala arvioida onko kyse sarkasmista, pitää sanoa mitä tarkoittaa että muutkin ymmärtää.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Guitarfreak
18.12.2019 16:56:52
Makelele: Ei mene pikaisen haun perusteella torin halvin PRS kaupaksi. Ehkä se sitten vain on liian tylsän näklinen kaikkiin kymppikansiversioiin verrattuna. Loistava kitara kyllä muuten.

PRS ei oo muotia.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Gary the pine
18.12.2019 17:18:44
hallu: Siis onko tää vitsi? olen pitänyt sinua jonkinlaisena PRS tuntijana? ilman hymiöitä on tosi hankala arvioida onko kyse sarkasmista, pitää sanoa mitä tarkoittaa että muutkin ymmärtää.

Ei tää kyllä hymiöitä tarvinnu...
Tulin, näin, paskoin housuun.
arivoitto68
18.12.2019 20:25:53
Kyllä kitarat menee kaupaksi ,kun ei ahneeksi ala. Itse olen törkeä tinkijä ja saa-
nut siitä kyllä kuullakin täällä tori.netissäkin. Mutta itsellä ainakin sellainen toimin-
ta tapa,että rämpyttelen jonkun aikaa ja sitten putsaan kitaran ,vaihdan kielet ja
myyn sitten eteenpäin 20-30e kalliimmalla,mitä itse ostin...

Olisi mukava kierrättää soittimia,niin pääsisi jokainen kokeilemaan mahdollisimman
laajaa scaalaa soittimissa.

Jos saan ostettua esim. Japsi les paul kitaran 500-550,niin myyn sen sitten aikani
soiteltuani joko samaan hintaan tai 20-30e. kalliimmalla. Riippuu aina ,kuinka ko-
va tinkaaja vastassa. !!!

Itse asiassa parasta koko touhussa on se,kun saa tavata mahtavia ihmisiä ja soitta-
jia,sekä kuulla mahtavia tarinoita ,joita kitaran ostajat ja myyjät kertovat. !!

Mukavaa ajanvietettä on osto/myynti touhu.!
Laulava Kylätohtori
18.12.2019 20:35:49
arivoitto68: Kyllä kitarat menee kaupaksi ,kun ei ahneeksi ala. Itse olen törkeä tinkijä ja saa-
nut siitä kyllä kuullakin täällä tori.netissäkin. Mutta itsellä ainakin sellainen toimin-
ta tapa,että rämpyttelen jonkun aikaa ja sitten putsaan kitaran ,vaihdan kielet ja
myyn sitten eteenpäin 20-30e kalliimmalla,mitä itse ostin...

Olisi mukava kierrättää soittimia,niin pääsisi jokainen kokeilemaan mahdollisimman
laajaa scaalaa soittimissa.

Jos saan ostettua esim. Japsi les paul kitaran 500-550,niin myyn sen sitten aikani
soiteltuani joko samaan hintaan tai 20-30e. kalliimmalla. Riippuu aina ,kuinka ko-
va tinkaaja vastassa. !!!

Itse asiassa parasta koko touhussa on se,kun saa tavata mahtavia ihmisiä ja soitta-
jia,sekä kuulla mahtavia tarinoita ,joita kitaran ostajat ja myyjät kertovat. !!

Mukavaa ajanvietettä on osto/myynti touhu.!

20-30 euroa kalliimmalla? Mutta sehän on samaan hintaan myymistä, eikä sen kummempaa.

Ps. Kandee vaan kirjoittaa ilman rivivaihtoa, niin on helpompi kirjoittaa ja tekstistä tulee selvempää, kun sitä luetaan erikokoisilta ruuduilta.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Makelele
18.12.2019 21:10:35
Krice: Kannattaako tuollaista kalliimpaa PRS:ää edes myydä, varsinkin jos pitää tuosta wide fat kaulasta (kaikki ei todellakaan pidä niin paksusta).

LaMotta: Millaista kalliimpaa? CE on halvin mahdollinen USA-malli.

S2-mallit ovat ehkä hintaluokkaa halvempia jos ne lasketaan. Mutta joo, en ole mitään Private Stock-kitaraa myymässä - ja on tämä mielestäni ihan ok-hintainen ottaen huomioon sen että se on vain satasen kalliimpi kuin jotkut SE-mallit tuolla torilla.

Tuo Wide Fat ei mielestäni ole mitenkään epämukavan paksu. Ihan hyvin istuu käteen vaikka olen Ibanezin Wizard-kauloihin tottunut.
Krice
18.12.2019 23:53:51

LaMotta: Millaista kalliimpaa? CE on halvin mahdollinen USA-malli.

Sellaista joka edustaa käyttökitaran hintatasoa ja sen myyminen aiheuttaa hinnan pudottamisen niin paljon, että sama vaikka heittäisi polttopuuksi. Toisaalta taas, jotkut ihmiset tykkäävät myydä ja ostaa paljon kitaroita, pikemminkin kuin soittaa niillä, ja mikäpä siinä.
Kontiak
19.12.2019 00:04:19
Makelele: S2-mallit ovat ehkä hintaluokkaa halvempia jos ne lasketaan. Mutta joo, en ole mitään Private Stock-kitaraa myymässä - ja on tämä mielestäni ihan ok-hintainen ottaen huomioon sen että se on vain satasen kalliimpi kuin jotkut SE-mallit tuolla torilla.

Vertailu on sinänsä turhaa, koska oikea hinta on kauppahinta. Laatu määrää hiljaisinakin aikoina ja hinnan lasku vain tarkoittaa, että huonolaatuisempien keppien on aika poistua markkinoilta.
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
munkero
19.12.2019 11:46:47
munkero: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1485072

Viidensadan avauksen raja lähestyy, edellinen uusiminen ei tuottanut yhtään pikistä. Surkeaa.

Kannatti mainostaa, ollaan jo lähempänä seitsemääsataa.

Silti ei pikis vilku, täytyy varmaan hyväksyä faktat ja jättää lojumaan.
Itekki joskus soitellu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)