Aihe: Orkestraatien teko Guitar Pro:lla. VST:llä oikean kuuloisiksi
1
martti.k
12.12.2019 19:19:31 (muokattu 12.12.2019 19:21:12)
Moi!

Olen pitemmän aikaa jo tehnyt musiikkiprojektieni rummut Guitar Pro:lla, jonka jälkeen tulostanut ne midinä ja Reapearissa sitten Superior Drummer-VST:ssä muokannut ne oikeiksi soundeiksi.

Voisiko sama toimia myös orkestraatioiden kanssa?
Näkisin, että Guitar Pro:lla nekin voisi olla (itselleni) helpompi tehdä kuin MIDI-kiipalla.

Onko kenelläkään kokemusta aiheesta?
Millä orchestral-vst:llä olette tehneet tai millä kannattaisi kokeilla?

Kiitos!

edit; pahoittelut typosta otsikossa.
Pop Corn
12.12.2019 22:29:58
Totta kai.

Mä olen tehnyt 15? vuotta Guitar Pro:lla lähes kaikki sellaiset instrumentti trackit, joita en soita jollakin "fyysisellä" soittimella suoraan sisään. Joskus olen myös säveltänyt kokonaisia kappaleita Guitar Pro:lla, ja sitten exportoinut midit DAWhon, ja muokannut VST-instumenteilla sopivat soundit raitoihin.

Tosin onhan se hieman kömpelöhköä ja monimutkaisempaa kuin suoraan midi-kiipparilla. Mutta mikä toimii itselle, toimii. Ei siinä sen kummempaa.
"Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro
martti.k
12.12.2019 23:10:32
Okei, Kiitos tiedosta!

Moni tuttavani tosiaan pitää minua mielenköyhänä kun jaksan Guitar Pro:lla noita rumpuja vielä tehdä, mutta se on se minun juttu.

Jonkun verran yrittänyt tehdä joitakin suhteellisen simppeleitä orkestraatioita biiseihini ihan midikiipalla ja joillakin ilmaisilla VST:llä, mutta kovin on aina tullut huonon ja jotenkin ohuen kuuloista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)