Aihe: Ohut E-kieli katkeilee NAILONKIELISESSÄ KITARASSA?
1 2
Krice
31.07.2019 11:47:36

Janskimake: Olen erittäin pienituloinen, ei olisi varaa uutta kitaraa ostaa ja kitara on mulle lähes välttämätön kun bändissäkin soitan.

Soitat klassisella tyylillä akustista kitaraa? Ehkä nimittäin teräskielinen akustinen voisi olla fiksumpi valinta jos ei soita klasarityylillä, ei tarvitse vaihtaa kieliäkään niin usein ja siinä säästää rahaa. Jos vaihdat kielisettiä akustiseen kerran kuukaudessa niin ei tarvitse kuin odottaa puoli vuotta ja laskea, että jos 20 euroa per setti niin saat kerättyä 120 euroa uuteen teräskieliseen akustiseen.
pulisong
31.07.2019 12:30:52
Laita kuva siitä tallasta, niin eiköhän se ongelma selviä. Lisäät vaikka profiiliisi.
Soittakaa mitä haluatte, mä soita mitä sattuu irtoomaan.
Jarmo_S
31.07.2019 13:31:58
Krice: Soitat klassisella tyylillä akustista kitaraa? Ehkä nimittäin teräskielinen akustinen voisi olla fiksumpi valinta jos ei soita klasarityylillä, ei tarvitse vaihtaa kieliäkään niin usein ja siinä säästää rahaa. Jos vaihdat kielisettiä akustiseen kerran kuukaudessa niin ei tarvitse kuin odottaa puoli vuotta ja laskea, että jos 20 euroa per setti niin saat kerättyä 120 euroa uuteen teräskieliseen akustiseen.

Klassisen kielissä on yleensä parempi soundi mitä kielten vanhenemiseen tulee ja soundin säilymiseen.

Minullakin on sellaisia plektroja jottka ovat hyvin karheita, joten se tietysti voi olla yksi tekijä kielen katkeamiseen jos sitä plekralla soittaa, eikä sormilla.
Todennäköisten vaihtoehtojen kuten tallaluu tai satula lisäksi.

Minulla kuten useimmilla yleensä kai klassiseesa katkeaa tai tulee vaihtoon D-kieli, jos katkeaa tai punos rispaantuu.
Janskimake
31.07.2019 19:57:19
pulisong: Laita kuva siitä tallasta, niin eiköhän se ongelma selviä. Lisäät vaikka profiiliisi.

Laitoin kuvan profiiliini, oletuskuvaksi.
pulisong
01.08.2019 09:48:44 (muokattu 01.08.2019 10:01:56)
Näyttääpi siltä, että tallan luu on pyöristämätön. Ei muuta kun hioo kevyesti kulmat pois ja kiillottaa. Vai onko tuo luu hiottu aivan alas? Siinä tapauksessa syynä saattaa olla todella rankka soittotatsi... Varsinkin jos tosiaan soitat bändissä, ongelmaksi tulee että kuuluakseen, on piestävä kitaraa tosissaan.
Soittakaa mitä haluatte, mä soita mitä sattuu irtoomaan.
Progorava
01.08.2019 10:11:54
Janskimake: Laitoin kuvan profiiliini, oletuskuvaksi.

Kovin jyrkältä näyttää tuo kulma tallan ja takastopparin välissä. Yleensä näissä halvemissa naikkareissa on tuo talla jätetty todella korkeaksi, joten todennäköisesti sitä kannattaa laskea myös. Eli hiot muovitallan pohjasta materiaalia pois. Samalla pienenee tuo kielen kulma.

Tämä toki on vaihtoehto vain jos kielet ovat kaulan ylärekisteristä korkealla otelautaan nähden. Yleensä näin on aina.
Te tuutte TÄYRELLISESTI HÄPÄSEEN ITTENNE !!!
Kefiiri
01.08.2019 11:11:58
Progorava: Yleensä näin on aina.

Hauskasti sanottu ja näinhän se on :D
En ole musiikin asiantuntija.
Progorava
01.08.2019 11:27:44
Kefiiri: Hauskasti sanottu ja näinhän se on :D

Jep. Ihastelin itsekin sanavalintaani ja päätin jättää noin ihan kiusalla :D
Te tuutte TÄYRELLISESTI HÄPÄSEEN ITTENNE !!!
Janskimake
10.03.2021 17:01:19
Laulava Kylätohtori: Kaikella todennäköisyydelä siinä sun kitarasssa on vika siinä kohtaa, mistä se kieli katkeaa. Nyt se vika pitäisi varmaan korjata. Jos ei omat kyvyt riitä, niin olisiko jotain kaveria tai bändituttua, joka voisi vilkaista? Korjaajallahan tuo taitaa helposti maksaa enemmän kuin kitaran arvo on.

Täältäkin saisi varmasti apua, jos olisi vähän tarkempaa tietoa siitä kitarasta.

Ps. vai ei kyvyt riitä palkkatyöhön? Höpö höpö, pelkkä tekosyy. :)

Ei millään pahalla, mutta sunkin kannattaisi tietää että Suomessa on paljon ihmisiä jotka eivät millään saa palkkatöitä vaikka kuinka yrittävät hakea, ja paljon on myös työkyvyttömyyseläkkeellä ihmisiä, voin rehellisesti sanoa että itsekin olen nykyään työkyvyttömyyseläkkeellä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)