Aihe: Hei, ostin studiokamaa!
1 2 3 4 551 52 53 54 5574 75 76 77 78
Jönssi Punainen
20.10.2019 11:52:03

Audientin interface ID44 pitäs saapua alku viikosta korvaamaan vanhan tascamin
Mikael
22.10.2019 16:21:17

oksatboys: Enempi tämä on diy-hommia kuin ostos, mutta studiokamaa nyt ainakin https://muusikoiden.net/dyn/users/163248.jpg

Elikkäs studer 169:n kanavat ja ylen kirppilseltä hamstratut Lundahlin muuntajat räkissä. Powerin kierrätin myöskin ylen kirpparilta ostetusta Kajasound-mikseristä. Tasomittarit löyty valmiina ebaysta muutaman euron hintaan. Hintalaatusuhteelta erittäin hyvä vehjes.

Hienot! :D
Fuzz is Clean!
Jucciz
22.10.2019 21:55:54
oksatboys: Enempi tämä on diy-hommia kuin ostos, mutta studiokamaa nyt ainakin https://muusikoiden.net/dyn/users/163248.jpg

Elikkäs studer 169:n kanavat ja ylen kirppilseltä hamstratut Lundahlin muuntajat räkissä. Powerin kierrätin myöskin ylen kirpparilta ostetusta Kajasound-mikseristä. Tasomittarit löyty valmiina ebaysta muutaman euron hintaan. Hintalaatusuhteelta erittäin hyvä vehjes.

Näissä on jöpinää, onnittelut! :)
Attew
05.11.2019 08:21:30

Miksatessa meni hermot "vähiten paskojen" plugareiden valintaan, joten tilasin Slate Digitalin all access passin. Otin samantien vuodeksi, eli hintaa tulee 15 €/kk.

Tuo Virtual Mix Rack on kyllä miellyttävä käyttää ja alkoi löytymään helpommin niitä oikeita saundeja. Vaikee sanoo, onko plugarien laadusta vai käytettävyydestä kiinni, mutta eipä sillä mulle väliä, kunhan miksaaminen on helpompaa!
Antti1
05.11.2019 10:19:22
Attew: Miksatessa meni hermot "vähiten paskojen" plugareiden valintaan, joten tilasin Slate Digitalin all access passin. Otin samantien vuodeksi, eli hintaa tulee 15 €/kk.

Tuo Virtual Mix Rack on kyllä miellyttävä käyttää ja alkoi löytymään helpommin niitä oikeita saundeja. Vaikee sanoo, onko plugarien laadusta vai käytettävyydestä kiinni, mutta eipä sillä mulle väliä, kunhan miksaaminen on helpompaa!

Siitä nyt voi vääntää maailman tappiin mikä on parasta kenellekin, mutta kyllä nuo ehdottomasti sieltä käyttökelpoisemmasta päästä ovat jopa maksullisiakin.

Mä en enää tosin viitsi moisesta maksella, kun noita kuukausimaksuja tulee joka rööristä, enkä tee enää aktiivisesti mitään musan saralla. Tärkeimmät ostin aikanaan omaksi ja loput löytyy muussa muodossa. Rahaahan noihin on toki mennyt aivan törkeän paljon, vaikka alennuksista kaiken olen aina koittanut ostaa.
Attew
05.11.2019 14:12:02

Antti1: Mä en enää tosin viitsi moisesta maksella, kun noita kuukausimaksuja tulee joka rööristä, enkä tee enää aktiivisesti mitään musan saralla. Tärkeimmät ostin aikanaan omaksi ja loput löytyy muussa muodossa. Rahaahan noihin on toki mennyt aivan törkeän paljon, vaikka alennuksista kaiken olen aina koittanut ostaa.

Joo mulla onkin täysin päinvastainen tilanne niin makselen mielelläni. Eli kokoajan jotain miksauksia pitäis tehdä, en oo ostanu vielä mitään vaihtoehtoisia tuotteita (ainoot mun ostamat plugarit on instrumentteja) ja analogiset ei värisytä mun viisareita (suhteessa hintaan siis).

Luovuin kylläkin Composer Cloud -tilauksesta. Ei oo hetkeen tullu tarvetta, niin ajattelin että senhän voi ottaa sitten takas jos oikeesti tarvii, katotaan mitä tapahtuu.
Krice
26.11.2019 14:12:44 (muokattu 26.11.2019 14:15:50)

Motu M2:n Windowsille äänikortiksi. Siistin tuntuinen, latenssit ei ole mitään kovin pieniä, mutta lieneekö sillä väliä. Tässä on virtakytkin ja laite jää päälle jos sammuttaa koneen, mutta tuohon on jo tottunut kun studiokoneellakin mikserissä on erillinen virtanappi. Windows 10 ei mene sekaisin jos naksuttelee virtaa pois ja päälle, vaan se valitsee automaattisesti tämän jos se on päällä (ja sisäisen äänipiirin jos pois päältä), joka on fiksun tuntuista. Jostakin syystä tässä on aidot midi in/out-liittimet, joka on tämän kokoisessa vähän erikoista, mutta ei todellakaan haittaa. Erikoista on myös selkeät input/output -mittarit led-näytöllä. Ainoa vähän negatiivinen asia on USB C -liitin, ei vaikuta kovin tukevalta.
Jucciz
03.12.2019 00:19:11
Lopetin arpomisen ja pamautin FabFilter Essentials Bundlen ennakkosynttärilahjaksi itselleni. Kunnon EQ, kompura ja kaiku tuskin huonontavat miksausmahdollisuuksia.
Muovinen
03.12.2019 09:38:11

Itsekin päädyin lopulta valitsemaan kaikista BF-tarjouksista Fabfilterin Pro-Q 3 equn ja Pro-L 2 limitterin sekä Red Hot -kaappipaketin Two Notes Torpedoon. Vielä tuo Arturian V Collection 7 kuumottelee vaan ärsyttää, etten saa Keysteppiä rekisteröityä, koska sillä saisi kai vielä satasen pois hinnasta. Pitänee valittaa.
Mikael
03.12.2019 13:04:15

Mä päivitin Arturian V Bundlen nelosesta seiskaan. Aika läjä kaikenmoista uutta :)
Fuzz is Clean!
Torniojaws
03.12.2019 17:54:26

Tänä vuonna oli aika vaisu Black Friday, vaikka haaviin tarttuikin pari juttua:

- Korg MS-20 VSTi (25 USD)
- Korg M-1 VSTi (25 USD)
- Korg Wavestation VSTi (25 USD)
- D16 Drumazon (59 EUR)
- Toontrack EzMix2 + Colin Richardson (75 EUR)
- ReFX Nexus 3 Upgrade + Analog Drumkits + Stratosphere 3 (133 EUR)
- Audiority XenoVerb (18 EUR)
- Auddict Celestial Voices: Ceres (0 EUR)
Vortech Industrial Death Metal | NHL-tulokset
askomiko
06.12.2019 13:05:27
Pianoteq 6, pitkään olen pohtinut tuota kun en ole pianisti, mutta perjantain tarjous sai selkärangan napsahtamaan. On se kummaa mitä nykyään osataan tehdä, tämä on siis VST-piano, joka ei perustu sampleihin vaan matemaattiseen mallintamiseen. Hyvin toimii!
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Muovinen
09.12.2019 11:21:59

Sain Keystepin rekattua asiakaspalvelun avustuksella ja siten vielä satkun pois V Collectionin tarjoushinnasta. Vielä kun ehtisi asentamaan sen!
Blain
11.12.2019 16:14:15
Krice: Motu M2:n Windowsille äänikortiksi. Siistin tuntuinen, latenssit ei ole mitään kovin pieniä, mutta lieneekö sillä väliä. Tässä on virtakytkin ja laite jää päälle jos sammuttaa koneen, mutta tuohon on jo tottunut kun studiokoneellakin mikserissä on erillinen virtanappi. Windows 10 ei mene sekaisin jos naksuttelee virtaa pois ja päälle, vaan se valitsee automaattisesti tämän jos se on päällä (ja sisäisen äänipiirin jos pois päältä), joka on fiksun tuntuista. Jostakin syystä tässä on aidot midi in/out-liittimet, joka on tämän kokoisessa vähän erikoista, mutta ei todellakaan haittaa. Erikoista on myös selkeät input/output -mittarit led-näytöllä. Ainoa vähän negatiivinen asia on USB C -liitin, ei vaikuta kovin tukevalta.

Mä ostin kans saman laitteen ensimmäiseksi kunnon interfaceksi, ei ole tosin vielä saapunut. Latenssit oli ainakin jonkun arvostelun perusteella matalat, mutta näkee sitten kun pääsee käyttämään kunnolla.
Shut up legs
Krice
11.12.2019 16:35:20 (muokattu 11.12.2019 16:36:41)

Blain: Latenssit oli ainakin jonkun arvostelun perusteella matalat, mutta näkee sitten kun pääsee käyttämään kunnolla.

OSX:ssä demovideon perusteella on pienet latenssit, varmaan joku core audio juttu. Windowsissa kai ASIO-ajurilla saa latenssit pienemmäksi, mutta minulla ei ole tarvetta kokeilla. ASIO4ALL on niin kälyinen ajurisysteemi.
Torniojaws
31.12.2019 13:48:06 (muokattu 31.12.2019 14:58:30)

Noniin, huikean 15 vuoden(!) jälkeen on aika siirtää Behringer B2030A:t telkkarikäyttöön ja pöydälle ilmestyy Neumann KH 80 DSP -pari :) Pitkään mietin KH 120, mutta lopulta aika monen arvion perusteella KH 80 sopii paremmin omaan käyttöön ja siinä on tasaisempi soundi. KH 120 on kuulemma hiukan voimakas basso.

Samaan syssyyn uudet luurit Beyer DT 770 Pro kaveriksi eli Shure SRH840. Näistä Beyereistä on mennyt kaapeli jo niin tuhannen spagetiksi, ettei se oikene edes viikonlopun yli roikuttamisen jälkeen, vaan kerääntyy käärmeenpesäksi. Shureissa on irroitettava johto :)

Ja parit tilpehöörit mukaan; akustiikkapaneleita, expressio- ja MIDI-pedaalit Kemperille, jne.
Vortech Industrial Death Metal | NHL-tulokset
mhelin
03.01.2020 11:30:24 (muokattu 03.01.2020 11:35:14)
Krice: OSX:ssä demovideon perusteella on pienet latenssit, varmaan joku core audio juttu. Windowsissa kai ASIO-ajurilla saa latenssit pienemmäksi, mutta minulla ei ole tarvetta kokeilla. ASIO4ALL on niin kälyinen ajurisysteemi.

M-sarjalaisille on kyllä ihan oikeat ASIO -ajurit, tosin vaatii 64-bittisen Windowsin, joten ASIO4ALL:ia ei tarvitse käyttää. Windowsissa on kyllä muitakin ajuristandardeja esim. WASAPI jota voi kokeilla käyttää. 32-bittisen Windowsin voi ainakin Windows 10 tapauksessa päivittää 64-bittiseksi samalla tuoteavaimella. Softathan alkavat nykyään olla pelkästään 64-bittisiä.

GS:ssä jotain kokemuksia Windows 10 -käytöstä:
https://www.gearslutz.com/board/new … usb-c-bus-powered-interfaces-8.html

Latensseja tuossa ketjussa mittailtu tällä softalla:
https://oblique-audio.com/rtl-utility.php (myös OSX versio löytyy, tarkoittanee macOS:ää)
Krice
03.01.2020 12:15:30

mhelin: M-sarjalaisille on kyllä ihan oikeat ASIO -ajurit, tosin vaatii 64-bittisen Windowsin, joten ASIO4ALL:ia ei tarvitse käyttää.

Mistä tuon ajurin voi ladata ja toimiiko se Studio Onessa? Kokeilin nimittäin ladata M2:n softapaketissa tulleen Performer Liten, joka sellaisenaan on todella ankea ja surkea "daw", mutta siinä voi valita Motun ASIO-ajurin ja kokeilun perusteella ei kovin paljon tunnu olevan latenssia kun soittaa kitaralla esim. efektit päällä. Luulisi, että tuo mukana tullut asio-ajuri olisi jotenkin "irrallinen" ja sen voisi valita Studio Onessa, mutta kun ei.
smoltron
03.01.2020 14:11:05

Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)