Funkånaut 28.10.2019 13:02:23 (muokattu 28.10.2019 13:02:44) | |
---|
Deutschland 86. Ei tämä kyllä kasikolmosen veroinen ole, ihabok kuitenkin. Vedetty kyllä mopo täysin rotkoon, mitä järkevyyteen ja johdonmukaisuuden tulee. "If you ain't happy, you ain't listening to enough Coltrane." |
HaloOfFlies 28.10.2019 22:23:33 (muokattu 28.10.2019 22:24:53) | |
---|
The Newsroom Tämä oli kyllä ihan loistava. Parhaita uutissarjoja mitä on vähään aikaan tullut katsottua. Varsinkin Jeff Daniels pääroolissa on ihan erinomainen 10/10 Uutishuone Unohtaa ei tietenkään sovi myös kotimaista 1970-luvulle sijoittuvaa vastinetta. Hienoa ajankuvaa loistavalla aikakauden musiikilla höystettynä. 10/10 Siskonpeti Tämä taas oli ihan karmea pökäle, jota ei voi suositella kenellekään. Väsyneitä vitsejä täynnä. 1/10 Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
Henri Henri Olavi 06.11.2019 11:06:06 | |
---|
Katsoin ekan jakson uudesta BBC:n ja HBO:n sarjasta "His Dark Materials". Perustuu johonkin kirjasarjaan. Vaikutti oikein mukavalta ajantapposarjalta. It's always gonna be sour grapes with you boy, until you get right with Jesus! |
Bongowing 06.11.2019 11:36:08 | |
---|
Jokeri -leffa herätti aatoksen että onkohan se että "Gotham" hyvä sarja? But where the heck is magenta? |
crestfall 06.11.2019 11:44:12 | |
---|
Henri Henri Olavi: Katsoin ekan jakson uudesta BBC:n ja HBO:n sarjasta "His Dark Materials". Perustuu johonkin kirjasarjaan. Vaikutti oikein mukavalta ajantapposarjalta. "johonkin kirjasarjaan"? :D Vau. Vähän kuin sanoisi Game of Thronesin tai Lord of the Rings -trilogian pohjautuvan "johonkin kirjasarjaan". Universumien tomu on kyllä helvetin kova trilogia, ja kun katsoo kuinka paljon pystejä ja tunnustuksia kirjasarja on pokannut vuosien aikana, en usko, että olen ihan yksin mielipiteeni kanssa. Oli kyllä lupaava tuo eka jakso kyllä. "Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru |
Henri Henri Olavi 06.11.2019 11:48:56 (muokattu 06.11.2019 12:14:21) | |
---|
crestfall: "johonkin kirjasarjaan"? :D Vau. Vähän kuin sanoisi Game of Thronesin tai Lord of the Rings -trilogian pohjautuvan "johonkin kirjasarjaan". Universumien tomu on kyllä helvetin kova trilogia, ja kun katsoo kuinka paljon pystejä ja tunnustuksia kirjasarja on pokannut vuosien aikana, en usko, että olen ihan yksin mielipiteeni kanssa. Oli kyllä lupaava tuo eka jakso kyllä. No en minä harrasta tuon tyylistä kirjallisuutta. Luin TSH-trilogian joskus 80-luvun loppupuoliskolla, mutta sen jälkeen en ole oikeastaan fantasiaan koskenut. En ollut koskaan kuullutkaan tuosta GoT:in kirjasarjasta ennen sitä tv-sarjaa ja siitäkään en ole nähnyt yhtään jaksoa. Tämä HDM oli aivan mukavan näköistä meininkiä. En kuitenkaan missään nimessä väheksy tällaista kirjallisuutta. Ei vain ole mun teekupponen. It's always gonna be sour grapes with you boy, until you get right with Jesus! |
Oan 06.11.2019 12:10:18 | |
---|
Henri Henri Olavi: No en minä harrasta tuon tyylistä kirjallisuutta. Luin TSH:sta trilogian joskus 80-luvun loppupuoliskolla, mutta sen jälkeen en ole oikeastaan fantasiaan koskenut. En ollut koskaan kuullutkaan tuosta GoT:in kirjasarjasta ennen sitä tv-sarjaa ja siitäkään en ole nähnyt yhtään jaksoa. Tämä HDM oli aivan mukavan näköistä meininkiä. En kuitenkaan missään nimessä väheksy tällaista kirjallisuutta. Ei vain ole mun teekupponen. Eikä tuo nyt oikeasti ihan niin tunnettu trilogia ole että Tolkieniin tulisi verratakaan. Mutta helvetin hyvä kyllä, eikä mitenkään perinteistä fantasiaa. Vahva suositus. Itse sarja alkoi erittäin lupaavasti. Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. |
Bongowing 06.11.2019 12:13:21 | |
---|
Oan: Eikä tuo nyt oikeasti ihan niin tunnettu trilogia ole että Tolkieniin tulisi verratakaan. Mutta helvetin hyvä kyllä, eikä mitenkään perinteistä fantasiaa. Vahva suositus. Itse sarja alkoi erittäin lupaavasti. Luulin tuon olevan ns. nuorisokirjallisuutta, mutta ei ehkä sitten olekaan, eikä sen väliä vaikka olisikin. Pitääpä lukea. But where the heck is magenta? |
Henri Henri Olavi 06.11.2019 12:15:13 | |
---|
No josko sitä kerran uskaltaisi tällaistakin lukea lähes pelkän tietokirjallisuuden sijaan. It's always gonna be sour grapes with you boy, until you get right with Jesus! |
megatherium 06.11.2019 12:49:51 (muokattu 09.11.2019 13:00:05) | |
---|
sydämen asialla. popilla mutta harvemmin klassisella; pieni yösoitto ja also sprach zarathustra; höystetty mukaansa tempaava brittisarja jossa osuvat roolihahmot. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
blckgrshill 11.11.2019 19:19:00 | |
---|
Britannia. Kahjo eka kausi, ja tokalla sama meno jatkuu. En tämän jälkeen enää pysty katsomaan tosissaan väännettyjä fantasiasarjoja. |
Vaihtovirta 08.12.2019 15:24:57 | |
---|
Tulipas viimein saatua katottua loppuun primelta sen niminen pläjäys kuin The Man In the High Castle. Ja jos jätetään pois loppu ja ehkä suurin osa vikasta kaudesta, niin yksi parhaista sarjoista mitä olen ikinä nähnyt. Edes ne tietyt yliluonnolliset asiat eivät niinkään häirinneet, mutta..niin..en tiedä lopetettiiko toi sarja kesken vai mitä helvettiä, mutta kyllä taas juosten kustiin imo liikaa asioita viimeiseen tuntiin ja liikaa jätettiin "kusematta".. Mutta jos kiinnostaa vaihtoehtomaailma, missä Natsit ja Japanialaiset hallitsevat maailmaa, ei voi muuta kuin suositella. Kolme ekaa kautta 6/5. Vikan kauden kanssa ehkä 4.5/5. |
Henri Henri Olavi 08.12.2019 16:05:24 | |
---|
Vaihtovirta: Tulipas viimein saatua katottua loppuun primelta sen niminen pläjäys kuin The Man In the High Castle. Ja jos jätetään pois loppu ja ehkä suurin osa vikasta kaudesta, niin yksi parhaista sarjoista mitä olen ikinä nähnyt. Edes ne tietyt yliluonnolliset asiat eivät niinkään häirinneet, mutta..niin..en tiedä lopetettiiko toi sarja kesken vai mitä helvettiä, mutta kyllä taas juosten kustiin imo liikaa asioita viimeiseen tuntiin ja liikaa jätettiin "kusematta".. Mutta jos kiinnostaa vaihtoehtomaailma, missä Natsit ja Japanialaiset hallitsevat maailmaa, ei voi muuta kuin suositella. Kolme ekaa kautta 6/5. Vikan kauden kanssa ehkä 4.5/5. En ole vielä katsonut sarjaa, mutta kirja johon se perustuu on loistava. Eli Philip K. Dick - Oraakkelin kirja. Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
Vaihtovirta 08.12.2019 16:16:49 | |
---|
Henri Henri Olavi: En ole vielä katsonut sarjaa, mutta kirja johon se perustuu on loistava. Eli Philip K. Dick - Oraakkelin kirja. Juu tiesin kyllä kirjan mihin tuo perustuu ja pitää varmaan pyytää joulupukilta tuo kirja lahjaksi, sen verran hyvästä sarjasta oli ainakin kyse. |
Oan 08.12.2019 17:47:55 (muokattu 08.12.2019 17:48:42) | |
---|
Henri Henri Olavi: En ole vielä katsonut sarjaa, mutta kirja johon se perustuu on loistava. Eli Philip K. Dick - Oraakkelin kirja. Tossa sarjassa on joitain todella onnistuneita juttuja (Cary-Hiroyuki Tagawa erityisesti), mutta muutama todella pahasti kustu piirre. Kirjan kaikkia läpitunkevaa rasismia on putsattu ja Julianasta rakennetaan kliseisen periamerikkalaista sankaria. Ehkä näitä paikattiin jatkossa, en tiedä. Jäi itselläni ensimmäiseen kauteen tuon katsominen, kun oli Tagawa poislukien aika laimeata. Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. |
Henri Henri Olavi 08.12.2019 17:58:31 | |
---|
No höh. Toisaalta ei vielä koskaan ole onnistuttu tekemään Dickin kirjasta tai novellista kunnollista elokuvaa tai sarjaa. Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
Henri Henri Olavi: No höh. Toisaalta ei vielä koskaan ole onnistuttu tekemään Dickin kirjasta tai novellista kunnollista elokuvaa tai sarjaa. Hämärän vartija saattoi olla tunnelmaltaan melko lähellä kirjaa, en tosin muista enää ihan varmaksi, kun molemmista (leffasta ja kirjasta) on jo vuosia ehtinyt vierähtää jokunen... Laika fur chin, Dutch for the 31st time. |
Henri Henri Olavi 08.12.2019 18:10:40 | |
---|
NHR: Hämärän vartija saattoi olla tunnelmaltaan melko lähellä kirjaa, en tosin muista enää ihan varmaksi, kun molemmista (leffasta ja kirjasta) on jo vuosia ehtinyt vierähtää jokunen... Tässä mua häiritsi niin helvetisti se rotoskooppaus. Näytti iham paskalta ja blokkasi immersiivisyyttä ihan perkeleesti. Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
NHR 08.12.2019 18:24:41 | |
---|
Henri Henri Olavi: Tässä mua häiritsi niin helvetisti se rotoskooppaus. Näytti iham paskalta ja blokkasi immersiivisyyttä ihan perkeleesti. Itse taas muistelen tykänneeni juuri siitä kovasti. Keanukaan näyttänyt lainkaan niin puisevalta kuin yleensä... :D Mutta ymmärrän kyllä, jos ei moinen oikein iske. Ihmisiä kun on niin erilaisia... ;) Laika fur chin, Dutch for the 31st time. |
juuso a 16.12.2019 22:53:34 (muokattu 16.12.2019 22:54:58) | |
---|
Vaihtovirta: Tulipas viimein saatua katottua loppuun primelta sen niminen pläjäys kuin The Man In the High Castle. Ja jos jätetään pois loppu ja ehkä suurin osa vikasta kaudesta, niin yksi parhaista sarjoista mitä olen ikinä nähnyt. Edes ne tietyt yliluonnolliset asiat eivät niinkään häirinneet, mutta..niin..en tiedä lopetettiiko toi sarja kesken vai mitä helvettiä, mutta kyllä taas juosten kustiin imo liikaa asioita viimeiseen tuntiin ja liikaa jätettiin "kusematta".. Mutta jos kiinnostaa vaihtoehtomaailma, missä Natsit ja Japanialaiset hallitsevat maailmaa, ei voi muuta kuin suositella. Kolme ekaa kautta 6/5. Vikan kauden kanssa ehkä 4.5/5. Minä katselin tämän myös kokonaan. Minusta aika halevetin hyvä, tuosta olisi voinut rakentaa vaikka mitä ja vähän pidemmäksikin aikaa, mutta ilmeisesti sai kirveestä tämäkin projekti. Toisaalta hankalaa kuvitella, että enää olisi tullut yhtä tai kahta kautta enempää kuitenkaan, ainakaan silleen, etä olisi ollut kovinkaan järkevää. Pitää varmaan lukee kirjakin. |