Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5310 311 312 313 314444 445 446 447 448
kihtaristi
21.11.2019 13:48:19
En tiedä onko omat hinnat metsässä vai postilakko vetänyt pedaalien myymisen hankalaksi. Joka tapauksessa tuntuu hankalammalta tämä myynti kuin joitain aikoja sitten.. Pitää kai itsekin laittaa Black Friday tarjouksia pian.
Pinewood
21.11.2019 15:08:54
kihtaristi: En tiedä onko omat hinnat metsässä vai postilakko vetänyt pedaalien myymisen hankalaksi. Joka tapauksessa tuntuu hankalammalta tämä myynti kuin joitain aikoja sitten.. Pitää kai itsekin laittaa Black Friday tarjouksia pian.

Oma minttikuntoinen D&M Drive laatikoineen, oheissälineen ja postikuluineen irtosi torilta hintaan 176 e. Huipputyyppi myi, olen kanssaan tehnyt muitakin kauppoja. Nyt taitaa olla - ainakin hetki sitten oli - yksi torilla myynnissä hintaan 190 e, joten noista lähtökohdista sopii miettiä omia pyyntöjä. Jopa Strymonien hinnat ovat olleet lievässä laskussa. Kun ennen El Capistan ja Flint olivat 250-280 e -haarukassa, nyt pyynti saattaa olla jo suoraan 220-230 e.

Itse olen ottanut lähtökohdan, että kun kerran kaikenlaista torilta ostelen ihan kokeeksikin, myydessäkin otan tappioita tyynesti vastaan. Hyvähän se on, että laatukamaa liikkuu kumpaankin suuntaan.

Viime päivinä ainakin omat paketit ovat saapuneet ihan normaalisti ilman mitään viiveitä.
Haeroe
21.11.2019 15:24:02

Pinewood: Oma minttikuntoinen D&M Drive laatikoineen, oheissälineen ja postikuluineen irtosi torilta hintaan 176 e. Huipputyyppi myi, olen kanssaan tehnyt muitakin kauppoja. Nyt taitaa olla - ainakin hetki sitten oli - yksi torilla myynnissä hintaan 190 e, joten noista lähtökohdista sopii miettiä omia pyyntöjä. Jopa Strymonien hinnat ovat olleet lievässä laskussa. Kun ennen El Capistan ja Flint olivat 250-280 e -haarukassa, nyt pyynti saattaa olla jo suoraan 220-230 e.

D&M Driven uutuusarvo on mennyt, mutta 176 euroa posteineen on halpa. Flint menee vielä kaupaksi 250 eurolla. Muiden Strymonien hinnat näyttävät tulleen alaspäin, erityisesti Strymonin pyhä kolminaisuus.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Pinewood
21.11.2019 16:09:12
Haeroe: D&M Driven uutuusarvo on mennyt, mutta 176 euroa posteineen on halpa. Flint menee vielä kaupaksi 250 eurolla. Muiden Strymonien hinnat näyttävät tulleen alaspäin, erityisesti Strymonin pyhä kolminaisuus.

Olihan se, mutta tuo 190 e + postit lienee realismia, jos malttaa odottaa.

Itse luuulen, että noiden isompien Strymonien hinnan putoamisen takana on valikoiden räpläämisestä kiinnostuneiden siirtyminen Kempereihin ja muihin vastaaviin. Pienemmät Strymonit taas kiinnostavat perinteisemmistä pedaaleista kiinnostuneita, ja niillekin on kovia kilpailijoita. Volantea on liikkunut uudeksi ja kehutuksi laitteeksi yllättävän paljon. Onko vaikea käyttää vai eikö muuten ole vastannut odotuksia?
Laulava Kylätohtori
21.11.2019 16:29:50
Pinewood: Olihan se, mutta tuo 190 e + postit lienee realismia, jos malttaa odottaa.

Joo, onhan tuo kuitenkin vielä alle sen maagisen nollaseiskan. Hyvä spedu silti, itselläkin on moinen hankittuna.

Itse luuulen, että noiden isompien Strymonien hinnan putoamisen takana on valikoiden räpläämisestä kiinnostuneiden siirtyminen Kempereihin ja muihin vastaaviin. Pienemmät Strymonit taas kiinnostavat perinteisemmistä pedaaleista kiinnostuneita, ja niillekin on kovia kilpailijoita. Volantea on liikkunut uudeksi ja kehutuksi laitteeksi yllättävän paljon. Onko vaikea käyttää vai eikö muuten ole vastannut odotuksia?

Sitten on varmaan lisäksi vielä ne testaajat, jotka ostaa testiin ja myy pois. Hype päällä, niin uskaltaa ostaa, kun tietää pääsevänsä vielä torilla eroon.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Jukka Häikiö
22.11.2019 14:42:51

Menee ne kaikki lopulta....kun jaksaa odottaa...
No höh
tu_1922
22.11.2019 23:27:55
Mandoliini ja bouzouki siirtyivät mitättömällä vaivalla parempiin käsiin, vaikka olin henkisesti varautunut useamman kuukauden hiljaisuuteen. Tässähän joutaa taas itse ostoksille.

Perttu
Soundi lähtee pedaaleista.
Kiksaus
23.11.2019 13:18:37 (muokattu 24.11.2019 11:47:41)

Ei jostain syystä suomalainen käsityö liiku. Mannisen Soloist-tyyppinen kitara ja Bluetonen SLO100/jcm800 klooni roikkunut molemmat torilla jo melkein kaksi kuukautta alle tonnin pyynnillä. Eikä oikein mitään kiinnostavia vaihtojakaan. Jotenkin vähän häpeä myydä noin hyvää kitaraa tuohon hintaan kun katsoo isompien nimien hintoja.
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
Savu
23.11.2019 23:58:54
Kiksaus: Ei jostain syystä suomalainen käsityö liiku. Mannisen Soloist-tyyppinen kitara ja Bluetonen SLO100/jcm800 klooni roikkunut torilla jo melkein kaksi kuukautta alle tonnin pyynnillä. Eikä oikein mitään kiinnostavia vaihtojakaan. Jotenkin vähän häpeä myydä noin hyvää kitaraa tuohon hintaan kun katsoo isompien nimien hintoja.

No ei ainakaan hinnasta ole kiinni. Arvostus suomalaisiin käsityöpeleihin on vaan alhaalla tällä hetkellä. Kukaan ei uskalla ostaa, koska pelkää että ei saa tavaraa tarvittaessa pikaisesti eteenpäin. Persnettoa tulee sitä enemmän mitä enemmän laite pyörinyt mnetin torilla.
Jukka Häikiö
24.11.2019 11:05:38

Savu: No ei ainakaan hinnasta ole kiinni. Arvostus suomalaisiin käsityöpeleihin on vaan alhaalla tällä hetkellä. Kukaan ei uskalla ostaa, koska pelkää että ei saa tavaraa tarvittaessa pikaisesti eteenpäin. Persnettoa tulee sitä enemmän mitä enemmän laite pyörinyt mnetin torilla.

Ihan perus Strato/Tele-osasto vielä menee jotenkin, mitä enemmän vintageen kallellaan, sen parempi, niissäkin toki omat nou-nout, eli vintage-radius/nauhat. Vähänkään spessummat ei helpolla liikahda, vaikka kitaroina voivat ja usein ovatkin todella hyviä.
Toki noissa ulkomaan erikoisissa on ihan sama vaikeus, pienempien pajojen vehkeet voivat olla tosi tuskaisia myydä(oma kokemus hankittu). Jos romppeet tuppaa vaihtumaan usein, kannattaa ehkä pysyä valtamerkkien parissa, jos keppi pysyy muutamankin vuoden, ei kai niin haittaa, jos vähän reilumminkin tulee persnettoa?
Osaamistahan täällä riittää, sääli ettei sitä arvosteta enempää:(
No höh
Haeroe
24.11.2019 11:58:20

Savu: No ei ainakaan hinnasta ole kiinni. Arvostus suomalaisiin käsityöpeleihin on vaan alhaalla tällä hetkellä. Kukaan ei uskalla ostaa, koska pelkää että ei saa tavaraa tarvittaessa pikaisesti eteenpäin. Persnettoa tulee sitä enemmän mitä enemmän laite pyörinyt mnetin torilla.

Tuo pelko on kyllä täysin validi. Tässä nähdään, minkälainen vaikutus deflaatiolla on. Se pysäyttää torin ja isommassa mittakaavassa koko talouden.

Ei mene kaupaksi ilman reilua persnettoa, mutta sama pätee valitettavasti muihinkin kuin suomalaisiin pajoihin. Just myin käytännössä uuden basson melkein puoleen hintaan uudesta, ja kyse oli ihan "oikeasta" bassomerkistä, joskaan ei ollut Fenkku eikä Musari. Ei pitäisi ostaa mitään, josta ei tiedä tulevan pitopeliä eli ei pitäisi ostaa mitään.

Mitä tulee suomalaisiin pajoihin, olen riskisijoittanut aika moneen moisen pajan vermeeseen. Yksi sentään oli käytetty, josta persnetto ei ole kuin satasia, jos joudun pois myymään.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
hallu
24.11.2019 13:46:11
Haeroe: Tuo pelko on kyllä täysin validi. Tässä nähdään, minkälainen vaikutus deflaatiolla on. Se pysäyttää torin ja isommassa mittakaavassa koko talouden.

Ei mene kaupaksi ilman reilua persnettoa, mutta sama pätee valitettavasti muihinkin kuin suomalaisiin pajoihin. Just myin käytännössä uuden basson melkein puoleen hintaan uudesta, ja kyse oli ihan "oikeasta" bassomerkistä, joskaan ei ollut Fenkku eikä Musari. Ei pitäisi ostaa mitään, josta ei tiedä tulevan pitopeliä eli ei pitäisi ostaa mitään.

Mitä tulee suomalaisiin pajoihin, olen riskisijoittanut aika moneen moisen pajan vermeeseen. Yksi sentään oli käytetty, josta persnetto ei ole kuin satasia, jos joudun pois myymään.

Mä ratkaisin ongelman niin, että noi kamat mitä mulla nyt on, ovat minulle pitopelejä. Eli yksinkertaisesti päätin lopettaa kamarunkkauksen ja keskityn soittamaan. Bassopuolella on vähän liikettä ja patoutunutta ostamisen tarvetta ... ja ehkä yksi basso pitäisi myydä, mutta ehkä kannattaa unohtaa sekin suosiolla.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Jukka Häikiö
26.11.2019 15:09:02

hallu: Mä ratkaisin ongelman niin, että noi kamat mitä mulla nyt on, ovat minulle pitopelejä. Eli yksinkertaisesti päätin lopettaa kamarunkkauksen ja keskityn soittamaan. Bassopuolella on vähän liikettä ja patoutunutta ostamisen tarvetta ... ja ehkä yksi basso pitäisi myydä, mutta ehkä kannattaa unohtaa sekin suosiolla.

Hee, vähän samoilla linjoilla oltu tässä, romut on aivan minimissä. 1 sähkis, 1vahvistin, pedaalilauta, 2 akustista, joista toisen voisi aivan hyvin myydä, jos vain osaisi päättää kumman, tietty vois laittaa kummatkin Torille ja katsoa kumpi jää. Toisaalta, toi "kahden akkarin-loukku" ei sinänsä kiusaa mieltä ja persnetolla en ala noita myymään, että ehkä vaan annetaan olla.
No höh
hallu
08.12.2019 11:14:45
Yksi juttu mitä olen miettinyt jo vähän pidempään. Nimittäin missä määrin uuden vastaavan tuotteen hintamuutokset vaikuttavat käytettyjen markkinoihin? tuolla toisessa ketjussa usein taivastellaan kovia pyyntejä käytetyillä kun uusien hinnat jostakin syystä halpuu jopa alemmas kuin mitä käytetyistä pyydetään.

Mutta aika usen näkee sitä että kitarakaman hinta uutena nousee milloin mistäkin suhdanteesta johtuen. Esimerkiksi Fendereiden hinnat on ihan pilvissä verrattuna johonkin kymmenen vuotta sitten olleisiin hintoihin ja Gibson myös. Niin mietityttää, että tekeekö käytetyn myyjän mieli laittaa vähän lisää pyyntiä kun näkee että se oman tuotteen hinta on pompsahtanut ylöspäin. Esimerkkinä voisin mainita kun itse maksoin Fender Bajatelestä uutena 570 euroa, niin sitten kun aloin sitä käytettynä myymään huomasin että sen hinta uutena olikin pompannut yli yhdeksään sataan. Niin siitäkin melkein omani pois ja meni tosi äkkiä.

Mutta sitten voi käydä niin, että myyntihalukkuus ottaa takapakkia kun hinnat nousee että ei ehkä haluakaan myydä sitä ihan hinnalla millä hyvänsä. Käyköhän usein näin? olen jotenkin ollut aistivinani pyyntihinnoissa, että ne tuppaavat nousemaan silloin kun uusien hinnat nousee. Oletteko huomanneet saman?
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Makelele
08.12.2019 12:04:05
hallu: Yksi juttu mitä olen miettinyt jo vähän pidempään. Nimittäin missä määrin uuden vastaavan tuotteen hintamuutokset vaikuttavat käytettyjen markkinoihin? tuolla toisessa ketjussa usein taivastellaan kovia pyyntejä käytetyillä kun uusien hinnat jostakin syystä halpuu jopa alemmas kuin mitä käytetyistä pyydetään.

Nämä voivat olla hankalia myös tapauksissa jossa mallin valmistusmaa on vaihtunut. Onko esimerkiksi japanilainen Ibanez JS700 ja Korealainen JS700 samanarvoisia?

Näin myös joskus että joku valitti vuoden 2000 Ibanez RG7421-mallin hinnasta torilla ja käytti referenssinä uutta saman mallinumeron kitaraa. Näissä on erona että yksi on valmistettu Fujigenilla Japanissa ja toinen Indonesiassa.
hallu
08.12.2019 12:13:24
Makelele: Nämä voivat olla hankalia myös tapauksissa jossa mallin valmistusmaa on vaihtunut. Onko esimerkiksi japanilainen Ibanez JS700 ja Korealainen JS700 samanarvoisia?

Näin myös joskus että joku valitti vuoden 2000 Ibanez RG7421-mallin hinnasta torilla ja käytti referenssinä uutta saman mallinumeron kitaraa. Näissä on erona että yksi on valmistettu Fujigenilla Japanissa ja toinen Indonesiassa.

No ei ole Indonesialainen mitenkään saman arvoinen kuin japanilainen. Indonesiassa tehdään kyllä hyviä soittimia, mutta osa niiden hyvyyttä on se, että ne ovat myös halpoja. Itse kyllä hyvinkin voin soitella Indonesialaisella kitaralla, mutta en missään tapauksessa suostuisi maksamaan siitä japanilaisen hintaa.

Sen sijaan näyttää oudolta, että korealaiset lähestyy käytettynä japanilaisten hintoja ainakin Tokailla joissa Korealaisista saatetaan pyytää nelisensataa euroa ja japanilaisia alkaa saada jo viidellä sadalla (les Pauleista siis puhun).
jarmo vh
08.12.2019 12:53:32
hallu:
Sen sijaan näyttää oudolta, että korealaiset lähestyy käytettynä japanilaisten hintoja ainakin Tokailla joissa Korealaisista saatetaan pyytää nelisensataa euroa ja japanilaisia alkaa saada jo viidellä sadalla (les Pauleista siis puhun).

Tässä on varmaankin se kyseessä, että Koreasta on tullut erinomaisia kitaroita, jotka vetävät hintoja yleisesti ylöspäin. Itselläni oli toistakymmentä vuotta sitten Fenixin Les Paul ja sehän oli mahtava soitin. Siitä sain myydessäni tuon 400€ jo kymmenen vuotta sitten. Toinen hyvä esimerkki erittäin laadukkaasta korealaisesta kitarasta oli tuommoinen:

https://www.thomann.de/fi/peerless_guitars_monarch_sb.htm

Oikein asiallinen oli myös Fender Lite Ash Stratocaster. Heikommasta päästä puolestaan oli korealainen Squier Strato, tosin ei sekään huono ollut.
Eikös tästä ole sillain todettu, että laatu on yleisesti noussut ns. halpismaissa sitä mukaa kuin firmat ovat enemmän niihin satsanneet. Japanikin aloitti ns. halpiksilla, sitten Korea, Kiina, Intia, Indonesia...

Ketjun aiheeseen liittyen voisin todeta, että hyvin meni pedaalit kaupaksi kun tarpeeksi halvalla myi. Dean Markley Overkord ja jenkkiläinen RAT menivät kaupaksi 10 min. ilmoituksen julkaisusta.
Xotic AC-Boosteria olen nyt kolmen viikon ajan roikottanut torilla ja muutama vaihtotarjous vain on tullut.
Mitä vanhempi, sitä vanhempi.
Gary the pine
08.12.2019 15:17:07
Kontiak: Mitä persnettoa? Viittaan Torin säännöistä ensimmäiseen:

https://muusikoiden.net/tori/saannot.php

Jotakin kertonee sekin, että suomalaisten käsityöpajojen tuotteet jää kotona ylimääräiseksi.

Niin meinaat että yksityisen on kamppeensa aina halvemmalla myytävä, kuin mitä siitä on alunperin maksanut, nyt ja iankaikkisesti?

Onhan tuokin yhdensortin ajattelumalli...
Tulin, näin, paskoin housuun.
Kontiak
08.12.2019 15:25:16
Gary the pine: Niin meinaat että yksityisen on kamppeensa aina halvemmalla myytävä, kuin mitä siitä on alunperin maksanut, nyt ja iankaikkisesti?

En meinannut. Kirjanpito paljastaa eron:

"Yksityisen elinkeinonharjoittajan on pidettävä elinkeinotoiminnastaan kirjanpitoa. Elinkeinotoiminta on pidettävä erillään yksityistaloudesta ja siksi kirjanpitoon merkitään vain ne tapahtumat, jotka liittyvät elinkeinotoimintaan."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Yksit … en_elinkeinonharjoittaja#Kirjanpito
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)