Lunnu 06.12.2019 17:04:44 | |
---|
Herrah: Otapa tämmönen lista käsittelyyn: Get Out Hereditary The Lighthouse Midsommar The VVitch The Wailing Mandy Train to Busan Suspiria (2018) Kill List Berberian Sound Studio Hard Labor Hagazussa In Fabric Tota getouttia on arvosteluissa hehkutettu - ihmettelen miksi. Mun mielestäni siinä ei ollu mitään mikä oikeuttaisi moisen. Typerä juoni ja paskat näytelijät. Nostalgy is not what it used to be |
tomaattiorava 06.12.2019 17:41:08 | |
---|
Lunnu: Tota getouttia on arvosteluissa hehkutettu - ihmettelen miksi. Mun mielestäni siinä ei ollu mitään mikä oikeuttaisi moisen. Typerä juoni ja paskat näytelijät. Näyttelytyössä ollu mun mielestä mitään vikaa. Juoni on sinänsä kiehtova mutta toisaalta kun sitä miettii niin vuotaa kuin seula. En pidä itseäni liian kyynisenä mulkkuna, mutta tuo "rodullinen tietoisuus" tai mikälie on luultavasti aika iso tekijä rainan suosioita miettiessä. |
Lunnu 07.12.2019 11:01:22 | |
---|
tomaattiorava: Näyttelytyössä ollu mun mielestä mitään vikaa. Juoni on sinänsä kiehtova mutta toisaalta kun sitä miettii niin vuotaa kuin seula. En pidä itseäni liian kyynisenä mulkkuna, mutta tuo "rodullinen tietoisuus" tai mikälie on luultavasti aika iso tekijä rainan suosioita miettiessä. Vähän sama diagnoosi mulla Nostalgy is not what it used to be |
Wild String Of Voodoo Strat 07.12.2019 13:14:07 | |
---|
Herrah: Otapa tämmönen lista käsittelyyn: Get Out Hereditary The Lighthouse Midsommar The VVitch The Wailing Mandy Train to Busan Suspiria (2018) Kill List Berberian Sound Studio Hard Labor Hagazussa In Fabric Tähän voisi omasta puolesta lisätä vielä sellaiset elokuvat The Ritual, The Endless, The Babadook ja It Follows. Mandy on puolestaan yksi henkilökohtaisia lempielokuviani viime vuosilta. Ei se täydellinen elokuva ole, mutta se täysin omanlaisensa visio, joka tekijöillä on ollut, kiehtoo minua valtavasti. Onko kukaan Oz Perkinsin tuotoksiin? Olen kuullut ylistystä muutamalta kauhudiggarilta, mutte itse en ole vielä saanut katsottua February (aka Blackcoat's Daughter) taikka I Am the Pretty Thing that Lives in the House elokuvia. "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals |
tomaattiorava 07.12.2019 15:01:46 (muokattu 07.12.2019 15:05:39) | |
---|
Wild String Of Voodoo Strat: Tähän voisi omasta puolesta lisätä vielä sellaiset elokuvat The Ritual, The Endless, The Babadook ja It Follows. Mandy on puolestaan yksi henkilökohtaisia lempielokuviani viime vuosilta. Ei se täydellinen elokuva ole, mutta se täysin omanlaisensa visio, joka tekijöillä on ollut, kiehtoo minua valtavasti. Onko kukaan Oz Perkinsin tuotoksiin? Olen kuullut ylistystä muutamalta kauhudiggarilta, mutte itse en ole vielä saanut katsottua February (aka Blackcoat's Daughter) taikka I Am the Pretty Thing that Lives in the House elokuvia. Uijui The Ritual oli viime vuoden suosikkeja, todella vakuuttavaa jälkeä! The Endlessiä taas oon täälläkin toissavuoden kärkeen hehkutellu, mutta älkää saatana kattoko sitä netflixin leikattua k13-versioita. February oli aika forgettable ja tuota toista en oo kattonu Mandy on kyllä merkillinen tapaus, alkaa niin helvetin hitaasti ja epämääräisesti että ilmeisen moni jättäny leikin kesken. Mutta kyllä siinä ihan kelpo, Lynchmainen elokuva on, tykkäsin monista jutuista. Jakoon vielä sellaset kuin A Dark Song, Autopsy of Jane Doe sekä The eyes of my mother, tuota viimeisintä en vielä oo kattonu. Täälläkin vähän hermostuneena näitä katseluvinkkejä jakelee kun tietää miten polarisoiva genre on kyseessä. Toisen haukotusfestivaali on toiselle mestariteos... |
Hetfield: Mites toi The Wind? On meinaa nyt Finnkinossa, onko katsomisen arvoinen? Siinä on hyvät soundit ja suunnittelu. Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
Hetfield 07.12.2019 17:52:54 | |
---|
The Endlessin ohjaajiltahan on tänä vuonna tullut tommonen ku Synchronic. Kehuja sekin saanut. Kukaan täältä vielä nähnyt? Täytynee laittaa listalle sekin. Alright, alright, alright! |
tomaattiorava 07.12.2019 18:12:09 | |
---|
Hetfield: The Endlessin ohjaajiltahan on tänä vuonna tullut tommonen ku Synchronic. Kehuja sekin saanut. Kukaan täältä vielä nähnyt? Täytynee laittaa listalle sekin. Ai tuo on jo ilmestynyt, ensi tilassa katsantaan. |
Kummiseta 07.12.2019 19:14:03 | |
---|
Jäähyn syy: Komodo-källi -ketju. |
inkognito 08.12.2019 12:49:24 | |
---|
En ihan osta sitä väitettä, että kauhuelokuva eläisi nykyään jotain kultakauttaan, mutta toki 2010-luvulla on tullut merkittävästi parempia elokuvia kuin vaikkapa aikavälillä 1995-2009. Tässä omat suosikkini uudemmista teoksista, sillä varauksella, ettei jokainen niistä välttämättä osu ihan 1:1 ko. genreen. The Lighthouse Black Swan Mother Goodnight Mommy Midsommar Raw Tigers Are Not Afraid The Witch The Conjuring Hereditary |
Vessajono 08.12.2019 12:53:25 | |
---|
tomaattiorava: Twin Peaksista tunnaria lukuunottamatta en oo ikinä oppinu tykkäämään. Lost Highway vaatis kyllä rewatchin, ihan skidiä nähny ja muistan miten bill pullman katoaa sellistä ja että patricia arquette oli aivan tylyn kuuma. Kuumottavuudesta pitää mainita että Eraserhead on mun raina ikinä. Lost Highwaysta en oo kyllä ikinä oikein tajunnu mitään muuta kuin sen, että Patricia Arquette on aivan tylyn kuuma. Melkosta sekoilua jopa Lynchin mittapuulla. Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä. |
Bluesmies 08.12.2019 14:23:46 | |
---|
Lunnu: Tota getouttia on arvosteluissa hehkutettu - ihmettelen miksi. Mun mielestäni siinä ei ollu mitään mikä oikeuttaisi moisen. Typerä juoni ja paskat näytelijät. Olen kyllä aika samaa mieltä. Ihan jees leffa, mutta ei kyllä yhtään enempää, kuin perus 3/5. |
Milkop 08.12.2019 14:51:28 | |
---|
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
tomaattiorava 08.12.2019 17:41:43 | |
---|
|
dixi19 09.12.2019 14:24:37 (muokattu 09.12.2019 14:25:12) | |
---|
Vessajono: Lost Highwaysta en oo kyllä ikinä oikein tajunnu mitään muuta kuin sen, että Patricia Arquette on aivan tylyn kuuma. Melkosta sekoilua jopa Lynchin mittapuulla. Tässä on vähän sama kuin Mulholland Drivessä, eli pääjuoni on lopulta jopa aika simppeli, mutta se on kerrottu sen verran unimaisesti ja kuorrutettu sellaisilla sivujuonilla, että katsoja voi mennä helposti sekaisin. Enkä väitä itsekään, että tajuaisin kaikkea noista (eikä se kyllä uskoakseni ole ikinä tarkoituskaan), mutta tosiaan ns. pääjuonet voi selittää lauseella tai parilla. anomus.com |
tomaattiorava 12.12.2019 10:59:08 | |
---|
In Fabric. Kovia pisteitä kerännyt kauhukomedia tappajamekosta, sama kaveri ohjannut mm. Berberia Sound Studion. Oli ihan kivat retro/giallo/Lynch-vibat, muuten aivan jäätävä paskaa. Missään nähny yhtä paljon paskanjauhantaa, liirumlaarum ja höpöhöpö. Meni ihan ohi mitä komediallisia elementtejä tässä ois pitäny olla, vaikka itestään vaeltava mekko oli aika helvetin korni. Ei jatkoon. |
Herrah 12.12.2019 12:07:51 | |
---|
tomaattiorava: In Fabric. Kovia pisteitä kerännyt kauhukomedia tappajamekosta, sama kaveri ohjannut mm. Berberia Sound Studion. Oli ihan kivat retro/giallo/Lynch-vibat, muuten aivan jäätävä paskaa. Missään nähny yhtä paljon paskanjauhantaa, liirumlaarum ja höpöhöpö. Meni ihan ohi mitä komediallisia elementtejä tässä ois pitäny olla, vaikka itestään vaeltava mekko oli aika helvetin korni. Ei jatkoon. Etkö lämmennyt edes pesukoneenkorjaushypnooseille |
tomaattiorava 12.12.2019 17:38:41 | |
---|
Herrah: Etkö lämmennyt edes pesukoneenkorjaushypnooseille Ei saatana meni kyllä ihan ohi ja yli. |
tomaattiorava 05.01.2020 20:07:08 | |
---|
I See You Vähän vaikee tapaus heittää kauhulankaan mutta heitän silti. Kun nykyään tuntuu että kaikki maholliset leffatwistit haistaa kilometrin päähän niin nyt kyllä tuli aikalailla täyttä tykittelyä sillä osastolla. Erinomainen rytmitys ja erityismaininta tehokkaalle scorelle. Ja jos ei muuta niin Helen Huntin ilmeisiin kykenemättömäksi sulanut naama ainakin kauhistuttaa. |
Bluesmies 07.01.2020 15:40:24 | |
---|
Ready or Not Perkule, tämähän oli kova! Komediaa juuri sopivasti ja välillä yllättävänkin karu meno. Todella positiivinen yllätys! Hieno elokuva. 3,5/5. Villains Vähän samaa henkeä, kuin yllämainitussa. Komediaa kivasti, mutta myös trilleri-elementtejä. Tykkäsin todella paljon. 3,5/5. Nightingale TODELLA brutaali leffa, yksi brutaaleimmista. Mutta oli hieno kostotarina. Tämä tuli ihan puun takaa. 4/5. Ei voi suositella kovin herkille ihmisille. |