Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: epiphone SG G-400 CH onko hyvä?
1
Mars Mountain Music
23.11.2006 18:30:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli onko tämä ( http://www.thomann.de/fi/epiphone_sg400_ch.htm ) hyvä kitara. 290 eurolla saisin. Semmosta kiss/ac dc/mötley crueta soittelen.
 
Jucciz
23.11.2006 18:47:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei hääppönen tarjous ainakaan. Kyllä kai tuolla soittelee siihen asti kunnes parempi löytyy ja siihen on varaa. Käy kokeilemassa ja päätä itse.
 
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
darkus
23.11.2006 18:54:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselleni on tämmöinen tulossa. http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=25&CollectionID=3
Tuo faded on yhen askeleen parempi kuin tuo perus g400. Vain hyvää olen G400 mallista myös kuullut.
 
Zeni
23.11.2006 19:54:37 (muokattu 23.11.2006 19:56:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Ch ei käsittääkseni ole ihan perusmalli. Omistan kuitenkin tollasen Ch`61:n ja hyvä pelihän tuo on. Mitään muuta ongelmaa kitaran kanssa ei ole ollut kuin talla. Aloitti noin 6kuukauden soittelun jälkeen katkomaan kieliä. Viilaamisella se paranee ja kestää yleensä 2-6kuukautta seuraavaan asti, riippuen tietysti käytön määrästä. Virittimet on groverit, kitara mahonkia jne. Kaiken kaikkiaan mielestäni ykkösvaihtoehto jos SG:tä halajaa.
 
EDIT: noita epejäkin näyttää olevan paljon erilaisia, esim. musaliikkeessä vieraillessani osui silmiini musta SG400 jossa virittimet olivat ihan peruskauraa jne.
 
Saksasta en silti suosittelisi tuollaista tilaamaan. Irtoaa suomestakin samaan hintaan ja pienellä budjetin nostolla mukaan mahtuu Microcube.
 
fox
23.11.2006 20:35:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo faded on yhen askeleen parempi kuin tuo perus g400. Vain hyvää olen G400 mallista myös kuullut.
 
Meidän soolokitaristi tykkäs G-400:n kaulasta ja soitettavuudesta yleensäkin, sitäpaitsi luottaisin sen lausuntoihin SG-tyyppisestä kitarasta, kas kun se on vuosikaudet SG:llä itse soitellu. Ja edelleen on ykköskitarana sillä moinen. ;)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
ministeri
23.11.2006 20:39:06 (muokattu 23.11.2006 20:41:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli hetken aikaa g-400 ja oli miellyttävä soittaa muuten mutta kaula on vähän sellainen letkun tuntuinen. En tiedä johtuuko se jotenkin kaulaliitoksesta vai mistä. Antoi kauhean helposti periksi. Muut sg:t joita testannut olleet vähän jämäkämpiä (Tokai, Grass roots)
rock ankka
22.04.2011 19:37:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh tätä uuden kitaran ostoa. Aina on jotain uusia vaihtoehtoja :D
Nyt kävi mielessä, että pilkonkin 600 euron budjetin näin
epiphone sg g-400/200 euron vahvistin/kunnon säilytys laukku kitaralle.
 
Nyt kuiten kun asiaan. Tämä kitara ei ole hinnalla pilattu, mutta mitä se on käytännössä. Minne toi väliraha haihtuu.
Oman kokemuksen mukaan kitara oli kaulapainoinen, mutta tämä asia on siedettävissä. Testaamani skitra oli tosin ilmeisesti tuunattu
 
Elämä on, sullakin toivottavasti :-P
LP99
22.04.2011 23:21:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin tuon G-400 -mallin Thomannilta, CH (mitä tarkoittaneekaan) ja ebony-väri. Paras tuon hintaluokan kitara mitä oon kokeillut... toki, en kaikkia kitaroita ole koittanut. Vähän on kaulapainoinen mutta hommasin hyvän hihnan, ja ei enää tunnu niin paljoa kaulapainoiselta.
 
Suosittelen kyllä tuon hintaseksi. :) kokemusta ko. kitarasta noin 4-5 kuukautta.
 
Wally the Whammybar, juniorikitaristi LP99
Wradlin
22.04.2011 23:34:03 (muokattu 22.04.2011 23:35:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LP99: Tilasin tuon G-400 -mallin Thomannilta, CH (mitä tarkoittaneekaan) ja ebony-väri.
 
Mun tietääkseni se CH on värikoodi tarkoittaine nimitystä "cherry", eli tämä sun kirsikanpunainen musta kitara kuulostaa aika paradoksilta? :)
 
E: Siis tarkoitan että CH = cherry, EB = Ebony, AI = Antique ivory, AW = Alpine white jne.
 
Sakmongkol
22.04.2011 23:36:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Mun tietääkseni se CH on värikoodi tarkoittaine nimitystä "cherry", eli tämä sun kirsikanpunainen musta kitara kuulostaa aika paradoksilta? :)
 
Näin se on.
 
Itselläni on tuommoinen Negative-malli ja on mielestäni varsin hyvä. Toki ehkä hiukan erituntuinen tai -saundinen kuin nuo muut johtuen vaahteraotelaudasta, ja hienompi toki myös.
 
SuurSmurffi
23.04.2011 11:10:27 (muokattu 23.04.2011 11:13:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Mun tietääkseni se CH on värikoodi tarkoittaine nimitystä "cherry", eli tämä sun kirsikanpunainen musta kitara kuulostaa aika paradoksilta? :)
 
E: Siis tarkoitan että CH = cherry, EB = Ebony, AI = Antique ivory, AW = Alpine white jne.

 
tuossa ois esim. sellanen väri...http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_black.htm voi olla että tuo CH tarkoittaa jotain ihan muuta
 
EDIT: CH tarkoittaa tietenkin crome hardware
 
Wradlin
23.04.2011 13:39:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SuurSmurffi: tuossa ois esim. sellanen väri...http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_black.htm voi olla että tuo CH tarkoittaa jotain ihan muuta
 
EDIT: CH tarkoittaa tietenkin crome hardware

 
Liekkö Thomanin vai Gibsonin tapa laittaa nuiden studiolespojen tuotenimiin myös hardwaren värikoodi, en tiedä. Mut kuitenkin, nuissa Epiphoneissa tuo nimessä oleva "CH" tai "EB" on toistaiseksi sekä Thomannilla että muilla sivustoilla tarkoittanut vain sitä rungon väriä. Tuon huomaa niinkin yksinkertaisesti että menee Thomannin sivuille katsomaan Epiphone äsgeitä.
 
Poikkeuksia toki on ainakin muissa malleissa, ei siin mitään.
 
Black Zombie 82
30.11.2019 22:33:21 (muokattu 30.11.2019 22:35:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko tämä hyvä:
 
https://www.thomann.de/fi/epiphone_sg_special_ve_eb.htm#bewertung
 
Kovasti tekisi mieli SG, kun kaksi lempikitaristiani soittaa moisella. Tosin aidolla Gibbonilla, mutta mullahan nyt ei sellaisiin ole varaa.
 
Kai tämmöinen ei ihan huonoimmasta päästä skitta voi olla? Mulla on Epiphonen LP Standard. En osaa sanoa onko se hyvä vai huono skitta. Ainakin se on liian painava mulle. Heavyn soundin siitä saa, mutta puhtaita ei kunnolla, kaikki menee särölle. Mutta se ei haittaa, koska harvoin tulee tarvetta puhtaille soundeille.
 
Mutta SG on ainakin paljon kevyempi. Joten taidan myydä sen Les Paulin ja ostaa tällaisen itselleni synttärilahjaksi.
 
Kylyma
30.11.2019 23:51:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Black Zombie 82: Oisko tämä hyvä:
 
https://www.thomann.de/fi/epiphone_sg_special_ve_eb.htm#bewertung
 
Kovasti tekisi mieli SG, kun kaksi lempikitaristiani soittaa moisella. Tosin aidolla Gibbonilla, mutta mullahan nyt ei sellaisiin ole varaa.
 
Kai tämmöinen ei ihan huonoimmasta päästä skitta voi olla? Mulla on Epiphonen LP Standard. En osaa sanoa onko se hyvä vai huono skitta. Ainakin se on liian painava mulle. Heavyn soundin siitä saa, mutta puhtaita ei kunnolla, kaikki menee särölle. Mutta se ei haittaa, koska harvoin tulee tarvetta puhtaille soundeille.
 
Mutta SG on ainakin paljon kevyempi. Joten taidan myydä sen Les Paulin ja ostaa tällaisen itselleni synttärilahjaksi.

 
Uskaltaisin väittää että sun nykyinen LP on ainakin laadukkaampi kuin tuo linkkaamasi sg. Kannattaa katsoa torilta jos löytyisi tuommonen epiphonen g400 versio.
 
Black Zombie 82
01.12.2019 11:02:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylyma: Uskaltaisin väittää että sun nykyinen LP on ainakin laadukkaampi kuin tuo linkkaamasi sg. Kannattaa katsoa torilta jos löytyisi tuommonen epiphonen g400 versio.
 
Mut q siinä mun LP.ssä ei soi E-kieli 5. nauhan kohdalta. Ja lisäksi se on paljon painavampi kuin esim. Stratocaster. Mulla tulee selkä kipeäksi.
 
iec
02.12.2019 18:14:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Black Zombie 82: Mut q siinä mun LP.ssä ei soi E-kieli 5. nauhan kohdalta. Ja lisäksi se on paljon painavampi kuin esim. Stratocaster. Mulla tulee selkä kipeäksi.
 
Etsi käsiisi kevennetty Gibson LP. Mulla oli vuoden 2007 kevennetty (chambered)worn red ja siinä oli hyvä soitettavuus ja painoi jotain 3,2kg. Tuollainen varmaan löytyy käytettynä noin 500-600 eurolla. Ei ne kaikki SG-malliset ole kevyitä. Mulla oli hetken aikaa Epi SG400 ja aika painava se oli. Painavampi kuin se kevennetty LP.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
korvaoo
06.12.2019 14:47:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mars Mountain Music: Eli onko tämä ( http://www.thomann.de/fi/epiphone_sg400_ch.htm ) hyvä kitara. 290 eurolla saisin. Semmosta kiss/ac dc/mötley crueta soittelen.
 
Nää on vähän tuuriin perustuvia seikkoja. Ostin joitakin vuosia sitten kiinalaisen epiluurin Kitarakuusta reilusti alle kahdella sadalla. Siinä ei silloinkaan ollut kuin pari pientä moitteen sijaa: puhtailla soundi oli hiukan tukkoinen ja 9. ja 14. nauhan e-sävelet eivät soineet erityisen hyvin. Välillä kitara oli soittamattakin kuukausia, kun se ei ole ainoa kitarani. Joskus männäsuvena pengoin laatikoitani ja löysin Toneriderin P-90-tyyliset, humbuckerin kokoiset mikit. Lopputulos: sustain väheni hiukan ja soundi parani huimasti. Ne hiukan tukkoiset e-sävelet ovat hiukan tukkoisia yhä, mutta kaikkineen soittimen voi nyt sanoa olevan hyvä. Summa summarum: n. 280 euron satsauksella kitara, jolla soitettavuutensa ja soundinsa puolesta voi soittaa missä vain ja oikeastaan melkein mitä vain - paitsi jos kaipaa vibratallaa tai äärimmäistä metallisoundia.
 
Toisaalta minulla oli Epiphone Sheraton II, joka on hyvässä maineessa. Ja laitos oli... hmm.. vähemmän mairitteleva. Se ei vain soinut, en tiedä miksi.
 
Johtopäätökseni ja suositukseni: mene kauppaan ja kokeile budjettiisi mahtuvia soittimia. Juttele myyjien ja tuttujen soittajien kanssa jne... siitä se oma näkemys kehittyy. Sitten kun tunnet Sen Oikean osuvan kohdallesi, osta pois äläkä jää ikuisuuksi etsimään jotakin vielä parempaa. Näillä budjeteilla ei täydellisyyttä tavoitella, mutta varsin hyvän soittimen voi saada. Ja jos sitten aikanaan ilmenee, että ostos ei miellytäkään sinua, pistät sen kiertoon. Jotakuta ei välttämättä lainkaan häiritse se seikka, joka saa sinut luopumaan soittimesta. Näkemykset, kokemukset ja mieltymykset muuttuvat soitteluharrastuksen mittaan ja ainakin kauemmin harrastaneille tuppaa erilaisia kitaroita kertymään enemmän kuin lähipiiri pitää suotavana.
 
kaikki paitsi on turhaa.
Metalkallo
06.12.2019 15:51:55 (muokattu 06.12.2019 15:53:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Black Zombie 82: Oisko tämä hyvä:
 
https://www.thomann.de/fi/epiphone_sg_special_ve_eb.htm#bewertung
 
Mutta SG on ainakin paljon kevyempi. Joten taidan myydä sen Les Paulin ja ostaa tällaisen itselleni synttärilahjaksi.

 
Älä osta enää yhtäkään epiphonea, osta mieluummin Tokai. Tokain halvemman luokan kitarat vaikuttaa olevan laadukkaampia kuin epin. Tokai SG-43 on todella hyvä halvemman luokan SG, vielä paremmat mikit siihen (jos alkuperäiset eivät miellytä) ja saa todella hyvän kitaran. Tätä mallia löytyy silloin tällöin myös käytettynä hyvään hintaan.
 
Mulla oli tuommoinen 43 Tokai SG. Tilasin Rautian Veijolta Gibson T-Top mikin kloonin tallaan ja tuo kitara olisi pärjännyt ihan hyvin Gibsonin SG standardia vastaan soundeissa vaikka silmät kiinni, enkä puhu palturia.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
abassimo
06.12.2019 23:01:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Älä osta enää yhtäkään epiphonea, osta mieluummin Tokai. Tokain halvemman luokan kitarat vaikuttaa olevan laadukkaampia kuin epin. Tokai SG-43 on todella hyvä halvemman luokan SG, vielä paremmat mikit siihen (jos alkuperäiset eivät miellytä) ja saa todella hyvän kitaran. Tätä mallia löytyy silloin tällöin myös käytettynä hyvään hintaan.
 
Mulla oli tuommoinen 43 Tokai SG. Tilasin Rautian Veijolta Gibson T-Top mikin kloonin tallaan ja tuo kitara olisi pärjännyt ihan hyvin Gibsonin SG standardia vastaan soundeissa vaikka silmät kiinni, enkä puhu palturia.

 
Mun mielestä kannattaa suoraan valita autenttisuus ja hommata Gibsoni.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «