Kulkunen 19.11.2019 15:42:08 | |
---|
Krice: Ei ehkä varsinainen "pläjäys", mutta olen kuunnellut Faith No Morea viime aikoina, fanitin aikoinaan kun ne oli vielä huipulla. Ashes To Ashes -videolla on aika kova kattaus peltejä setissä. Askarruttaa, että onkohan tuo realistinen setti, kun olen kuulevinani, että hihattia ei hakata, vaan pelkästään ride/crashia. Räkkitomikin on aika mielenkiintoisella korkeudella. Kuulostaa tosin siltä, että olisi ainakin pari erikokoista crashia. https://www.youtube.com/watch?v=Kfq7wHJu21c Haikkahan tuolla on koko ajan mukana, että ei nyt kovin realistinen setti. |
Duro 20.11.2019 09:41:22 | |
---|
Krice: Ei ehkä varsinainen "pläjäys", mutta olen kuunnellut Faith No Morea viime aikoina, fanitin aikoinaan kun ne oli vielä huipulla. Ashes To Ashes -videolla on aika kova kattaus peltejä setissä. Askarruttaa, että onkohan tuo realistinen setti, kun olen kuulevinani, että hihattia ei hakata, vaan pelkästään ride/crashia. Räkkitomikin on aika mielenkiintoisella korkeudella. Kuulostaa tosin siltä, että olisi ainakin pari erikokoista crashia. https://www.youtube.com/watch?v=Kfq7wHJu21c Ei ole musavideolla realistinen setti. Bordin tapansa mukaan polkee haikkaa joka väliin kun ei sitä kapuloilla soita, mm. alun rideajon taustalle ja videolta uupuu koko haikka. Ja joo, parikin crashia tuolla kuuluu rumpuraidalla. Bordinin normilivesetissä on kaks isoa etutomia tollain vaaterissa. Sillain soittanu kai aina. 2-3 crashia, ride, haikka ja china. Prönts. |
moderndrummer88 20.11.2019 11:01:29 (muokattu 20.11.2019 11:27:40) | |
---|
Krice: Ei ehkä varsinainen "pläjäys", mutta olen kuunnellut Faith No Morea viime aikoina, fanitin aikoinaan kun ne oli vielä huipulla. Ashes To Ashes -videolla on aika kova kattaus peltejä setissä. Askarruttaa, että onkohan tuo realistinen setti, kun olen kuulevinani, että hihattia ei hakata, vaan pelkästään ride/crashia. Räkkitomikin on aika mielenkiintoisella korkeudella. Kuulostaa tosin siltä, että olisi ainakin pari erikokoista crashia. https://www.youtube.com/watch?v=Kfq7wHJu21c Kyllä. Tuo on juuri se kattaus, ei ole muita vaihtoehtoja. En tajua nyt sinun pointtia haikan suhteen, vaikka kuinka yritin sitä miettiä? Olet kuulevinasi, että haitsua ei hakata. No ei hakata, enkä minä edes haitsua näe tuossa videon setissä, mitä yrität ajaa takaa? Et kuule haitsua, etkä näe haitsua, häh? Haitsun polkusoundin olen kyllä tällei kännykän kajarista erottavanani säkeistöissä, sekä noissa tomipaikoissa. Tomeista puheenollen, ne on aseteltu ihan tyypillisesti miten Mike Bordin niitä tykkää pitää. |
Krice 20.11.2019 12:10:41 | |
---|
Duro: Bordin tapansa mukaan polkee haikkaa joka väliin kun ei sitä kapuloilla soita, mm. alun rideajon taustalle Minä en kuule sitä, mutta ehkä sitä ei vain hoksaa jos ei ole rumpali. |
moderndrummer88 20.11.2019 12:53:29 (muokattu 20.11.2019 12:59:33) | |
---|
Krice: Minä en kuule sitä, mutta ehkä sitä ei vain hoksaa jos ei ole rumpali. Minulle jäi edelleen hämärän peittoon tämä lause: Askarruttaa, että onkohan tuo realistinen setti, kun olen kuulevinani, että hihattia ei hakata, vaan pelkästään ride/crashia En vain ymmärrä kysymystä, kun ei tuossa videon setissä ole edes haikkaa, niin tässä kysymyksessä ei vain ole mitään tolkkua... E: Eikun hetkinen! Oletko sinä katsonut, että tuo yksi ainoa pelti mikä setissä on, olisi haikka? Ei se haitsu ole, vaan ihan joku ride |
Kulkunen 20.11.2019 12:57:24 | |
---|
moderndrummer88: En vain ymmärrä kysymystä... Kai sitä haettiin, että voisko videon setillä soittaa tuon biisissä kuuluvan rumpuraidan yks yhteen. Ei voi. |
moderndrummer88 20.11.2019 13:04:01 | |
---|
Kulkunen: Kai sitä haettiin, että voisko videon setillä soittaa tuon biisissä kuuluvan rumpuraidan yks yhteen. Ei voi. Mutta edelleen, tuo kysymys ei käy järkeen. Mietippä itsekkin, kysytään haikasta, mitä ei videolla ole ja sitten myös todetaan, että kysyjän mielestä haitsua siinä biisissä ei ole. Eli aivan kuin haitsu olisi merkittävässä osassa tuossa videolla tapahtuvassa soitossa, vaikka sitä ei edes rumpuraidalla oikeasti ole. Jotain tällaista tässä pakosti haetaan. Ja sitten on katsottu väärin ja luultu, että videolla on haitsu rumpalin setissä, vaikka siinä on ride haikan normaalin sijainnin tilalla. Tämä olisi ainoa järkevä syy moiseen kysymykseen |
Kulkunen 20.11.2019 13:17:42 | |
---|
moderndrummer88: Mutta edelleen, tuo kysymys ei käy järkeen. Mietippä itsekkin, kysytään haikasta, mitä ei videolla ole ja sitten myös todetaan, että kysyjän mielestä haitsua siinä biisissä ei ole. Eli aivan kuin haitsu olisi merkittävässä osassa tuossa videolla tapahtuvassa soitossa, vaikka sitä ei edes rumpuraidalla oikeasti ole. Jotain tällaista tässä pakosti haetaan. Ja sitten on katsottu väärin ja luultu, että videolla on haitsu rumpalin setissä, vaikka siinä on ride haikan normaalin sijainnin tilalla. Tämä olisi ainoa järkevä syy moiseen kysymykseen Minä ymmärsin niin, että kun raidalla ei haitsua kuule, niin Krice mietti onko tuo setti sitten kaikin puolin (muutenkin) realistinen biisin soittoon. Haikkaa ei (muka) kuulu eikä näy videolla, niin onko tuo setti sitten sellainen, jolla biisin voisi oikeasti soittaakin. En oikein näe tuota miten haitsu olisi oletettavasti merkittävässä osassa missään, videolla tai ääniraidalla. Kyllähän tuolla haitsu kuuluu polkemisen ohessakin monta kertaa ihan kapulalla soitettuna, että en tiedä mitä sitten oikein on kuviteltu. |
Krice 20.11.2019 23:29:11 | |
---|
Kulkunen: Kyllähän tuolla haitsu kuuluu polkemisen ohessakin monta kertaa ihan kapulalla soitettuna, että en tiedä mitä sitten oikein on kuviteltu. Onko minulla vain niin huono äänentoisto, että en kuule hihattia. Beyerdynamic DT990:t on jotenkin puisevat soundiltaan toisaalta.. |
moderndrummer88 21.11.2019 13:24:55 (muokattu 21.11.2019 13:29:13) | |
---|
Krice: Onko minulla vain niin huono äänentoisto, että en kuule hihattia. Beyerdynamic DT990:t on jotenkin puisevat soundiltaan toisaalta.. Minusta tuntuu, että vika ei ole puisessa äänentoistossa, vaan puukorvaisessa kuuntelijassa. Tuon haitsun polkemisen erotti ihan selkeästi jo kännykän kajarista kuunnellessa, sinun korva ei sitä näemmä osaa poimia. Et ehkä osaa vielä eritellä kuulemastasi soitosta, että mitä sielä tapahtuu, vaan rummut ovat yksi iso instrumentti sinun kuulokuvassa. Tuossa on haitsunisku jo heti siinä fillissä kun rummut tulee sisään ja koko säkeistön ajan rumpali polkee todella selkeästi haitsua riden mukana, ekaan kertsiin lähtiessä tulee muutaman iskun tomicresendo missä kuulee myös selkeästi, että haitsu jatkaa polkemista, vaikka kädet on jo tomeilla/snarella. |
Kulkunen 21.11.2019 14:21:47 (muokattu 21.11.2019 14:23:35) | |
---|
moderndrummer88: Minusta tuntuu, että vika ei ole puisessa äänentoistossa, vaan puukorvaisessa kuuntelijassa. Tuon haitsun polkemisen erotti ihan selkeästi jo kännykän kajarista kuunnellessa, sinun korva ei sitä näemmä osaa poimia. Et ehkä osaa vielä eritellä kuulemastasi soitosta, että mitä sielä tapahtuu, vaan rummut ovat yksi iso instrumentti sinun kuulokuvassa. Tuossa on haitsunisku jo heti siinä fillissä kun rummut tulee sisään ja koko säkeistön ajan rumpali polkee todella selkeästi haitsua riden mukana, ekaan kertsiin lähtiessä tulee muutaman iskun tomicresendo missä kuulee myös selkeästi, että haitsu jatkaa polkemista, vaikka kädet on jo tomeilla/snarella. Tämä. Se voi olla haastava erottaa, jos ei tiedä mitä kuunnella. Haikan polkemiset poimii sitten kun tietää miltä ne kuulostaa, mutta onhan tuossa biisissä aivan selviä haikan iskujakin mukana, heti kahdeksan sekunnin kohdalla ensimmäinen. Edit: 0:57 eteenpäin tulee muutama. |
hollmi-5 04.12.2019 12:44:48 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Danko 06.12.2019 01:43:10 | |
---|
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
Deino 06.12.2019 14:31:10 | |
---|
|
moderndrummer88 06.12.2019 15:06:12 | |
---|
|
Deino 06.12.2019 15:10:06 | |
---|
moderndrummer88: Kivan näköistä, mutta ei tuo ääniraita ainakaan samaa kama ole, mitä videolla soitetaan. Eihän tuossa ole edes mikkejä rummuissa. Triggerit vaikuttais olevan? |
Deino: Triggerit vaikuttais olevan? Alkup. biisissä ehkä, mut tämä videohan on play-through niinkuin sieltä lopun blooper-osastosta käy ilmi: https://youtu.be/SImHi16cwqc?t=314 "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
Kulkunen 06.12.2019 18:06:57 | |
---|
Deino: Triggerit vaikuttais olevan? Ohjelmoidut rummut jokaisella IA:n levyllä ja raidalla, mikäli oikein muistan. |
Danko 07.12.2019 00:12:45 | |
---|
Kulkunen: Ohjelmoidut rummut jokaisella IA:n levyllä ja raidalla, mikäli oikein muistan. Toihan on ihan mekaanista. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
jarome 08.12.2019 20:59:00 | |
---|
|