Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 5100 101 102 103 104173 174 175 176 177
Gritsen
17.11.2019 03:52:14
HulluNieminen: Laihon elämäkerran loppupuolen sanat siitä, että nyt kun Freyberg on mukana niin toivottavasti VIHDOIN olisi kokoonpano-ongelmat historiaa, ovat nyt hieman hupaisia.

Kuuntelin just reilu viikko sitten teoksen äänikirjana, ja tämä oli myös eka ajatus asiasta. Ihmeen vähälle uutisarvolle jäänyt tämä homma verrattuna esim Nightwishin tai Santa Cruzin hajomisiin, eiköhän se kieli jo bändin elinkaaresta omiaan.
joku muu sikko
17.11.2019 10:01:58 (muokattu 17.11.2019 10:12:21)
HulluNieminen: Laihon elämäkerran loppupuolen sanat siitä, että nyt kun Freyberg on mukana niin toivottavasti VIHDOIN olisi kokoonpano-ongelmat historiaa, ovat nyt hieman hupaisia.

No enpä tiedä. Jos kitaristikaksikko toimii tässä tapauksessa samalla kaksikolla hoituu biisinteko ja laulu niin aika paljon metallibändistä on kasassa. Loput poppoosta lienee helpommin korvattavissa. Itse vähän veikkailen että perhe-elämä kengurumaassa voi olla seuraavat vuodet enemmän ohjelmassa, saa nähä
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
-Spade-
17.11.2019 11:15:33
joku muu sikko: No enpä tiedä. Jos kitaristikaksikko toimii tässä tapauksessa samalla kaksikolla hoituu biisinteko ja laulu niin aika paljon metallibändistä on kasassa. Loput poppoosta lienee helpommin korvattavissa.

No enpä tiedä. Ainakin kirjassaan Laiho puhui aika paljon siitä, miten tärkeitä ne muut jätkät ja se, miten kauan he ovat soittaneet yhdessä, on hänelle. Että ehkä siinä korvaamisessa ei ole kyse pelkistä soittotaidoista.

Itse vähän veikkailen että perhe-elämä kengurumaassa voi olla seuraavat vuodet enemmän ohjelmassa, saa nähä

Tätä veikkaisin itsekin. Toivottavasti ei mene ryyppäämiseksi.
Ohan se varma.
Fantasmic
18.11.2019 17:57:32

Mikäs tuossa niin hupaisaa on? Jotkut tykkää reissuhommista vaikka olisikin sitä omakotitaloa ja perhettä, joillekin se on ihan tervanjuontia.

Se nyt on selvä että Laiholle musiikki ja soittaminen on elämä vaikka vastapainoksi onkin perhe löytynyt. Laiho on muutenkin ollut Bodomin keulakuva alusta lähtien, säveltänyt biisit yms joten ihan ymmärrettävästi ei halua elämäntyötään heittää roskikseen. Ja varmasti harmittaa että kaverit jotka on olleet alusta lähtien mukana, lähtevät nyt eri tielle.

Muilla jätkillähän taitaa olla jo perheet ja ammattia yms eikä Henkka, Janne ja Jaska taida väliaikoina samalla intensiteetillä hommailla musan parissa joten ymmärtäähän tuon. Aikansa kutakin.
Hamsteri Kukkonen
18.11.2019 20:06:11

Fantasmic: Mikäs tuossa niin hupaisaa on?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ironia
"You have KELA. Don't worry." -Kiko Loureiro // "Käsittääkseni hän ei oikein tajunnut miksi hänelle naurettiin." -Presidentti // goo.gl/v9KRXz
Welho-77
19.11.2019 12:14:54
rosberg: Niillähän on julkaisematon levykin arse naalissa.

Joo harmittaa kun sitä ei nyt sitten kuulla. Sillehän oli julkaisupäiväkin aikoinaan ja nimi piti olla Sins of the past.
Jotain riffejä kyllä meni bodomin biiseihin.
Long live the King of Mercy.
Angra Mainyu
21.11.2019 00:30:09

onko kundi kirjoittanut elämän kerta kirjan? hupaisaa kirjoittaa tuommoinen jos on alle eläke-iän eli 67wee?
Allekirjoituspaikka myynnissä 6,66¤/kk (ei määräaikaisuutta)
Angra Mainyu
21.11.2019 00:32:29
-Spade-: No enpä tiedä. Ainakin kirjassaan Laiho puhui aika paljon siitä, miten tärkeitä ne muut jätkät ja se, miten kauan he ovat soittaneet yhdessä, on hänelle. Että ehkä siinä korvaamisessa ei ole kyse pelkistä soittotaidoista.

Tätä veikkaisin itsekin. Toivottavasti ei mene ryyppäämiseksi.

mix muka menis ryyppäämiseksi?
Allekirjoituspaikka myynnissä 6,66¤/kk (ei määräaikaisuutta)
Henri Henri Olavi
21.11.2019 09:40:07
Angra Mainyu: onko kundi kirjoittanut elämän kerta kirjan? hupaisaa kirjoittaa tuommoinen jos on alle eläke-iän eli 67wee?

Ei ole. Kirjan on kirjoittanut Petri Silas.
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Metalkallo
23.11.2019 17:34:19 (muokattu 23.11.2019 17:35:14)
Angra Mainyu: onko kundi kirjoittanut elämän kerta kirjan? hupaisaa kirjoittaa tuommoinen jos on alle eläke-iän eli 67wee?

Eihän siinä mitään jos on tapahtunut elämässä niin paljon jo mistä kirjoittaa, tai siis sanella. Seuraavaksi voi sitten sanella seuraavan elämänvaiheen kirjan sivuille, kun aikaa mennyt tarpeeksi.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Röntgen-Jeesus
02.12.2019 11:18:21

Ikinä en oo Bodomia nähny livenä vaikka 20 vuotta tullut kuunneltua. Saumat ois lähteä 10.12 Tavastialle katsomaan jos jostain saisi 2 lippua hommattua. Eli tämä on ostoilmoitus, tarjotkaa!
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä.
Decadetroll
02.12.2019 17:45:52
Röntgen-Jeesus: Ikinä en oo Bodomia nähny livenä vaikka 20 vuotta tullut kuunneltua. Saumat ois lähteä 10.12 Tavastialle katsomaan jos jostain saisi 2 lippua hommattua. Eli tämä on ostoilmoitus, tarjotkaa!

Mulla oli sama juttu... Sitten sain ilmaislipun, kun kaveri sai pari töistä. 3 vaiko 4 biisiä jaksoin kuunnella ja poistuin syömään ja kotio. Melko laimeaa meininkiä mun makuun, vaikka toki asiaan vaikuttaa se, että olen ns. Eka demo oli paras -runkkari, eli something wildistä follow the reaperiin oli se kultakausi mulle ja sitten alkoi alamäki.

YMMV.
Tokkopa! Tai no tokkopa n0kkoset tokkivat nokkopa niimpäkö ökköset pökköset pölöpölplöttö hirnau iihahaa! -NHR
Metalkallo
04.12.2019 17:28:01
Decadetroll: Mulla oli sama juttu... Sitten sain ilmaislipun, kun kaveri sai pari töistä. 3 vaiko 4 biisiä jaksoin kuunnella ja poistuin syömään ja kotio. Melko laimeaa meininkiä mun makuun, vaikka toki asiaan vaikuttaa se, että olen ns. Eka demo oli paras -runkkari, eli something wildistä follow the reaperiin oli se kultakausi mulle ja sitten alkoi alamäki.

YMMV.

Itse tykkäsin vielä Bloodrunkista, mut relentless oli sitten laimeampaa eikä säväyttänyt. Joka levyllä ollut itselleni kuitenkin ainakin yksi hyvä biisi. Jotenkin vain Bodom "amerikkalaistui" liikaa ja meno rupesi olemaan liian tasapaksua.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Samjos
04.12.2019 19:48:40 (muokattu 04.12.2019 20:48:09)
Decadetroll: Mulla oli sama juttu... Sitten sain ilmaislipun, kun kaveri sai pari töistä. 3 vaiko 4 biisiä jaksoin kuunnella ja poistuin syömään ja kotio. Melko laimeaa meininkiä mun makuun, vaikka toki asiaan vaikuttaa se, että olen ns. Eka demo oli paras -runkkari, eli something wildistä follow the reaperiin oli se kultakausi mulle ja sitten alkoi alamäki.

YMMV.

Bodomia tuli tosiaan kuunneltua ihan alusta saakka (kuten jo aiemmin täällä kommentoinkin) ja kultakausi on ihan sama kuin sullakin.
Muistan kun joskus nettiin joku latasi niitä Inearthed-demoja, oli jännää/hauskaa bongailla samoja fiiliksiä ja riffejä kuin mitä myöhemmin Bodomissa oli.
Hate Crew Deathroll oli viimeinen levy mitä ostin (sittemmin möin senkin pois) ja sitä seuraavien levyjen aikana tuli jotenkin vähäisemmin seurailtua COB:n touhuja, toki olen näitä myöhempiä levyjä kuullut.
Onneksi tuli nähtyä nuo lähemmäs 10 keikkaa ihan alkuvuosien aikana, myöhemmin taisin festareillakin nähdä pari kertaa (ainakin Wacken 2008) mutta jokin ei vaan enää tuntunut samalta tai sitten omat intressit koko musiikin suhteen muuttuivat vuosien aikana ettei enää jaksanut innostua samalla tavalla. Alamäki alkoi ja tuntuu että bändi ei enää sitten millään luonut mitään niin merkittävää kuin noilla ensimmäisillä levyillään (samanlaista näyttää tapahtuneen parin muunkin kohdalla).

Mutta, olisin todella kiitollinen ja tarjoan vaikka oluen (tms) jos joku avulias sielu kertoisi mistä löytyy netistä luotettava ja paikkaansapitävä lista kaikista COB-keikoista? Niiden vanhalla kotisivulla taisi moinen listaus ollakin mutta nyt ei missään. Setlist.fm ja vastaavat eivät paljon auta. Yritän just waybackmachinen kautta katsoa noita eri sivustoja..
Eli se aiemmin mainittu Lappeenrannan keikka paikassa nimeltä Monari pitäisi selvittää, koskapa tuo oli nuorisotalon bändi-ilta keikka ja eka live-kokemus COB:sta niin sen takia tärkeä. Sen täytyi luultavasti olla vuoden 1997 lopulla tai 1998 alussa?
Hamsteri Kukkonen
05.12.2019 00:42:33

Samjos: Eli se aiemmin mainittu Lappeenrannan keikka paikassa nimeltä Monari pitäisi selvittää, koskapa tuo oli nuorisotalon bändi-ilta keikka ja eka live-kokemus COB:sta niin sen takia tärkeä. Sen täytyi luultavasti olla vuoden 1997 lopulla tai 1998 alussa?

Oliko tää se, jonka Stam1nan tyypit järjesti ja josta on pieni pätkä takahuoneesta K13V-dvd:llä?
"You have KELA. Don't worry." -Kiko Loureiro // "Käsittääkseni hän ei oikein tajunnut miksi hänelle naurettiin." -Presidentti // goo.gl/v9KRXz
L.H
05.12.2019 08:44:47
Samjos:
Mutta, olisin todella kiitollinen ja tarjoan vaikka oluen (tms) jos joku avulias sielu kertoisi mistä löytyy netistä luotettava ja paikkaansapitävä lista kaikista COB-keikoista? Niiden vanhalla kotisivulla taisi moinen listaus ollakin mutta nyt ei missään. Setlist.fm ja vastaavat eivät paljon auta. Yritän just waybackmachinen kautta katsoa noita eri sivustoja..
Eli se aiemmin mainittu Lappeenrannan keikka paikassa nimeltä Monari pitäisi selvittää, koskapa tuo oli nuorisotalon bändi-ilta keikka ja eka live-kokemus COB:sta niin sen takia tärkeä. Sen täytyi luultavasti olla vuoden 1997 lopulla tai 1998 alussa?

Laita facebookissa tms. somessa bändin ja/tai jäsenten virallisille tileille kysymystä, niin eiköhän sieltä vastata, jos tietoa vaan jostain löytyy.
nahkalipsi
05.12.2019 10:50:12
HulluNieminen: Oliko tää se, jonka Stam1nan tyypit järjesti ja josta on pieni pätkä takahuoneesta K13V-dvd:llä?

Tämä tais olla Lemillä Tapiolassa vuonna 1998

Näemmä löyty ihan staminan sivuiltakin juttu:
http://www.stam1na.com/yhteissanoma … -mustana-surmana-children-of-bodom/
Yai Yo-kaista ragastaa
Kontiak
05.12.2019 11:21:18
bark at the moon sooloilua:

https://youtu.be/oLgxuCIC-28?t=143
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
frozen inside
06.12.2019 23:32:33
Samjos: Hyvä idea voisinkin kokeilla sitä.

Joo..katoin samaa ja oon täs muitaki videoita kattonu aiemmin ja huomannu että aikamoista räpimistä tuo laihon soitto on nykyää...siitä alkaen oon kiinnittäny huomiota ku oli siinä iiron musiikkiluokka ohjelmassa joka on vieläki yle areenassa. Mitähän laihon pojalle on tullu..ei oikee enää lähe. https://www.youtube.com/watch?v=Iv6 … 4zc0XYuby2G758hXvI0zAqreDsqYyvu6wW0 tässäki tää koko biisi on aika tylsää läpsyttelyä mut lopussa tuo soolo ni aivan kauheaa...ei millään pahalla alexi. Kuitenki oli tämä kaveri aikamoinen innoittaja ja inspiraation kohde tämä kaveri kun ite alottelin soittamaan 2000 luvun alussa. On kyl vieläkin mutta joku perkele sille on tullu nyt
mitä ei muista ei ole edes tapahtunut..drunk n roll
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)