aristoteles666 20.11.2019 21:44:40 | |
---|
Krice: Kaikki ihmiset ei välttämättä kuule eroa esim. putkivahvistimen (tai yleensä oikean vahvistimen) ja mallintavan välillä. Sellaiselle Iridium on varmaan ihan kiva vaihtoehto, tosin edelleenkin ehkä turhan kallis suhteessa ominaisuuksiin. Ellei sitten pidä rajatusta ja yksinkertaisesta laitteesta, ja on valmis maksamaan hieman ylihintaa siitä. kuka kuulee sokkotestissä?? " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Juutas 21.11.2019 13:56:14 (muokattu 21.11.2019 13:59:31) | |
---|
FastEddie: Sattaa olla kopio NUXin Solid Studiosta, joka tuli ulos alkuvuodesta. http://www.nuxefx.com/index.php?m=c … x&a=show&catid=7&id=277 Strymon taitaa olla se kopioija myös? Näissä hommissa kopiointi on jokseenkin koominen ajatus kun mitä tuossa edes voi kopioida? Ajatuksen siitä että tehdään pedaali joka mallintaa vahvistimia, kaappeja jne? Ei kovin omaperäistä. Näitähän on siis jo ollut ties kuinka monia ja Sansampilla (Tech 21) tais olla yks ensimmäisistä (minkä mm. Palmer kopioi sellaisenaan samoilla napeilla ja säädöillä). Ainoa mitä voikin puhua kopioinnista on käyttöliittymä ja nähdäkseni mikään näistä tarjotuista ei ole identtinen Strymonin kanssa, joten sekin taitaa olla kaukaa haettua. Mallinnukset onkin sitten jo asia erikseen ja liekö kukaan kopioinut toisen koodia sellaisenaan? EDIT: Tästä siis puhun Sansampin kohdalla: http://www.tech21nyc.com/products/sansamp/gt2/ Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä... |
junnnu 02.12.2019 16:19:31 (muokattu 02.12.2019 16:27:02) | |
---|
Onks kukaan päässy vielä kokeilemaan laitetta? Nimim: elkää vuotako turhuuspalstaa tänne :D E: Tai tietääks joku koska nuo o kuolevaisten saatavilla, ni voi tulla sit uudestaan tän kurkkimaan |
Pystyyköhän tuossa kytkemään kaappimallinnukset pois ja käyttää sitä tavallisten pedaalien tyyliin? Jos pystyy, niin tuo saattaisi korvata pedaalilaudasta ainakin kaksi lootaa - tuo plexipuoli ei tunnu niiden klippien perusteella mitä olen nähnyt valitettavasti riittävän old school EVH-soundeihin, mikä on sääli. Jos Strymon olisi laittanut enemmän gainia tuohon hot rodatun marsun tyyliin niin tuo olisi pakkohankinta, nyt vähän niin ja näin vaikka Fender- ja Vox-osastot soundaavatkin varsin hyviltä. "Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne." |
samiko 04.12.2019 22:11:23 (muokattu 04.12.2019 22:12:10) | |
---|
winstoni: Pystyyköhän tuossa kytkemään kaappimallinnukset pois ja käyttää sitä tavallisten pedaalien tyyliin? Jos pystyy, niin tuo saattaisi korvata pedaalilaudasta ainakin kaksi lootaa - tuo plexipuoli ei tunnu niiden klippien perusteella mitä olen nähnyt valitettavasti riittävän old school EVH-soundeihin, mikä on sääli. Jos Strymon olisi laittanut enemmän gainia tuohon hot rodatun marsun tyyliin niin tuo olisi pakkohankinta, nyt vähän niin ja näin vaikka Fender- ja Vox-osastot soundaavatkin varsin hyviltä. Kyllä se näyttäis onnistuvan. https://www.youtube.com/watch?v=mCNEwH_kB70 |
svilo 17.12.2019 07:23:41 | |
---|
Tulipa kokeiltua Iridiumia pikku boardin kanssa, tosin vain Marshall mallinnoksen kanssa koska Marshall on kitaravahvistin, muut on vain vahvistimia:) Kyllä täytyy sanoa ette olin tosi posiitiivisesti yllättynyt kuinka vahvistin omainen se oli...Jos lompakko kestäisi niin kyllä tommosen laittaisi. Pikku nopea puraisu... https://youtu.be/XBTQv7tWo-o /s "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
winstoni 17.12.2019 15:09:54 | |
---|
svilo: Tulipa kokeiltua Iridiumia pikku boardin kanssa, tosin vain Marshall mallinnoksen kanssa koska Marshall on kitaravahvistin, muut on vain vahvistimia:) Kyllä täytyy sanoa ette olin tosi posiitiivisesti yllättynyt kuinka vahvistin omainen se oli...Jos lompakko kestäisi niin kyllä tommosen laittaisi. Pikku nopea puraisu... https://youtu.be/XBTQv7tWo-o /s Pirun hyväsoundista soittoa kuten aina. Mites on mielestäsi, vääntyykö tuo pleximoodissa old school Van Haleniin? Edes jos sitä kyykkää EP Boosterilla? On pirusti kiinnostanut tuo, veisi ainakin kolme purkkia laudasta ja olisi aika kätevä jos huvittaisi nauhoitellakin. Hinta on kyllä melko suolainen ja varmaan olisi tarvetta uudelle virtalähteelekin, tuo ilmeisesti imee julmetut 500mA toimiakseen? "Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne." |
Laulava Kylätohtori 17.12.2019 15:30:35 | |
---|
winstoni: Hinta on kyllä melko suolainen ja varmaan olisi tarvetta uudelle virtalähteelekin, tuo ilmeisesti imee julmetut 500mA toimiakseen? Eikös tuossa tule virtalähde mukana. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 17.12.2019 15:34:58 | |
---|
aristoteles666: kuka kuulee sokkotestissä?? Itse pidän soittotuntumaa ja reagointia tärkeämpänä kuin soundia, kunhan se soundi on muuten kontekstiin sopiva. Kauan luulin, että kyse on soundista, mutta kyse on enemmän juurikin siitä tuntumasta. Että ne jutut onnistuu, mitä haluaa soittaa vahvarin reagoinnin puolesta. Soundi itsessään voi olla hyvinkin samantyylinen, mutta reagointi soittoon saattaa erota huomattavastikin. Silloin eroa ei niinkään kuule, vaan tuntee ja toisaalta väärä tatsi rajoittaa omaa soittamistakin. Siis ihan omana mielipiteenä tämä. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
svilo 17.12.2019 18:43:31 | |
---|
winstoni: Mites on mielestäsi, vääntyykö tuo pleximoodissa old school Van Haleniin? Edes jos sitä kyykkää EP Boosterilla? On pirusti kiinnostanut tuo, veisi ainakin kolme purkkia laudasta ja olisi aika kätevä jos huvittaisi nauhoitellakin. Hinta on kyllä melko suolainen ja varmaan olisi tarvetta uudelle virtalähteelekin, tuo ilmeisesti imee julmetut 500mA toimiakseen? Pleximoodissa taittuu kyllä Haleni. ja virtalähde tosiaan tulee mukana.. /s "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
hallu 17.12.2019 21:21:59 | |
---|
svilo: Pleximoodissa taittuu kyllä Haleni. ja virtalähde tosiaan tulee mukana.. /s Kyllä tuo soundien puolesta mulle uppoaa kuin väärä raha. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
junnnu 06.03.2020 14:51:10 | |
---|
Onkos lisää kokemuksia? |
junnnu 06.03.2020 14:51:57 | |
---|
hallu: Kyllä tuo soundien puolesta mulle uppoaa kuin väärä raha. Ongelmana vaan on että svilon kaikki pätkät kuulostaa aina hyviltä :D |
svilo 06.03.2020 16:07:18 (muokattu 06.03.2020 16:07:48) | |
---|
junnnu: Ongelmana vaan on että svilon kaikki pätkät kuulostaa aina hyviltä :D Mulla on UAD:n (hyvennin) plugari aina käytössä :) "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Seba 06.03.2020 17:22:03 | |
---|
svilo: Mulla on UAD:n (hyvennin) plugari aina käytössä :) Pedaalien natriumglutamaatti. |
steelduck 07.03.2020 00:12:46 | |
---|
svilo: Mulla on UAD:n (hyvennin) plugari aina käytössä :) Mikäs UAD plugari se on? |
Tympee Huttunen 07.03.2020 08:32:57 (muokattu 07.03.2020 08:40:45) | |
---|
Mulle Iridium oli eka impulssivehje ja voi pojat, mikä edistysaskel tämä on kotisoitteluun ja äänittelyyn jostain Line6-ajan mallintavista. Tuo oikeasti kuulostaa, kuin vahvistin soisi jossakin tilassa. Ymmärtääkseni tässä on transistori-etuaste ja vain kaappi+huone on impulssilla. Tosta voin myös etuasteen ohittaa - tai pääteasteen - jos mieleni niin tekivi ja aivoni ajattelevi. Mahtava pedaali. Pienessä koossa ja tavallisten kytkimien ja potikoiden takana hieno soundi. |
BulletFace 07.03.2020 09:08:02 | |
---|
Tympee Huttunen: Mulle Iridium oli eka impulssivehje ja voi pojat, mikä edistysaskel tämä on kotisoitteluun ja äänittelyyn jostain Line6-ajan mallintavista. Tuo oikeasti kuulostaa, kuin vahvistin soisi jossakin tilassa. Ymmärtääkseni tässä on transistori-etuaste ja vain kaappi+huone on impulssilla. Tosta voin myös etuasteen ohittaa - tai pääteasteen - jos mieleni niin tekivi ja aivoni ajattelevi. Mahtava pedaali. Pienessä koossa ja tavallisten kytkimien ja potikoiden takana hieno soundi. Nämä nykyiset (fractal, line6, kemper, iridium etc) on kaikki jo niin perhanan hyviä, että jokaisella pääsee maaliin ja kirkkaasti. Loppu on sitten vain mieltymyksiä. Mutta elämme kyllä kitaristin näkökulmasta melko ihanteellisia aikoja. Itseltä löytyy Kemperin Stage ja Line6 hx stomp ja molemmat ovat ihan järjettömän hyviä. Lisäksi kotoa löytyy Neural Dsp:n loistavia plugareita. Sen lisäksi vielä jokunen putki vehje vielä pyörii nurkissa. Sanalla sanoen näinä päivinä on mistä valita. Jos soundi rupeaa kyllästyttämään niin ei kuin tekee uuden tai vaihtaa laitetta. Ei voi valittaa. Get the best and fuck the rest. |
svilo 07.03.2020 10:18:25 | |
---|
steelduck: Mikäs UAD plugari se on? Tää oli läpänderos eli läppä.. :) /s "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
steelduck 07.03.2020 10:28:58 | |
---|
svilo: Tää oli läpänderos eli läppä.. :) /s :D 1073 plugari on kyllä aika hyvä hyvennin.. |