Kontiak 02.12.2019 16:39:47 | |
---|
Minkä takia soittajien pitäisi kiinnostua siitä, miltä yleisöstä kuulostaa. Sehän on ihan muiden asia. Näitä viestejä kun lukee, niin Deeflexx kaasuttelee. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
sustain65 02.12.2019 18:26:36 | |
---|
Kontiak: Minkä takia soittajien pitäisi kiinnostua siitä, miltä yleisöstä kuulostaa. Sehän on ihan muiden asia.
No on jännä asenne! Mutta harrastelijahan tässä vain ihmettelee. |
hallu 02.12.2019 20:06:52 | |
---|
sepisti: Ei kai tuollainen ole ongelmana sellaisilla, jotka soittavat bilebändisilsaa ja keikkoja joissa käy ihan maksavia asiakkaitakin? Pitäähän sitä ymmärtää, että jos soittaja itse maksaa siitä että pääsee keikalle, täytyy kaapit ja kombot saada asetella just sillain, kun itse haluaa :D No ei kai... No en mä tiedä. Olen joskus miettinyt, että jos "artisti maksaa" niin silloin artisti on asiakas :-). Toisaalta jos on vaikka bilebändi, niin se saa liksaa keikasta joten asenne on toinen sen vuoksi, mutta lisäksi bilebändi soittaa yleensä toisten kirjoittamaa materiaalia joten sitä musaa kohtaan on erilaiset odotukset niin yleisöllä kuin itselläänkin on olemassa joku referenssi sille , miltä sen pitäisi kuulostaa. Omaa materiaalia soittaessa siihen musaan liittyy varsinkin nimettömällä takarivin taavilla erilaisia intohimoja ja jännitteitä, joka saattaa purkautua vuorovaikutuksessa. Itse olin tänään äänityssessiossa ihan oikeassa studiossa ja sain soittaa ihan ammattilaiselle äänittäjälle, niin olihan se tosi elämyksellistä :-). Kultalevyjä killui studion seinällä, niin alkoi nöösipoikaa ujostuttamaan kyllä :-D. Olin asiakas, mutta tein kyllä kiltisti mitä setä tiskin takana käski :-). Oli mulle ihan hyvä oppimiskokemus ja kaikinpuolin elämyksellinen päivä. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Kontiak: Minkä takia soittajien pitäisi kiinnostua siitä, miltä yleisöstä kuulostaa. Sehän on ihan muiden asia. Öööh... Että äänimies saa pöydästä ruuvattua päin persettä suunnatun kaapin saundin kohdilleen yleisölle? Ok. No mutta onhan näitä bändejä paljon jotka käyvät keikoilla esiintymässä itselleen. |
Kefiiri 02.12.2019 20:51:26 (muokattu 02.12.2019 20:59:22) | |
---|
Toivottavasti Kontiakin kommentti oli huumoria... sarkasmitutka ei kyllä itsellänikään reagoinut ;) En ole musiikin asiantuntija. |
Kontiak 02.12.2019 21:43:51 | |
---|
J.Nikkanen: Öööh... Että äänimies saa pöydästä ruuvattua päin persettä suunnatun kaapin saundin kohdilleen yleisölle? Ok. No mutta onhan näitä bändejä paljon jotka käyvät keikoilla esiintymässä itselleen. https://en.wikipedia.org/wiki/Loudest_band Miten päin se nyt olikaan: tuleeko bändi yleisön vai yleisö bändin luo. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Laulava Kylätohtori 02.12.2019 21:45:36 | |
---|
Kontiak: Miten päin se nyt olikaan: tuleeko bändi yleisön vai yleisö bändin luo. Jompi kumpi, molemmat tai ei kumpikaan. Tapauskohtaista tämä. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Kefiiri 02.12.2019 21:51:59 (muokattu 02.12.2019 21:58:51) | |
---|
Yleensä kai molemmat joutuvat liikahtamaan jonkin verran. Jotkut tosiaan pitävät itseään niin artisteina, että yleisön kärsimys ei heitä hetkauta... mitäs tulivat kuuntelemaan :D En ole musiikin asiantuntija. |
Kontiak 02.12.2019 21:57:43 (muokattu 02.12.2019 22:00:30) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Jompi kumpi, molemmat tai ei kumpikaan. Tapauskohtaista tämä. Oliskohan se aika taas kiinanpleksivideolle: https://youtu.be/jcFL0YMk6rY Kefiiri: Yleensä kai molemmat joutuvat liikahtamaan jonkin verran. Jotkut tosiaan pitävät itseään niin artisteina, että yleisön kärsimys ei heitä hetkauta... mitäs tulivat kuuntelemaan :D Ja joissakin pitserioissahan on kotiinkuljetus. Pitseriakohtaista tämä. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Kefiiri 02.12.2019 22:01:15 (muokattu 02.12.2019 22:04:27) | |
---|
Kontiak: Oliskohan se aika taas kiinanpleksivideolle: https://youtu.be/jcFL0YMk6rY Bonamassan kitaravahvarit voisi yksin tein haudata maan alle betonibunkkeriin. Kaikki voittaisivat ;) Yllätyksekseni huomaan että kommenttini liittyi otsikon aiheeseenkin! Antaisin itselleni plussan jos voisin. En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 02.12.2019 22:05:10 | |
---|
Kefiiri: Bonamassan kitaravahvarit voisi yksin tein haudata maan alle betonibunkkeriin. Kaikki voittaisivat ;) Yllätyksekseni huomaan että kommenttini liittyi otsikon aiheeseenkin! Antaisin itselleni plussan jos voisin. Annettu. :D Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Kontiak 02.12.2019 22:25:41 | |
---|
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
McLeach 02.12.2019 22:39:43 | |
---|
Kontiak: Petrucci ottaa yleisönsä kahden eka minuutin aikana: https://youtu.be/RV8BT-SiJRk Petrutsilla tainnut pidemmät sssnaket jäädä hotellille kun joutunut tuon pinon tuomaan eturiviin. |
Juhani_t 03.12.2019 17:00:04 | |
---|
Sarko: Ei voi. Tai voi jättää, jos haluaa vetää IEM-pohjalta. Mutta kun ei soita jotain bilebändi-silsaa nollavoluumeilla firmojen pikkujouluissa tai popiskelmää konserttisaleissa, niin ei välttämättä tartte jättää niitä komootteja kotio. Mallintavaan ja suoraan PA:han soittamalla saat samalla kertaa kevyet kamat ja stereon. Jaa niin. Puritaanimusiikkihan on monoa. |
Laulava Kylätohtori 03.12.2019 17:01:29 | |
---|
Vaikuttaako umpikaapissa vain se kopan tilavuus (se sisällä oleva ilmatila), vai myös se koppa itsessään. Eli jos mulla on 2x12" kaappi, jonka tilavuus on X tai 4x12" stereokaappi, jossa on välilevy ja molemmat puolet siitä 4x12" kaapista on tilavuudeltaan sen saman X, niin onko soundissa eroa eri kaappien välillä, kun siitä 4x12" kaapista käytetään vain toista puolta. Toki mitatkin vaikuttavat, mutta jos oletetaan, että mitat ovat samat. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 03.12.2019 17:02:18 | |
---|
Juhani_t: Mallintavaan ja suoraan PA:han soittamalla saat samalla kertaa kevyet kamat ja stereon. Jaa niin. Puritaanimusiikkihan on monoa. Mitä on puritaanimusiikki? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
elon arska 03.12.2019 17:20:04 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mitä on puritaanimusiikki? Sitä jota soitetaan putkistäkit täysillä koska mikitys on homojen hommaa no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio |
Juhani_t 03.12.2019 17:29:15 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mitä on puritaanimusiikki? "Perinteitä kunnioittavaa", eli kamat ostetaan samaan malliin kuin joskus 60-luvullakin. |
LaXu 03.12.2019 17:42:44 | |
---|
Mä tykkään mun Bognerin takaa avoimesta 1x12 combosta, kun se on jollain tuolin korkuisella alustalla. Kuuluu paremmin ja lähtee muhju bassotoistosta. Sen sijaan suljettu Bluetone 4x10 slanted toimii paremmin lähempänä lattiaa. Lattiakuminoista en tykkää, joten tällä hetkellä standin virkaa ajaa pari matalahkoa laatikkoa. Liian korkealla tuntui alapää kärsivän ja soundista tuli turhan kirkas. Harkitsen, jos ostaisin Auralex Gramman alle, mutta ovat vähän suolaisen hintaisia. Onko kenelläkään kokemusta niistä? |
Kontiak 01.01.2020 02:01:11 | |
---|
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM |