Aihe: Jouko Turkan Seitsemän veljestä
1 2 3
Bongowing
08.11.2019 11:19:32
Tuo keskustelu oli ihan kiinnoistava.
https://areena.yle.fi/1-50118966?ut … l&utm_campaign=areena-ios-share

Sarjaa en ole vielä jaksanut katsoa. Sopivaa miesflunssaa ootellessa.
But where the heck is magenta?
Alfons Åberg
08.11.2019 11:23:48
En ole lukenut kirjaa, joten en ymmärtänyt ykkösjakson alun pointtia. Siis se kohtaus kun minuuttikaupalla kuvataan pikkupoikien pyllyjä. Mikä on jutun juju?
"Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu." -elon arska
Bongowing
08.11.2019 11:35:50
Presidentti: En ole lukenut kirjaa, joten en ymmärtänyt ykkösjakson alun pointtia. Siis se kohtaus kun minuuttikaupalla kuvataan pikkupoikien pyllyjä. Mikä on jutun juju?

Ihmisen suhtautuminen esim alastomuuteen on kulttuurin tuote. Paljon kuvattiin myös (alastomia) eläimiä. Ekan jakson katsoin, kirjan luin joskus mutta ei paljon muistijälkiä.
santakasa
08.11.2019 17:54:53
Presidentti: En ole lukenut kirjaa, joten en ymmärtänyt ykkösjakson alun pointtia. Siis se kohtaus kun minuuttikaupalla kuvataan pikkupoikien pyllyjä. Mikä on jutun juju?

Pari kertaa olen kirjan lukenut eikä siinä mun mielestä ollut alastomuus samassa roolissa kuin Turkan sovituksessa.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Alfons Åberg
08.11.2019 19:37:20
Bongowing: Ihmisen suhtautuminen esim alastomuuteen on kulttuurin tuote. Paljon kuvattiin myös (alastomia) eläimiä. Ekan jakson katsoin, kirjan luin joskus mutta ei paljon muistijälkiä.

En nyt ihan tätä kysynyt. En itsekään aina ymmärrä amerikkalaisten suhtautumista alastomuuteen, joka on mennyt jopa niin pitkälle että vanhempien makuuhuoneessa pitää olla erillinen kylpyhuone ettei vain näkisi perheenjäseniä alasti.

Mutta kysymys oli lähinnä, että mitä kirjassa tapahtuu tuossa kohtaa. Nöyryytetäänkö kirjassa pieniä veljeksiä riisumalla munasilleen?
"Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu." -elon arska
santakasa
08.11.2019 19:55:29
Presidentti:
Mutta kysymys oli lähinnä, että mitä kirjassa tapahtuu tuossa kohtaa. Nöyryytetäänkö kirjassa pieniä veljeksiä riisumalla munasilleen?

Aa niin tätä kohtaa tosiaan meinasit. Kyllä ne muistaakseni saivat kepistä pyllyyn, mutta en mä muista sitä ihan noin nöyryyttävästi kerrottuna.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Bongowing
08.11.2019 20:14:05
Metsäläiset sai tuta "sivistyksen". Sekä kirjassa että Turkan 80-luvulle tuomana. Kiven aikana se oli lähinnä uskonto moraalioppeineen. Myös se kukon heltan imentä yms myös lienee samaa teemaa, eli että kun ihminen putoaa puusta.
Prophet
08.11.2019 21:01:29 (muokattu 08.11.2019 21:05:33)
Bongowing: Tuo keskustelu oli ihan kiinnoistava.
https://areena.yle.fi/1-50118966?ut … l&utm_campaign=areena-ios-share

Sarjaa en ole vielä jaksanut katsoa. Sopivaa miesflunssaa ootellessa.

Vaikuttaa kiinnostavalta, kun alkupuheita katselin. Kirjailija Lassi Nummi jätti sarjan katsomisen jo alkupuolella, kun ei kestänyt ns. ruumiinkieltä. Äijä olisi saanut slaagin, jos olisi nähnyt esim. piippukohtauksen tai tukanrepimisen toukolalaiselta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)