Aihe: Tulevaisuuden klassikkosynat
1 2 3 4 5
Anonymous-jazz
23.11.2011 00:32:52 (muokattu 23.11.2011 00:34:04)

Roland JV-2080 tulee vielä 20-vuoden päästä olemaan keräilyharvinaisuus. Kun vuonna 2020 synia voi soittaa ja ohjata aivoilla :D
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
jaxen
23.11.2011 13:45:23

microKORGista puheenollen, klassikko/haluttavuus-statukseen vaikuttaa myös se, miltä soitin näyttää lavalla. pikkuKORGi nyt vaan on hienompi seistessään jaloilla (mielellään vielä tosi korkealla), kuin tyyriit työasemat.

Halpuus/muodikkuus aspektissa kannattaa ajatella, että myös aikanaan uusromatikot soittivat halvimilla ja pienimmillä siihen aikaan löytyneillä synilla. Siitähän tuli loppupeleissä se aika rock-asenne.

Toinen täällä aikaisemmin pyörinyt veikkaus koski DSI Evolver Desktopia. Olen samaa mieltä, että soitin on aika oman kuuloisensa. Se on myös aika hankala käyttää koko potentiaaliltaan. Vähän kuin scientologien läppä "käytät vain kymmentä prosenttia aivokapasiteetistasi". Tästä syystä se on ollut vähän päästä lähdössä myyntiin, jollekin älykkäämäälle ihmiselle, mutta aina kun sen on laittanut kiinni mikseriin aikaa on hurahtanut pari tuntia ja laite takaisin omaan laukkuun.
Exhausted
23.11.2011 13:55:34

MicroKorg näyttää vielä paljon hienommalta ja kalliimmalta yleisöstä katsottuna kuin soittajan näkövinkkelistä. Kyllä ne siellä Korgilla tajuaa nää hommat.
jaxen
23.11.2011 14:24:32

Exhausted: MicroKorg näyttää vielä paljon hienommalta ja kalliimmalta yleisöstä katsottuna kuin soittajan näkövinkkelistä. Kyllä ne siellä Korgilla tajuaa nää hommat.

Juuri tätä yritin sanoa, mutta epäselvästi :-D
pekka montin
23.11.2011 15:04:08 (muokattu 23.11.2011 15:08:26)

jaxen: microKORGista puheenollen, klassikko/haluttavuus-statukseen vaikuttaa myös se, miltä soitin näyttää lavalla. pikkuKORGi nyt vaan on hienompi seistessään jaloilla (mielellään vielä tosi korkealla), kuin tyyriit työasemat.

Halpuus/muodikkuus aspektissa kannattaa ajatella, että myös aikanaan uusromatikot soittivat halvimilla ja pienimmillä siihen aikaan löytyneillä synilla. Siitähän tuli loppupeleissä se aika rock-asenne.

Toinen täällä aikaisemmin pyörinyt veikkaus koski DSI Evolver Desktopia. Olen samaa mieltä, että soitin on aika oman kuuloisensa. Se on myös aika hankala käyttää koko potentiaaliltaan. Vähän kuin scientologien läppä "käytät vain kymmentä prosenttia aivokapasiteetistasi". Tästä syystä se on ollut vähän päästä lähdössä myyntiin, jollekin älykkäämäälle ihmiselle, mutta aina kun sen on laittanut kiinni mikseriin aikaa on hurahtanut pari tuntia ja laite takaisin omaan laukkuun.

Mä taas ostin MicroKorgin ja huomasin että mä en saanut mitään lämpöä siitä omiin käyttötarkoituksiini + snaijasin kans että aivan liian moni jamppa käyttää kyseistä lelua ja aivan liian samanlaisissa yhteyksissä. Mulla on se periaate että vain paras kelpaa, kuhan mennään realistisissa mitoissa. Tämän takia otinkin lainaa sen 3 000 tonnia että sain sen mitä halusin, ja että ei tarvi soittaa sellasta synaa joka on ylipätään suunnattu niille jotka ei osaa soittaa soinnun sointua in the first place. MicroKogrilla kun se "soittaminen" on aika rajoitettua. Toki se on harrastelijoille hyvä peli, mutta kyllä mäkin haluan sentäs sijottaa heti kunnolla soittimiin jos ja kun se pitää tehdä. MicroKorg ei todellakaan vienyt taivaaseen ja kyllä mun mielestä nätimpi näky lavalla on joku vanha kunnon monofoninen/viulusyna jossa on kunnolla puuta ja joka näyttää soittimelta kuin myös pitää aidon yksinkertaisesti sellaista ääntä. Niistä nyt sitten vain joutuu maksamaan enemmän kuin MicroKorgista, mutta jos jaksaa etsiä niin ei ne erot montaa sataa heitä.

MicroKorg menestyy siksi koska se on halpa ja hintaisekseen hyvä. Samalla periaatteella tehdään nykyään mm. Autoja. En ole dissaamassa ko soitinta, mutta faktat on mitä on ja soitin maksaa uutena sen 300 euroa ja on tasan tarkkaan niin hyvä soitin kun on uutena hintaakin. Kyllä ne Korgilla on aina tajunnut miten fyrkkaa tehdään, ja nythän on vastapainoksi tullut myös se minimallinen piano...ihan kiva lelu joo ja näyttää kivalta lavalla. Noilla periaatteillahan mä voin homma sinne myös huonekasvin ja mikittää sen...
Exhausted
23.11.2011 15:09:24 (muokattu 23.11.2011 15:09:41)

pekka montin: mun mielestä nätimpi näky lavalla on joku vanha kunnon monofoninen/viulusyna jossa on kunnolla puuta ja joka näyttää soittimelta

Ns. taviksen silmään, yleisöstä katsoen, MicroKorg näyttää varmasti joltain tosi vanhalta analogilta. Soittajan näkökulmasta se näyttää jo paljon halvemmalta.
CPU
23.11.2011 17:25:52 (muokattu 23.11.2011 17:26:04)
Otsikon mukaisia syniä on ainakii kaikki mitä MIE oon ostanu tai tuun ostamaan.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
JPQ
23.11.2011 17:47:47

CPU: Otsikon mukaisia syniä on ainakii kaikki mitä MIE oon ostanu tai tuun ostamaan.

listaasi katselin ei voi pahasti väittää vastaankaan.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
23.11.2011 17:49:18

pekka montin: Mä taas ostin MicroKorgin ja huomasin että mä en saanut mitään lämpöä siitä omiin käyttötarkoituksiini + snaijasin kans että aivan liian moni jamppa käyttää kyseistä lelua ja aivan liian samanlaisissa yhteyksissä. Mulla on se periaate että vain paras kelpaa, kuhan mennään realistisissa mitoissa. Tämän takia otinkin lainaa sen 3 000 tonnia että sain sen mitä halusin, ja että ei tarvi soittaa sellasta synaa joka on ylipätään suunnattu niille jotka ei osaa soittaa soinnun sointua in the first place. MicroKogrilla kun se "soittaminen" on aika rajoitettua. Toki se on harrastelijoille hyvä peli, mutta kyllä mäkin haluan sentäs sijottaa heti kunnolla soittimiin jos ja kun se pitää tehdä. MicroKorg ei todellakaan vienyt taivaaseen ja kyllä mun mielestä nätimpi näky lavalla on joku vanha kunnon monofoninen/viulusyna jossa on kunnolla puuta ja joka näyttää soittimelta kuin myös pitää aidon yksinkertaisesti sellaista ääntä. Niistä nyt sitten vain joutuu maksamaan enemmän kuin MicroKorgista, mutta jos jaksaa etsiä niin ei ne erot montaa sataa heitä.

MicroKorg menestyy siksi koska se on halpa ja hintaisekseen hyvä. Samalla periaatteella tehdään nykyään mm. Autoja. En ole dissaamassa ko soitinta, mutta faktat on mitä on ja soitin maksaa uutena sen 300 euroa ja on tasan tarkkaan niin hyvä soitin kun on uutena hintaakin. Kyllä ne Korgilla on aina tajunnut miten fyrkkaa tehdään, ja nythän on vastapainoksi tullut myös se minimallinen piano...ihan kiva lelu joo ja näyttää kivalta lavalla. Noilla periaatteillahan mä voin homma sinne myös huonekasvin ja mikittää sen...

Mikä tuo 3000e ratkaisu oli sitten ? suosittelen kaikille oman mauan mukaisia ratkaisuja mutta toisten maku voinee kiinnostaa kuten minua nyt.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
CPU
23.11.2011 17:54:26
JPQ: listaasi katselin ei voi pahasti väittää vastaankaan.

Tätä on siis voittaa intternetissä.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Prophet
27.11.2019 18:45:47 (muokattu 27.11.2019 18:48:28)
Aina ajankohtainen kysymys. Joku Behringer joskus.
Exhausted
28.11.2019 08:36:32 (muokattu 28.11.2019 08:37:40)

Mites jos mietitään 10-15 vuotta taaksepäin? MicroKorg ja Nord Electro? Ja niitä tuskin kukaan hankkii nykypäivänä sen takia että niistä saa sen saundin, mitä ei mistään muusta saa :) on liian aikaista että noi saundit olisi retrosti positiivisia, kuten vaikka joku Korg M1:n ja sen kaltaisten digitaalinen pianosaundi.
Vessajono
28.11.2019 13:51:59
Exhausted: Mites jos mietitään 10-15 vuotta taaksepäin? MicroKorg ja Nord Electro? Ja niitä tuskin kukaan hankkii nykypäivänä sen takia että niistä saa sen saundin, mitä ei mistään muusta saa :) on liian aikaista että noi saundit olisi retrosti positiivisia, kuten vaikka joku Korg M1:n ja sen kaltaisten digitaalinen pianosaundi.

Mä en oikeestaan tiedä tuleeko ne ainakaan soundien puolesta koskaan olemaan mitään klassikkoja, ne on jo liian hyviä jäljitelmiä alkuperäisestä aiheesta. Jos nyt miettii esim. jotain D-50:tä, M1:tä ja DX7:aa, niin nehän on klassikkoja just sen takia, että ne meni jokseenkin kokonaisvaltaisesti metsään siinä asiassa, mitä ne yritti jäljitellä ja lopputulokselle löydettiin ihan uusia käyttötarkoituksia.
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
teroyk
28.11.2019 15:45:45
Exhausted: Samoin kuin vaikka 808, Mellotron ja viulukoneet.

Jos tuohon sarjaan laittaisi nykyajan vastineen, niin se voisi olla Yamaha VKB-100, ei ehkä kovin hyvä siihen mihin suunniteltu ja sopivan omalaatuinen soundi.
MarkusB
09.12.2019 20:48:15
Tosta mikrokorgista ja monista vastaavista semmosta että mä en vaan ymmärrä että miks tommoseen lelusynan koskettimistoon lisätään ihan kunnollinen soundipuoli. Pistäis vaikka kolme oktaavia kunnon koskettimistolla ja olis ihan eri soitin soittaa.

Onko muissa soittimissa vastaavaa? että otetaan joku prisman leluosaston lastenkitara jossa on joku viis nappia mistä sitä "soitetaan" ja pistetään siihen joku armoton soundi ja putkikaiutin vielä päälle. Tai citymarketin leikkirummut, jossa on muoviset viiden sentin rumpukapulat, onkin yhtäkkiä vedetty jonkun pro-tason sähkörumpugeneraattorin kautta että kuulostaa (jos ei näe) että joku Remu Aaltonen siellä vetää oikeilla rummuilla.
Kiva kun on kivaa
Exhausted
10.12.2019 09:01:09

MikroKorgissa varmaan koskettimisto ja saundit on linjassa, sitten niissä pikkukoskettimisissa analogeissa ehkä ei. Onko se niin paljon halvempi sitten?
R0IST0
19.12.2019 23:01:01
pekka montin: Tämän takia otinkin lainaa sen 3 000 tonnia että sain sen mitä halusin

Jätkä on kova jätkä saatana! 3000 tonnia!!! :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)