Aihe: Wanhan Voxin kaiuttimien kunnostus
1
kivi
25.06.2004 16:02:38
Olen kuullut että maitoliima olisi tuohon hommaan parasta ja olen itsekin yhden stereokaiuttimen basso elementin onnistuneesti korjannut ko liimalla.Toivon runsaslukuisia kommentteja aiheesta.

Nestekumia rautakaupasta, ja teepussin silkkipaperista suikaleita. Siinä halpa kaiuttimen kumitteen paikkauspatentti.

Kynsilakka, joka on yleinen niksi repeämiin, on huono ratkaisu, koska se kovettuu kuivuessaan, ja aiheuttaa lopulta pahempaa tuhoa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
kaukopoika
26.06.2004 19:10:49
Mää muuten voin joutua mahdollisesti hankkimaan ehjät Blue Speakerit tilalle,jos ei korjaus tuu kyseeseen,niin kaupitelkaa mulle sellaisia,jos on!
goose
27.06.2004 22:18:51
Mää muuten voin joutua mahdollisesti hankkimaan ehjät Blue Speakerit tilalle,jos ei korjaus tuu kyseeseen,niin kaupitelkaa mulle sellaisia,jos on!

Customshopissa oli blue speaker -pari myytävänä ainakin joku aika sitten kun kävin piipahtamassa. Hinnottelu kohdallaan. Ja muista: Vox ei ole mitään ilman blue speakereita!!! Älä sorru kompromisseihin! ;)
Tsing Tsing Tsingiskaan..
Chemo
28.06.2004 08:23:14

Revenneen elementin voi uudelleenkartioituttaa Kitarapajan kautta. Mä olen yhden teettänyt ja ihan laatutyötä oli: ja noille saa vielä takuunkin. Hinta riippuu tietysti kartiosta, mun 12" Fender-elementtini kartioitus maksoi muistaakseni 90e.

Vaikka bluet Voxiisi hankkisitkin, voi silti olla kiva saada nuo alkuperäisetkin toimiviksi - onhan niissä tiettyä autenttisuutta...
Ramalamadingdong.
kaukopoika
28.06.2004 09:16:13
Missäs tällainen Customshop on?Google löysi yhteenkirjoitettuna 10 vaihtoehtoo ja erikseen jotain 850 000 ,joten olisiko sulla Goose yhteystietoja heittää ?
Ja Chemo,kiitos vinkistä,ei tunnu pahalta 90 euroo,varsinkaan kun ottaa itse vahvistimen hintaluokan huomioon!
Chemo
28.06.2004 09:27:49

kiitos vinkistä

Eipä kestä... Kiva jos tuosta on hyötyä.

Custom Shop löytyy täältä: http://www.customshop.fi/epages/customsounds.storefront/FI
Ramalamadingdong.
kaukopoika
28.06.2004 19:40:46
Joo,kyllä on vinkeistä apua ollu,tiedos on nyt käytetyt blue speakerit,sekä kartioituspalvelua ,sekä Helsingissä,että Tampereella,joka olis paljo lähempänä ja sitä paitsi mulla on tulevalla viikolla työ keikkaa Tampereelle,niin vois hoitua samalla kuljetus.

Vähän versiosta riippuen aikalailla samois hinnois on kumpiki vaihtoehto,sekä käytetty,että uusittu.
Mikko Kankaanpää
29.06.2004 00:46:34

Blue alnicot on tosiaan helkutin hyvän kuuloisia elementtejä, mutta hinnat on myös sitten sen mukaiset tai vähän ylikin. Eikös ovh suomessa ole yli 500e? Kyllä tuossa jo ilmaa on jonkin verran. Weber:llä ja nyt myös Eminencellä on tuon suuntaisia huomattavasti edullisempia alnico elementtejä joita molempia on kehuttu todella paljon. Eminencejä pitäisi päästä testailemaan reilun kuukauden päästä...

Mikko
http://www.uraltone.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)