jp351 25.11.2019 12:34:26 | |
---|
Epämuusikko: OK. Saattaa siellä muutama satunnaismoukku olla makua antamassa, mutta tuo nyt on markkinamiesten puhetta. Jotkut valmistajat ovat myös käyttäneet termiä käsintaonta, mikäli seppä ohjaa manuaalisesti taontakonetta. En tosin tiedä, onko näin Paisten tapauksessa. |
Epämuusikko 25.11.2019 13:59:51 | |
---|
jp351: Jotkut valmistajat ovat myös käyttäneet termiä käsintaonta, mikäli seppä ohjaa manuaalisesti taontakonetta. En tosin tiedä, onko näin Paisten tapauksessa. Näin jaksaisin uskoa. So smooth you can hear the beard. |
House Band 25.11.2019 19:21:07 | |
---|
jabajee: Samaa merkkiä kyllä muttei ns.samaa maata. 602:t on B20-seosta kuten esim. Twentyt ja Sound Creationit. Giant Beatit taas on B8-seosta kuten esim. 2002:t ja Dimensionsit. Mutta kyllä ne toki yhteenkin sopii, kun valikoi korvan perusteella. No enpä ole koskaan ostanut yhtään peltiä seoksen mukaan. Soundi edellä on aina menty,joten kyllä voin sanoa,että 602 ja Giant Beatit ovat ns.samaa maata. Soundi painaa,mutta haitari vain painaa. |
jabajee 25.11.2019 21:04:54 | |
---|
Epämuusikko: OK. Saattaa siellä muutama satunnaismoukku olla makua antamassa, mutta tuo nyt on markkinamiesten puhetta. No montako kertaa sitä pitää moukaroida, että täyttää epämuusikonkin kriteerit? 2002:ssa ei se vasarointi muutenkaan ole mikään kovin vahva tai voimakas. Tai millä adjektiivilla sitä nyt kuvaisikaan. Kyllähän noista videoistakin näkee ettei ne Paisteellakaan ihan pelkkää markkinajargonia jauha ja, että enemmän tuossa koko valmistusprosessissa ihmisten kädet vaikuttaa lopputulokseen kuin kone. Eihän nuo tietenkään mitään turkkilaisen symbaalisepän käsintekemiä yksittäiskappaleita ole, mutta eihän kukaan niin ole väittänytkään. Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
Piepe 26.11.2019 00:18:58 | |
---|
Paisteessa rakastan sitä 100 % luotettavuutta mitä soundiin tulee, yksilöitä ja vaihtelua ei ole. Jos on käsimoukkua käytetty niin aika robotin (sic) tarkkaa työtä kyllä. Yksilöitä ja vaihtelua löytyy sitten muista sarjoista enemmän kuin tarpeeksi ja minulla, suurella insinöörillä, ei ole sellaiseen metsästykseen aikaa. |
Epämuusikko 26.11.2019 08:22:23 | |
---|
jabajee: No montako kertaa sitä pitää moukaroida, että täyttää epämuusikonkin kriteerit? 2002:ssa ei se vasarointi muutenkaan ole mikään kovin vahva tai voimakas. Tai millä adjektiivilla sitä nyt kuvaisikaan. Kyllähän noista videoistakin näkee ettei ne Paisteellakaan ihan pelkkää markkinajargonia jauha ja, että enemmän tuossa koko valmistusprosessissa ihmisten kädet vaikuttaa lopputulokseen kuin kone. Eihän nuo tietenkään mitään turkkilaisen symbaalisepän käsintekemiä yksittäiskappaleita ole, mutta eihän kukaan niin ole väittänytkään. En oikein tiedä mitä mieltä olla, kun en ymmärrä myöskään mistä noiden vanhojen Paisteiden perään hekumointiaalto tänne nyt yhtäkkiä tuli. Tuossa yllä on ihan realistinen näkökulma asiaan. So smooth you can hear the beard. |
AP 26.11.2019 09:29:32 (muokattu 26.11.2019 09:37:58) | |
---|
Epämuusikko: En oikein tiedä mitä mieltä olla, kun en ymmärrä myöskään mistä noiden vanhojen Paisteiden perään hekumointiaalto tänne nyt yhtäkkiä tuli. Tuossa yllä on ihan realistinen näkökulma asiaan. Mikä ettei hekumoitaisi, toisaalta. Kunhan tässä ei mennä siihen vipuun, että kaikki vanha nyt olisi hyvää. Voi sieltä niitä löytöjä tehdä johonkin käyttön, mutta toki joku 80-luvun 101-halpissarja esimerkiksi oli vaatimaton jo uutena. Viisnollaviitosen mielenkiintoisuus on jo ihan toista luokkaa ja aikanaan 80-luvulla kallis 3000-sarja on suorastaan väliinputoaja. Ehkä aika ja muoti muuttuvat; joku vuosi sitten piti kaikkien saada tummaa ja turkkilaista, liekö nyt 80-luvulla insinöörintarkasti tehty tuotanto sitten nousussa. Tuotantolaadun tasaisuus on sitten oma lukunsa ja kieltämättä kiehtoo itseäkin. Voitaneen todenmukaisesti leukailla, että ei se identtisten peltien tekeminen mikään ameriikan temppu ole. E: Minusta Paisteet on vain parempia kuin muut, joten olen yrittänyt korvata vähitellen kaikki muunmerkkiset symbaalit. Paremmuudesta puhuminen on kyllä riskaapelia ellei pehmoista. Millä sen paremmuuden mittaa nyt sitten. Joka valmistajalla on hienoja, erilaisia symbaaleita ja omaan käyttöön sopiva soitin voi löytyä keneltä vaan. Paisteella nyt on tietysti laaja valikoima ja korkea laatu. Minä pidän siitä imagosta ja tyylistäkin, joka toki oli jossain osassa siinä että mnusta tuli merkkiuskollinen. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Minusta Paisteet on vain parempia kuin muut, joten olen yrittänyt korvata vähitellen kaikki muunmerkkiset symbaalit. Hihatin yläpelti pitäisi hankkia seuraavaksi, olen koostanut sen 12" splasheista kun en pidä varsinaisten hihattien tukevuudesta. Ala-hihatti on 900-sarjan splash. Tosin setissä on vielä muutama meinlin pienempi splash, koska nehän on aika hyviä. Meinlin isommat pellit on huonoja, tosin ääntähän niistäkin irtoaa ja kaikille se symbaalin soundi ei ole välttämättä niin tärkeä juttu (esim. rumpaleille). |
AP 26.11.2019 09:38:44 | |
---|
Krice: kaikille se symbaalin soundi ei ole välttämättä niin tärkeä juttu (esim. rumpaleille). Juma. Kello ei ole edes kymmentä ja mies on jo vetänyt ilmeisesti päivän pohjat ylenkatseellisuudessa. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
jtpennane 26.11.2019 10:54:10 | |
---|
Epämuusikko: En oikein tiedä mitä mieltä olla, kun en ymmärrä myöskään mistä noiden vanhojen Paisteiden perään hekumointiaalto tänne nyt yhtäkkiä tuli. Tuossa yllä on ihan realistinen näkökulma asiaan. Älä siitä välitä, ei koske jazzia. Mut sen Avediksen voit vieläkin myydä minulle kun kerkeät. Lupaan ettei mene hevihommiin. E# |
Duro 26.11.2019 10:57:11 | |
---|
jtpennane: Lupaan ettei mene hevihommiin. Saa mennä hevihommiin. Prönts. |
Juhani_t 26.11.2019 11:03:11 | |
---|
Krice: ...ja kaikille se symbaalin soundi ei ole välttämättä niin tärkeä juttu (esim. rumpaleille). Melko uskomatonta shittiä heti aamusta |
jtpennane 26.11.2019 11:04:14 (muokattu 26.11.2019 11:33:32) | |
---|
Älkää nyt taas menkö halpaan. Katsokaa nimimerkki. Edit: Palataanpa samalla aiheeseen. Ostin K. Con Bounce riden, 22" ja 2452g. Vitummoine E# |
Epämuusikko 26.11.2019 15:32:39 | |
---|
Krice: Minusta Paisteet on vain parempia kuin muut, joten olen yrittänyt korvata vähitellen kaikki muunmerkkiset symbaalit. Hihatin yläpelti pitäisi hankkia seuraavaksi, olen koostanut sen 12" splasheista kun en pidä varsinaisten hihattien tukevuudesta. Ala-hihatti on 900-sarjan splash. Tosin setissä on vielä muutama meinlin pienempi splash, koska nehän on aika hyviä. Meinlin isommat pellit on huonoja, tosin ääntähän niistäkin irtoaa ja kaikille se symbaalin soundi ei ole välttämättä niin tärkeä juttu (esim. rumpaleille). mene roskiin. So smooth you can hear the beard. |
Epämuusikko 26.11.2019 17:09:18 | |
---|
Olen ollut lähes kuukauden tipatonna. eilen käden ulottuville tupsahtanut K Consta 22" light on oleva siis minun. (pitää edelleen myydä kamaa. Ostakaa Premier Cabriani pois) So smooth you can hear the beard. |
AP 26.11.2019 17:10:47 | |
---|
Epämuusikko: Olen ollut lähes kuukauden tipatonna. eilen käden ulottuville tupsahtanut K Consta 22" light on oleva siis minun. (pitää edelleen myydä kamaa. Ostakaa Premier Cabriani pois) Onko peräti englantilaiset? Ei sillä, että rahoissani olisin, mutta pelaan lottoa taas lauantaina. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Epämuusikko 26.11.2019 19:39:51 | |
---|
AP: Onko peräti englantilaiset? Ei sillä, että rahoissani olisin, mutta pelaan lottoa taas lauantaina. On. Eivätkä ole kalliit. Viikonlopun mnet-tarjous 450 € CASEINEEN. So smooth you can hear the beard. |
Kulkunen 27.11.2019 17:35:46 | |
---|
Krice: kaikille se symbaalin soundi ei ole välttämättä niin tärkeä juttu (esim. rumpaleille). Melkein tekis mieli kysyä, että mikähän se sitten on mikä niissä kiinnostaa. Ulkonäkö ja vola varmaan. No, haikkaständi ja penkki meni uusiksi. Aheadin Spinal Glide -penkki tuli taloon. Ikäni pyöreillä penkeillä soittaneena on vähän hämillään siitä "etukenosta" mikä tuollaisella satulamallilla tulee. Aika näyttää miten penkki kestää ja onko siitä pehmusteeseen tehdystä raosta oikeasti apua selän kanssa. Haikkaständiksi valikoitui kaksijalkainen Taman Speedcobra 310. Ihan ok. Tukevaa asentoa piti hieman hakea, mutta kun käytti jopa 10 sekuntia siihen, niin eipä tuo mihinkään enää treeneissä heilunut, polki sitä sitten jalalla tai soitti kapulalla. |
Duro 03.12.2019 14:41:09 | |
---|
Koska halvalla sain: Pearl Eliminator tuplutin pedaalit. Pääsee polkeen tuplana kyrpiä Sonoreillakin. Prönts. |
fox 10.12.2019 00:57:26 | |
---|
Jesh, suhteellisen kohtuulliseen hintaan piti lipastaa joululaulukeikoille hyvä 4-tuumainen Premari, josta hra Hopkins sanoo: "To me one of Englands finest wooden shell snare drums is Premiers Royal Ace." ja onhan se hyvä. |