Aihe: Mesa/Boogie CabClone
1 2 3 4
Boltsa
23.11.2019 10:40:44 (muokattu 23.11.2019 10:41:21)
hallu: Ei noita irkkuversioita hirveästi ollut tarjolla silloin kun cabclone ekan kerran tuli. Torpedohan tuli vasta myöhemmin. Mutta minusta on hyvä että on olemassa myös passiivinen CabClone, kyllä sillekin käyttäjänsä löytyy.

7 vuotta sitten Ola sitä demonnut, et kyl Mesa oli pahasti myöhässä...
https://www.youtube.com/watch?v=vnxWVN9Tsfw&
Boltsa
hallu
23.11.2019 11:17:56 (muokattu 23.11.2019 11:24:49)
Boltsa: 7 vuotta sitten Ola sitä demonnut, et kyl Mesa oli pahasti myöhässä...
https://www.youtube.com/watch?v=vnxWVN9Tsfw&

No voi olla, että oli myöhässä. Mutta mesan CabClonen passiivinen versio on ainakin itselleni ollut passiivisista ihan parhautta. En tosin ihan älyttömän moneen sitä ole vertaillut, että voi niin muitakin parempia passiivisia olla.

Noista aktiivisista systeemeistä olen taipunut vähän sille kannalle, että jos keinokuorma on hyvä niin se kaappimallinnin sitten erillisenä laitteena siihen perään tarpeen mukaan. Tämä lähissä siksi, että kuormalla voi itsessään vaikuttaa soundiin vain rajallisesti, mutta kaappimallinnusteknologia kehittyy nyt huimaa vauhtia ja siksi tuntuu ympätä nopeasti vanhenevaa tekniikkaa samoihin kuoriin pitkään kestävän kuorman kanssa. Keskeisiltä valmistajilta löytyy kuitenkin kaappi-impulssimasiinoita ihan erillisinä laitteina jolloin voi valita mieleisensä kuorman ja liittää siihen mieleisensä kaappisimun.

Isoimpana puutteena Mesan vanhassa CabClonessa pidän sitä että siinä ei ole mahdollisuutta jarrutella kaapille menevää signaalia eli sitä ei voi käyttää varsinaisesti vaimentimena muuten kuin kytkemällä rinnakkain oikean kaapin kanssa jolloin siinä on vain yksi vaimennusasetus eli se -50%.

E: niin siis kävin katsomassa nuo uudet CabClonet ja onhan ne tietenkin todella paljon lupaavampia kuin tämä vanha ja korjaavot monta ongelmaa mitä tässä vanhassa on, mutta itse en anna tuolle kaappi-impulssille paljoakaan arvoa. Mutta annan paljon arvoa sille, että näissä uusissa on reaktiivinen kuorma (tuossa vanhassa oli resistiivinen joka ei ollut paskempi sekään, mutta on reaktiivinen kuitenkin luonnollisemman kuuloinen) ja ennenkaikkea näissä on mahdollisuus myös vaimentaa kaapille menevää signaalia, joka oli tuon vanhan version pahin puute mielestäni. Eli joo khyl mua nää kiinnosteleepi, vaikka en tuohon tehtävään edelleenkään aktiivista laitetta ehkä ole valmis hankkimaan. Ehkä reaktiivista kuormaa voisi joku vertailla tuohon Bluetonen reaktiivseen kuormaan, mitenkä pärjääpi.

Mutta se mun pointti oli alunakaen, että ei se alkuperäinen CabClone mielestäni mikään varsinainen huti ollut mesalta, ihan hyvä laite sekin oli vaikka on nää uudet selvästi parempia.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Kontiak
13.02.2020 09:01:37
Fearless Gear Review: Mesa Cab Clone IR

https://youtu.be/0cIkT3FFV-8
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)