Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pearlin laatu?
1
simoks
19.08.2019 22:26:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyn nyt ihan yleisesti onko Pearlin laatu ollut laskumäessä viimeaikoina, nyt viime vuotena ryhdistäytynyt rumpalina ja setissä herättänyt ihmetyksiä esim Export tomien ja "paremman" Maple customsin" lugien toiminta- nuo siis tomit kaikki ja vanha virvelikin joka oli aivan paska joka jo myyty - lugit löystyvät ihan normi soitossa itekseen ja saa olla vähän väliä kiristämässä ja vire jo tunnin soiton jälkeen ihan päin persettä = ei mitään ideaa edes virittää kun nuo lugit antavat periksi kuitenkin?
 
Kuitenkin ludarin acrolite virveli - joka tietysti on paljon parempaa laatua ainakin soinnillisesti ja hinnaltaan virveli pysyy vireessä vaikka kantti-iskua välillä lyökin aika raakalla kädellä?
 
Alottelin joskus vuonna 2003 rumpujen soiton ja silloinkin oli Exportin setti alla useita vuosia enkä ikinä muista vastaavaa. Onhan nuo paskat tietty kiinassa tehty mutta silti.
 
Sama homma 800-sarjan haikkatelineessä se keskitappi joka ohjaa pedaalin kautta ylempää haitsua löystyy kokoajan ja jo puolentunnin soiton jälkeen joutuu kiristämään erikseen käsin ettei koko haitsu putoa "pois" kontrollista ja pysy täysin suljettuna.
 
Tää ei ollut mikään provokirjoitus vaan ihan yleistä ihmettelyä onko muilla samoja kokemuksia..
 
Duro
19.08.2019 23:03:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä mulla ole ollut ongelmaa muuta kuin kahden 900-sarjalaisen puomiständin kanssa. Molemmista levähti alimman kiinnityskohdan muoviholkki. Niitä tosin sai smi:ltä uusia ja tuo oli ihan Pearlin myöntämä valmistusvirhe joka ymmärtääkseni fiksattiin. Kaikki 800- ja 1000-sarjalaiset telineet on toimineet hienosti tähänkin asti. En tosin ole ostanut niitä uutena vuosiin. Ja Pearlistanin rummut lakkas kiinnostamasta pahimman Tamabuumin aikaan.
 
Eli: lähinnä lämpimikseni lässytin. Tervetuloa takas rumpujen pariin.
 
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Krice
19.08.2019 23:30:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Modern Utility -sarjan virveli, joka on laadukas hintaluokassaan. Varmaan rummun rakennekin hieman vaikuttaa vireen pitävyyteen, uskoisin että raskastekoinen metallikippo pitää vireen paremmin.
 
simoks
20.08.2019 01:22:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpikaan vastaus nyt ei lähinnä vastannut kysymykseen mutta nuo 900-sarjan ständit vaikuttaa vakailta mitä olen niitä nyt ostellut.
 
Lähinnä mietityttää tuo kun rummut ei pysy vireessä alkuunkaan lugien löystymisen takia, vaikka kyseessä yksikin yli 200e:n lattiatomi "maple customs" -sarjaa joka vissiin hiljattain tullut markkinoille. ihan persepaskaa sanon minä :)
 
jtpennane
20.08.2019 08:01:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla löystyi myös Crystal Beateissa. Lisäksi yksi 12" tomin lugeista korkkas kolmannen (!) kalvonvaihdon yhteydessä ja bassarin molemmat vanteet osottautui kieroiksi.
 
Siirsin suosiolla setin keikkakäytöstä mesh-setiksi.
 
900-sarjan pelti- ja virvelistandit sen sijaan ovat pelittäneet hyvin ja uudet Eliminatorit toimivat myös moitteetta.
 
E#
jveijonen1
20.11.2019 22:24:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taiwanin 80 luvun exporteilla on tullut aloitettua. Sen jälkeen on muutama Pearlin setti ollut itsellä. Uusimpana Crystal Beat.
 
Pönttöihin olen ollut tyytyväinen , lähinnä hintalaatusuhde on ollut kohdillaan. Eihän Exporteilta ja Visioneilta tullut mitään mullistavaa odotettuakaan, mutta saundi oli ihan asiallista. Lugeja en ole saanut rikottua ainuttakaan, tosin olen niitä huoltanut säännöllisesti. Vireongelmaa on tullut vastaan jonkin verran, eli kalvonruuvien löystymistä, niihin avuksi lukitusprikat. Standeista on muutamasta hajonnut juurikin tuo edellä mainittu muoviholkki. 800-sarjaa olen käyttänyt ja ihan tyytyväinen ollut.
 
Loppusanana sanoisin, että ainakin itselle näissä halvoissa seteissä on ollut hintalaatusuhde kohdillaan, tosin niitä lastentautejakin on ollut.
 
Asia kunnossa
Ukko-Arska
01.04.2021 00:41:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla vml made in Taiwan vm 2013. Ei ongelmia toistaiseksi. Kyllä tuollaisella halvalla setilläkin pärjää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «