Puavali: Liian kapea kaula. Oho. Paljons tossa on leveys satulan kohilta? Mulla ei oo viel tullu vastaan kaulaa, joka ois soittamiseen liian kapee; Ei missään luutussa. Joskus on ollu muoto liian D ku ois toivonu C:tä. Olen VTT:n opistoinssi: duunari, mut käytän kravattii. |
Progorava 15.11.2019 21:54:06 (muokattu 15.11.2019 21:54:19) | |
---|
rheinone: Oho. Paljons tossa on leveys satulan kohilta? 42mm näkyy olevan, mikä ei kyllä millään asteikolla ole kapea. Paitsi jos diggaa landolasta ja 2015 Gibsoneista.. Joulupukki |
Puavali 15.11.2019 21:55:02 | |
---|
rheinone: Oho. Paljons tossa on leveys satulan kohilta? Mulla ei oo viel tullu vastaan kaulaa, joka ois soittamiseen liian kapee; Ei missään luutussa. Joskus on ollu muoto liian D ku ois toivonu C:tä. 42 mmm. Pitää olla 43 tai mieluummin 44. |
Puavali 15.11.2019 21:55:36 | |
---|
Progorava: 42mm näkyy olevan, mikä ei kyllä millään asteikolla ole kapea. Paitsi jos diggaa landolasta ja 2015 Gibsoneista.. Landoloitakin on hyvejä. :) |
Puavali 15.11.2019 22:02:42 | |
---|
Miten ois, jos rokkapilipäntissä joku olisi soittavinaan pystybassoa, mutta kitaristi soittais bassokuviot esquire-kytketyllä telellä? |
rheinone 15.11.2019 22:16:47 | |
---|
Puavali: Miten ois, jos rokkapilipäntissä joku olisi soittavinaan pystybassoa, mutta kitaristi soittais bassokuviot esquire-kytketyllä telellä? Tommonen feikki ei toimis kyllä ikinä; ei ees Baseballs-diggareiile. Olen VTT:n opistoinssi: duunari, mut käytän kravattii. |
Laulava Kylätohtori 16.11.2019 09:10:54 | |
---|
Puavali: 42 mmm. Pitää olla 43 tai mieluummin 44. Eikös 42 ja 43 mm ole kuitenkin kielijako sama? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
iec 16.11.2019 11:31:43 | |
---|
Puavali: 42 mmm. Pitää olla 43 tai mieluummin 44. Joo noilla leveyksillä on kyllä selkeä ero soittaessa. Joidenkin näppeihin 42 tai 41mm versio ei toimi ollenkaan ja joillekin taas 43 tai 44mm on aivan liian leveä. Nämä on ihan käyttäjästä kiinni. Ja sormenpäiden malli vaikuttaa myös tosi paljon. Jos on kapeat sormenpäät, ei kapeat kaulat ole niin iso ongelma. Jos sormenpäät on kuin olis pingispallot nakkien jatkoina, meinaa sormet aina osua viereisiin kieliin. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Eedumi 27.11.2019 00:07:34 | |
---|
Hakusessa olisi eka telecasteri ja olen hieman kallistunut Squierin standardi teleen. Olisiko muita varteenotettavia vaihtoehtoja samassa hintaluokassa? |
rheinone 27.11.2019 06:46:56 | |
---|
Eedumi: Hakusessa olisi eka telecasteri ja olen hieman kallistunut Squierin standardi teleen. Olisiko muita varteenotettavia vaihtoehtoja samassa hintaluokassa? Tuo on varmasti hyvä vaihtoehto. Itse hankkisin Squier Classic Viben, jos olisin ekaa teleä hankkimassa. Kun käytettynä ostaa, hintaluokkakin on sama. https://youtu.be/xOFTWdcovtw My gal is red hot, your gal ain't doodley squat.
"Rokapiliä" |
Tappajabanaani 27.11.2019 09:44:15 | |
---|
rheinone: Tuo on varmasti hyvä vaihtoehto. Itse hankkisin Squier Classic Viben, jos olisin ekaa teleä hankkimassa. Kun käytettynä ostaa, hintaluokkakin on sama. https://youtu.be/xOFTWdcovtw Classic Vibet on nykyään made in Indonesia -kamaa, kun taas vanhemmat tehtiin Kiinassa. Nettipuheet kertovat, että nykyiset on huonolaatuisempia, mutta itse en ole näitä uudempia vielä hypistellyt. Ovat ainakin halvempia, kuin silloiset kiinalaiset. Yksi indonesialainen Vintage Modified -strato oli joskus omistuksessa ja se oli ainakin ihan ok kitara. |
rheinone 27.11.2019 10:52:38 | |
---|
Tappajabanaani: Classic Vibet on nykyään made in Indonesia -kamaa, kun taas vanhemmat tehtiin Kiinassa. Nettipuheet kertovat, että nykyiset on huonolaatuisempia, mutta itse en ole näitä uudempia vielä hypistellyt. Ovat ainakin halvempia, kuin silloiset kiinalaiset. Yksi indonesialainen Vintage Modified -strato oli joskus omistuksessa ja se oli ainakin ihan ok kitara. Ahaa. En tiennytkään, että CV Telet tehdään nykyään Indonesiassa. Mun tele on tosiaan Kiinassa valmistettu. Mulla ei ole kokemusta Fenderin Indonesian tuotannosta, mutta hankin taannoin Indonesiassa valmistetun halppis-Gretschin. Se on hintaansa nähden ihan mielettömän hyvä soitin! My gal is red hot, your gal ain't doodley squat.
"Rokapiliä" |
Laulava Kylätohtori 27.11.2019 11:34:55 | |
---|
Eedumi: Hakusessa olisi eka telecasteri ja olen hieman kallistunut Squierin standardi teleen. Olisiko muita varteenotettavia vaihtoehtoja samassa hintaluokassa? Tokai nyt ainakin on perinteinen kilpailija. Sitten on näitä muitakin kuten Green, J&D, Vintage, ym, joista itsellä on ollut Vintagen strato, mikä oli mikkejä myöten yllättävän hyvä kitara. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Eedumi 27.11.2019 12:49:22 (muokattu 27.11.2019 16:14:01) | |
---|
|
Stone 28.11.2019 16:40:41 (muokattu 28.11.2019 17:05:15) | |
---|
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
telecaster67 01.12.2019 16:21:53 | |
---|
Itse hommasin vähän aikaa sitten tuollaisen Green TL custom telecasterin reserviin ja hinta-laatu yllätti jopa meikäläis puristinkin :) - jos tosiaan budjetin haluaa pitää kurissa, niin komppaan tätä, varsinkin jos piruuttaan haluaa poiketa valinnoillaan valtavirrasta. Hankin huvikseni taannoin Greenin tele typen, sen mustan bodyn tuplabindauksilla ja minihumbuckerilla kaulassa. Hintahan on naurettavan pieni, mutta tästä sai soittopelin: Kaulamikkiä säätäen vähän alemmas ettei ole liian fat, nauhoista jotkin mitkä lie töhnät pois puhdistaen, actionin säätö ja siinä. Ei rutise potikat tms mutta esim. meksikaani- fenderien tapaan nauhanpäät eivät ole niin siloiset kuin 700 € + tason vehkeissä. Niin ja kielet piti tietenkin vaihtaa koska ne olivat jotain tehtaalta asti matkassa mustaksi homehtuneet daddariot. Soundi on varsin telemäinen(wilkinson messinkitallapalat) ja tuo kaulamikkikään ei ole liian tuhnu/flat. Metsäkitaristi. Period. |
rheinone 01.12.2019 18:15:25 | |
---|
Tappajabanaani: Classic Vibet on nykyään made in Indonesia -kamaa, kun taas vanhemmat tehtiin Kiinassa. Nettipuheet kertovat, että nykyiset on huonolaatuisempia, mutta itse en ole näitä uudempia vielä hypistellyt. Ovat ainakin halvempia, kuin silloiset kiinalaiset. Yksi indonesialainen Vintage Modified -strato oli joskus omistuksessa ja se oli ainakin ihan ok kitara. Tässä nyt olisi tarjolla Classic Vibe made in China. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1509909 All that climbing is getting me down; The elevator's broken down.
"Rokapiliä" |
Tappajabanaani 01.12.2019 20:44:21 | |
---|
|
parek 31.12.2019 07:10:27 | |
---|
Vinkkejä minkä merkkisissä varaosaplekseissä on ruuvinreijät juuri samat kuin Fenderin (USA) plekseissä? Axesrus.co.uk? Ruuvien määräthän saa kyllä täsmäämään, mutta aina yksi tai pari ruuvia vähän väärässä paikassa (kokemusta enemmän stratopelkseistä tosin). |
Osmo 31.12.2019 18:18:56 | |
---|
Viritinkoneisto-ongelmat vaivaavat. Mulla on Japanissa tehty Fenderin Telecaster ihan perinteisillä vintage-virittimillä. Ne on kovin jähmeät, eli kun alkaa virittämään niin joutuu käyttämään hieman voimaa, että koneisto "naksahtaa" ja alkaa pyörimään. Kovin jähmeät ovat sittenkin. Onko noita mahdollista jotenkin huoltaa liukkaammiksi, vai pitäisikö virittimet vaihtaa? |