hallu 14.11.2019 22:42:10 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eihän silloin ole agnostikko, koska agnostikko ei suoraan kiellä jumaluutta, vaan suhtautuu siihen skeptisesti, että se voi olla mahdollista. Ateisti taas kieltää jumalien olemassaolon, eli vähän kuin minä mörököllin olemassaolon. Ei se täytä uskonnon määritelmää millään tasolla. Kysehän ei ole edes uskosta, vaan siitä, ettei mitään uskoa ole. Jumalattomuus ei ole ateistille uskon asia, vaan kylmä fakta, mitä ei voi uskomisilla muuttaa. Olet oikeassa agnostikko ei ota kantaa asiaan jota ei voi tietää. Ateisti sen sijaan ottaa kantaa kieltämällä jumalan olemassaolon. Jos usko määritellään luottamuksensa sellaiseen mistä ei voi tietää, on ateismi eräänlainen uskonto sekin. Voi olla että tää mun semanttisuus vituttaa jotain ateistia, mutta näin mä sen näen. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
hallu 14.11.2019 22:44:09 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Uskot tai et, niin aina uskot. :) E. Vaan kuka uskoo Iridiumiin sen verran, että ottaa uskonloikan tuntemattomaan ja uhraa rahansa soundin alttarille? Niinpä :-) mitä iridiumiin tulee, niin se on alkanut kiinnostaa minua. Pidän sen käyttöliittymästä. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
aristoteles666 14.11.2019 22:46:07 | |
---|
hallu: Olet oikeassa agnostikko ei ota kantaa asiaan jota ei voi tietää. Ateisti sen sijaan ottaa kantaa kieltämällä jumalan olemassaolon. Jos usko määritellään luottamuksensa sellaiseen mistä ei voi tietää, on ateismi eräänlainen uskonto sekin. Voi olla että tää mun TIETÄMÄTTÖMYYS vituttaa jotain ateistia, mutta näin mä sen näen. Korjasin. . " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
hallu 14.11.2019 23:28:06 | |
---|
aristoteles666: Korjasin. . Sun pitäisi perustella väitteitäsi. Pelkkä heitto ilman selitystä ei jätä tilaa keskustelulle. Hyökkäät ajatelmaani vastaan, mutta et kerro miksi sen teet ja millä sen perustelet. En voi oppia sinulta jos et avaa ajatuksiasi. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
PekkaM 15.11.2019 08:48:16 | |
---|
Kattelin, että kylläpäs purkki puhuttaa mutta erehdyin. |
Sammo 15.11.2019 09:17:38 | |
---|
Tänään on Iridium That Pedal Showssa :) Onko noista DSP-asioista jossain hyvää For Dummies-tiivistystä, voisi jotenkin arvioida mikä on tykkiprossu ja paljon raudan osa on kokonaishinnassa. 400€ on paljon Tube Screamerista, mutta taitaa noissa olla kulut paljon isommat? This is on a whole other level. Its level one. |
PekkaM 15.11.2019 09:38:54 (muokattu 15.11.2019 09:39:11) | |
---|
Sammo: Tänään on Iridium That Pedal Showssa :) Onko noista DSP-asioista jossain hyvää For Dummies-tiivistystä, voisi jotenkin arvioida mikä on tykkiprossu ja paljon raudan osa on kokonaishinnassa. 400€ on paljon Tube Screamerista, mutta taitaa noissa olla kulut paljon isommat? Tuskin se prossujen hinta niin suuri tekijä on. Paljon alle Helixin hinnan saa PC-rautaa, joka pyörittää Nativella monen monta raitaa lennosta. Näissä hintavertailussa ei kannata lähteä kovin kauas etsimään verrokkia tyyliin mallintava boksi vs. putkivahvari. Jos on pakko saada hintaa dollari per malli tai efekti niin kai noi yleisimmät mallintavat multiefektit on paras vertailukohde. |
Shredator 15.11.2019 15:16:05 | |
---|
PekkaM: Kattelin, että kylläpäs purkki puhuttaa mutta erehdyin. Turha luulo, tämähän on Mnet! Parasta on ettei kukaan ole edes testannut laitetta. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Makelele 15.11.2019 15:55:22 (muokattu 15.11.2019 15:55:42) | |
---|
hallu: Olet oikeassa agnostikko ei ota kantaa asiaan jota ei voi tietää. Ateisti sen sijaan ottaa kantaa kieltämällä jumalan olemassaolon. Jos usko määritellään luottamuksensa sellaiseen mistä ei voi tietää, on ateismi eräänlainen uskonto sekin. Voi olla että tää mun semanttisuus vituttaa jotain ateistia, mutta näin mä sen näen. Noilla kriteereillä joulupukin tai hammaskeijun olemassaolon kieltäminen on myöskin uskonto. Samoin kuin jumalan tapauksessa, on mahdotonta todistaa ettei näitä ole olemassa. Hammaskeijun olemassaolon puolesta puhuvien todisteiden puutteen perusteella on hyvin todennäköistä että hammaskeijua ei ole olemassa, mutta ei silti pysty 100 % varmuudella tietämään että sitä ei ole. Ateistin näkökulmasta jumalan olemassaololle ei ole minkäänlaisia todisteita -> looginen olettamus tästä on että jumalaa ei ole. Jos ollaan samaa mieltä siitä ettei ajoulupukkismi ole uskonto, niin ei ateismikaan ole uskonto. Strymonin laitteista en osaa sanoa mitään, olen siis Strymon Iridium-agnostikko. |
paskiaispaska 15.11.2019 15:55:23 | |
---|
Shredator: Turha luulo, tämähän on Mnet! Parasta on ettei kukaan ole edes testannut laitetta. Just tuli tossa aamulla mieleen ku luin tätä, että onks mnetin kitarakamarunkkarijaostolla ollu koskaa mitää pikkujouluja? Sitä vois jopa ihan pääsylipun hinnalla tulla seuraamaan popparit sylissä :D |
hallu 15.11.2019 16:00:54 | |
---|
Makelele: Noilla kriteereillä joulupukin tai hammaskeijun olemassaolon kieltäminen on myöskin uskonto. Samoin kuin jumalan tapauksessa, on mahdotonta todistaa ettei näitä ole olemassa. Hammaskeijun olemassaolon puolesta puhuvien todisteiden puutteen perusteella on hyvin todennäköistä että hammaskeijua ei ole olemassa, mutta ei silti pysty 100 % varmuudella tietämään että sitä ei ole. Ateistin näkökulmasta jumalan olemassaololle ei ole minkäänlaisia todisteita -> looginen olettamus tästä on että jumalaa ei ole. Jos ollaan samaa mieltä siitä ettei ajoulupukkismi ole uskonto, niin ei ateismikaan ole uskonto. Strymonin laitteista en osaa sanoa mitään, olen siis Strymon Iridium-agnostikko. No siis joulupukkihan on olemassa, se ei ole mikään uskomus vaan tosia-asia josta jokainen voi saada näyttöä joka joulu ja etenkin joulunalusaikana. Olen itsekin ollut joulupukkina pojalleni, joten joulupukin olemassaolosta ei ole pienintäkään epäilystä. Sen vuoksi se ei käy tähän esimerkiksi. Mä kävin lukeamassa wikipediasta, että teismi on jumalan olemassaolon tunnustamista ja ateismi on jumalan olemassa olon kieltämistä ja agnostikko ei vaivaa päätään koko kysymysellä :-D Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
hallu 15.11.2019 16:02:32 | |
---|
paskiaispaska: Just tuli tossa aamulla mieleen ku luin tätä, että onks mnetin kitarakamarunkkarijaostolla ollu koskaa mitää pikkujouluja? Sitä vois jopa ihan pääsylipun hinnalla tulla seuraamaan popparit sylissä :D Eikös muusikoiden netissä ole joku miitti aina syksyisin? voisi joskus lähteä sinne ja vetää kalsarikännit ja kertoa jo ovella, että te kaikki muut olette väärässä ja minä yksin olen oikeassa :-D . Varmasti kaikkiin porukoihin kaivataan aina se, joka tietää miten asiat oikeasti ovat :-D Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
juici 15.11.2019 16:13:19 | |
---|
hallu: Eikös muusikoiden netissä ole joku miitti aina syksyisin? voisi joskus lähteä sinne ja vetää kalsarikännit ja kertoa jo ovella, että te kaikki muut olette väärässä ja minä yksin olen oikeassa :-D . Varmasti kaikkiin porukoihin kaivataan aina se, joka tietää miten asiat oikeasti ovat :-D Me ei sit syödä samassa pöydässä. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
Makelele 15.11.2019 16:15:16 | |
---|
hallu: No siis joulupukkihan on olemassa, se ei ole mikään uskomus vaan tosia-asia josta jokainen voi saada näyttöä joka joulu ja etenkin joulunalusaikana. Olen itsekin ollut joulupukkina pojalleni, joten joulupukin olemassaolosta ei ole pienintäkään epäilystä. Sen vuoksi se ei käy tähän esimerkiksi. Mä kävin lukeamassa wikipediasta, että teismi on jumalan olemassaolon tunnustamista ja ateismi on jumalan olemassa olon kieltämistä ja agnostikko ei vaivaa päätään koko kysymysellä :-D Eli jos laitan Batman-asun päälleni, niin olen Batman? Missäköhän minun Batmobile on? ;) |
paskiaispaska 15.11.2019 16:38:30 (muokattu 15.11.2019 16:39:23) | |
---|
hallu: Eikös muusikoiden netissä ole joku miitti aina syksyisin? voisi joskus lähteä sinne ja vetää kalsarikännit ja kertoa jo ovella, että te kaikki muut olette väärässä ja minä yksin olen oikeassa :-D . Varmasti kaikkiin porukoihin kaivataan aina se, joka tietää miten asiat oikeasti ovat :-D Vois pyytää bluetonelta tilaustyönä(ja paheksuttavana piilomainontana) sellasen jonku täysputkivahvistimen joka mallintaa näitä digivehkeiden soundeja. Siinähä sitä sitte oltais, ku oliski yhtäkkiä analogimallintava digisoundihärveli siinä pikkujoulupöydässä ja pitäis saada juovuspäissään analdigitaaliväittely aikaseks ilman että aivo menis ihan täysin solmuun. |
Laulava Kylätohtori 15.11.2019 16:52:41 | |
---|
hallu: No siis joulupukkihan on olemassa, se ei ole mikään uskomus vaan tosia-asia josta jokainen voi saada näyttöä joka joulu ja etenkin joulunalusaikana. Olen itsekin ollut joulupukkina pojalleni, joten joulupukin olemassaolosta ei ole pienintäkään epäilystä. Sen vuoksi se ei käy tähän esimerkiksi. Mä kävin lukeamassa wikipediasta, että teismi on jumalan olemassaolon tunnustamista ja ateismi on jumalan olemassa olon kieltämistä ja agnostikko ei vaivaa päätään koko kysymysellä :-D Sun virhe on nyt tässä, että sä lähestyt ateismia ikään kuin se kieltäisi jotain todistetusti olemassaolevaa. Ei se varsinaisesti kiistä mitään. Muutenhan sekin olisi uskonto, jos ei usko, eli kiistää, osaavansa lentää. Mutta ei se ole uskonto, koska ei sellainen vaadi uskomista mihinkään. Ei ateisti usko aktiivisesti yhtään mihinkään eli ei voida sanoa, että jumalan kieltäminen olisi uskomista. Jos ei usko jumalaan, niin sehän nimen omaan tarkoittaa, ettei mitään uskoa mihinkään ole. Ja uskontohan pitää sisällään jonkin/joidenkin jumalien olemassaolon, mikä ateistilta juurikin puuttuu. Jumaalan uskovillahan on todistustaakka jumalan olemassaolon todistuksesta. Ja kun sitä ei pystytä todistamaan, niin oletusarvo on, että sitä ei ole ja muu on uskoa. Sun tyylillähän kaikki maailman ihmiset edustaisivat ääretöntä määrän uskontoja. Mutta eipä siinä mitään, kyllä maailman aina yksi uskonto lisää mahtuu, että saat minun puolestani uskoa ihan mitä haluat. En ole täällä tekemässä uskonnoollista käännytystä. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
hallu 15.11.2019 16:54:55 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Sun virhe on nyt tässä, että sä lähestyt ateismia ikään kuin se kieltäisi jotain todistetusti olemassaolevaa. Ei se varsinaisesti kiistä mitään. Muutenhan sekin olisi uskonto, jos ei usko, eli kiistää, osaavansa lentää. Mutta ei se ole uskonto, koska ei sellainen vaadi uskomista mihinkään. Ei ateisti usko aktiivisesti yhtään mihinkään eli ei voida sanoa, että jumalan kieltäminen olisi uskomista. Jos ei usko jumalaan, niin sehän nimen omaan tarkoittaa, ettei mitään uskoa mihinkään ole. Ja uskontohan pitää sisällään jonkin/joidenkin jumalien olemassaolon, mikä ateistilta juurikin puuttuu. Jumaalan uskovillahan on todistustaakka jumalan olemassaolon todistuksesta. Ja kun sitä ei pystytä todistamaan, niin oletusarvo on, että sitä ei ole ja muu on uskoa. Sun tyylillähän kaikki maailman ihmiset edustaisivat ääretöntä määrän uskontoja. Mutta eipä siinä mitään, kyllä maailman aina yksi uskonto lisää mahtuu, että saat minun puolestani uskoa ihan mitä haluat. En ole täällä tekemässä uskonnoollista käännytystä. :) Voi olla, että olen väärässä (ei olisi ensimmäinen kerta) mutta nähdäkseni käytät ateisti sanaa samassa merkityksessä kuin minä käytän agnostikko sanaa. Ah olipa virkistävä semanttinen verryttely :-D Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Kyllä Iridumissa jotain uskonnolliseen hurmokseen viittaavaa on pakko olla. Siinä määrin vahvasti se on saanut väen todistamaan täällä. Kohta jo puhutaan kielillä ja aletaan tonaalisiin ihmetekoihin. Sen soundissakin on pakko olla jotain korkeampaa magiikkaa siinä määrin, että kun siitä ottaa ensisoinnut, niin on kuin olisi taivisiin astunut. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 15.11.2019 16:59:27 | |
---|
hallu: Voi olla, että olen väärässä (ei olisi ensimmäinen kerta) mutta nähdäkseni käytät ateisti sanaa samassa merkityksessä kuin minä käytän agnostikko sanaa. Ah olipa virkistävä semanttinen verryttely :-D En käytä. Agnostikko ajattelee, että jumala voi olla, ateisti ei pidä sitä mahdollisena. Eli agnostikko on ateistin ja teistin lapsi. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
petteri m 15.11.2019 22:26:17 | |
---|
No tämä on kyllä ketjujen ketju, voi hyvää päivää sentään. Strymon Iridium--> juttua speduista-->> blaa blaa-->>> Ateismia, agnostiikkaa, uskomuksia---->>>> löysää käsitepeliä josta näkee että alan kirjat ovat avaamatta. Minä tunnustan uskoni putkivahvistimiin siinä mielessä että havaitsen aistein niiden olemassaolon ja havaintoni on synkassa muiden ihmisten havaintojen kanssa. Katson että aistihavainto ei tässä pettäne mutta kukapa tietää, ja saatanhan olla unessakin. Joka tapauksessa metafysiikka, tuo ruttojen rutto ja henkinen heinäsirkkaparvi pitäisi kieltää valtiaan käskyllä ja isolla leimalla. Olisipa punkkua. |