Aihe: Strymon Iridium
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Krice
11.11.2019 15:39:39

Haeroe: Olet asian ytimessä. Strymon hinnoittelee tuotteensa sillä ajatuksella, että maksimoidaan voitot. Ei pitäisi tulla yllätyksenä. Näin tekevät kaikki muutkin yritykset maailmassa.

Tuokin voidaan tehdä monella tavalla. Jotkut ylihinnoittelevat ja kuvittelevat, että ihmiset ostavat edelleen, kuten Gibson. Jos hinnoittelet jonkun tuotteen järkevämmin niin se voi myydä määrällisesti paljon enemmän, ja myös tuottaa enemmän voittoa. Minua jäytää tuollaiset "yritys on voiton tavoittelua varten" -kommentit joltakin perusjampalta, joka toistelee noita internetistä luettuja juttuja kuin joku papukaija.
Juhani_t
11.11.2019 15:44:38
Krice: Minua jäytää tuollaiset "yritys on voiton tavoittelua varten" -kommentit joltakin perusjampalta, joka toistelee noita internetistä luettuja juttuja kuin joku papukaija.

Minuakin jäytää ettei perusjamppa ole hahmottanut liiketoiminnan perusajatusta, joka on kannattavuus ja voiton tekeminen.
PJS
11.11.2019 16:01:46

Krice: Tuokin voidaan tehdä monella tavalla. Jotkut ylihinnoittelevat ja kuvittelevat, että ihmiset ostavat edelleen, kuten Gibson. Jos hinnoittelet jonkun tuotteen järkevämmin niin se voi myydä määrällisesti paljon enemmän, ja myös tuottaa enemmän voittoa. Minua jäytää tuollaiset "yritys on voiton tavoittelua varten" -kommentit joltakin perusjampalta, joka toistelee noita internetistä luettuja juttuja kuin joku papukaija.

Haha... aika hyvä toi "perusjamppa" -kommentti. Jäytääks sua se enemmän siksi että sä koet olevasi perusjamppojen kanssa alemmalla vai ylemmällä viivalla? :D
I still love rock and roll
PJS
11.11.2019 16:06:52

Krice: Analoginen vahvistin on parempi kuin mallinnukset, vaikka se olisi joku halvempi perunakin.

Joo, Mut sä et nyt toki ymmärrä ollenkaan mistä on kysymys: Laite on suunnattu tyypeille jotka haluu saundaa hyvältä helpolla ja ilman että niiden täytyy roudaa vahvaria ja taistella sen kanssa että vahvari pitää saada saundaamaan hyvältä, mut se ei saa saundaa kovaääniseltä lavalla/studiossa jne...

Suosittelen poistumista kotoa perusjamppojen pariin joskus vaikkapa ihan perus bilebändi- tms. keikalle. Aika monta kertaa kaikki paitsi rummut on about nollavolalla lavalla ja koko jengi vetää korvamonitoreilla siksi että musa saadaan soimaan yleisölle hallitummin ja paremmalla saundilla ilman että vola on mahdoton ja ilman että soittajien korvat kärsii lavalla luukutettavista kovaäänisistä.

Kotona soitellessa kelpaa valita aina sitä mikä on "paras", mut sit monet joutuu soittamaan muuallakin ja mahdollisesti jopa itse roudaamaan kamansa. Tällaseen saumaan näillä nyt trendikkäillä mallintavilla just isketään.
ÄrGee
11.11.2019 16:12:19
Tällainen voi olla ainoastaan hyvä pedaalilaudan osana kun tarvitaan soundeja puhtaasta mid-gainiin. Itsehän en tällä tekisi mitään, koska hi-gainiin tämä ei taivu. Atomic AFB/AA3/AA6 tai Helix Stomp on paljon monipuolisempi ja samassa hintaluokassa, ellei jopa paljon halvempi.
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
Laulava Kylätohtori
11.11.2019 16:14:07
Krice: Tuokin voidaan tehdä monella tavalla. Jotkut ylihinnoittelevat ja kuvittelevat, että ihmiset ostavat edelleen, kuten Gibson. Jos hinnoittelet jonkun tuotteen järkevämmin niin se voi myydä määrällisesti paljon enemmän, ja myös tuottaa enemmän voittoa. Minua jäytää tuollaiset "yritys on voiton tavoittelua varten" -kommentit joltakin perusjampalta, joka toistelee noita internetistä luettuja juttuja kuin joku papukaija.

Ironisinta, mitä olen hetkeen lukenut mnetissä.

Ja onhan se kuitenkin niin, että kun sulla ole mitään käsitystä Strymonin talousluvuista, eikä markkinatilanteesta, niin kannattaisi jättää nuo internetistä luetut toistelematta.

Taas voidaan kysyä, että miksi edes tulet tänne nillittämään, jos tuote on mielestäsi turha, paska ja ylihintainen, eikä se kiinnosta sua ollenkaan.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
PJS
11.11.2019 16:27:33

Laulava Kylätohtori: Ironisinta, mitä olen hetkeen lukenut mnetissä.

Ja onhan se kuitenkin niin, että kun sulla ole mitään käsitystä Strymonin talousluvuista, eikä markkinatilanteesta, niin kannattaisi jättää nuo internetistä luetut toistelematta.

Taas voidaan kysyä, että miksi edes tulet tänne nillittämään, jos tuote on mielestäsi turha, paska ja ylihintainen, eikä se kiinnosta sua ollenkaan.

Mun mielestä se on arvokasta että yhteiskunnan kultivoituneimmat jäsenet sivistävät meitä näkemyksillään
s8na
11.11.2019 16:30:07

Itseasiassa tommoset boksit ois just ässäköitä kitaristeille meidän sähköpändiproggikseen. Basso, syna, huilu ja rummut menee jo mikseripöytään. Kitarat sinne kans niin loppuu se vahvareilla sirraus. Toiselle kitaristille kyllä salettiin riittäis Mooeri kun se haluaa käyttää 90-luvun zoomin multiefektiä :D
aristoteles666
11.11.2019 17:26:19

PJS: Riippuu siitä mitä hakee. Mä itse, ja monet muutkin, käyttävät nauhakaikuhommia nimenomaan joko ennen etuastetta tai sit luupissa. Mut sit toki modernimpaan saundiin homma toimii toki vasta jälkeenkäteen lisättynäkin.

ennen etuastetta>Capistan ennen Iridiumia.
aika harvassa on ne vahvistimet joissa on efektilooppi joita nauhakaikuhommissa käytetään.

ja se syy miksi vasta pöydästä on että miksaukselle voi tehdäkin jotain jälkeenpäin, ne delayt vaikuttaa soittoon, joten pöydästä kuunteluun (ja toiselle raidalle), mutta pidetään ne kuitenkin poissa nauhalta jos halutaankin muuttaa jotain.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Laulava Kylätohtori
11.11.2019 17:32:20
PJS: Mun mielestä se on arvokasta että yhteiskunnan kultivoituneimmat jäsenet sivistävät meitä näkemyksillään

Tyhmyyttäni taas osannut imeä tiedonmurusia itseeni, kun niitä kerrankin olisi kultalautasella tarjottu.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
junnnu
11.11.2019 17:45:38
Kah. Tuollainenha vois olla jopa jännä ihan himbeen, ku ei kerrostalossa tms voi luukutella sitä normi vahvainta, ilman keinokuormaa, niin että o hyvä. Ainakaa niitä jänniä. Itsellä ei riitä pää mallittavien kapistuksien kanssa tappelemiseen.

Joku vois stadeissa ostaa tuon ja laittaa genelecien tms kanssa naimisiin, niin että voisin vaan suoraan tulla testimään :P

Ja toki kokemuskohtaista tietoa myös siitä miten syö pedaaleita =)
Krice
11.11.2019 23:04:20

Laulava Kylätohtori: Taas voidaan kysyä, että miksi edes tulet tänne nillittämään, jos tuote on mielestäsi turha, paska ja ylihintainen, eikä se kiinnosta sua ollenkaan.

Sitä kutsutaan mielipiteeksi.
Shredator
12.11.2019 07:20:36

Krice: Sitä kutsutaan mielipiteeksi.

Niin montako Strymonia olitkaan omistanut? Kun tuntuu olevan aika vahva mielipide niistä.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Laulava Kylätohtori
12.11.2019 08:14:30
Krice: Sitä kutsutaan mielipiteeksi.

Jep, ja sulla on siihen oikeus. Mutta pointti olikin, että miksi ihmeessä tulet kertomaan sen tänne. Rakentavan kriitikin ymmärtäisin, mutta en tuollaista tietämättömyyteen ja ennakkoluuloihin perustuvaa rölötystä.
parek
12.11.2019 09:09:46 (muokattu 12.11.2019 09:32:31)
Iridium lähtisi kyllä tilaukseen hetimmiten jos sitä voisi käyttää myös kitaravahvarin edessä. Itse en äänittele tai tykkää kuunnella soittoa tietokonemonitoreiden kautta, mutta kuulokesoitteluun tämä kiinnostaisi kovasti. Mutta _pelkkään_ kuulokekäyttöön on liian kallis.

Helix Stomp liitettävyys + Iridium käyttöliittymä = ostaisin heti.
PJS
12.11.2019 09:52:24

aristoteles666: ennen etuastetta>Capistan ennen Iridiumia.
aika harvassa on ne vahvistimet joissa on efektilooppi joita nauhakaikuhommissa käytetään.

ja se syy miksi vasta pöydästä on että miksaukselle voi tehdäkin jotain jälkeenpäin, ne delayt vaikuttaa soittoon, joten pöydästä kuunteluun (ja toiselle raidalle), mutta pidetään ne kuitenkin poissa nauhalta jos halutaankin muuttaa jotain.

Ihan perusteltu valinta, jos ei olla täysin varmoja siitä mitä ollaan tekemässä :D Mä pyrin itse äänittäessä lähestymään asiaa sellaisesta kulmasta missä vaihtoehdot eliminoidaan mahdollisimman pitkälle jo äänitysvaiheessa ja nauhalle, tai kovalevylle taltioitava ääni olis suht lähellä lopullista totuutta jo heti kättelyssä. Toki tähän on poikkeuksia!

Ja toki ymmärrän, ettei tämä ole ainoa oikea tapa tehdä asioita :D
hallu
12.11.2019 11:33:26 (muokattu 12.11.2019 11:34:00)
PJS: Ihan perusteltu valinta, jos ei olla täysin varmoja siitä mitä ollaan tekemässä :D Mä pyrin itse äänittäessä lähestymään asiaa sellaisesta kulmasta missä vaihtoehdot eliminoidaan mahdollisimman pitkälle jo äänitysvaiheessa ja nauhalle, tai kovalevylle taltioitava ääni olis suht lähellä lopullista totuutta jo heti kättelyssä. Toki tähän on poikkeuksia!

Ja toki ymmärrän, ettei tämä ole ainoa oikea tapa tehdä asioita :D

Asioita voi juurikin tehdä monella tavalla ja minusta se filosofinen lähtökohta on päättää, onko äänite tuottajan taidetta vai soittajan taidetta. Toisinsanoen mistä asioista soittaja voi päättää ja mitkä asiat jätetään jälkituotantoon tuottajan päätettäväksi. Kysehän on usein siitä halutaanko äänittää bändi/soittaja sellaisena miltä hän kuulostaa, vai halutaanko luoda soundi miltä hänen haluttaisiin kuulostavan.

Tämä ei tietenkään ole mikään jyrkkärajainen kysymys vaan ikäänkuin jana, jonka toisessa päässä melkein kaikki voidaan tehdä jälkituotannossa ja toisessa päässä laitetaan mikki bändin eteen ja painetaan rec:iä :-D .

Tämä kysymys on minulla ajankohtainen koska olemme poikien kanssa juuri menossa studioon ja olemme tehneet esituotantoa ahkerasti ja miettineet äänityssuunnitelmaa, niin itse menen studioon sillä mielellä että "miksi palkata koira, jos aikoo haukkua itse?". Ajattelin, että siellä tiskin takana tarkkaamossa on ammattihenkilö niin kerromme hänelle mitä yritämme ja sen jälkeen teen ihan tasan tarkkaan mitä hän käskee :-D.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Muovinen
12.11.2019 12:51:26

o0o: Iridium lähtisi kyllä tilaukseen hetimmiten jos sitä voisi käyttää myös kitaravahvarin edessä.

Mitä lisäarvoa sinä Iridiumilla haet mitä et jo siitä vahvarista saa? Tunget väkisellä halkoa neulansilmään.
parek
12.11.2019 13:34:50
Muovinen: Mitä lisäarvoa sinä Iridiumilla haet mitä et jo siitä vahvarista saa? Tunget väkisellä halkoa neulansilmään.

Olishan se ihan kiva saada vahvarista lähtevän X soundin lisäksi käyttöön ne soundit mitä Iridiumistakin löytyy? Vahvarissa ei ole kuin vol ja tone -säädöt. Tohon lisäksi kaikki Iridiumin säädöt, niin toihan olis jo monipuolinen setti.

Kuulokesoitteluhan on sen verran hanurista, että sitä tulisi käytettyä vain silloin kun soitto ei onnistu vahvarin kanssa. Mutta silloin kun kuulokkeilla soitan, niin se sais kyllä kuulostaa oikeasti hyvältä. Ei perus mallintavan (THR, Katana jne.) muovisoundilta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)