Aihe: Iron Maiden, Vol II
1 2 3 4 5111 112 113 114 115174 175 176 177 178
varpio
28.09.2019 00:00:18
Basil79: Aika hieno cover. Itseasiassa varmaan paras maiden cover, jonka olen nähnyt/kuullut. Vieläpä biisi, jota mielellään näkee soitettavan "livenä". Maiden, kun sitä ei koskaan tule tekemään. Vähän aikaa meni, että suostuin uskomaan, että Dickinsonia ei ole dubattu päälle.

https://youtu.be/GuVjI07u09o

Olipahan melko vitummois-coveri. Ainoastaan laulajalle pitäisi opettaa että miten mikrofoonista pidellään kiinni.
texan
28.09.2019 02:18:54
varpio: Olipahan melko vitummois-coveri. Ainoastaan laulajalle pitäisi opettaa että miten mikrofoonista pidellään kiinni.

Komea veto, miten voikin laulaja kuulostaa noin paljon Bruce Dickinsonilta nuorempana.
Tuomoo
07.11.2019 13:42:39 (muokattu 07.11.2019 13:48:17)
Iron Maiden Tampereelle ensi kesänä.

https://yle.fi/uutiset/3-11056497

e: Ei bändin eikä tapahtumanjärjestäjänkään sivuilta löydy vielä tietoa, että minä päivänä Maiden tuolla esiintyy, päivämäärä on vain 5.-7. kesäkuuta ensi kesälle. Pitänee seurailla tilannetta jos meinaa lippuja hankkia, en osta kolmen päivän lippua yhden bändin takia.
yellow
07.11.2019 17:04:48
Tuomoo: Iron Maiden Tampereelle ensi kesänä.

en osta kolmen päivän lippua yhden bändin takia.

En kans. Tonne mennään kattomaan Maidenia. Itellä bändistä livetaukoa, nyt pitää mennä. Ei niitä keikkoja välttämättä niin monta ole enää tulossa Maidenilta. Ikä alkaa painaa, varsinkin Nickoa.
Tuomoo
07.11.2019 17:10:02
yellow: En kans. Tonne mennään kattomaan Maidenia. Itellä bändistä livetaukoa, nyt pitää mennä. Ei niitä keikkoja välttämättä niin monta ole enää tulossa Maidenilta. Ikä alkaa painaa, varsinkin Nickoa.

Juu, ei nuo nuoria enää ole. Viimeisellä keikalla Suomessa 2018 toukokuussa Nicko oli kyllä todella kovassa vireessä, karjuin riemusta viimeistään siinä vaiheessa kun Where Eagles Dare lähti soimaan.
Jeszse
07.11.2019 18:51:01
13 vuotta sitten petyin niin pahasti ku näin livenä että meni maku koko bändistä pitkäks aikaa, nyt ku kerran kotikylille tulee ni ehkä sen joutuu käymään näkemässä.
yellow
07.11.2019 19:26:56
Jeszse: 13 vuotta sitten petyin niin pahasti ku näin livenä että meni maku koko bändistä pitkäks aikaa, nyt ku kerran kotikylille tulee ni ehkä sen joutuu käymään näkemässä.

Monet ei tykännyt et AMOLAD soitettiin kokonaan. Iteä ei haitannut, levy on kova. Ymmärrän kyllä niitä, jotka ei tykänny. Ei ollut mikään hittikeikka.
Jeszse
07.11.2019 19:37:03
yellow: Monet ei tykännyt et AMOLAD soitettiin kokonaan. Iteä ei haitannut, levy on kova. Ymmärrän kyllä niitä, jotka ei tykänny. Ei ollut mikään hittikeikka.

Sepä se. Oli aivan vieras levy ku en ollu tietonen et sitä vedetään ja odotin hittejä. Toistaiseksi ainoo kerta ku oon nähny.
yellow
07.11.2019 20:10:44
Jeszse: Sepä se. Oli aivan vieras levy ku en ollu tietonen et sitä vedetään ja odotin hittejä. Toistaiseksi ainoo kerta ku oon nähny.

Anna uusi tilaisuus, mee ny sinne. Ne vetää tunnettuja biisejä tällä kertaa.
Samjos
07.11.2019 21:26:04 (muokattu 07.11.2019 21:49:56)
Pakko mennä katsomaan ja onhan Maiden ollut kuitenkin livenä aina tiukka ja tikissä kunnossa ettei ole pettänyt ikinä.
AMOLAD-rundin keikasta tykkäsin, oli hieno ele bändiltä soittaa koko uusi mestariteos livenä ja sitten vasta encorena valittuja paloja menneiltä vuosilta.
tuskiz
08.11.2019 02:29:49
Samaa rundia tämä tuleva keikka kuin viimekertainen Hartwallilla. Olisiko ees settilista vähän muuttunut, muuten ei taida huvittaa mennä.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Ruutukunkku
08.11.2019 10:44:18 (muokattu 08.11.2019 10:44:34)
Itseä ei hirveästi haittaisi, vaikka mentäisiin 100% samalla settilistalla, kuin viimeksi hartsulla. Oli omaan makuun todella hyvä setti ja maukkaita paloja vähän jokaiselta aikakaudelta. Paschendalen puuttuminen jäi vaivaamaan, kuitenkin sitä sotateemaa siinä keikan alkupuolella painotettiin...
You are number six
Samjos
08.11.2019 10:48:26 (muokattu 08.11.2019 10:50:11)
tuskiz: Samaa rundia tämä tuleva keikka kuin viimekertainen Hartwallilla. Olisiko ees settilista vähän muuttunut, muuten ei taida huvittaa mennä.

Juu, tämä tiedossa ja ihmeen kautta venyttivät vielä kolmannelle vuodelle tämän Legacy Of The Beast-kiertueen ja taitaa ollla muistaakseni pisimpiä näistä viimeisen 14-15 vuoden aikaisista rundeista.
Viime Hartwallin keikoista se eka oli kyllä maaginen ja bändi tosiaan aivan tikissään, Bruce kuulosti todella mahtavalta. Jälkimmäinen keikka oli enemmän taviskeikka ja Bruce:kin spiikkasi vähemmän noita piisejä ym.
Uusi levyhän on jo nauhoitettu mutta kuullaanko kesän keikoilla uusi piisi? Ei ne varmaan muuta settilistaa mutta onhan ennenkin promottu tulevaa albumia vielä julkaisemattomalla piisillä (2003 Wildest Dreams).
-Spade-
08.11.2019 10:50:58
Tuomoo: Iron Maiden Tampereelle ensi kesänä.

e: Ei bändin eikä tapahtumanjärjestäjänkään sivuilta löydy vielä tietoa, että minä päivänä Maiden tuolla esiintyy, päivämäärä on vain 5.-7. kesäkuuta ensi kesälle. Pitänee seurailla tilannetta jos meinaa lippuja hankkia, en osta kolmen päivän lippua yhden bändin takia.

Jos nyt sattuu tulemaan vaikka Maiden perjantaille ja Nightwish sunnuntaille tai toisknpäin, niin voisi hommatakin tuon kolmen päivän lipun. Täytyy odotella ja katsoa miten tuo menee.

Maiden olisi kyllä mukava nähdä vielä kerran. Viime kerta oli Tampereella 2008.
Ohan se varma.
Tuomoo
08.11.2019 15:38:46
Shredator: Monta kertaa tullut nähtyä, mutta tuo oli muistaakseni paras.

Mulla eka kerta oli Helsinki 2008, ja se on kaikilla mittareilla mitattuna edelleen elämäni paras keikka, jonka olen kokenut. Aivan uskomattoman kova keikka oli.
Samjos
08.11.2019 15:45:08
Tampereella 2008 tuli oltua eturivissä, siellä heti eka piisissä oli aika täpinöissään kun kuitenkin sai katsekontaktia bändiltä. Janick katto suoraan silmiin ja kikkaili kitaran kanssa ym. Parhaimpia kokemuksia on ollu 1999 Helsinki, 2008 molemmat Suomen keikat ja Porikin 2010 oli sitten lopulta illan hämärässä, siellä sumussa erittäin hieno kokemus kaiken sen päivän onnettomuuden ym. säädön jälkeen. 12 keikkaa olen tainnut nähdä. Jotenkin tuntuu tässä 2000-luvun ajalta kun miettii niin ehkäpä kollektiivinen hurmos, paras fiilis ja kovinta taisi kuitenkin olla 2008 kiertueen keikoilla.
yellow
08.11.2019 16:55:31
Samjos:Porikin 2010 oli sitten lopulta illan hämärässä, siellä sumussa erittäin hieno kokemus kaiken sen päivän onnettomuuden ym. säädön jälkeen.

Mä nostan omalla kohdalla tämän Sonispheren keikan ykköseksi. Kun tulin Poriin, tolkuton kuumuus ja happi loppu, yhtäkkiä helvetin portit aukeavat. Pahimman ryskeen aikana olin vielä hotellilla. Kun tulin pelipaikalle, kakkoslava paskana, yksi kuollut ja Mötikät ilmoittavat häipyvänsä. Bruce onneksi spiikkasi, et he ei vittu mihinkään lähde, älkää menkö pois. Keikka olikin kova, settilista just omaan makuun ja lopun hämäryys ja sumu toi täydellisen tunnelman. 2008 ja 2003 keikat tulevat seuraavina.
Samjos
08.11.2019 18:10:21
yellow: Mä nostan omalla kohdalla tämän Sonispheren keikan ykköseksi. Kun tulin Poriin, tolkuton kuumuus ja happi loppu, yhtäkkiä helvetin portit aukeavat. Pahimman ryskeen aikana olin vielä hotellilla. Kun tulin pelipaikalle, kakkoslava paskana, yksi kuollut ja Mötikät ilmoittavat häipyvänsä. Bruce onneksi spiikkasi, et he ei vittu mihinkään lähde, älkää menkö pois. Keikka olikin kova, settilista just omaan makuun ja lopun hämäryys ja sumu toi täydellisen tunnelman. 2008 ja 2003 keikat tulevat seuraavina.

Olin mestoilla ja ihan siinä vieressä missä koju lensi ja jollekin annettiin ensiapua. En tiedä oliko se just se joka kuoli. Mutta, anyways yks päivä katsoin videoita youtubesta ja löysin jopa itseni sieltä. Aika kaamea tilanne tuo myrsky joka tuli täysin yllättäen. Oli kyllä fiilis hieman jännä kun ei tiennyt jatkuuko festari vielä mutta Bruce:n spiikin jälkeen oli varma. Kovan keikan vetivät ja mainitsivat tuolloin että oli Euroopan paras keikka (tai jotain sellaista) mutta se olikin tietenkin sen takia kun porukka oli niin nätisti eikä nostanut rähinää tai mellakkaa ym. kun myrskyn jälkeen ei tiedetty miten käy.
The Jack
08.11.2019 18:30:42
Samjos: Uusi levyhän on jo nauhoitettu mutta kuullaanko kesän keikoilla uusi piisi? Ei ne varmaan muuta settilistaa mutta onhan ennenkin promottu tulevaa albumia vielä julkaisemattomalla piisillä (2003 Wildest Dreams).

Onko tämä varmaa tietoa? Pikaisella googletuksella löysin vain huhua asiasta ja ne huhut oli jo toukokuulta. Ei ole ainakaan ennen ollut Maidenillä tapana pantata uutta jo nauhoitettua materiaalia vuositolkulla. Tuskin bändi haluaisi jatkaa kiertuetta ensi vuonna monen fanin mielestä jo elähteneellä teemalla mikäli uusi albumi olisi jo tehty. Eikös muuten El Doradoakin soitettu keikoilla ennen Final Frontierin julkaisua?

Jos Tampereen keikka osuu lauantai-illalle ja yhden päivän lippu on kohtuu hinnoissa, niin saattaisin lähteäkin. Viimeinen Maiden-keikka oli itselläni Ratinalla 2008. Mielestäni tämä keikka ei ollut parhaimpia näkemiäni bändiltä, vaikka settilista olikin pelkkää klassikkoa klassikon perään. Pidin selvästi enemmän pari vuotta aikaisemmin olleesta Hakametsän keikasta. Valitettavasti kaikki muut ei pitäneet, ja kokemuksesta oppineena bändi on vetänyt siitä lähtien varman päälle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)