Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5313 314 315 316 317497 498 499 500 501
Haz
02.11.2019 23:17:53
Kyllä mitä enemmän kitaralla on omistajia sen alemmaksi pitäis mennä hinnankin.
Mut mut ilmossahan nyt lukee et hinta on turvonnut ja se on sen puoleen ok.
Kustaa65
02.11.2019 23:48:09
munkero: Ai asiallista on ?

kun lukee noita sinunkin aikaisempia postauksia ja niissä meikäläisestä käytettyjä "titteleitä" niin kyllä sitä vanha setämies tuuttaa takasin. Sori jos osuin arkaan paikkaan....
munkero
02.11.2019 23:55:52
Kustaa65: kun lukee noita sinunkin aikaisempia postauksia ja niissä meikäläisestä käytettyjä "titteleitä" niin kyllä sitä vanha setämies tuuttaa takasin. Sori jos osuin arkaan paikkaan....

Setämiehellä viittasin halluun. Sä oot se valehteleva trokari. Valitan.
Itekki joskus soitellu.
Kustaa65
03.11.2019 00:03:40
munkero: Setämiehellä viittasin halluun. Sä oot se valehteleva trokari. Valitan.

eli siis osuin.
munkero
03.11.2019 00:05:37 (muokattu 03.11.2019 00:08:30)
Kustaa65: eli siis osuin.

Mutta mites, menikö kaupaks?

E: ei näköjään
Itekki joskus soitellu.
jhlamm
03.11.2019 00:49:19
Haz: Kyllä mitä enemmän kitaralla on omistajia sen alemmaksi pitäis mennä hinnankin.
Mut mut ilmossahan nyt lukee et hinta on turvonnut ja se on sen puoleen ok.

Mä oon vähän eri mieltä tästä. Jos kunto ei muutu mihinkään niin miten se omistajien määrä vaikuttaa? Esimerkiksi jos on kaksi vuoden vanhaa kitaraa niin onko se sitten halvempi, jolla on ollut useampia omistajia? Jos useampia omistajia ajattelee ikänä, niin en myöskään näe iän vaikutusta kitaran hintaan, jos kunto ei ole huonompi.

Ps. yleisesti tähän ketjun viimeiseen pariin sivuun (ei Hazin kommenttiin): miksei vähän rakastettaisi enemmän ja vihattaisi vähemmän.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
trih
03.11.2019 01:15:26
"Kitara on varmastikin tuon pyyntihinnan arvoinen. Tämä tieto sen vuoksi että muutama persaukinen koulukiusattu yökastelija jaksaa keskustelupalstoilla nillittää"

En muista näin alatasoista höpötystä myynti-ilmossa nähneeni.
Kustaa65
03.11.2019 01:38:39
trih: "Kitara on varmastikin tuon pyyntihinnan arvoinen. Tämä tieto sen vuoksi että muutama persaukinen koulukiusattu yökastelija jaksaa keskustelupalstoilla nillittää"

En muista näin alatasoista höpötystä myynti-ilmossa nähneeni.

höpötyksen taso vastaa tämän keskusteluketjun tasoa . Onhan tämä keskustele saanut jo liian isot mittasuhteet, puolin ja toisin, tosin onhan siellä myös mukana minun järkeeni sopivia kommenttejakin. Minä lopetan asian vatvomisen tähän. Toivottavasti myös muut keskusteluun osallistuneet rahoittuvat. Kuitenkin vuosien varrella monen kanssa kauppojakin olen vääntänyt ja hyvin on hommat sujuneet. Ei muuta kun kiitos ja anteeksi.
Haz
03.11.2019 10:01:44 (muokattu 03.11.2019 10:01:59)
"Ensimmäinen omistaja myi jostain syystä tämän minulle hieman "alihintaan" 1200eurolla"

Niin mäpäs korjaan asian ja myyn sen pikkasen kalliimmalla =)))
Gary the pine
03.11.2019 10:16:29
Lähtökohtaisesti mulle tulee tämän kepukan tapauksesta semmonen mielleyhtymä, että ei mennyt maaliin vaikka toiveiden mukaan piti valmistuman. Ja aika pahasti on saanut mennä metsään kun tuonkin verran on persnettoa otettu, että ei tarvii katella ja märehtiä asiaa.

No sit jos mietitään että joku on esittänyt kainot toiveet torrakosta kera parin tusen lappen, eikä kuitenkaan osu eikä maistu, niin sitten sen pitäis maistua jollekin toiselle uudenkarheana Customina? Kas kun Customin idea lienee se että saa ite valita mitä haluaa, nythän tuo on vaan keko osia yhteenliitettynä ja ehkä sopii käpälään, ehkä ei, joten Custom-arvohan on kateissa ainakin seuraavan hankkijan osalta. Vähän semmonen Outletin kampe, että tämmönen olis mallikeittiöstä jäljellä, ota tai jätä.

Pätee tietty moneen muuhunkin Custom-kamppeeseen, tää nyt vaan on ollut aika pinnalla ja karmealla persnetolla hyvin pian valmistumisen jälkeen.

Voin toki olla aivan yksin ajatuksieni kanssa, ei olis ensimmäinen kerta.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Kustaa65
03.11.2019 10:40:35
Haz: "Ensimmäinen omistaja myi jostain syystä tämän minulle hieman "alihintaan" 1200eurolla"

Niin mäpäs korjaan asian ja myyn sen pikkasen kalliimmalla =)))

Niinkuin tuossa aiemmin jo viittasin, lopettakaa nyt aikuiset ihmiset. Torilta kyllä löytyy uusia "uhreja" taivastelun aiheeksi.
hallu
03.11.2019 10:43:12
munkero: Ai asiallista on ?

No juu tuo "koulukiusattu yökastelija" ei kyllä ollut asiallista, olen siltä osin kanssasi ihan samaa mieltä.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
hallu
03.11.2019 10:44:38 (muokattu 03.11.2019 10:48:38)
munkero: Setämiehellä viittasin halluun. Sä oot se valehteleva trokari. Valitan.

No mä en kyllä ole mikään setämies!!!

E: yleensä henkilökohtaisuuksiin meneminen on merkinnyt sitä, että argumentit alkaa käydä vähiin tai niitä ei ole. Ja mä lopetan tämän keskustelun osaltani tähän.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Invader
03.11.2019 11:14:19
Gary the pine: Vähän semmonen Outletin kampe, että tämmönen olis mallikeittiöstä jäljellä, ota tai jätä.

Loistava vertauskuva, noihan se on. Customia myydessä pitää olla valmis ottamaan takkiin enemmän kuin se ikivanha 0,7-kerroin.
Tai sitten ei..
Tympee Huttunen
03.11.2019 11:38:48
Eikö vahinko ole jo aiheutettu? Nyt on varmasti vielä hankalampaa myydä kepukkaa, mitä aiemmalla hinnalla ja kaikki (paitsi myyjä) on tyytyväisiä. Tietyllä tapaa liian halvalla oleva kotimainen tuote sahaa oksaa myös siltä valmistajalta. Mitä nyt ymmärsin, ensimmäinen "bargain" nojasi pitkälti pettymykseen specsien suhteen eikä työnlaatuun.
Laulava Kylätohtori
03.11.2019 11:49:22
Gary the pine: Lähtökohtaisesti mulle tulee tämän kepukan tapauksesta semmonen mielleyhtymä, että ei mennyt maaliin vaikka toiveiden mukaan piti valmistuman. Ja aika pahasti on saanut mennä metsään kun tuonkin verran on persnettoa otettu, että ei tarvii katella ja märehtiä asiaa.

No sit jos mietitään että joku on esittänyt kainot toiveet torrakosta kera parin tusen lappen, eikä kuitenkaan osu eikä maistu, niin sitten sen pitäis maistua jollekin toiselle uudenkarheana Customina? Kas kun Customin idea lienee se että saa ite valita mitä haluaa, nythän tuo on vaan keko osia yhteenliitettynä ja ehkä sopii käpälään, ehkä ei, joten Custom-arvohan on kateissa ainakin seuraavan hankkijan osalta. Vähän semmonen Outletin kampe, että tämmönen olis mallikeittiöstä jäljellä, ota tai jätä.

Pätee tietty moneen muuhunkin Custom-kamppeeseen, tää nyt vaan on ollut aika pinnalla ja karmealla persnetolla hyvin pian valmistumisen jälkeen.

Voin toki olla aivan yksin ajatuksieni kanssa, ei olis ensimmäinen kerta.

Se on juuri näin. Customissahan maksetaan se ekstra vastaavaan "tehdaskeppiin" verrattuna juuri siitä, että saa itse valita speksit. Ja jos käytetään hypoteettista 0,7 kerrointa, niin tavallaan siitä customista pitää ensin vähentää se custom-lisä, koska ei sitä enää voi customoida, ja sitten siitä vielä se 30% (mikä tässä nyt vaan on havainnollistava alennus).

Se on tavallaan turha odottaa, että sen käytetyn customin ostaja maksaisi siitä, että se alkuperäinen ostaja on saanut itse valita ominaisuuksia. Siksi customeissa tulee väkisin aina paljon enemmän takkiin kuin tavallisissa tehdaskitaroissa ja niihin on turha soveltaaa normi kitaroiden alennusprosentteja.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
JeKo
03.11.2019 11:53:42

Auroran pajan maine nyt on muutenkin ollut aika heikoissa kantimissa, täälläkin oli aikoinaan pitkä ketju aiheesta. Tämä keissi nyt ei sitä varmasti myöskään edistä, vaikka ei tokikaan itse pajan toimintaan liity millään tavalla. Toivottavasti Auroralla menee nykyisin jo paremmin!

Hieno kitarahan tuo on ja mielestäni hyvällä maulla customoitu. Näissä one-off -customeissa on vaan kuitenkin se ongelma, että harva haluaa juuri niitä samoja speksejä, jolloin jälleenmyyntiarvoa ei voi laskea millään perus 0,7-kaavalla.
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Jaska1972
03.11.2019 11:59:36

Laulava Kylätohtori: Se on juuri näin. Customissahan maksetaan se ekstra vastaavaan "tehdaskeppiin" verrattuna juuri siitä, että saa itse valita speksit. Ja jos käytetään hypoteettista 0,7 kerrointa, niin tavallaan siitä customista pitää ensin vähentää se custom-lisä, koska ei sitä enää voi customoida, ja sitten siitä vielä se 30% (mikä tässä nyt vaan on havainnollistava alennus).

Se on tavallaan turha odottaa, että sen käytetyn customin ostaja maksaisi siitä, että se alkuperäinen ostaja on saanut itse valita ominaisuuksia. Siksi customeissa tulee väkisin aina paljon enemmän takkiin kuin tavallisissa tehdaskitaroissa ja niihin on turha soveltaaa normi kitaroiden alennusprosentteja.

Teoriassa näin mutta usein nämä customien speksit osuvat toisenkin soittajan mieltymyksiin varsin hyvin. Itse ostin täältä torilta Kiiras soittimen customin sen teettäjältä, jolle speksit eivät sitten oikein sopineetkaan. Itselleni tuo osui ihan nappiin eli olisin voinut vastaavilla spekseillä sen teettää itsekin. Tästä tulikin toinen omista luottokepeistäni. Toinen on Oakbridge custom omilla spekseillä teetettynä ja siitä olen itse saanut pari ostotarjousta eli speksit ovat siinä myös muita miellyttävät.

Eli aika subjektiivisia ovat nämä customit ja niiden speksit, joskus osuu toisellekin ja joskus ei. Käytetyn hintahan on sitten neuvottelua osapuolien välillä.
"The brighter the flame the deeper the shadows."
Kustaa65
03.11.2019 13:21:54
Savu: Jep, ei työnlaadussa ollut moittimista. Speksit ei vaan toiminut mulla. Kaulaprofiili oli yksi iso syy.

Ehkäpä ensi vuoden Tonefesteille tämän voisi laittaa esille?

Joo, tuo 16" radius tuon 60's profiilin kanssa ei wizard profiilista tykkäävälle ei ole se optimi. Sanottaisiinko että vanhan kansan strato soittajalle tai Gibson 59 roundback profiiliin tykästyneelle "tilukepiksi" kyllä sopii.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)