toivase 02.11.2019 17:42:39 | |
---|
Haz: Okei hinta ei ollut siis edes 1300e =) Luulis et hinta tippuisi ostohintaan tai alle ja torinselaajat lukis näitä OVERPRICE ALERTTEJA Eli kaikkien on siis aina ja iankaikkisesti myytävä halvemmalla kuin mitä itse on maksanut, vaikka olisi tehnyt todella hyvät kaupat ja saanut ostettua jotakin edullisesti...muuten joutuu leimattujen ja trokareitten mustalle listalle ;). |
Ikihonka 02.11.2019 17:48:53 | |
---|
toivase: Eli kaikkien on siis aina ja iankaikkisesti myytävä halvemmalla kuin mitä itse on maksanut, vaikka olisi tehnyt todella hyvät kaupat ja saanut ostettua jotakin edullisesti...muuten joutuu leimattujen ja trokareitten mustalle listalle ;). Tässä oli kyse valehtelusta, myyjä väitti maksaneensa 1390e kun oikea summa oli 1200e... |
LaMotta 02.11.2019 17:52:08 | |
---|
Taitava trokari ostaa torilta ja myy vain ostoilmoitusten kautta. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
toivase 02.11.2019 17:58:27 | |
---|
J2280: Tässä oli kyse valehtelusta, myyjä väitti maksaneensa 1390e kun oikea summa oli 1200e... Jotenkin mulla on sellainen tutina, että noita hintoja ei ole tähänkään asti aina ilmoitettu oikein....:). Itselleni tuo ei ole nootin arvoinen asia. Ministeritasonkin immeiset muistavat asioita hyvinkin eri tavoin... |
munkero 02.11.2019 18:00:59 | |
---|
Torilinkin kun avaan niin siellä sivun alalaidassa on semmonen linkki josta voi piilottaa käyttäjän ilmoitukset. Käytän ja suosittelen. Itekki joskus soitellu. |
toivase: Eli kaikkien on siis aina ja iankaikkisesti myytävä halvemmalla kuin mitä itse on maksanut, vaikka olisi tehnyt todella hyvät kaupat ja saanut ostettua jotakin edullisesti...muuten joutuu leimattujen ja trokareitten mustalle listalle ;). Juurikin näin. Kun laskee nouto kulut ja laukun hommaamisen kun se puuttui, niin enpä tällä tuohon hintaan tiliä tee. Ja jos nyt ollaan realistisia niin kyllä tuon kepin arvo on enemmän kuin tuo nykyinen pyyntihintani. Mutta anyway aivan sama, kyllä tuon kitaran pystyn pitämäänkin ja muokata siitä sen Floyd rose version niinkuin alunperin oli tarkoitus. |
Ikihonka 02.11.2019 20:32:51 | |
---|
Kustaa65:Kritisoikaa täysin vapaasti muttä älkää menkö henkilökohtaisuuksiin. Myöskin saman henkilön myynti-ilmoituksesta; "muutama persaukinen koulukiusattu yökastelija jaksaa keskustelupalstoilla nillittää" ....Hymiö.... |
Kustaa65 02.11.2019 20:50:14 | |
---|
J2280: Myöskin saman henkilön myynti-ilmoituksesta; "muutama persaukinen koulukiusattu yökastelija jaksaa keskustelupalstoilla nillittää" ....Hymiö.... Kyllä minäkin osaan sitten kun ei näköjään auttanut tuo aiempi postaukseni. |
munkero 02.11.2019 21:15:44 | |
---|
Kustaa65: Kyllä minäkin osaan sitten kun ei näköjään auttanut tuo aiempi postaukseni. Valehtelit täällä ostohinnan sekä ilmoituksessa kitaran hinnan uutena. Sitä saa mitä tilaa. Itekki joskus soitellu. |
LaMotta 02.11.2019 21:20:23 (muokattu 02.11.2019 21:21:43) | |
---|
Sivu on osa piitä. Muistan ulkoa 7 desimaalia koska tekussa laskin näytti 7 desimaalia. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Haeroe 02.11.2019 21:47:22 | |
---|
munkero: Siis kantin riittämättömyys oli tässä kohtaa vaan positiivinen asia. Mulla kurahtaa karpalot aina kun torilta katoaa joku laite vain jotta se ilmestyy myyntiin viikon päästä isommalla hinnalla eri myyjän toimesta. Ymmärrän toki että jos ei keppi jostain syystä mielytä ja sitten takaisin torille samaan rahaan... Mutta tämä tapaus oli kuitenkin sellanen että sitä puitiin tossa toisessa toriketjussa useamman kerran ja siksi se jäikin mieleen. Eli kun sun ilmotus pamahti kitarapuolen etusivulle niin pelihän oli heti selvä... Mää en edelleenkään hiffaa, miten mahdollinen myynti- ja/tai trokausvoitto on alkuperäiseltä myyjältä pois. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
munkero 02.11.2019 21:50:50 | |
---|
Haeroe: Mää en edelleenkään hiffaa, miten mahdollinen myynti- ja/tai trokausvoitto on alkuperäiseltä myyjältä pois. Eihän se olekkaan. Mutta siltä potentiaaliselta käyttäjältä kyllä. Itekki joskus soitellu. |
Kustaa65 02.11.2019 21:51:28 | |
---|
munkero: Valehtelit täällä ostohinnan sekä ilmoituksessa kitaran hinnan uutena. Sitä saa mitä tilaa. ostohinnastani en ole maininnut missään vaiheessa mitään ja uuden hinta on minulle kerrottu olleen "reilu 2300e". Kun lasken maksamani hinnan ja vähennän kulut laukusta ym, eihän tuota kitaraa minulle kotiin tuotu.... , niin tuo esittämäni summa on aikas oikea, reilu satku jää voittoa tuolla pyynnillä. elikkäs se siitä valehtelusta... Mutta, oikeasti, eikö aikuisilla ihmisillä ole muuta tekemistä kuin pohtia tavaroiden hintoja, varsinkin kun ei ole edes mitään ostamassa . Ihan periaatteen vuoksiko vai mikä on? Mulle on ainakin aivan sama vaikka joku saa satkun tai kaksi voittoa jostakin tavarasta. Enemmän itsekin olen persnetolla myynyt kuin nousulla. On torilla nytkin kitaroita myynnissä kalliimmalla kuin millä ne olen myynyt. Ei mun silti tarvitse aloittaa lapsellista itkua nimimerkin suojissa jossain keskustelupalstalla. |
munkero 02.11.2019 22:01:36 | |
---|
Kustaa65: ostohinnastani en ole maininnut missään vaiheessa mitään ja uuden hinta on minulle kerrottu olleen "reilu 2300e". Kun lasken maksamani hinnan ja vähennän kulut laukusta ym, eihän tuota kitaraa minulle kotiin tuotu.... , niin tuo esittämäni summa on aikas oikea, reilu satku jää voittoa tuolla pyynnillä. elikkäs se siitä valehtelusta... Mutta, oikeasti, eikö aikuisilla ihmisillä ole muuta tekemistä kuin pohtia tavaroiden hintoja, varsinkin kun ei ole edes mitään ostamassa . Ihan periaatteen vuoksiko vai mikä on? Mulle on ainakin aivan sama vaikka joku saa satkun tai kaksi voittoa jostakin tavarasta. Enemmän itsekin olen persnetolla myynyt kuin nousulla. On torilla nytkin kitaroita myynnissä kalliimmalla kuin millä ne olen myynyt. Ei mun silti tarvitse aloittaa lapsellista itkua nimimerkin suojissa jossain keskustelupalstalla. Pitäsköhän sun vielä lukea tän ketjun otsikko kertaalleen ja sitten miettiä että miksi näitä käydään täällä läpi? Kyllähän se pistää vähän miettimään että onkohan hinnassa turvotusta kun omistajanvaihdoksen yhteydessä pyyntihinta nousee 600€... Itekki joskus soitellu. |
hallu 02.11.2019 22:25:01 | |
---|
munkero: Pitäsköhän sun vielä lukea tän ketjun otsikko kertaalleen ja sitten miettiä että miksi näitä käydään täällä läpi? Kyllähän se pistää vähän miettimään että onkohan hinnassa turvotusta kun omistajanvaihdoksen yhteydessä pyyntihinta nousee 600€... Tässähän ei olla otettu lainkaan kantaa siihen mikä voisi olla kyseisen kitaran realistinen markkinahinta. Hinnoitteluvirheet, joita tällä torilla näkee kokoajan sekä ylös että alaspäin, ei voi toimia verrokkina sille mikä on jonkin tuotteen markkinahinta. Tarkoitan, että jos uuden hinta on vaikkapa sitten se 2100 euroa ja joku koittaa myydä sitä 1800 euroa, niin on totta että pyynti on melko optimistinen, mutta jos tuote on uuden veroinen niin se ei ole kuitenkaan mitenkään kohtuuton. Kun hintapyynnin laskee 1500 euroon uuden maksaessa edelleen sen 2100 euroa, niin pyynti alkaa olla varsin linjassa sen kanssa mitä yleensä yritetään. Tuossakin tapauksessa myyntiaika voi olla pitkä, mutta missään tapauksessa pyynti ei ole kohtuuton jos tuote on kurantti. Mä vähän niinkuin ajattelen, että jos joku myy 2100 euron kitaran 1200 eurolla tolkullisen markkinahinnan ollessa vaikkapa se 1500 euroa, niin hän alihinnoittelemalla tavallaan maksaa siitä myyntityöstä jollekin sellaiselle jolla ei ole niin kiire päästä tavarasta eroon etc.. En ainakaan näe mitään paheksuttavaa siinä, että joku ei halua toistaa hinnoitteluvirhettä. Meinaan että ei kai tässä nyt vaan olla kateellisia siitä, että joku teki hyvät kaupat ja saattaa jopa hyötyä siitä muutaman euron? Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Pinewood 02.11.2019 22:33:18 | |
---|
Aika monet tuntuvat mieltävän otsikon niin, että hintapyyntöjen turpoaminen olisi pelkästään negatiivinen asia. Toisaalta asiaa voisi lähestyä niinkin, että hintapyyntöjen nousu saattaa kertoa myös hintatason noususta, joko jonkin tuotteen saatavuuden heikennyttyä tai kysynnän lisäännyttyä. Nopeimmin tällaista tapahtuu, kun jostain halutusta tuotteesta julkaistaan pieni painos, esim. kitara halutulla erikoisvärillä, jota joku tunnettu artisti käyttää (Johnny Marr Jaguar Sherwood green) tai jokin spesiaali pedaali (Albert's Overdrive sininen Suomi 100 -malli). Tällöin kauppoja on realistista odottaa aiempaa korkeammalla hinnalla. Markkinatalouteen kuuluu, että kysynnän ja tarjonnan kohdatessa kauppa syntyy. Yleensä käytettynäkin ostetut kamat saa myytyä korkeintaan suunnilleen samaan hintaan mitä niistä on itse maksanut. Jos joku onnistuu saamaan voittoa, onko se sitten paha asia? Tuskin täällä kukaan kaupankäynnillä koko elantoansa tienaa; joku ehkä saa hankittua vähän parempaa levitettä ja leikkelettä leivän päälle. Tällä kommentilla en ota kantaa minkään yksittäisen tuotteen kaupusteluun, kunhan nyt aikani kuluksi pohdiskelen. |
munkero 02.11.2019 22:38:04 | |
---|
hallu: Meinaan että ei kai tässä nyt vaan olla kateellisia siitä, että joku teki hyvät kaupat ja saattaa jopa hyötyä siitä muutaman euron? Ei. Silkka valehtelu ärsytti. Nythän siellä on ihan faktat tiskissä myynti-ilmossa. Taitaa olla semmonen setämiehen mielenpahotus päällänsä? Itekki joskus soitellu. |
hallu 02.11.2019 22:42:29 | |
---|
munkero: Ei. Silkka valehtelu ärsytti. Nythän siellä on ihan faktat tiskissä myynti-ilmossa. Taitaa olla semmonen setämiehen mielenpahotus päällänsä? No nythän se ilmoitus näyttää ihan asialliselta eikä siitä minun mielestä kyllä kohtuuttomasti tule mitään setämiehen mielenpahoitusta esille. Mutta katotaan nyt, tulihan tästä aiheesta semmoinen polemiikki, että miten menee enää kaupaksi. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
munkero 02.11.2019 22:49:09 | |
---|
hallu: No nythän se ilmoitus näyttää ihan asialliselta eikä siitä minun mielestä kyllä kohtuuttomasti tule mitään setämiehen mielenpahoitusta esille. Mutta katotaan nyt, tulihan tästä aiheesta semmoinen polemiikki, että miten menee enää kaupaksi. Ai asiallista on persaukinen koulukiusattu yökastelija? Itekki joskus soitellu. |
benny 02.11.2019 22:58:26 | |
---|
On on, vai mitä Hallu? shitfuck inc. |