Kefiiri: Tuollainen moduulisoosi osoittaa just sen, että ei tajuta että vahvistimissa sointi on vain yksi osatekijä :D Näinhän se on ja tuo on laajemminkin ollut aina suomalaisten kompastuskivi. Hyvä tuote ei vielä riitä mihinkään, vaan menestys tehdään markkinoinnilla ja mielikuvilla. Joku Mesa, Marshall, Fender tai Vox voisi aivan hyvin julkaista klassikkomallejaan digitaalisina, missä on kaikenlaista pientä parannusta, minkä digitekniikka mahdollistaa. Ohjelmointi alihankintana, julkaisijalle markkinointi ja brändäys. Itse asiassa näillehän tällaisten julkaisu sopisi paremmin kuin nykyisille digifirmoille, jotka keskittyvät enemmän moderniin monipuolisuuden ja mahdollisuuksien markkinarakoon. Eihän näiden imagoon sovi mikään yksinkertainen klassikko Plexi toisin kuin Marshallin omaan imagoon. Samalla nämä vanhat monsterit saavat imagohyötyä digitaaliaikaan siirtymisestä, mutta silti putkijäärille tarjoiltaisiin niitä samoja reissueita vailla digitaalisuuden häivääkään. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 29.10.2019 20:25:22 | |
---|
sustain65: Jep, hyvinkin olisi markkinoita. Vaikka monipuoliset mallintavat antavat itselle mahdollisuuden kokeilla ja käyttää hienoja soundeja, niin välillä viiksettää se tietokoneen käyttö mikä siinä mukana tavallaan seuraa. Kun tulee seurusteltua koneiden kanssa jo muutenkin ihan tarpeeksi arkipäivisin. Mulla vähän sama. Työpäivä menee koneella, eikä mulle tietokoneet ole mikään intohimo, vaan ennemmin käytännön pakko, niin ei pahemmin kiinnosta sotkea tietokoneita soittamiseen. Ymmärrän kyllä hyödyt, eikä uusien ohjelmien opettelu ole mörkö tai este, jne, mutta se ei vaan ole tällä hetkellä mulle se juttu. Silti kyllä kiinnostaisi ostaa joku parempi digivatkain testiin. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 29.10.2019 20:30:38 | |
---|
Yksi ongelma näissä keskusteluissa on termien subjektiivisuus. Jollekin viisi analogipotikkaa ja kytkintä voi olla "säätöhelvetti" ja jollekin 80 digivalikkoa laajoine alavalikoineen ei ole mikään säätöhelvetti, vaan kätevä välttämättömyys tarvittavien soundien saamiseksi. Tältä pohjalta, kun aletaan keskustelemaan, niin ei se ihme ole, jos tulee väärinkäsityksiä, eikä näkemykset kohtaa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
sustain65 29.10.2019 20:50:28 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Yksi ongelma näissä keskusteluissa on termien subjektiivisuus. Jollekin viisi analogipotikkaa ja kytkintä voi olla "säätöhelvetti" ja jollekin 80 digivalikkoa laajoine alavalikoineen ei ole mikään säätöhelvetti, vaan kätevä välttämättömyys tarvittavien soundien saamiseksi. Tältä pohjalta, kun aletaan keskustelemaan, niin ei se ihme ole, jos tulee väärinkäsityksiä, eikä näkemykset kohtaa. No tämä! Vastaava ongelma ilmenee monen muunkin keskusteluaiheen kohdalla. |
jhlamm 29.10.2019 22:55:01 | |
---|
Gary Enfield: Randallilla oli tuommoisia. Yhtä comboa kattelin jokunen vuosi sitten soitinlaineessa kun se oli aika pitkään alennuksella. Siihen tais olla 2 moduulia, blackfase ja tweed valmiina, tai jotain sellaista. Synergyltäkin löytyy tollainen. johon etareja voi vaihtaa. Arvostelujen ja oman kuuntelun perusteella vaikuttaa ihan jees vehkeeltä, joskin melko hintavahan tuo on. https://www.thomann.de/fi/synergy_syn_50_head.htm Etarit taisi painottaa kyllä metallipuolelle, mutta mustahan tämä on vain voitto :D "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
TTV 30.10.2019 06:22:33 | |
---|
jhlamm: Synergyltäkin löytyy tollainen. johon etareja voi vaihtaa. Arvostelujen ja oman kuuntelun perusteella vaikuttaa ihan jees vehkeeltä, joskin melko hintavahan tuo on. https://www.thomann.de/fi/synergy_syn_50_head.htm Etarit taisi painottaa kyllä metallipuolelle, mutta mustahan tämä on vain voitto :D Täällä hiukan turinaa Synergystä: https://muusikoiden.net/keskustelu/ … amp;t=240082&o=0&#p13414817 Itseäni tuo konsepti ei vakuuttanut. Esimerkiksi tuon VH-4 osalta saan esikuuvaa paremmin imitoivan äänen AX8:sta, jossa voin ruuvata päätteen nyanssit mukaan. Oikea nuppi vie voiton kummastakin :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Captain Farrell 30.10.2019 16:27:58 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Joku Mesa, Marshall, Fender tai Vox voisi aivan hyvin julkaista klassikkomallejaan digitaalisina, missä on kaikenlaista pientä parannusta, minkä digitekniikka mahdollistaa. Fender on just tehnyt näin. Deluxe reverbistä ja twinistä on tehty digitaaliset "tone master" -versiot. Mulla on tuo deluxe. Hyväsaundinen peli, kuulostaa ja tuntuu ihan oikealta deluxelta. Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest. |
Kefiiri 30.10.2019 23:42:45 | |
---|
Niinpäs onkin! https://www.youtube.com/watch?v=MXPQz2K6N9I Vakuuttavan kuuloinen ja näyttääkin ihan oikealta vahvistimelta. Eloisampi soundi kuin vertailuvahvarissa, lieneekö säätökysymys, mutta oikein hyvä joka tapauksessa. En ole musiikin asiantuntija. |
Captain Farrell 31.10.2019 10:21:23 | |
---|
Mikäli olen ameriikan foorumeilta oikein ymmärtänyt, niin nää uuden digifenderit on mennyt tosi hyvin kaupaksi - korkeasta hinnasta huolimatta. Veikkaan että Marshall, Vox ja kumppanit seuraa kohta perässä ja julkaisee omista klassikoistaan digiversioita. Vaikka nää on päältäpäin ihan putkiesikuviensa kaltaisia, niin oli Fenderiltä erittäin hyvä idea lisätä takapaneliin muutamia moderneja ominaisuuksia: vaimennin, xlr out, speaker mute. Ainakin nämä kaksi klassikkovahvistinta on tuotu onnistuneesti nykypäivään. Takuuvarmasti jatkoa seuraa... Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest. |
Laulava Kylätohtori 31.10.2019 11:08:13 | |
---|
Captain Farrell: Mikäli olen ameriikan foorumeilta oikein ymmärtänyt, niin nää uuden digifenderit on mennyt tosi hyvin kaupaksi - korkeasta hinnasta huolimatta. Veikkaan että Marshall, Vox ja kumppanit seuraa kohta perässä ja julkaisee omista klassikoistaan digiversioita. Vaikka nää on päältäpäin ihan putkiesikuviensa kaltaisia, niin oli Fenderiltä erittäin hyvä idea lisätä takapaneliin muutamia moderneja ominaisuuksia: vaimennin, xlr out, speaker mute. Ainakin nämä kaksi klassikkovahvistinta on tuotu onnistuneesti nykypäivään. Takuuvarmasti jatkoa seuraa... Katsos vaan, vaikuttaa fiksulta liikkeeltä ja varsin onnistuneelta toteutukselta. Ei sinänsä yllätä. Olen samaa mieltä, että varmasti tulemme näkemään vastavia lisää myös muilta valmistajilta. Erityisen mielenkiintoista nähdä, jatkuuko kysyntä vilkkaana vai miten käy. Ja olisihan tuollaista hienoa päästä testaamaan. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
hallu 31.10.2019 11:27:09 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Katsos vaan, vaikuttaa fiksulta liikkeeltä ja varsin onnistuneelta toteutukselta. Ei sinänsä yllätä. Olen samaa mieltä, että varmasti tulemme näkemään vastavia lisää myös muilta valmistajilta. Erityisen mielenkiintoista nähdä, jatkuuko kysyntä vilkkaana vai miten käy. Ja olisihan tuollaista hienoa päästä testaamaan. Mä olen samaa mieltä ja johan tuolla pari sivua sitten tämä laite huomioitiin. Mä jotenkin vain ajattelen, että tuossa olisi mahdollisuus kopioida se alkuperäinen laite täydellisesti, mutta myös laajentaa sen ominaisuuksia yli sen mihin se alkuperäinen laite pytyi esimerkiksi laajentaa gaindynamiikka kunnolla ihan kellon kirkkaasta kliinistä aina kunnon rokkisäröön saakka. Sillloin tämä laite täyttäisi odotukset ja lisäksi ylittäisi ne. Mielestäni Fenderillä on jälleen kerran tehty kotiläksyt ja mietitty miten kuluttajien ja potentiaalisten asiakkaiden toiveisiin vastattaisiin tälläkin saralla. Mutta Fender onkin etulyöntiasemassa tässä asiassa vaikkapa Fractaliin tai Kemperiin verrattuna, koska Fender on vanha valmistaja jolla on osaaminen taito ja perinteet ja ennenkaikkea ne asiakkaat joilta kysyä mitä ne mahtaa haluta. Fractal ja Kemper niin hienoja laitteita kuin ne tekevätkin, ovat kuitenkin tulokkaita ja yrittävät löytää markkinoilta tilaa itselleen eivätkä tietenkään aloita sitä yrittämällä käännyttää perinteitä rakastavia jääriä, vaan etsimällä niitä jotka ovat perinteisiin vehkeisiin tyytymättömiä ja vastaamalla heidän tarpeisiinsa. Siksi minusta ei ole mitenkään yllättävää nähdä tätä pelin avausta juuri Fenderiltä, joka Gibsonin ohella on todella monen teknisen muutoksen takana kitaramaailmassa. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
gunnar 31.10.2019 12:22:09 | |
---|
hallu: Mä olen samaa mieltä ja johan tuolla pari sivua sitten tämä laite huomioitiin. Mä jotenkin vain ajattelen, että tuossa olisi mahdollisuus kopioida se alkuperäinen laite täydellisesti, mutta myös laajentaa sen ominaisuuksia yli sen mihin se alkuperäinen laite pytyi esimerkiksi laajentaa gaindynamiikka kunnolla ihan kellon kirkkaasta kliinistä aina kunnon rokkisäröön saakka. Sillloin tämä laite täyttäisi odotukset ja lisäksi ylittäisi ne. Tai miksei samantien lisäisi sitten muutaman vahvistin mallinnoksenkin valittavaksi laitteeseen. Eiks se sitten olis vielä parempi ;) |
hallu 31.10.2019 12:55:44 | |
---|
gunnar: Tai miksei samantien lisäisi sitten muutaman vahvistin mallinnoksenkin valittavaksi laitteeseen. Eiks se sitten olis vielä parempi ;) Niinpä miksipä ei....... :-) Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Laulava Kylätohtori 31.10.2019 13:15:58 | |
---|
gunnar: Tai miksei samantien lisäisi sitten muutaman vahvistin mallinnoksenkin valittavaksi laitteeseen. Eiks se sitten olis vielä parempi ;) Niinpä. Toisaalta sitten voidaan kysyä, että miksei sitten saman tien vieläkin enemmän. Tai miten esim. tweed-mallinnokset sopisivat Deluxen BF-imagoon? Kokeeko potentiaalinen asiakas sen hyötynä vai aisoita sotkevana ja turhana humpuukina? Missä menee raja, ettei "parista mukavasta lisäominaisuudesta" tule asiakkaille kauhistus? Eipä ole helppoa markkinaosastolla miettiä, että mikä on se oikea ominaisuuksien kombo. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
gunner 31.10.2019 17:21:06 | |
---|
Captain Farrell: Veikkaan että Marshall, Vox ja kumppanit seuraa kohta perässä ja julkaisee omista klassikoistaan digiversioita. Marshallhan julkaisi jo lähes 10 vuotta sitten oman näkemyksensä näistä digeistä. JMD100:ssä oli etuaste toteutettu digitaalisesti ja siinä oli 16 eri mallinnosta. Pääte oli toteutettu putkilla. Ei tainnut ihmisiä vielä silloin kiinnostaa, kun parin vuoden päästä valmistus jo lopetettiin. 2017 tuli näköjään myös Marshall Code, joka on myös varsin perinteisiin kuoriin puettu marsumallintava: https://www.thomann.de/fi/marshall_code_100_head.htm Vauhti korjaa virheet |
hallu 31.10.2019 17:26:46 | |
---|
gunner: Marshallhan julkaisi jo lähes 10 vuotta sitten oman näkemyksensä näistä digeistä. JMD100:ssä oli etuaste toteutettu digitaalisesti ja siinä oli 16 eri mallinnosta. Pääte oli toteutettu putkilla. Ei tainnut ihmisiä vielä silloin kiinnostaa, kun parin vuoden päästä valmistus jo lopetettiin. 2017 tuli näköjään myös Marshall Code, joka on myös varsin perinteisiin kuoriin puettu marsumallintava: https://www.thomann.de/fi/marshall_code_100_head.htm Nuo Marshallin versiot on semmoisia joihin on pakattu vähän kaikkea sen sijaan että oltaisiin tyydytty kloonaamaan joku yksittäinen klassikkovahvistin nykyaikaisella tvistillä. Mä luulen, että nuo Marshallin tekeleet oli suunniteltu houkuttelemaan uusia käyttäjiä Marshallin pariin kun taas Fender yrittää vedota selkeästi vanhoihin käyttäjiin. Mutta joo herkkää hommaahan tuo on mihin se raja vedetään ja vaikka soundi ja reagointi pystyttäisiinkin kloonaamaan, niin millä mallinnetaan se ylellisyyden fiilis ja vinyylin ja liiman haju etc. veikkaan, että Fender on nyt jäljillä ja ei herranimessä mitään nestekidenäyttöjä sun muita kotkotuksia noihin jos halutaan jääriä miellyttää. Ja miksi ei haluttaisi, ei jääränkään raha haise. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
samiko 31.10.2019 22:15:06 | |
---|
Tonemaster -Twin Reverb ja Deluxe Reverb- on kyllä Fenderiltä aivan järjetön idea. Kauhean hintaisia verrattuna originelli reissueisiin, saman kokoisia mörköjä vaikkakin kevyempiä, made in kiina, eikä edes kuulosta yks yhteen verrattuna esikuviin. En nää mitään järkevää syytä, miksi en ostaisi putki twin reverbiä tai jotain helixiä ennemmin. Ehkä tässä on haettu markkinarakoa digisäätökammoisista jääristä mutta jotka kuitenkin haluaisi olla "axedigityyppejä", kuulua jengiin :D Sitten vielä loppuhuomiona että kuinka on taas onnistuttu epäonnistumaan näissä sounditesteissä Youtubessa. Twin Reverbin soundi on itselle tuttu ja oikeastaan joka vertailuvideossa TR:n särö todella luotaan työntävää. |
hallu 31.10.2019 23:06:28 | |
---|
samiko: Tonemaster -Twin Reverb ja Deluxe Reverb- on kyllä Fenderiltä aivan järjetön idea. Kauhean hintaisia verrattuna originelli reissueisiin, saman kokoisia mörköjä vaikkakin kevyempiä, made in kiina, eikä edes kuulosta yks yhteen verrattuna esikuviin. .................... No nykyäänhän tehdään Applenkin tietokoneet kiinassa joten ei laatu noissa varmastikaan ole ongelma. Mutta mallinnutkset on oltava kunnollisia, se on ihan vähimmäisvaatimus että noista voisi innostua. Olisi mielestäni aika outoa, jos Fender ei sitä mallinnusta hoitaisi ihan viimeisen päälle..... tai jos Fender ei siihen pysty niin tuskin siihen sitten pystyy kukaan. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Captain Farrell 31.10.2019 23:21:53 | |
---|
samiko: Tonemaster -Twin Reverb ja Deluxe Reverb- on kyllä Fenderiltä aivan järjetön idea. Kauhean hintaisia verrattuna originelli reissueisiin, saman kokoisia mörköjä vaikkakin kevyempiä, made in kiina, eikä edes kuulosta yks yhteen verrattuna esikuviin. Oletko testannut tonemastereita? Jos et, niin kannattaa ehdottomasti. Ei noista youtube-videoista pysty kauheesti päättelemään onko joku hyvä vai ei. Mä olen soittanut tm deluxe reverbillä nyt kuukauden päivät, kotona/treeneissä/keikalla, ja toimii mulla täydellisesti. En pysty saundista/tatsista sanomaan että ei oo putkia sisässä. Ja mulle putki deluxe on hyvinkin tuttu. Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest. |
Captain Farrell 01.11.2019 08:33:54 | |
---|
samiko: Sitten vielä loppuhuomiona että kuinka on taas onnistuttu epäonnistumaan näissä sounditesteissä Youtubessa. Twin Reverbin soundi on itselle tuttu ja oikeastaan joka vertailuvideossa TR:n särö todella luotaan työntävää. Twin reverb on clean vahvistin, ei kai siitä kukaan ota säröä irti? Jos sen meinaa saada säröytymään täytyy vola olla niin jumalattoman kova että henki lähtee. Tai ainakin järki. Vaimentimen ansiosta tästä tonemasterista saa tietty säröä kohtuullisella volumella, mutta ei se varsinaisesti mikään twinin juttu ole. Mutta toimii kyllä hyvänä alustana säröpedaaleille. Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest. |