Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Strymon Iridium
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Juutas
27.10.2019 11:17:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on Strymonilta tullut sen sorttinen uutuus, että ostohousut on jo nilkkaan asti jalassa (ts. housut kintuissa toistaiseksi). Onko kukaan ehtinyt vielä testailemaan? Nettiklippien ja speksien perusteella täyttäisi täydellisesti omat tarpeet kun tuollainen lo/medium-drive on just se oma juttu ja muut tarpeet saa hoidettua lisäspeduilla. Itse ajattelin lähinnä studiokäyttöön, mutta miksei tuolla keikkojakin heittäisi.
 
https://www.strymon.net/products/iridium/
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Shredator
27.10.2019 12:24:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs sitä testailtas kun pari päivää sitten vasta julkaistiin? :) Siitä asti kyllä tullut ahkerasti youtube-klippejä kuunnteltua.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Juutas
10.11.2019 15:26:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaanpa ylös kun nyt varmaan on jo päästy hypistelemään itse tuotetta Youtube-klippien lisäksi. ;)
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Krice
10.11.2019 15:46:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolme vahvistin+kaappimallinnusta pedaalin sisään ja 400 euron hintalappu perään. Onhan tuossa ehkä se, että varmaankin rakenteellisesti laadukas pedaali, mutta silti..
 
Juutas
10.11.2019 16:33:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Kolme vahvistin+kaappimallinnusta pedaalin sisään ja 400 euron hintalappu perään. Onhan tuossa ehkä se, että varmaankin rakenteellisesti laadukas pedaali, mutta silti..
 
Itse arvostan juuri nimenomaan TÄTÄ. :D Mulla ei ole mitään käyttöä laitteelle missä on kymmenen valikon päässä sata eri mallinnusta (joista lopulta käyttää max viittä), mutta sen sijaan pedaali jossa on kolme toisistaan selkeästi erottuvaa omaa suosikkia selkeillä napeilla varustettuna, niin... Ja laatu oletettavasti Strymonilla on jälleen omaa luokkaansa.
 
Ennen kuin tämä julkaistiin, niin lähinnä katselin Two notesin C.A.B. Ämmää, mutta sekin olisi huutanut kaveriksi jonkin kivan vahvistinmallinnuksen ja hinta olisi ollut nopsaan 600-700. Eli speksien perusteella juuri sitä mitä itse kaipaan.
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Krice
10.11.2019 16:44:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta jo 200 euroa olisi kova hinta, vaikka onkin USA:ssa tehty, mutta tuntuu menevän kaupaksi Strymonit (ne on kaikki mielestäni ylihintaisia) niin mikäpä siinä. Aika nerokkaita tyyppejä nuo Strymonin hessut kun ovat onnistuneet luomaan hypeä sen verran, että pedaalit viedään käsistä, vaikka niissä on vähintään satanen ylimääräistä hintaa.
 
steelduck
10.11.2019 18:29:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta tuo on aivan huippu konsepti, kun on yksinketainen ilman valikkohelvettiä ja kolme "arkki-vahvistinta" Plexi, Deluxe ja AC30.
 
Vetoaa putkivahvistinjääröihin joilla menee samantein hermo, kun näkeekin jonkun Stomp:n tai Axe:n valikon ja sadat vaihtoehdot. Tuolla voi rakentaa B-Rigin mikä on helppo kuljettaa mukana.
 
petteri m
10.11.2019 18:30:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Minusta jo 200 euroa olisi kova hinta, vaikka onkin USA:ssa tehty, mutta tuntuu menevän kaupaksi Strymonit (ne on kaikki mielestäni ylihintaisia) niin mikäpä siinä. Aika nerokkaita tyyppejä nuo Strymonin hessut kun ovat onnistuneet luomaan hypeä sen verran, että pedaalit viedään käsistä, vaikka niissä on vähintään satanen ylimääräistä hintaa.
 
Ainakin El Capistan on hintansa väärti vaikka on varsin hintava laite genressään. En tiedä mihin sen voisi vaihtaa ja saada jotain parannusta aikaan. Käytettynä ei juuri liiku ja jos liikkuu on hinta tällöinkin korkeahko. Itse aikanaan maksoin Tompalla listahinnan enkä ole katunut.
 
Kaikista Strymonin tuotteista en silti innostu ollenkaan.
 
steelduck
10.11.2019 18:33:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petteri m: Ainakin El Capistan on hintansa väärti vaikka on varsin hintava laite genressään. En tiedä mihin sen voisi vaihtaa ja saada jotain parannusta aikaan. Käytettynä ei juuri liiku ja jos liikkuu on hinta tällöinkin korkeahko. Itse aikanaan maksoin Tompalla listahinnan enkä ole katunut.
 
Kaikista Strymonin tuotteista en silti innostu ollenkaan.

 
Joo, El Capistan ja Flint on omassa laudassa ja Mobius ja Timeline jatkoivat matkaa, kun ei jaksanut säädellä niitä kaikkia vaihtoehtoja. Tuo Iridium vaikuttaa mukavan yksinkertaiselta.
 
Juutas
10.11.2019 18:55:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Joo, El Capistan ja Flint on omassa laudassa ja Mobius ja Timeline jatkoivat matkaa, kun ei jaksanut säädellä niitä kaikkia vaihtoehtoja. Tuo Iridium vaikuttaa mukavan yksinkertaiselta.
 
Itseä myös miellyttää nimenomaan tuo Strymonin "pienempikokoisten" sarja eli ennemmin Bluesky kuin Bigsky, ennemmin El Capistan kuin Timeline jne. Saa sen itsensä kannalta oleellisimman selkeästi säädettävässä paketissa ilman mitään valikkokikkailuja jne. Toisaalta JOS käyttäisi useampaa eri delay-tyyppiä tai kaikutyyppiä, niin silloin tietysi nuo puoltaa paikkaansa. Itse tuppaan jumittumaan enemmän tiettyihin perussoundeihin, joiden eri kombinaatioilla oma soundi syntyy. Manuaalisten nappien vääntely tuottaa mielihyvää ja luo selkeyttä.
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
velipekka
10.11.2019 19:39:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eroaako tämä oleellisesti esim. Atomic Amplifireboxista?
 
Pinewood
10.11.2019 19:44:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petteri m: Ainakin El Capistan on hintansa väärti vaikka on varsin hintava laite genressään. En tiedä mihin sen voisi vaihtaa ja saada jotain parannusta aikaan. Käytettynä ei juuri liiku ja jos liikkuu on hinta tällöinkin korkeahko. Itse aikanaan maksoin Tompalla listahinnan enkä ole katunut.
 
Kaikista Strymonin tuotteista en silti innostu ollenkaan.

 
Catalinbread Belle Epoch Deluxe voisi olla pätevä vaihtoehto. Kumpi parempi, en osaa sanoa, kun en ole El Capistania edes kokeillut. Tuo BED on minulle ehdoton pitopeli. Myös Flint löytyy, mutta sen kanssa on kiikun kaakun, myynkö pois, kun omaan makuun Fulltonen tremolot ovat mieluisampia. Onhan Flint sinänsä erinomainen, ei siinä mitään. Varmasti El Capistankin.
 
Laulava Kylätohtori
10.11.2019 21:10:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Minusta jo 200 euroa olisi kova hinta, vaikka onkin USA:ssa tehty, mutta tuntuu menevän kaupaksi Strymonit (ne on kaikki mielestäni ylihintaisia) niin mikäpä siinä. Aika nerokkaita tyyppejä nuo Strymonin hessut kun ovat onnistuneet luomaan hypeä sen verran, että pedaalit viedään käsistä, vaikka niissä on vähintään satanen ylimääräistä hintaa.
 
Mikä on "ylimääräistä" hintaa ja miten se määritellään?
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
10.11.2019 21:57:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Minusta jo 200 euroa olisi kova hinta, vaikka onkin USA:ssa tehty, mutta tuntuu menevän kaupaksi Strymonit (ne on kaikki mielestäni ylihintaisia) niin mikäpä siinä. Aika nerokkaita tyyppejä nuo Strymonin hessut kun ovat onnistuneet luomaan hypeä sen verran, että pedaalit viedään käsistä, vaikka niissä on vähintään satanen ylimääräistä hintaa.
 
Ei niissä ole "ylimääräistä" hintaa jos ne kerran menevät kaupaksi. Jos ne olisivat liian kalliita, ne jäisivät kaupan hyllylle ja jos ne olisivat liian halpoja (esimerkiksi satasen) niin niitä ei riittäisi kaikille. Ainoa johtopäätös, että hinta jolla ne menevät kaupaksi ja jolla niitä riittää kaikille halukkaille, on väistämättä se ainoa oikea. Jos se oikea hinta on 200 euroa niin siinä ei ole ylimääräistä.
 
Vai miten sinä tämän asian oikein näet ja perustelet? markkinat on markkinoita ja niiden logiikkaa ei oikein voi moraalisilla ja eettisillä perusteilla muuksi muuttaa.
 
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
parek
11.11.2019 08:34:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä olis ideaali kuulokesoitteluun kotona, mutta ei sisällä reverbiä. Itse käytän oikeaa jousikaikua, joten pitäisi sitäkin raahata mukana, jos haluan soittaa muuallakin kuin miesluolassa. Harmi. Muuten vaikuttaa ideaalilta kamppeelta.
 
steelduck
11.11.2019 08:40:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

o0o: Tämä olis ideaali kuulokesoitteluun kotona, mutta ei sisällä reverbiä. Itse käytän oikeaa jousikaikua, joten pitäisi sitäkin raahata mukana, jos haluan soittaa muuallakin kuin miesluolassa. Harmi. Muuten vaikuttaa ideaalilta kamppeelta.
 
On siinä huone reverb:
 
Adjustable Room Ambience
Iridiums hybrid room reverb combines a 256 millisecond stereo impulse response with Strymons reverb tank algorithm for extended decay. This combination places your amp and cab in a natural sounding room (small, medium, or large), creating a space for your amp to open up and breathe.
 
parek
11.11.2019 08:51:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: On siinä huone reverb:
 
Adjustable Room Ambience
Iridiums hybrid room reverb combines a 256 millisecond stereo impulse response with Strymons reverb tank algorithm for extended decay. This combination places your amp and cab in a natural sounding room (small, medium, or large), creating a space for your amp to open up and breathe.

 
Juu, parin testin perusteella ei ihan yksinään riittäisi tuo.
 
steelduck
11.11.2019 09:00:06 (muokattu 11.11.2019 09:02:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

o0o: Juu, parin testin perusteella ei ihan yksinään riittäisi tuo.
 
Laita Pedal Train Nanon päälle Iridium, haluamasi kaikupedaali ja joku mainio OverDrive, niin siinä on aika näppärä paketti mukana kannettavaksi. Tuo Iridium näytti testivideoiden phjalta ottavan hyvin pedaaleita vastaan. Tai sitten unohda Iridium ja hanki HX Stomp jos tarvitset kaiken mahdollisen pienessä paketissa. :I
 
Krice
11.11.2019 09:10:05 (muokattu 11.11.2019 09:13:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Mikä on "ylimääräistä" hintaa ja miten se määritellään?
 
Yksi juttu miten tuota voisi pohtia on että samalla hinnalla saa ihan hyvän vahvistimen. Tai että kolmen Strymonin hinnalla saa länsimaissa tehdyn vahvistimen. 400 euroa pedaalista ei ole järkevä hinta suhteessa siihen mitä saa. Iridiumissa ei ole mitään sellaista, joka selittäisi hinnan. Strymon on vain lähtenyt sille linjalle, että laitetaan kova hinta ja katsotaan löytyykö tarpeeksi tomppeleita, jotka maksavat. Löytyyhän niitä. Lisäksi tuo on siitä ärsyttävä markkinastrategia, että soittimet menevät niille, joilla on varaa eikä muusikoille. Esim. Moogilla on nykyisin sama "strategia", tehdään tolkuttoman hintaisia soittimia jotka menee keräilijöille.
 
Juutas
11.11.2019 09:28:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipekka: Eroaako tämä oleellisesti esim. Atomic Amplifireboxista?
 
Tämä oli aiemmin oman kuumotuksen kohteena ja samaa mietin. Omaan silmään Atomic näytti siltä, että jotkin oleelliset toiminnot piilivät siellä valikoiden takana eli ei suoraan pedaalista pääse säätämään kaikkea vaan vaatii laitteen kytkemistä tietokoneeseen - tosin voi olla että olen käsittänyt väärin. Strymonissa itselle kaikki oleellinen löytyy suoraan pedaalin säädöistä.
 
Hintahan noillla kahdella on samoissa luokissa (toki Atomicin hyväksi hieman) ja emulaatioista on paha nettiklippien perusteella mennä sanomaan. Hienon oloisia laitteita molemmat!
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «