Aihe: tc electronic g-major ja midi kontrolleri
1
mettän peikko
22.10.2019 08:27:05
Hei!

Minulla on Tc electronin g-major ja Boss fc-50 midi kontrolleri. Tuo bossin laite osaa ainakin vaihdella presettejä, mutta haluaisin mielummin laittaa polkimella chorusta, delayta yms. päälle ja pois saman presetin sisällä sekä käyttää tap tempoa. G-majorin pitäisi tukea tälläistä toimintaa, mutta tuon Bossin kanssa homma ei toistaiseksi ole onnistunut.

Kysyksenä onkin että pystyykö tuota Bossia käyttämään tuohon tarkoitukseen vai tarvitsenko toisen kontrollerin? Presettejä minulla ei ole tarvetta vaihtaa vaan haluaisin vain kytkeä jalalla noita tiettyjä ominaisuuksia päälle ja pois.
VIPMetal
22.10.2019 09:37:02

Se pitää laittaa lähettämään Control Change -käskyjä, niin saa tommosen stompbox moodin käyttöön.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
Tami
22.10.2019 10:23:49 (muokattu 22.10.2019 10:24:37)

VIPMetal: Se pitää laittaa lähettämään Control Change -käskyjä, niin saa tommosen stompbox moodin käyttöön.

Tuo FC-50 osaa lähettää vain 4 eri CC-komentoa ja nekin ulkoisilla exp-polkimilla tai kytkimillä.
https://www.manualslib.com/manual/6 … 3259/Boss-Fc-50.html?page=10#manual

Eli toinen ohjain lienee järkevin vaihtoehto. Mulla oli gmajorin ohjaamiseen käytössä Line6 pod hd500 joka on midiohjaimena varsin monipuolinen... ja samalla siitä sai halutessaan esim säröjä käyttöön ja varalaitteen keikalle.
Toki varsinaisia midiohjaimiakin on markkinat pullollaan.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Prostator
22.10.2019 16:41:01
Lisäksi pikku vinkki; haaroittelin g-majorin sisällä +15v sähkönsyötöstä lisäämäni 9v regulaattorin kautta midiliittimen tyhjiin reunimmaisiin pinneihin. Nyt kontrolleri saa samaa midipiuhaa pitkin sähköt, ja toiseen suuntaan midikomennot. Vain se midipiuha.
(Control-8 tekee siitä itse sitten sen +5V.

Eli kun midi kulkee pinnejä pitkin jotka ovat klo 10 ja klo 14, niin 9v pedaalille tulee pinneistä jotka obat klo 9 ja klo15. Ei virallinen, mutta jonkun verran käytetty menetelmä. Polkimena vanha Digitechin control-8. https://digitech.com/en/products/control-8 Sillä voi halutessaan säätää CC midiparamtereja polkimella, esim delay-mix, reverb-level, pitch jne.
mettän peikko
22.10.2019 19:54:05
Kiitokset vastauksista. Pitänee sitten pistää ostohousut jalkaan hankkia uusi midipolkusin. Olisiko ehdottaa hyviä laittetta jolla nuo CC käskyt onnistuisi? Mahdollisimman halvalla olisi tarkoitus päästä ja etsiä se torin puolelta. Siellä näyttäisi tällä hetkellä olevan Rocktronin midimate jota ainakin ulkomaan foorumeilla on kehuttu.
Tami
22.10.2019 21:51:02

mettän peikko: Kiitokset vastauksista. Pitänee sitten pistää ostohousut jalkaan hankkia uusi midipolkusin. Olisiko ehdottaa hyviä laittetta jolla nuo CC käskyt onnistuisi? Mahdollisimman halvalla olisi tarkoitus päästä ja etsiä se torin puolelta. Siellä näyttäisi tällä hetkellä olevan Rocktronin midimate jota ainakin ulkomaan foorumeilla on kehuttu.

Onhan siellä torilla niitä Behringerin lautojakin, se on tosin hillittömän kokoinen vehjes... ja tässä tietysti astuu mukaan polkimen ulkopuoliset seikat => mimmonen muu setti on, onko laudassa tilaa jne jne...
150e on mainitsemani hd500 jonka saapi konffattua melko kivasti midiohjaimeksi. Tietysti lumipalloefektin omaisesti nousee kyssäri, että tarjoaako sitten gmajor jotain semmoista mitä podista ei saa.

Midimate on tuttu ja suosittu poljin, itseä haittasi ne lelumaiset nappulat....
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
mettän peikko
23.10.2019 07:14:17
Tuo Behringeri olisi kyllä kaikista halvin vaihtoehto ja tuntuu olevan suosittukin. Hivenen kyllä pelotta tuo Behringer nimi. Varsin isoi laitos tuo kyllä on mutta ei se minua haittaa. Nappeja taitaa olla jo liikaakin minulle, mutta eihän sitä tiedä vaikka niille tulisi ihan oikeaa käyttöä.

Tuo Line6 voisi olla hyvä mutta siinä on jo ihan liikaa kaikkea tämä setuppi ei tarvitse. Varalaitteena ja helposti mukana kulkevana sille voisi löytyä sitten ihan muutakin käyttöä ja siinä mielessä se olisi todella järkevä vaihtoehto.

Thoomannilla näyttäisi olevan tämmöinen:
https://www.thomann.de/fi/harley_be … ton_mp_100_midi_foot_controller.htm

Olisi edullinen ja nappeja vaikuttaa olevan minun käyttöön sopiva määrä. Onko kenelläkään tuosta kokemusta? Entä onko kenelläkään tietoa jostain vastaavanlaisesta polkusimesta jota voisi löytyä jostain muualtakin kuin thomanilta?
Shredator
23.10.2019 15:18:53

Midiohjaimia on joka lähtöön ja eri hintaluokkiin. Itse oon vuosia mennyt Musicom Labin tuotteilla. Ne on RJM:n ohella parasta mitä löytyy mun mielestä. Käytettynä liikkuu hyvään hintaan myös.

Hintaluokkaa alempana liikkuu esim Ebaysta saatavat Peak -midiohjaimet
http://www.peak2005.com/j/

Bentoneja ja Behkuja välttäisin. Se voipi harmittaa jos kesken keikan midiohjattava räkki ei toimi kun lauta hajoaa. Kokemusta on.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)