Aihe: Boss GT 100 & tietokone = ääntä ei kuulu
1
SuperStrat4life
14.10.2019 22:14:53
Elikkäs asensin em laitteen ajurit ym kaikki ja asetin ohjeiden mukaan oletuslaitteeksi. En saa mitään ääntä ulos. Tavoitteena olisi saada jotakin kuulumaan tuosta läppäristä. Audacity ja Tonecentralit löytyy. Kun soitan, niin Audacityn seuranta reagoi, kuten myös tietokoneen mikrofoni.

Teen tätä ensimmäistä kertaa, joten aika eksyksissä. Neuvoja?
aristoteles666
14.10.2019 23:20:14

SuperStrat4life: Elikkäs asensin em laitteen ajurit ym kaikki ja asetin ohjeiden mukaan oletuslaitteeksi. En saa mitään ääntä ulos. Tavoitteena olisi saada jotakin kuulumaan tuosta läppäristä. Audacity ja Tonecentralit löytyy. Kun soitan, niin Audacityn seuranta reagoi, kuten myös tietokoneen mikrofoni.

Teen tätä ensimmäistä kertaa, joten aika eksyksissä. Neuvoja?

jos GT-100 on oletusöaitteena, sen ulostulot on mihin kytket aktiivikaiuttimet, muuta ulostulo tietokoneen kaiuttimiksi.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
SuperStrat4life
15.10.2019 08:42:54
aristoteles666: jos GT-100 on oletusöaitteena, sen ulostulot on mihin kytket aktiivikaiuttimet, muuta ulostulo tietokoneen kaiuttimiksi.

Minulla on vaan läppärin omat kaiuttimet, joista haluaisin soiton kuuluvan toistaiseksi. Tietokoneen omia äänilaitteita ovat realtek stereo mix (mikä tämä nyt sitten onkaan), mikrofoni, realtek speakers tjs. Ja tosiaan tietokoneessa juuri päivitetty Windows 10.

Laite kiinni tietokoneessa pelkällä USBilla. Tosiaan äänitasot (vihreä nousee palkeissa) kyllä reagoivat soittoon, mutta mitään ääntä ei kuulu.
koppalakki
15.10.2019 09:44:11
Tarvitset virtuaali kaapelin/mikserin mistä jatkaa signaalia jos noin halajat laittaa. Suosittelen laittamaan suoran monitoroinnon bossiin vain säästääksesi päänvaivaa.
SuperStrat4life
15.10.2019 11:51:01
koppalakki: Tarvitset virtuaali kaapelin/mikserin mistä jatkaa signaalia jos noin halajat laittaa. Suosittelen laittamaan suoran monitoroinnon bossiin vain säästääksesi päänvaivaa.

Mitä suosittelet? Amatööri ei tiedä näistä mitään.
koppalakki
15.10.2019 13:49:27
Itse käyttelen tätä https://www.vb-audio.com/Voicemeeter/banana.htm

Eli periaattessa sisään tuloksi ohjelmassa valitset Bossin ja ulostuloksi koneesi äänikortin/kaiuttimet. Joudut varmaan vielä windowsin äänivalikoista valitsemaan että käyttää voicemeeteriä niin pitäisi toimia!

Youtubesta varmaan löytyy tutoriaaleja kyseisen ohjelman käyttöön.
SuperStrat4life
15.10.2019 14:05:39
koppalakki: Itse käyttelen tätä https://www.vb-audio.com/Voicemeeter/banana.htm

Eli periaattessa sisään tuloksi ohjelmassa valitset Bossin ja ulostuloksi koneesi äänikortin/kaiuttimet. Joudut varmaan vielä windowsin äänivalikoista valitsemaan että käyttää voicemeeteriä niin pitäisi toimia!

Kiitos vinkistä. Kunhan tästä pääsen kotia, niin täytyy latailla ja tekstailla. Minä kun oletin, että tuo GT100 olis ollut vaan plug and play ja eikun nauhoittelee... Tarkoitus oli selvitä tästäkin halvalla, mut täytyypä nyt ostella sit piuhoja ja jokin pikku combo/elementti monitoriks. Epäilen, että Windows 10 aiheuttaa oman päänsärkynsä tässä.

Muut vinkit myös suuresti arvostettuja, so please keep em koming!
koppalakki
15.10.2019 17:52:25
Kyllähän se on plug and play ja nauhottelee vaan, et vain pysty monitoiroimaan muualta kuin itse Bossista sitä koska sehän on sinun äänikorttina (jos usbllä).

Jos itse Bossiin kytket kaiuttimet/kuullokkeet mitään ongelmiahan ei ole.
paskiaispaska
16.10.2019 11:26:22

koppalakki: Itse käyttelen tätä https://www.vb-audio.com/Voicemeeter/banana.htm

Latencyt varmaan kasvaa aika mahottoman isoiks jos monitorointiin käytetään tietokoneen omaa äänikorttia. Ne ku ei yleensä mitään hirveen laadukkauta ole...
koppalakki
16.10.2019 12:01:08
Juu en missään vaiheessa hyväksi tätä ole sanonut, ei paljoa vaihtoehtoja tosin ole jäljellä jos näillä nappuloilla haluaa toimia.
SuperStrat4life
16.10.2019 15:58:02
koppalakki: Juu en missään vaiheessa hyväksi tätä ole sanonut, ei paljoa vaihtoehtoja tosin ole jäljellä jos näillä nappuloilla haluaa toimia.

Ostin sitten Yamaha THR5 pikkuvahvarin kaiuttimen ja kotivahvarin virkaa ajamaan. Nyt soitto kuuluu, mutta itse GT100 käyttäminen Tone centralin + Windows 10 on aika mielenkiintoista. En pysty Tone centralin kanssa säätämään lainkaan Speaker Programming juttuja. Valikko tietokoneella pimeänä, mutta itse laitteesta manuaalisesti saa säädettyä. Tässä on aika paljon opittavaa.

Onko GT100 laitteen käyttäminen tietokoneen oletusäänilähteenä kuitenkaan optimaalista? Huomasin että läppärin äänet muuttuneet aika kummalliseksi kaiken tämän säätämisen jälkeen. Mikähän tässä olis optimaalisin tapa käyttää? Haluan ohjelmoida soundeja tietokoneella ja nauhotella soittamista tietokoneelle. Äänet kuuluu pikkuvahvarista AUX liittimen välityksellä.
koppalakki
16.10.2019 21:48:33 (muokattu 16.10.2019 21:52:27)
Siis parashan on että laitat kuulokkeet kiinni bossiin, usb koneeseen ja käytät bossia äänikorttina. Tai käytät aktiivikauittimia kuullokeiden sijaan. Nämäkin siis Bossin outputtiin taakse.

Näin kuulet kaiken mitä koneelta tulee ja bossista. Eli voit laittaa mp3 pyörimään ja soittaa mukana etc. etc. etc.

Tuon Yamahan osto aika turha koska varmaan käytät Bossin omia simulointeja ja siihen normaalit kauittimet/kuullokkeet parhaimmat.

Ja et varmasti pysty simulointeja ajamaan koska bossi kiinni oikeassa vahvarissa, ei kaiuittimissa.

Myös kuullostaa koneen äänet kummalta jos ajat niitä Yamahan läpi :D
SuperStrat4life
17.10.2019 18:25:27
koppalakki: Siis parashan on että laitat kuulokkeet kiinni bossiin, usb koneeseen ja käytät bossia äänikorttina. Tai käytät aktiivikauittimia kuullokeiden sijaan. Nämäkin siis Bossin outputtiin taakse.

Näin kuulet kaiken mitä koneelta tulee ja bossista. Eli voit laittaa mp3 pyörimään ja soittaa mukana etc. etc. etc.

Tuon Yamahan osto aika turha koska varmaan käytät Bossin omia simulointeja ja siihen normaalit kauittimet/kuullokkeet parhaimmat.

Ja et varmasti pysty simulointeja ajamaan koska bossi kiinni oikeassa vahvarissa, ei kaiuittimissa.

Myös kuullostaa koneen äänet kummalta jos ajat niitä Yamahan läpi :D

No tuo Yamaha tuli tarpeeseen muutenkin, kun ei ole mitään kotivahvaria laisinkaan. Olen nyt soitellut AUX piuhan kautta ja tosiaan tietokoneenkin soundit tolla tavalla kuuluu Yamahasta. Saa tosta soitettavia ääniä ruuvattua, mut tuntuu siltä että Yamaha värittää tota sen verta et GT 100 ei ole parhaimmillaan. Minkälaiset aktiivikaiuttimet olis sitten toimivat ja tarvitsenko mä jotakin etuastetta ym?

Prkl ku tässä on niin paljon oppimista ettei meinaa aika riittää.
koppalakki
18.10.2019 07:46:42
Eli ihan vastaavia kauittimia mitä musiikin kuunteluun tai studioon.
Jotain budjettikajareita voisin suositella vaikka Rokitilta

https://m.thomann.de/fi/krk_rokit_rp5_g4.htm

Pari tuommosta, xlr uros / 1/4' trs kaapelit ja avot!

Toinen vaihtoehto ostaa joku FRFR Pa kaiutin esim.

https://m.thomann.de/fi/qsc_k_12.2.htm

Ihan oikeastaan kuinka paljon volyymiä haluaa ulos ja budjetti kestää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)