Aihe: Millä ton pärinän saa aikaseksi?
1
willie
12.10.2019 23:18:57 (muokattu 12.10.2019 23:21:15)
Millä ton pärinän saa aikaseksi? Alkaa intron jälkeen kohdasta 0:51

https://www.youtube.com/watch?v=-jbfGE_Mhlg
basisti1971
13.10.2019 09:11:06
Moi.

Vaikka toki ymmärränkin etteivät studiotallenne ja keikkakuvat korreloi toisiaan millään tapaa, Mudbucker -tässä tapauksessa kenties DiMarzio Model One- ja mikä tahansa putkivahvari sopivasti yliohjautuneena aikaansaa tuollaisen perinteisen "löysän" säröbassosoundin.
Mun Bassman Ten:istä saa hivenen samantyyppisen särön Model Onen kanssa vaikka valitettavasti (vielä ;)) UL onkin.

Onnistunee periaatteessa varmasti millä tahansa bassosärölläkin, mutta vaatinee soittotatsista ja laitteistosta riippuen myös kompressointia enemmän tai vähemmän jossain kohtaa signaalitietä.

T:Samuli
willie
13.10.2019 18:56:22 (muokattu 14.10.2019 08:57:54)
basisti1971: Moi.

Vaikka toki ymmärränkin etteivät studiotallenne ja keikkakuvat korreloi toisiaan millään tapaa, Mudbucker -tässä tapauksessa kenties DiMarzio Model One- ja mikä tahansa putkivahvari sopivasti yliohjautuneena aikaansaa tuollaisen perinteisen "löysän" säröbassosoundin.
Mun Bassman Ten:istä saa hivenen samantyyppisen särön Model Onen kanssa vaikka valitettavasti (vielä ;)) UL onkin.

Onnistunee periaatteessa varmasti millä tahansa bassosärölläkin, mutta vaatinee soittotatsista ja laitteistosta riippuen myös kompressointia enemmän tai vähemmän jossain kohtaa signaalitietä.

Löysä läskinen bassosärö tuo nimenomaan onkin.
basisti1971
15.10.2019 07:51:42
Moi.

Poiseditoituun pohdintaan vastataten...

Kuuntelin uudelleen, ja varsinaisen bassopörinän lisäksi en ainakaan itse kuule yhdellä terveellä korvallani edes lepan läpätystä joka kitarassa luultavimmin mukana on koska oli Lollyn "tavaramerkki".
Kitara- ja bassoriffin yhdenaikaisuudessakin on hivenen toivomisen varaa ;).

Ylimääräistä säröä on mun mielestä tuolle Youtubetallenteelle myös jossain konversiovaiheessa eksynyt, transientit särähtävät ikävästi ja ei-musikaalisesti korvaan etenkin basarinipolkaisuiden kohdalla.

willie
15.10.2019 10:18:01 (muokattu 15.10.2019 10:18:36)
basisti1971: Moi.

Poiseditoituun pohdintaan vastataten...

Kuuntelin uudelleen, ja varsinaisen bassopörinän lisäksi en ainakaan itse kuule yhdellä terveellä korvallani edes lepan läpätystä joka kitarassa luultavimmin mukana on koska oli Lollyn "tavaramerkki".
Kitara- ja bassoriffin yhdenaikaisuudessakin on hivenen toivomisen varaa ;).

Ylimääräistä säröä on mun mielestä tuolle Youtubetallenteelle myös jossain konversiovaiheessa eksynyt, transientit särähtävät ikävästi ja ei-musikaalisesti korvaan etenkin basarinipolkaisuiden kohdalla.

Poiseditoin, koska rupesin epäilemään omia korviani..

Tosiaan tuo pörinä ei mielestäni mene basson kanssa yksiin. Lollyn leslie-pörinääkin epäilin mutta lieneekö sekään. Tuli ajatus siitä, että olisi vedetty erillisellä säröbasolla nuo pörinät, koska pää-bassosaundi on jokseenkin puhdas. Jäänee arvoitukseksi ja mielenkiintoiseksi pohdinnaksi :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)