Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5247 248 249 250 251419 420 421 422 423
McLeach
12.10.2019 16:59:05
Tone kingin ironman II mini -keinokuorma tuli pari viikkoa sitten. On se kyllä hieno laitos. Käytän blues juniorin kanssa, joka on kuin eri vahvistin kun saa luukuttaa. Master täysillä tästä tulevaisuuteen. Kuormalla saa iisisti volat makkariin sekä reeneihin, ja äänenlaatu ei kärsi. Vieläpä passiivi vehje eli ei tartte virtaa. Joka sentin arvoinen.
LaMotta
12.10.2019 19:15:25

Pari delayta. Toinen tulee myyntiin ensi viikolla kun ei noita viitsi kerätä. Bändin kanssa vielä kun toista kokeilen niin sitten tietää.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
15.10.2019 21:15:36
Ja Danelectro Cool Cat Vibe. Leslie/vibe-speduksi keikalle.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
velipekka
15.10.2019 22:54:16
Laulava Kylätohtori: Wampler Pantheon. On hyvä

Tuota olen itsekin hieman ajatellut hankintalistalle. Tosin on jo vähän samantapainen
JHS Morning Glory kotosalla.

Eilen kotiutui J Rockett Archer (hopean värinen).
Pahin pedaalikuume onnexi laantumassa.
LaMotta
15.10.2019 23:17:12

velipekka: Eilen kotiutui J Rockett Archer (hopean värinen).

Mulla on. Se on hyvä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
velipekka
15.10.2019 23:26:50
LaMotta: Mulla on. Se on hyvä

Joo, lyhyen testin jälkeen vaikutti kyllä hyvältä.
Yleensä näitä od tai säröjä tulee käytettyä kevyesti särötetyn kanavan päälle,
mutta tämä kuulostaa aika hyvältä ihan puhtaallakin kanavalla.
LaMotta
16.10.2019 08:56:37 (muokattu 16.10.2019 13:39:31)

Klon säröt on hyviä. Parhaiden joukossa. Soundi rouhii tosi hyvin bändin läpi. Archer ei ole täysin neutraali vaan korostaa hiukan keskiäänialuetta mikä ei ole bändin kanssa soitellessa lainkaan huono juttu.
Laulava Kylätohtori
16.10.2019 16:55:40 (muokattu 16.10.2019 16:56:22)
LaMotta: Klon säröt on hyviä. Parhaiden joukossa. Soundi rouhii tosi hyvin bändin läpi. Archer ei ole täysin neutraali vaan korostaa hiukan keskiäänialuetta mikä ei ole bändin kanssa soitellessa lainkaan huono juttu.

Eikös Klonit boostaa keskialuetta vähän enemmänkin? Se on osa sitä juttua.

Itse olen ymmärtänyt, että originaali Klon oli juurikin tehty boostamaan säröä ja oli vähän kolkko puhtaaseen vahvariin. Korosti myös keski- ja yläkeskialuetta. Toki nämä kloonit on klooneja ja varsinkin valmistajien omat näkemykset sitten vielä jotain muuta.

Mulla on nyt FYA Customin Klon, jonka pitäisi olla aika lailla 1:1 ja kyllähän se onkin ihan oma juttunsa. Aitoa en ole soittanut. Sitten taas Wamplerin Tumnus tuntuu olevan vain Klonista inspiraation saanut od. Ainakin siitä puuttuu joku tietty perustavaa laatua oleva juttu, joka FYA:ssa on ja joka erottaa sen normi od:stä.

Mutta itse näkisin Klonin vahvuutena juuri mainitsemasi keskialuerouhinnan bändisoitossa ja säröillä muutenkin, kun boostataan vahvarin säröä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Kaihua
17.10.2019 22:32:13
Paikallinen kiertopalkinto päätyi sattumalta mulle. Aivan mahtavat mikit tässä! Muutenkin kyllä hyvä soitin. On sellainen kutina että olen joskus aiemminki tätä kitaraa soittanu..

https://www.dropbox.com/s/0i9dh1997bgl3h3/IMG_20191017_222416.jpg?dl=0

Yamaha SG800
Onneksi meillä on hotellihuoneessa MacGyverin lämpöistä kaljaa
hallu
17.10.2019 23:04:27
Kaihua: Paikallinen kiertopalkinto päätyi sattumalta mulle. Aivan mahtavat mikit tässä! Muutenkin kyllä hyvä soitin. On sellainen kutina että olen joskus aiemminki tätä kitaraa soittanu..

https://www.dropbox.com/s/0i9dh1997bgl3h3/IMG_20191017_222416.jpg?dl=0

Yamaha SG800

Ai samperi sä sitten ostit ton :-) mä kyttäilin sitä itsekin torilla toi on ihan legendaarinen torrakko ja noi mikit kai on ne himotut spinexit. Onnea sulle, jaan fiiliksesi ja sitten kun tuo torrakko alkaa vituttaa sua, niin myy se mulle :-D
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Kaihua
18.10.2019 02:48:11
hallu: Ai samperi sä sitten ostit ton :-) mä kyttäilin sitä itsekin torilla toi on ihan legendaarinen torrakko ja noi mikit kai on ne himotut spinexit. Onnea sulle, jaan fiiliksesi ja sitten kun tuo torrakko alkaa vituttaa sua, niin myy se mulle :-D

Nää mikit on kyllä aivan todella makoisat. Toimii kliinihommissaki tosi hyvin, sitten kuitenki repii styrkkaa ruvelle verrattain mukavasti. Ainakin kun vertaa 67ri telen mikkeihin. On nyt mukavasti erilaista variaatiota kun on tämä, tele ja jazzmaster käytössä. Kitaran malli ei mulle ihan omimmalta tunnu mutta kuitenki helpposoittoinen ja tosiaan nuo mikit on kyllä parasta luokassaan. Voi olla ettei ihan heti lähe kiertoon :D

Ollaan viikonloppuna menossa äänittämään bändin kanssa ja yammu lähtee varmasti mukaan meteliä narulle tuottamaan!
Onneksi meillä on hotellihuoneessa MacGyverin lämpöistä kaljaa
steelduck
18.10.2019 09:28:12

Ostin muutaman Disaster Area Micro Voltage Converter dongeleita, jotka muuttaa virtalähteen 9V lähdön 18v lähdöksi. Vallan mainioita mokkuloita, kun nyt voi ajaa speduja 18v moodissa, ilman että se syö kaksi paikkaa virtalähteestä.

https://www.customboards.fi/product … pos=11&_sid=a3920cb2d&_ss=r
MusikMan
18.10.2019 12:37:07
Music Man Y2D Steve Morse ruusupuukannella ja täysruusupuukaulalla oli lomamatkani aikana kotiutunut Saksasta. Keräilijän kokoelmasta mint/käytännössä soittamaton eli saksalainen myyntipuhe piti jälleen kerran kutinsa. Vinkkinä GASsista kärsiville alusta, jonka kautta kitaran ostin eli Saksan eBayn Kleinanzeigen - paljon yksityisten myyjien pikkuilmoituksia, joista voi tehdä lompakkoystävällisiäkin löytöjä.
"When in doubt... C4!"
parek
18.10.2019 13:15:34
hallu: Ai samperi sä sitten ostit ton :-) mä kyttäilin sitä itsekin torilla toi on ihan legendaarinen torrakko ja noi mikit kai on ne himotut spinexit. Onnea sulle, jaan fiiliksesi ja sitten kun tuo torrakko alkaa vituttaa sua, niin myy se mulle :-D

Mikäli vanha kaava pitää yhtään paikkaansa, niin minä tulen olemaan tämän Yamahan seuraava omistaja :D
velipekka
18.10.2019 13:34:15
MusikMan: Vinkkinä GASsista kärsiville alusta, jonka kautta kitaran ostin eli Saksan eBayn Kleinanzeigen - paljon yksityisten myyjien pikkuilmoituksia, joista voi tehdä lompakkoystävällisiäkin löytöjä.

Tuo onkin uusi metsästysmaa ainakin minulle ja pikaisen vilkaisun jälkeen kyllähän siellä mielenkiintoista kamaa on. Kiitos vinkistä !

Tiedä sitten, miten innokkaasti lähettävät isompaa tavraa ulkomaille...
MusikMan
18.10.2019 13:48:50 (muokattu 18.10.2019 14:52:04)
velipekka: Tuo onkin uusi metsästysmaa ainakin minulle ja pikaisen vilkaisun jälkeen kyllähän siellä mielenkiintoista kamaa on. Kiitos vinkistä !

Tiedä sitten, miten innokkaasti lähettävät isompaa tavraa ulkomaille...

Tuo innokkuus on varmaankin aika myyjäkohtaista. Kyllähän se mullekin vähän luonnon päälle otti maksaa kitara etukäteen myyjän pankkitilille. Toki saksan kielen taidosta ei ole haittaa, mutta mä operoin homman alkuun ihan Googlen kääntäjällä. Onneksi myyjän englanti oli loistavaa. Mun keppi tuli Bremenistä, ja lähetyskulut olivat DHL:n kautta Suomeen vain €56 ja paketilla painoa sen 11 kiloa.

Aika päheä kokoelma muuten jäi saksalaiselle myyjälle vielä kaupattavaksi (mukana myös pari upeaa Ruokangasta): https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-bestandsliste.html?userId=26516730
"When in doubt... C4!"
Shredator
22.10.2019 14:40:40

Source Audion Collider lähti ennakkotilaukseen.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
hallu
23.10.2019 09:41:08
o0o: Mikäli vanha kaava pitää yhtään paikkaansa, niin minä tulen olemaan tämän Yamahan seuraava omistaja :D

Pitäiskö onnitella etukäteen :-)
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
parek
23.10.2019 10:24:04
hallu: Pitäiskö onnitella etukäteen :-)

Kiitos kiitos :D Osta pois? :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)