Mikko1978 09.10.2019 15:16:23 | |
---|
|
Mikko1978: Tuota vahvistinta on raiskattu niin rajusti, että parasta olisi antaa sille edes jossakin määrin arvokas loppu. https://www.youtube.com/watch?v=76nU5Ghq5Wo Muutaman Dumble-klipin kävin Kaiserilta pikakatsomassa ja tuli heti mieleen, että kuinkakohan paskalta tuo soitto olisi kuulostanut halvemman vahvistimen läpi... :) No, oli siellä hyviäkin soundeja joukossa. |
basisti1971 10.10.2019 08:23:14 | |
---|
Moi. hallu: Thänks, mä en ole katsellut amerikkalaisia nettikauppoja niin tuo merkitsemistapa näytti tosi oudolta. Ole hyvä. Kyllähän tuo kieltämättä oudolta näyttää toisenlaiseen merkitsemistapaan tottuneille, ja osalla amerikkalaisia toimijoita on tapana esittää euroopan IP-osotteilla selaillessa hinnat "eurooppalaisittain" joka tietysti lisää hämmentävyyttä. T:Samuli |
jhlamm 10.10.2019 15:44:35 | |
---|
Mikko1978: Tuota vahvistinta on raiskattu niin rajusti, että parasta olisi antaa sille edes jossakin määrin arvokas loppu. https://www.youtube.com/watch?v=76nU5Ghq5Wo Klipin kuuntelu heti alussa antoi syövän. Pidemmälle katsominen johti aivohalvaukseen. Haistan paahtoleivän. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
munkero 12.10.2019 15:17:26 | |
---|
Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
Snapo 13.10.2019 14:29:28 (muokattu 13.10.2019 14:30:08) | |
---|
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
hallu 13.10.2019 14:40:31 | |
---|
munkero: En nyt tiedä onko ihan täysin päätön hintapyyntö modeihin nähden, mutta ovh:n väitetään olevan 999€ kun Thomann myy 699€. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1496683 https://www.thomann.de/fi/dean_guitars_dimebag_dime_slime_ml.htm Erona uuteen toki tuo otelaudan reunalista... Tuo Thomanin kitara on made in chiina. Tuosta torin kitarasta ei saa selvää onko sekin kiinan tekosia, mutta jos se on rapsakka kymmenen vuotta vanha, niin eihän sitä tiedä. Mutta valmistusmaa voisi selittää tuota kovempaa hintaa uutena? tietty jos siihen on vaihettu häävimpi tremolo, niin onhan sekin toki jonkin arvoinen mutta tiedä nyt noista? Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
aape- 14.10.2019 20:04:19 | |
---|
|
McLeach 19.10.2019 19:58:46 | |
---|
Hagström viking torilla karvan alle 800€. Uutena ei tuppaa enää löytyä, mutta esim vasuriversio thompalla satasen halvempi. Itse myin kyseisen kepin kk sitten 400 eurolla ja olen tyytyväinen. |
Haz 24.10.2019 17:55:56 (muokattu 24.10.2019 17:56:46) | |
---|
|
Vainottu 24.10.2019 19:50:29 | |
---|
Haz: OVERPRICE ALERT https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1499950 Ostettu ~1300e, myyntihinta 1800e Onko tämä ylihintainen? Tai siis jos ostaa halvalla niin pitääkö silloin myydä halvalla? Suoraan sanottuna en tiedä onko 1800€ Aurorasta liikaa. Ei se varmaankaan halpa ole, mutta ei se kuulosta ihan kohtuuttomaltakaan. Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. |
benny 24.10.2019 21:41:36 | |
---|
Vainottu: Onko tämä ylihintainen? Tai siis jos ostaa halvalla niin pitääkö silloin myydä halvalla? Suoraan sanottuna en tiedä onko 1800€ Aurorasta liikaa. Ei se varmaankaan halpa ole, mutta ei se kuulosta ihan kohtuuttomaltakaan. Sanotaanko nyt näin, että jos kaikki tietää että se kitara on myyty 1300€ rahaan, niin ei sitä nyt kukaan täysjärkinen ole ostamassa luukuttajalta 1800€ rahaan. Vai ostaisitko sinä? Minä en ainakaan. shitfuck inc. |
hallu 24.10.2019 22:16:05 | |
---|
benny: Sanotaanko nyt näin, että jos kaikki tietää että se kitara on myyty 1300€ rahaan, niin ei sitä nyt kukaan täysjärkinen ole ostamassa luukuttajalta 1800€ rahaan. Vai ostaisitko sinä? Minä en ainakaan. No riippuu vähän kitarasta..... joskus saattaisin ostaakin, mutta en ainakaan lähtökohtaisesti paheksu sitä, että joku koittaa saada vähän voittoa silloin kun huomaa torilla alihinnoitellun tavaran. Joka tapauksessa nykyisin on todella vaikea saada siivua välistä käytettyjen markkinoilla koska kysyntä ja tarjonta pitävät huolen siitä, että hinta asettuu väkisinkin aika oikeaan. Mutta joskus käy niin, että vähän vauraampi jari ostaa uuden ihanuuden ja haluaa vanhasta niin palavasti eroon, että nykäisee hinnan niin vitsiksi että jollekin nopean businesvainun omaavalle markkinasaipperille tarjoutuu tilaisuus tehdä pari euroa itselleen siinä. Mutta kyllä minun pitäisi olla aika hyvin selvillä myyntiartikkelin arvosta ja lisäksi haluta sitä, että tietentahtoen kovemman hinnan maksaisin, mutta joissakin oloissa saattaisin hyvinkin maksaa eikä se minua suututtaisi. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Vainottu 25.10.2019 08:49:41 | |
---|
benny: Sanotaanko nyt näin, että jos kaikki tietää että se kitara on myyty 1300€ rahaan, niin ei sitä nyt kukaan täysjärkinen ole ostamassa luukuttajalta 1800€ rahaan. Vai ostaisitko sinä? Minä en ainakaan. Mun mielestä oleellisempaa on se, onko kitara pyydetyn hinnan arvoinen. Se, että jollakin edellisistä omistajista on iskenyt rahapula ja on myynyt halvalla, ei mun mielestä lukitse hintaa siihen mitä siitä on joskus maksettu. Jos myytävä tuote on sellainen, jonka ehdottomasti haluan, eikä sitä ole muualta saatavilla, voisin hyvinkin maksaa pyydetyn, kalliimman hinnan. Kyllä mulla on tullut sekä myytyä, että ostettua halvalla. Ja ei mua se haittaa jos joku on mulle maksanut sovitun hinnan ja tekee samalla tavaralla voittoa. Eniten tässäkin varmasti vaikuttaa se, että kuinka kova tarve tavarassa kiinni olevalle rahalle on. Jos tuo 1300€ on ollut löysää rahaa, niin ei varmaankaan ole samanlainen kiire myydä samaan rahaan eteenpäin, vaan voi pyytää enemmän. Toki ymmärrän että se voi harmittaa jos itse on myynyt esimerkiksi 1300 ja seuraava saa samasta kitarasta 1800, mutta ei kai rahan ansaitseminen sinällään ole paha asia? Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. |
iec 25.10.2019 09:41:46 | |
---|
Vainottu: Mun mielestä oleellisempaa on se, onko kitara pyydetyn hinnan arvoinen. Se, että jollakin edellisistä omistajista on iskenyt rahapula ja on myynyt halvalla, ei mun mielestä lukitse hintaa siihen mitä siitä on joskus maksettu. Jos myytävä tuote on sellainen, jonka ehdottomasti haluan, eikä sitä ole muualta saatavilla, voisin hyvinkin maksaa pyydetyn, kalliimman hinnan. Kyllä mulla on tullut sekä myytyä, että ostettua halvalla. Ja ei mua se haittaa jos joku on mulle maksanut sovitun hinnan ja tekee samalla tavaralla voittoa. Eniten tässäkin varmasti vaikuttaa se, että kuinka kova tarve tavarassa kiinni olevalle rahalle on. Jos tuo 1300€ on ollut löysää rahaa, niin ei varmaankaan ole samanlainen kiire myydä samaan rahaan eteenpäin, vaan voi pyytää enemmän. Toki ymmärrän että se voi harmittaa jos itse on myynyt esimerkiksi 1300 ja seuraava saa samasta kitarasta 1800, mutta ei kai rahan ansaitseminen sinällään ole paha asia? Niin, onhan se kitaran myynyt saanut sen 1300 euroa jos on sitä rahaa kovasti johonkin tarvinut. Mutta en nyt katso oikein hyvällä sellaista bulvaanitoimintaa, eli paras olisi jos joku oikeasti kitarakampetta tarvitseva saisi tuollaisen loistoyksilön edullisesti. Itse ainakin ostan omaan tarpeeseen, tai sitten ostan jonkin rimpulan ja kunnostan&huollan sen (se ei ole kyllä missään tapauksessa kannattavaa toimintaa, vaan lähinnä harrastus. Ennemmin kannattaa tienata rahat töissä, sillä tuollaisessa puuhastelussa tuntipalkka on kehitysmaan tehdastyöläisen tasoa.) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Tympee Huttunen 25.10.2019 09:47:09 (muokattu 25.10.2019 09:55:54) | |
---|
iec: Niin, onhan se kitaran myynyt saanut sen 1300 euroa jos on sitä rahaa kovasti johonkin tarvinut. Mutta en nyt katso oikein hyvällä sellaista bulvaanitoimintaa, eli paras olisi jos joku oikeasti kitarakampetta tarvitseva saisi tuollaisen loistoyksilön edullisesti. Itse ainakin ostan omaan tarpeeseen, tai sitten ostan jonkin rimpulan ja kunnostan&huollan sen (se ei ole kyllä missään tapauksessa kannattavaa toimintaa, vaan lähinnä harrastus. Ennemmin kannattaa tienata rahat töissä, sillä tuollaisessa puuhastelussa tuntipalkka on kehitysmaan tehdastyöläisen tasoa.) On se noinkin toki. Mutta noilla bulvaaneilla on tasan sama taktiikka, kuin ton kitaran hintaa taivastelevilla: ne etsii netistä halvimman toteutuneen kaupan ja esittelee sitä kovaan ääneen, että "katso minkä tämä maksaa". Yhden forssalaisen kanssa piti päiviä päivittää kaikkien pedaalien hinnat herran omien reverb-tutkimusten mukaan, jossa bulvaani etsi aina halvimmat hinnat. Senkin jälkeen, lopulta kun piti rojut postittaa, loppui yhteydenpito. Ei vituttanut se, että tyyppi olisi tingannut pedaalit puoli-ilmaiseksi, vaan se täysin turha ajankäyttö ja se, että kun kaupat viimein sovitaan, feidataan täysin. Aina on jollain ollut rahapula ja myynyt halvalla tai halunnut päästä eroon nopeasti. Tai on myynyt osin hajonnutta tms mikä ei välttämättä tule jostain otsikosta ilmi. Musta ihan turhaa nillittämistä hinnoista. Ensimmäinen myyntikerta kuulostaa varsin edulliselta, tämä toinen ehkä vähän kalliilta. Lopullinen kauppa tulee menemään jonnekin noiden hintojen välimaastoon. |
Pinewood 25.10.2019 10:42:57 (muokattu 25.10.2019 10:43:35) | |
---|
Onhan tuo Aurora jo jonkin aikaa tuolla 1800 euron pyynnillä roikkkunut. Säännöllisesti nousee ylös, mutta ei vain mene. Ei jokin pyynti kerro todellisesta hintatasosta mitään, mutta jos tuolla hintaa menee, voitaneen todeta hintojen olevan nousussa. :) Itse pyrin olemaan realisti hintojen suhteen myydessäni. Jos minulle sitten joku tulee tinkaamaan esittämällä vertailuhintoja Reverbistä, saatan todeta, että osta sieltä. Toki sillon Reverb on hyvä referenssi, jos haluaa arvioida jonkin harvinaisen tuotteen hintaa, joita ei kotimaan markkinoilla liiku. |
LaMotta 25.10.2019 10:45:21 (muokattu 25.10.2019 10:46:22) | |
---|
Joo kyllä tuo hinnan perustelu vertaamalla ebayn tai reverbin hintoihin on niin että jos niitä hintoja haluaa myydessä niin silloin pitää laittaa tavara myytäväksi sinne. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
McLeach 25.10.2019 10:45:48 (muokattu 25.10.2019 11:30:17) | |
---|
Vainottu: Onko tämä ylihintainen? Tai siis jos ostaa halvalla niin pitääkö silloin myydä halvalla? Suoraan sanottuna en tiedä onko 1800€ Aurorasta liikaa. Ei se varmaankaan halpa ole, mutta ei se kuulosta ihan kohtuuttomaltakaan. Ylihiintainen tai ei, on hintapyyntö kirjaimellisesti turvonnut. Itse pyrin myymään aina suhteessa silloiseen arvoon, aivan sama saanko siitä satasen voiton tai en. Tietty jos on halpaa kamaa, josta torilla tunkua, joutuu myymään reiluun polkuhintaan. Kuten esim. orangen ad30 comboni meni. Mutta ei mielestäni ole mitään väärää tehdä soittokamoilla rahaa, jos reilulla pelillä onnistuu. Monta kertaa pitänyt ostaa poikkeuksellisen halpaa kamaa torilta ja laittaa eteenpäin, sitten kun jollain muulla siihen oikeasti tarvetta ja tienata taskurahat esim pedaaliin. Tällä tavallahan se jälleenmyynti toimii periaatteessa joka asiassa maailmalla. |
lifer 25.10.2019 19:29:42 | |
---|
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1500296 Mie myyn ite nyt kalliimmalla kuin muut omiaan mutta perustan hintani uusille putkille sekä huippu elementille. Lähden koittamaan tällä hinnalla ja ymmärrän kyllä yskän mutta uudet putket ja tuo elementti maksaa omansa myös. Ootteko miten muut saaneet paranneltuja vehkeitä myydyksi oikealla hinnalla kun myynnissä on halvempia vastaavia mutta huonommilla spekseillä? |