Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 538 39 40 41 4271 72 73 74 75
PekkaM
05.10.2019 19:24:39
Maanantaina ton pitäis tulla mutta ehkä tätä ketjua ei kannata enää liikoja lueskella ennen sitä. Tulee sellainen olo, että tässä pitää rahalla laittaa uusiksi suunnilleen: Kaikki :D

Tämä IR-juttu siis koskettaa vain kaapin, mikityksen ja huoneen mallinnusta?
mize7
06.10.2019 11:39:04

Tässä olisi kaikille Helix käyttäjille PÄIVÄN VINKKI:
https://drive.google.com/file/d/1yu … ZoU5iRH1vqgUbEO2b/view?usp=drivesdk

Kokeilkaa laittaa Global EQ tuolle mallille ja jättäkää Global EQ päälle. Useamman kuukauden näitä asetuksia käyttäneenä olen todennut, että kaikki kuulostaa paremmalta, kun nämä eq alueet on siloiteltu. Käytännössä tällä poistetaan valmiiksi 80hz alueelta alapäätä, joka tehdään yleensä aina joka tapauksessa. Sitten on nuo pari häiritsevää eq aluetta, jossa on pienet leikkaukset, joiden tarkoitus on poistaa epämiellyttäviä suhinoita ja sihinöitä taustalta. Lopputuloksena saadaan puhtaampi ja kontrolloidumpi lähtö saundi.
https://soundcloud.com/mediumplayer
Attew
07.10.2019 14:44:45 (muokattu 07.10.2019 15:50:28)

Laitanpa tänne myöskin: Jos joku olisi valmis luopumaan Stompistaan, niin olen halukas ostamaan!

Siitä tulee loistava backup AX8:lle, eikä tarvii treenikselle roudata tota jättilautaa.
Toivottavasti Stomp olis nyt se pikkumallintava, johon vois vihdoin olla tyytyväinen.

Tosta rakentais aika näppärästi pikkulaudan, jolla vois hoitaa lentokeikat, jos vaan saundit toimii.

Edit: Yleensä Suomessa kivijalat myy aika samaan hintaan kun Thomann, mutta F-musalla HX Stompissa hintaeroa huimat 80 €. Eikä edes löydy hyllystä. Taidanpa tilata Saksanmaalta.
WanhaWetäjä
07.10.2019 19:12:33

Attew:

Edit: Yleensä Suomessa kivijalat myy aika samaan hintaan kun Thomann, mutta F-musalla HX Stompissa hintaeroa huimat 80 €. Eikä edes löydy hyllystä. Taidanpa tilata Saksanmaalta.

Juu, taitaa päteä tänä päivänä aika moneen Line6 kamaan eli kivajalat ja vähän isommatkaan eivät enää pysty vastaamaan Thomannin hintoihin.
Kyselin PowerCab 212:ta juurikin ko liikkeestä, saa (ehkä???) tilaamalla, ei tietoa kuinka kauan kestää, hinnalla eivät pysty (enää?) kilpailemaan koska Saksassa volyymit ovat sitä luokkaa että voivat myydä lähes omakustannushintaan, siispä tilasin Saksasta. Fasulla lupasivat ilmoittaa tilanteesta mutta eipä ole mitään kuulunut eli oletan homman olevan niin että PowerCab 212 plussaa ei olisi edes saanut F-musan kautta tai jos olisi niin odotus olisi ollut pitkä, näin totesivat ihan itse.

Markun Musiikki lopettaa Seinäjoella, kuka seuraavaksi...itse ostan AINA kun mahollista kotimaasta, mm Helixn ja PowerCabin sain vielä lähes vuosi sitten samaan hintaan Fasulta kuin olisin saanut Thomaniilta, kuin myös taannoin Korg Kronoksen TopSoundilta jopa vähän alle Thomannin.

Sori pikku sivuloikka mutta liittyy Helixiin aika olennaisesti.

https://www.f-musiikki.fi/kitarat-j … erit/line-6-helix-multiefekti-helix

https://www.thomann.de/fi/line6_helix_guitar_processor.htm

Aikamoista, sano.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
PekkaM
07.10.2019 19:38:54
Attew:

Täysmallin lattialaitteen osalta hintaero oli 1299 vs. 1699 ja sama saatavuusongelma Fasulla.
Attew
07.10.2019 20:23:07

Aikamoista. Luulisi, että jos pitää myydä 400 € kalliimmalla kuin kilpailija, ymmärtäisi ehkä palvella asiakasta sen verran, että käskee tilaamaan Helixin tompalta ja hakemaan ylijäävällä 400 eurolla vaikka kitaran sieltä fasulta.
BulletFace
07.10.2019 21:12:50
WanhaWetäjä: Juu, taitaa päteä tänä päivänä aika moneen Line6 kamaan eli kivajalat ja vähän isommatkaan eivät enää pysty vastaamaan Thomannin hintoihin.
Kyselin PowerCab 212:ta juurikin ko liikkeestä, saa (ehkä???) tilaamalla, ei tietoa kuinka kauan kestää, hinnalla eivät pysty (enää?) kilpailemaan koska Saksassa volyymit ovat sitä luokkaa että voivat myydä lähes omakustannushintaan, siispä tilasin Saksasta. Fasulla lupasivat ilmoittaa tilanteesta mutta eipä ole mitään kuulunut eli oletan homman olevan niin että PowerCab 212 plussaa ei olisi edes saanut F-musan kautta tai jos olisi niin odotus olisi ollut pitkä, näin totesivat ihan itse.

Markun Musiikki lopettaa Seinäjoella, kuka seuraavaksi...itse ostan AINA kun mahollista kotimaasta, mm Helixn ja PowerCabin sain vielä lähes vuosi sitten samaan hintaan Fasulta kuin olisin saanut Thomaniilta, kuin myös taannoin Korg Kronoksen TopSoundilta jopa vähän alle Thomannin.

Sori pikku sivuloikka mutta liittyy Helixiin aika olennaisesti.

https://www.f-musiikki.fi/kitarat-j … erit/line-6-helix-multiefekti-helix

Itse kanssa yrittänyt suosia kivijalkaa, mutta jos hinnan ero on satasen luokkaa T-kaupan hyväksi niin valinta on valitettavan selvä.

Nyt tosin kesällä custom shop pääsi yllättämään kun haeskelin Kemperin Stagea niin Customilta sai samaan hintaan kuin Tompalta ja tuotetta oli vieläpä hyllyssä. Toisin kuin tompalla.
Get the best and fuck the rest.
BulletFace
07.10.2019 21:14:26
Attew: Laitanpa tänne myöskin: Jos joku olisi valmis luopumaan Stompistaan, niin olen halukas ostamaan!

Siitä tulee loistava backup AX8:lle, eikä tarvii treenikselle roudata tota jättilautaa.
Toivottavasti Stomp olis nyt se pikkumallintava, johon vois vihdoin olla tyytyväinen.

Tosta rakentais aika näppärästi pikkulaudan, jolla vois hoitaa lentokeikat, jos vaan saundit toimii.

Stomppi on kyllä jäätävän kova peli. Itsellä se on kanssa juurkin Kemperin Stagen backuppina ja olen rakennellut pienen laudan sen ympärille. Tein vielä Snapshotit siten, että kuka tahansa bändin kolmesta kielisoittajasta (2 kitaraa ja basso) voi sen napata lennosta käyttöön.
Jeszse
08.10.2019 06:22:55
BulletFace: Stomppi on kyllä jäätävän kova peli. Itsellä se on kanssa juurkin Kemperin Stagen backuppina ja olen rakennellut pienen laudan sen ympärille. Tein vielä Snapshotit siten, että kuka tahansa bändin kolmesta kielisoittajasta (2 kitaraa ja basso) voi sen napata lennosta käyttöön.

Bändikaverilla stomp ei oo kyllä vakuuttanu, voi kyllä myös olla että sen vahvistin on ihan paska.

Nyt ärsyttää ku koittaa muka kehittää GASia Helixiin mut ei kyllä raaski pistää tommosta sijoitusta ku vahvistinkamat on kuitenki ihan kunnossa.
noon
08.10.2019 07:12:04

Mulla on täsmälleen sama kuvio. Vahvistin ja pedaalilauta jotka toimii ja soundiin olen tyytyväinen. Silti tällaiselle olisi ehkä (?) tarvetta bändihommissa.

Nyt ärsyttää ku koittaa muka kehittää GASia Helixiin mut ei kyllä raaski pistää tommosta sijoitusta ku vahvistinkamat on kuitenki ihan kunnossa.
PekkaM
08.10.2019 07:46:50
Ehdin just vähän päivittää laitteen ja asentaa softat ja ensi vaikutelma on että factory preseteistä ei juuri iloa irtoa. Toisaalta en kyllä odottanutkaan paljoa niiltä. Kuivaa surinaa.

Overwhelming on kuvaava sana alkutunnelmista.
WanhaWetäjä
08.10.2019 10:19:58

PekkaM: Ehdin just vähän päivittää laitteen ja asentaa softat ja ensi vaikutelma on että factory preseteistä ei juuri iloa irtoa. Toisaalta en kyllä odottanutkaan paljoa niiltä. Kuivaa surinaa.

Overwhelming on kuvaava sana alkutunnelmista.

Juu, pieni pettymys tai ihmetys tuo on ollut varmasti monelle, myös itselleni kun mitään heti käyttökelpoista ei juurikaan ole. Toki muutama perusvahvari+kaappi toimii ainakin PowerCabin kautta ihan ok aika pienellä säätämisellä ja selaamalla löytyy joitakin presetteja joissa on aihioita parempaan.

Kannattaa tsekkailla tuubivideoita joissa soundeja rakennellaan nollasta.
Joku IR-paketti lienee avainsana parempaan lopputulokseen vaikka kyllä noilla stock-kaapeillakin pärjää, säädön määrä on vaan isompi.

Jos tekee tunnukset Line6 sivuille niin siellä on osio josta voi latailla/testata käyttäjien tekemiä patcheja ilmaiseksi, niistäkin voi jotain löytää, näkee sitten editorin kautta mitä niissä on säädetty ja miten jos on joku joka miellyttää.

Mutta pelko pois, laite on hyvä ja todella monipuolinen mutta vaatii rutkasti aikaa ja kärsivällisyyttä.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
PekkaM
08.10.2019 10:36:20
Uskoa vekottimeen kyllä löytyy ja Podeihinkin on itse nollasta tehty yleensä presetit joten se ei näillä intuitiivisilla käyttöliittymillä enää ole ongelma.

Ehkä vähän enemmän sellaista klassista pedaalien kuvilla varustettua interfacea toivoisi edes tuohon HX Editiin koska näkymä on oikeastaan ihan sama kuin laitteen näytöllä. Toki siitä on se ilo, että muutokset lennosta varmaan menee pian jo rutiinilla mutta mielestäni jopa PodHD Editin liittymä oli jotenkin helppotajuisempi irtopedaalien maailmassa aloittaneelle.

Line 6 Communityn preseteissä ainakin Podilla vaivasi juuri se, että ne harvoin kuulosti toivotulta oman 30W monitorin kautta tai oman kitaran mikkien sun muun läpi. Tosin niistä pääsi ainakin alkuun sitten.
BulletFace
09.10.2019 15:35:09
Jeszse: Bändikaverilla stomp ei oo kyllä vakuuttanu, voi kyllä myös olla että sen vahvistin on ihan paska.

Jotkut tosiaan ajaa tuota vahvistimen kautta ja sitä itsekin kokeilin, mutta en tykännyt lopputuloksesta. Parhaan lopputuloksen saa joko ihan omalla FRFR kaapilla tai sitten stomp + pääte + kaappi. Itsellä käytössä EHX Magnum 44 ja Harley Bentonin 400 päättet ja molemmat toimii todella hyvin. Myös Kemperin kanssa tämä combo on kova.
BulletFace
09.10.2019 20:23:59
PekkaM: Uskoa vekottimeen kyllä löytyy ja Podeihinkin on itse nollasta tehty yleensä presetit joten se ei näillä intuitiivisilla käyttöliittymillä enää ole ongelma.

Ehkä vähän enemmän sellaista klassista pedaalien kuvilla varustettua interfacea toivoisi edes tuohon HX Editiin koska näkymä on oikeastaan ihan sama kuin laitteen näytöllä. Toki siitä on se ilo, että muutokset lennosta varmaan menee pian jo rutiinilla mutta mielestäni jopa PodHD Editin liittymä oli jotenkin helppotajuisempi irtopedaalien maailmassa aloittaneelle.

Line 6 Communityn preseteissä ainakin Podilla vaivasi juuri se, että ne harvoin kuulosti toivotulta oman 30W monitorin kautta tai oman kitaran mikkien sun muun läpi. Tosin niistä pääsi ainakin alkuun sitten.

Itse rupesin ruuvamaan soundeja ensin kuulokkeilla koska olin plugareiden kanssa niihin tottunut, mutta Helixin kuulokeliitäntä on jotenkin kummallinen, joten homma ei toiminut yhtään. Omilla studiomonareilla kun rupesi ruuvamaan niin rupesi pelittämään.

Kannattaa muuten liittyä tuonne facebookin helix ryhmään missä on yli 25k jäsentä. Todella aktiivinen ja hyvä ryhmä.
PekkaM
09.10.2019 20:52:23
Lyhyt tarkentava: Siis onko IR vaihtoehto sille, että laittaa ketjuun cabin (tai amp+cab) eli sinänsä täysin valinnainen juttu? Mitään IR:iä ei mukana ole vai missaanko jotain? Kun lisään IR:n signaaliketjuun, ei siellä drop menussa ainakaan mitään vaihtoehtoja ole.
ÄrGee
09.10.2019 21:44:00
PekkaM: Lyhyt tarkentava: Siis onko IR vaihtoehto sille, että laittaa ketjuun cabin (tai amp+cab) eli sinänsä täysin valinnainen juttu? Mitään IR:iä ei mukana ole vai missaanko jotain? Kun lisään IR:n signaaliketjuun, ei siellä drop menussa ainakaan mitään vaihtoehtoja ole.

IR, impulse response, eli impulssivaste on digitaalinen kopio mikitetyn kapin taajuusvasteesta, yleensä .wav-muodossa oleva äänitiedosto. Helix käyttää niitä 48kHz/24bit/2048 laatuisina.

Kaappimallinnus pitää olla kokoäänikaiuttimiin tai kuulokkeisiin soittaessa. Lataaminen Helixiin tapahtuu Editin kautta, ja IR-blokki pitää olla sitä varten signaaliketjussa. Se korvaa tietysti vakion kaappiblokin.

Jos et omista tuollaisia tiedostoja, ja löytyy halua kokeilla niitä, niin internet on pullollaan ilmaisiakin vaihtoehtoja. Maksetuista suosittelen Ownhammerin ja ML Sound Labin tuotteita.
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
PekkaM
09.10.2019 21:56:25
ÄrGee: IR, impulse response, eli impulssivaste on digitaalinen kopio mikitetyn kapin taajuusvasteesta, yleensä .wav-muodossa oleva äänitiedosto. Helix käyttää niitä 48kHz/24bit/2048 laatuisina.

Kaappimallinnus pitää olla kokoäänikaiuttimiin tai kuulokkeisiin soittaessa. Lataaminen Helixiin tapahtuu Editin kautta, ja IR-blokki pitää olla sitä varten signaaliketjussa. Se korvaa tietysti vakion kaappiblokin.

Jos et omista tuollaisia tiedostoja, ja löytyy halua kokeilla niitä, niin internet on pullollaan ilmaisiakin vaihtoehtoja. Maksetuista suosittelen Ownhammerin ja ML Sound Labin tuotteita.

Ketjuun siis voi laittaa Cab tai IR mutta molemmat tai ei kumpikaan on huono idea? Cab vastaa perinteistä kaappimallinnusta mikkeineen eli jos sitä käyttää ei tarvitse koko IR-juttua kelailla?
ÄrGee
09.10.2019 22:08:29
PekkaM: Ketjuun siis voi laittaa Cab tai IR mutta molemmat tai ei kumpikaan on huono idea? Cab vastaa perinteistä kaappimallinnusta mikkeineen eli jos sitä käyttää ei tarvitse koko IR-juttua kelailla?

Jompi kumpi, jos laittaa kummatkin peräkkäin niin tuloksena on mössöä. Eikä kahta eri tavalla tehtyä kaappimallinnusta kannata myöskään laittaa stereona eri puolille, lähinnä taltioinnin vaiheen erilaisuuden takia.

Jos tykkää vakioiden kaappimallinnuksien soundista, jos itsellä olisi Helix niin käyttäisin todennäköisesti impulsseja. Käyttämällä cabia ei tarvitse siis miettiä niitä.
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)