![]() 06.10.2019 23:31:05 | |
---|---|
Laulava Kylätohtori: Ei varmasti menisikään, mutta niihin sovelletaan sen ajan lainsäädäntöä. Ei sellaisia enää saisi myydä (uutena). En tiedä, miten menee virallisesti, jos tekee jonkun ison rempan. Joutuuko korjaamaan wanhat säädöstenvastaisuudet uusien sääntöjen mukaisiksi (kuten esim. talojen kohdalla voi käydä). No, ainakaan kaikki ammattimiehet eivät ole korjanneet. Sen tiedän varmasti. Aamen | |
![]() 06.10.2019 23:33:00 | |
Laulava Kylätohtori: Pointti oli, että näissä mennään lakien mukaan, eikä sun anekdoottien, jotka jo lähtökohtaisesti ovat todistusarvoltaan nolla. Saman ylinopeussakon siitä saa, vaikka Keke Ruusperi ajaisi ylinopeutta. Pointtihan tuossa lähinnä olikin, että jos tällainen apina jotain saa aikaiseksi, niin ei sitä voi kukaan muukaan tyriä. Aamen | |
![]() 06.10.2019 23:35:23 | |
Gypsy: Pointtihan tuossa lähinnä olikin, että jos tällainen apina jotain saa aikaiseksi, niin ei sitä voi kukaan muukaan tyriä. Vaikka tekisit kuinka hyvin, niin jos teet luvanvaraisia töitä luvatta, niin se on laitonta ja saattaa aiheuttaa kalliitakin ongelmia, jos huonosti käy. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 06.10.2019 23:38:32 | |
Laulava Kylätohtori: Vaikka tekisit kuinka hyvin, niin jos teet luvanvaraisia töitä luvatta, niin se on laitonta ja saattaa aiheuttaa kalliitakin ongelmia, jos huonosti käy. Näin on, jos ja jos. Mutta jos siihen alkuperäiseen juttuun, niin en edelleenkään ymmärrä miten tuolla remontilla halvasta tulee kallis? Tuon hintaluokan laitteessa? Aamen | |
![]() 07.10.2019 00:00:11 | |
Gypsy: Näin on, jos ja jos. Mutta jos siihen alkuperäiseen juttuun, niin en edelleenkään ymmärrä miten tuolla remontilla halvasta tulee kallis? Tuon hintaluokan laitteessa? Varmaan niin, että ehjän olisi saanut esim. Suomesta halvemmalla ja helpommalla. Tämähän myytiin pikkuvikaisena, eikä rikkinäisellä muuntajalla, joten tuskinpa remppaa oli myyntihinnassa kompensoitu. Plus tietysti kuljetukset, vaiva, säätäminen ja se, että vahvistin on käyttökelvoton. Ja onhan tuollaisen jälleenmyyntiarvo ehjää korjaamatonta matalampi. Kallis noin muuten on toki subjektiivinen asia, että mikä kenellekin on kallista. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 07.10.2019 00:01:15 | |
Jos jostain Kiinaromun 200€:n vahvistimen verkkomuuntajasta on mennyt lämpösulake, niin roskiin, mutta jos tuon Marshallin hintaiseen vahvistimeen tarvitsee laittaa satanen tai pari ja sen on oikeasti halvalla saanut, niin mitä sitten? Ja todellakin miksi juuri Ebay seisoo otsikossa? Mikä on ketjun tarkoitus? Itse en todellakaan epäröi ostaa sieltä jos jotain kiinnostavaa näkyy. Kannattaako Muusikoiden.net -torilta ostaa Bluetone? Kaveri muuten juuri kyseli, että miksi niitä on niin paljon myynnissä.. Aamen | |
![]() 07.10.2019 00:04:11 | |
Laulava Kylätohtori: Varmaan niin, että ehjän olisi saanut esim. Suomesta halvemmalla ja helpommalla. Tämähän myytiin pikkuvikaisena, eikä rikkinäisellä muuntajalla, joten tuskinpa remppaa oli myyntihinnassa kompensoitu. Plus tietysti kuljetukset, vaiva, säätäminen ja se, että vahvistin on käyttökelvoton. Ja onhan tuollaisen jälleenmyyntiarvo ehjää korjaamatonta matalampi. Kallis noin muuten on toki subjektiivinen asia, että mikä kenellekin on kallista. "Tuskinpa oli myyntihinnassa kompensoitu". No siinähän luki, että kun halvalla lähti. Aamen | |
![]() 07.10.2019 00:33:27 | |
Laulava Kylätohtori: Varmaan niin, että ehjän olisi saanut esim. Suomesta halvemmalla ja helpommalla. Tämähän myytiin pikkuvikaisena, eikä rikkinäisellä muuntajalla, joten tuskinpa remppaa oli myyntihinnassa kompensoitu. Plus tietysti kuljetukset, vaiva, säätäminen ja se, että vahvistin on käyttökelvoton. Ja onhan tuollaisen jälleenmyyntiarvo ehjää korjaamatonta matalampi. Kallis noin muuten on toki subjektiivinen asia, että mikä kenellekin on kallista. Voitko muuten vielä valaista noita hintoja, mihin hintaan tämä lähti ja mihin hintaan täältä olisi saanut jne? Aamen | |
![]() 07.10.2019 08:11:51 | |
Gypsy: "Tuskinpa oli myyntihinnassa kompensoitu". No siinähän luki, että kun halvalla lähti. Oikeasti... rauhoitu jo ja mene vaikka soittamaan kitaraa. | |
![]() 07.10.2019 08:55:06 | |
steelduck: Oikeasti... rauhoitu jo ja mene vaikka soittamaan kitaraa. Oikeasti.. Kommentoit kahdeksan tuntia viimeisen kommentin jälkeen noin? Ihan pakko oli vain päästä kommentoimaan? Katselkaa ihmeessä Ebaysta noita Carlsbroja ja muita. Aivan pilkkahintaan välillä ja kytkennäthän on hyvin samanlaisia kuin legendaarisemmalla merkillä varustetuissa vahvistimissa. Jos sähköturvallisuus epäilyttää, niin eikö nuo jonkun ~50€ ota alkavalta tunnilta? Ei ole paha jos halvalla lähtee. Kunhan muuntajat olisivat kunnossa, niin oikeastaan muu on melko halpaa. Ja tosiaan eipä tuollainen Marshallin verkko- tai päätemuuntaja niin kamalasti maksa. Aamen | |
![]() 07.10.2019 08:57:44 | |
Gypsy: Näin on, jos ja jos. Mutta jos siihen alkuperäiseen juttuun, niin en edelleenkään ymmärrä miten tuolla remontilla halvasta tulee kallis? Tuon hintaluokan laitteessa? Onhan se harhaanjohtava mainos, jos mainostetaan pikkuvikaisena ja laitteessä on muuntaja verkonpainona. Toki tollasessa reissuessa nyt tuskin se uusi muuntaja hintaa pudottaa, mutta eri asia jos kyseessä on vanhempi nuppi. Mutta eihän toi varoituksen sana koskenutkaan vain tätä nuppia, vaan yleisesti sitä, että nuppeja ostetaan käytettynä. Oletus aina on, ettei se ostaja ole mikään sähkötekniikan ammattilainen, eikä hän kykene vaihtamaan muuntajaa - enkä tiedä, kuinka moni tarkastaa ostamansa nupin sulakekokoja. Olen itsekin ostanut nupin pikkuvikaisena, josta verkkomyyntäjä oli sitten kärähtänyt. Kysyin vielä ennen kauppoja, että oliko omistaja laittanut isompaa sulaketta nuppiin ja hän vakuutteli ettei ollut. No, olihan ne kaikki helvetin isoja. Ilmeisesti hän luuli, että tarkoitin fyysistä kokoa. Kerran oli joku kotiseppä laittanut Marsuun kolmea eri päättäriä. Ennen kauppoja kysyin, vielä pääteputkista ja sieltä vakuuteltiin vain, että putket on ok. Kaikenlaista näkökulmaa. | |
![]() 07.10.2019 09:09:24 | |
Tympee Huttunen: Mutta eihän toi varoituksen sana koskenutkaan vain tätä nuppia, vaan yleisesti sitä, että nuppeja ostetaan käytettynä. Ja nimenomaan Ebaysta. Käytettyyn tavaraan pitää tietysti aina suhtautua varauksella. Olen itsekin ostanut nupin pikkuvikaisena, josta verkkomyyntäjä oli sitten kärähtänyt. Kysyin vielä ennen kauppoja, että oliko omistaja laittanut isompaa sulaketta nuppiin ja hän vakuutteli ettei ollut. No, olihan ne kaikki helvetin isoja. Ilmeisesti hän luuli, että tarkoitin fyysistä kokoa. Oliko se se Laneyn Klipp? Aamen | |
![]() 07.10.2019 09:14:08 | |
Sitten on tietysti se asia käytetyssä, että vaikka ei varsinaisesti mitään rikki olisikaan, niin saattaa olla jos jonkinlaista modausta, mistä myyjä ei välttämättä ole edes tietoinen. Aamen | |
![]() 07.10.2019 09:19:34 (muokattu 07.10.2019 09:23:37) | |
Gypsy: Sitten on tietysti se asia käytetyssä, että vaikka ei varsinaisesti mitään rikki olisikaan, niin saattaa olla jos jonkinlaista modausta, mistä myyjä ei välttämättä ole edes tietoinen. No tämän takia melkein selkeintä, että jos myyjä ei myy itse uutena ostamaansa, niin kannattaa pyöräyttää käyttöön huollon kautta. Perushuollossa kun ammattilainen tsekkaa, että kaikki on niinkuin pitääkin, niin ei tule välttis edes kalliiksi. Mulla on vähän semmoinen tuntuma, että huollossa halvimmalla pääsee noilla kaikkein perinteisimmillä yksinkertaisilla vahvistimilla. Moderneilla vahvistimilla saattaa yksinkertainenkin työ teettää sen verran tunteja, että hintaa kertyy hiukan enemmän. E: teetetty huolto kuitteineen ennen myyntiä voi olla myös jonkinlainen myyntivaltti. Myyjä poistaa ostajalta yhden huolen aiheen tunnetun huollon kuitilla. Itse myin yhden vahvistimen tällä tavalla ja se meni ihan hyvin kaupaksi ja ostaja mainitsi arvostavansa juuri sen seikan, että vahvistin oli juuri huollettu. Kysehän ei ole pelkästään rahasta, vaan jollakin ihmisellä voi olla matkaa lähimpään huoltoon joten se voi säästää ihan oikeastikin vaivaa ja bensaa, että myyjä hoitaa tämän asian kuntoon. Itseasiassa kaksi vahvistinta olen myynyt niin että teetin huollon ostajan puolesta. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) | |
![]() 07.10.2019 09:35:02 | |
hallu:Mulla on vähän semmoinen tuntuma, että huollossa halvimmalla pääsee noilla kaikkein perinteisimmillä yksinkertaisilla vahvistimilla. Moderneilla vahvistimilla saattaa yksinkertainenkin työ teettää sen verran tunteja, että hintaa kertyy hiukan enemmän. Eivätkä kaikki suostu edes huoltamaan noita modernimpia kiinaihmeitä. Aamen | |
![]() 07.10.2019 10:31:45 (muokattu 07.10.2019 10:37:33) | |
Gypsy: Eivätkä kaikki suostu edes huoltamaan noita modernimpia kiinaihmeitä. No ei joo, mutta täällä hesassa on onneksi useampi toimija, niin kun tekijöiden kanssa on väleissä, niin joku suostuu ainakin edes vilkaisemaan. Itse olen koittanut koko ikäni noita kiinanihmeitä välttelemään, mutta kokeilin kerran muuatta Bugeraa ja ei se nyt ihan paskaltakaan soundannut...... lähinnä rakenteiden lujuus ja tehdyt ratkaisut noissa askarruttaa. Olen itse ottanut tavakseni jututtaa tekijöitä ennen ostopäätöstä kun suunnittelen hankkivani vahvistimen niin ainakin parista huollosta kysäisen heidän mielipidettään siitä. Kyllä ne yleensä sanoo, jos se on ihan nounou :-) E: itseasiassa käytettyä osaessa ei edes liikkeestä ostaminen ole tae siitä, että laite on alkuperäinen ja modaamaton. Ostin -90 luvulla silloisesta Presidentti musiikista vahvistimen, jonka kaiku toimi huonosti (se oli siis vaimea) no mä jotenkin aattelin, että se kuuluu asiaan ja mietin että onpa hyvään vahvistimeen laitettu huono kaiku. No kun en kaikua muutenkaan käyttele, niin en isommin asiaa ajatellut. Vahvistin palveli ihan hyvin mutta kun päätin huollattaa sen, niin huollossa selvisi, että sitä on modailtu ja kaiku ei toimi sen vuoksi. Osa modeista oli helposti palautettavissa ja se tehtiin, mutta osa olisi ollut hankalaa ja kallista ja ne jätettiin tekemättä. No vahvistimesta tuli parempi kuin se oli ostaessa. Silloin ajattelin, että myös liikkeestä ostetun vahvistimen taustat pitää selvittää ja huollattaa laite kaiken varalta. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) | |
![]() 07.10.2019 10:42:39 | |
Gypsy: Kannattaako Muusikoiden.net -torilta ostaa Bluetone? Kaveri muuten juuri kyseli, että miksi niitä on niin paljon myynnissä.. Paljon? Torilla on tällä hetkellä myynnissä 4 bluetonen vahvaria. Marsuja löytyy reilu 90. Joulupukki | |
![]() 07.10.2019 10:54:51 | |
Gypsy: Jos jostain Kiinaromun 200€:n vahvistimen verkkomuuntajasta on mennyt lämpösulake, niin roskiin, mutta jos tuon Marshallin hintaiseen vahvistimeen tarvitsee laittaa satanen tai pari ja sen on oikeasti halvalla saanut, niin mitä sitten? Ja todellakin miksi juuri Ebay seisoo otsikossa? Mikä on ketjun tarkoitus? Itse en todellakaan epäröi ostaa sieltä jos jotain kiinnostavaa näkyy. Kannattaako Muusikoiden.net -torilta ostaa Bluetone? Kaveri muuten juuri kyseli, että miksi niitä on niin paljon myynnissä.. Jos sä et edes ymmärrä, mikä on ketjun tarkoitus, niin miksi ihmeessä postaat tänne viestejä tuollaisella raivolla? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 07.10.2019 10:55:22 | |
Progorava: Paljon? Torilla on tällä hetkellä myynnissä 4 bluetonen vahvaria. Marsuja löytyy reilu 90. Tällä jannulla on selvästi mennyt Bluetone tunteisiin. :D Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 07.10.2019 10:59:15 | |
hallu: Itse olen koittanut koko ikäni noita kiinanihmeitä välttelemään, mutta kokeilin kerran muuatta Bugeraa ja ei se nyt ihan paskaltakaan soundannut...... lähinnä rakenteiden lujuus ja tehdyt ratkaisut noissa askarruttaa. Monet ovat kehuneet Bugeroitaan, mutta tosiaan vikoja niissä on ollut. Itse ostin yhdeksi vahvistimeksi tuossa Jet Cityn JCA50H:n. Mike Soldanon kytkentään perustuva joku kiinaversio siis. Saundi on aika hyvä, mutta kyllähän tuo rakenteeltaan melko paskalta vaikuttaa.. Aamen | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)