Jucciz 01.08.2019 23:29:40 | |
---|
Jeszse: Meil samat toissapäivänä, pärähtää se tele melko kovaa Maailma on pieni, Pirkanmaa vielä vähän pienempi. |
WanhaWetäjä 02.08.2019 07:42:45 (muokattu 02.08.2019 07:43:19) | |
---|
Jucciz: Kävin tänään verstaalla morjenstamassa Pekkaa ja pääsin hypistelemään (lue: soittamaan nelisen tuntia) paria kitaraa, joiden runko on 1600-luvun mäntyä. Voin kertoa, että oli meinaan soundissa jotain semmoista, jota ei ihan kaikissa kitaroissa ole. Käykää ihmeessä paikan päällä, vahva suositus! Olin paikalla ja kyllähän nuo hienosti soivat, toki osaavissa käsissä lähes mikä vaan kuulostaa hyvältä. EDIT hamittaa taas kerran että olen vasuri... Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Laulava Kylätohtori 02.08.2019 08:04:22 | |
---|
Jucciz: Kävin tänään verstaalla morjenstamassa Pekkaa ja pääsin hypistelemään (lue: soittamaan nelisen tuntia) paria kitaraa, joiden runko on 1600-luvun mäntyä. Voin kertoa, että oli meinaan soundissa jotain semmoista, jota ei ihan kaikissa kitaroissa ole. Käykää ihmeessä paikan päällä, vahva suositus! Ei jää kitaran mojo ainakaan puista kiinni. Puut, jotka ovat nähneet kolmekymmenvuotisen sodan, eivät yksinkertaisesti voi kuulostaa huonolta... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Pinewood 02.08.2019 11:51:27 | |
---|
Jucciz: Kävin tänään verstaalla morjenstamassa Pekkaa ja pääsin hypistelemään (lue: soittamaan nelisen tuntia) paria kitaraa, joiden runko on 1600-luvun mäntyä. Voin kertoa, että oli meinaan soundissa jotain semmoista, jota ei ihan kaikissa kitaroissa ole. Käykää ihmeessä paikan päällä, vahva suositus! Ilmeisesti aika tiheäsyistä puuta, vai oliko merkittävää eroa? Entä kitaran paino, erosiko normaalista nykytavarasta? Periaatteessa saattaisi olla mahdollista tehdä kitara paljon vanhemmastakin puutavarasta. Tästä julkaisusta löytyy kuva Vuotson kanavatyömaalta löytyneestä noin kahdeksan metrin mittaisesta lehtikuusen rungosta, jonka arvioidaan kasvaneen viime jääkautta edeltäneellä lämpimällä Eem-kaudella runsaat 100 000 vuotta sitten. http://lustiag.pp.fi/Puun%20Muisti.pdf |
Haeroe 02.08.2019 12:01:53 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei jää kitaran mojo ainakaan puista kiinni. Puut, jotka ovat nähneet kolmekymmenvuotisen sodan, eivät yksinkertaisesti voi kuulostaa huonolta... Mojon vaikutusta ei kannata väheksyä. Mulla oli ikimänty-tele Pekalta lainassa, kun oma GAS-tele oli takuuhuollossa (joka muuten oli ensiluokkaista). Kyllä siinä kitarassa jotain spesiaalia oli, muutakin kuin mojo. Erityisesti kaulamikillä saundiin tuli selkeyttä ja yläpäätä, joka ei kuitenkaan ollut mitenkään kirskuvaa. Huikea saundi oli. Tallamikillä tykkään edelleen omastani enemmän. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Jucciz 02.08.2019 15:08:54 | |
---|
Pinewood: Ilmeisesti aika tiheäsyistä puuta, vai oliko merkittävää eroa? Entä kitaran paino, erosiko normaalista nykytavarasta? Syytiheys ei tullut puheeksi, mutta kitara oli kevyt, itse asiassa hieman kevyempi kuin hyvin valikoidusta kevyestä suosaarnista tehty vastaava kitara. Periaatteessa saattaisi olla mahdollista tehdä kitara paljon vanhemmastakin puutavarasta. Tästä julkaisusta löytyy kuva Vuotson kanavatyömaalta löytyneestä noin kahdeksan metrin mittaisesta lehtikuusen rungosta, jonka arvioidaan kasvaneen viime jääkautta edeltäneellä lämpimällä Eem-kaudella runsaat 100 000 vuotta sitten. http://lustiag.pp.fi/Puun%20Muisti.pdf Kiinnostava tutkimus, vaikka maallikkona ihan kaikkea en ymmärräkään. Suomessakin on siellä täällä käsittääkseni vielä vanhempaakin puuta tarjolla, mutta ilmeisesti ihan kenellä tahansa ei ole semmoisille apajille pääsyä. Ajatus on kyllä sinänsä kutkuttava: valmistaa kielisoitin puusta, joka on kasvanut aikana ennen minkäänlaista laajamittaista kielisoitinten valmistusperinnettä. |
WanhaWetäjä 08.08.2019 11:42:30 | |
---|
GAS thinline tele oli pikku rempassa, outo maahäpiä ilmeisesti volumepotikkaan liittyen. Päätettiin samantien laittaa asioita uusiksi, tallamikiksi Pekka väsäsi puolitettavan humpparin, Free-Way switchilla soundimaailma tuplaantui kuin myös häiriöt hävisivät, kyllä nyt kelpaa. +++ Tämä oli samalla ikäänkuin koe miten tuo switch pelaa HSS mikityksellä, ainakin pariin kitaraan Pekka oli noita jo laitellut mutta ne olivat S S S strato ja normi mikityksella oleva tele. Toimiva systeemi, vaatii vähän opettelua että muistaa eri variaatiot. Jucciz soitteli pajalla noilla kitaroilla mihin Free-Wayt oli asennettu, kyllä kuulosti hyvältä, varsinkin straton komppisoundeihin tuli ihan uusia sävyjä. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Jucciz 18.08.2019 21:02:10 (muokattu 18.08.2019 21:16:16) | |
---|
|
AngieRainbow 19.08.2019 09:16:20 | |
---|
Nää on kyllä hyviä kitaroita! Mulla on yks oma itse tilaamani GAS-tele ja oon soittanu montaa muutakin. Tilasin just itelle vielä GAS-straton, koska se vaan tuntu parhaalta vaihtoehdolta. Lisäksi Pekka on tosiaan huippu tyyppi ja asiakaspalvelu on ensiluokkaista. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Sammo 19.08.2019 12:34:54 | |
---|
Hienolta näyttää!! Lämmittää mieltä kun (omien) Tylereiden lavat jakaa mielipiteitä (jotkut ei tykkää ja toisaalta jotkut vihaa, heheh), niin suomesta tulee Pekka ja vetää melko lailla saman idean vielä paljon överimmäksi. (takarivissä keskellä olevan thinlinetelen lapa on minusta tosi hieno) - Said no one ever |
Jucciz 19.08.2019 13:50:59 | |
---|
Sammo: Hienolta näyttää!! Lämmittää mieltä kun (omien) Tylereiden lavat jakaa mielipiteitä (jotkut ei tykkää ja toisaalta jotkut vihaa, heheh), niin suomesta tulee Pekka ja vetää melko lailla saman idean vielä paljon överimmäksi. (takarivissä keskellä olevan thinlinetelen lapa on minusta tosi hieno) Ja vielä kun noista kirjaimista näkee läpi. ;) |
AngieRainbow 03.10.2019 02:32:28 (muokattu 03.10.2019 02:35:09) | |
---|
GAS stratocaster kotiutunut ja olen kerrassaan iloinen kitarasta. Suosittelen käymään tutustumassa kitaroihin. Niitä on Pekalla muutama valmiina ja varmaan myynnissäkin. Kaikki on tosi hyviä. En jotenkin osaa kehua sen kummemmin, mutta kannattaa tutustua. Mulla on kuitenkin ollut aito '63 strato ja pitkä liuta Fender Custom Shopin stratocastereita (myös yksi John Cruz Masterbuilt tele), joten vertailukohtaa on. Nää kitarat pärjää vertailussa mille tahansa. Käykää tsekkaan. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Jucciz 03.10.2019 04:50:20 | |
---|
AngieRainbow: GAS stratocaster kotiutunut ja olen kerrassaan iloinen kitarasta. Suosittelen käymään tutustumassa kitaroihin. Niitä on Pekalla muutama valmiina ja varmaan myynnissäkin. Kaikki on tosi hyviä. En jotenkin osaa kehua sen kummemmin, mutta kannattaa tutustua. Mulla on kuitenkin ollut aito '63 strato ja pitkä liuta Fender Custom Shopin stratocastereita (myös yksi John Cruz Masterbuilt tele), joten vertailukohtaa on. Nää kitarat pärjää vertailussa mille tahansa. Käykää tsekkaan. Kansa vaatii kuvia! Onneksi olkoon! |
Mieluummin ääninäytettä. |
Haeroe 04.10.2019 21:31:30 | |
---|
Hain tänään GAS:n verstaalta japski-fenkun, johon teetätin kaulan GAS:llä ja samalla vaihdatin vibran super-v:hen ja mikkikytkimen 10-asentoiseen Freeway:hin. Täytyy vielä viedä takaisin "takuuhuoltoon", mutta nämä hoituvat loistavasti, joten edelleenkään ei ole mitään pahaa sanottavaa ko. kioskin palvelusta ja laadusta. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
tinde 04.10.2019 23:25:44 | |
---|
Täällä yksi fani lisää Pekan kitaroille, asiakaspalvelulle sekä huollon laadulle! Käytin AmStd- stratoni nauhojen vaihdossa kesällä 2019, Pekka laittoi rosterinauhat vanhojen tilalle ja kitara on kyllä soinut hienosti rempan jälkeen. Homma toimi sekä aikataulun, laadun, että budjetin suhteen hienosti. Kun kävin hakemassa kitaran kaverini Arin kanssa, niin oli tosi makeeta testata Pekan "Blackie" ikimänty- stratoa pajalla. Mä oon ollut aina vähän skeptikko ns. Custom Shop- tyylisten kitaroiden suhteen, tarkoittaen sitä, että mulle tietyn hyvän laadun jälkeen eroja on vaikea havaita. Esimerkkinä se, että kun ostin oman stratoni vuonna 2016 LA:n Sam Ashilta, niin vertailtiin kaverin kanssa eri AmStd- stratoja keskenään, myös CS- versioiden kanssa. Isoja eroja ei kyllä siellä huomattu -> mulle päätyi perus jenkkistrato mukaan kaupasta. Nyt kun pääsin tekemään A/B testaamista Pekan pajalla, niin ero oli kyllä iso, selkeä ja vaikuttava. Epäilevänä Tuomaana testasin kolmella eri vahvistimella (Fender / Vox / Marshall), ja mä olin tosi yllättynyt siitä, kuinka Pekan rakentama strato oli niin paljon enemmän erottelevampi, kolmiulotteisempi ja inspiroivampi soundiltaan. Ja toi siltä pohjalta että mä tykkään mun omasta stratosta tosi paljon! Summa summarum - GAS Guitarworksia voin omalta osaltani kyllä vilpittömästi suositella! Tinde |
Fender90 20.10.2019 20:00:19 | |
---|
Itselläni on nyt "strato" ja "Tele" mallia GAS ja valmistumiseen meni sopimuksen mukaan kummassakin noin 6kk. Kitarat suunniteltiin suoraan omaan kymmeneen sopivaksi, pikkutarkasti kuoltua, päivääkään ei oo tarvinnu katua, kumpikin on tulilla ja muut roikkuu seinällä, pääosin. Suosittelen! |
Haeroe 03.11.2019 10:40:41 | |
---|
Tuolla Strato-ketjussa kyselin, minkälaista mikitystä kansa kehuu. GAS asensi (tiedän, että pitäisi itsekin osata) stratoon Little 59 - humpparin. Nyt ko. kitara on monipuolisempi, mutta ei se sitten kuitenkaan ole enää ole "oikea" strato. Päädyin sitten tämän lisäksi ostamaan GAS:ltä käytetyn Straton, jossa on just eikä melkein oikea Strato-saundi. 4.5 GAS:n omistajana voin suositella edelleen. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Laulava Kylätohtori 03.11.2019 10:48:05 | |
---|
Haeroe: Tuolla Strato-ketjussa kyselin, minkälaista mikitystä kansa kehuu. GAS asensi (tiedän, että pitäisi itsekin osata) stratoon Little 59 - humpparin. Nyt ko. kitara on monipuolisempi, mutta ei se sitten kuitenkaan ole enää ole "oikea" strato. Päädyin sitten tämän lisäksi ostamaan GAS:ltä käytetyn Straton, jossa on just eikä melkein oikea Strato-saundi. 4.5 GAS:n omistajana voin suositella edelleen. Seymour Duncanin Little Screamin Demon voisi olla kokeilemisen arvoinen, jos Little 59 oli sinnepäin, mutta liian humbucker. Humppari LSD:kin on, mutta kuitenkin enemmän single coiliin kallellaan. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Haeroe 10.01.2020 22:13:04 | |
---|
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |