Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5306 307 308 309 310444 445 446 447 448
LaMotta
30.09.2019 11:15:23

Minulla on muistiin merkkauksesta sellainen teoria että merkkaajalla itsellä on sama tavara ja tässä vain seurataan hintatasoa?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Kefiiri
30.09.2019 11:28:43 (muokattu 30.09.2019 11:28:55)
Oho. Teen kitarabisnestä niin harvoin että tuollaista näkökulmaa en ole huomannut ajatellakaan.
En ole musiikin asiantuntija.
LaMotta
30.09.2019 11:30:46

Jos olisi 12 oikeaa ostajaa niin olisi mennyt jo aikoja sitten.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
30.09.2019 11:36:43
LaMotta: Jos olisi 12 oikeaa ostajaa niin olisi mennyt jo aikoja sitten.

Jos ei niillä ole rahaa. Miksi jengi seuraisi tuollaisten hintoja, ellei ole myymässä. Ja jos on myymässä, niin torin hintataso tiedetään kyllä, eikä tuo sinun toripyyntisi edes kerro, millä kauppa oikeasti toteutui. Mielestäni on aika turha seurata Am Std:ja hintatason selvittämiseksi.

Varmasti näin tehdään, mutta pointti, että eiköhän ne persaukiset gasittelijat eniten merkkaile.

Merkkailusta olen sama mieltä kuin joku aiemmin, että mitä enemmän merkataan, sen hitaammin menee kaupaksi.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
toivase
30.09.2019 16:35:44
LaMotta: Minulla on muistiin merkkauksesta sellainen teoria että merkkaajalla itsellä on sama tavara ja tässä vain seurataan hintatasoa?

Mikäs on sitten strategia noissa "vaihdetaan"-ilmoituksissa, joissa ei ole hintaa...?
Niitäkin merkkaillaan näköjään melkoisen ahkeraan ;).
PekkaM
30.09.2019 18:34:29
LaMotta: Minulla on muistiin merkkauksesta sellainen teoria että merkkaajalla itsellä on sama tavara ja tässä vain seurataan hintatasoa?

Meinasin tätä jo aiemmin.
TTV
30.09.2019 18:43:41

Heh, mielelläni näkisin myös ne muut omani kaltaiset Amfisound Custom Les Paulit torilla... Merkkaajia piisaa, ostajia ei.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
LaMotta
01.10.2019 09:38:41

JuSu
01.10.2019 09:42:04
hallu: onko kilpailevia kauppapaikkoja ilmaantunut, vai onko tori vielä suomen suosituin musiikkilaitteiden käytettyjen kanava?

Facebookin Marketplace ja myyntipalstat.

Viimeaikoina olen itse nakutellut ilmoitukset Mnetin torin lisäksi myös FB:kiin, ja kyllä se kauppa on käynyt FB:n kautta huomattavasti paremmin.

JuSu
"Ennen oli kunnollista. Nytten ei oo kunnollista." -Repomies
BulletFace
01.10.2019 09:53:57
JuSu: Facebookin Marketplace ja myyntipalstat.

Viimeaikoina olen itse nakutellut ilmoitukset Mnetin torin lisäksi myös FB:kiin, ja kyllä se kauppa on käynyt FB:n kautta huomattavasti paremmin.

JuSu

Itse tehnyt ihan samoin ja kyllä pitää sanoa, että FB:n kautta on mennyt enemmän kamaa kuin m-netin torin kautta. Toki muutama vehjes liikkunut tämänkin sivuston kautta, mutta myyntiajat ovat olleet pidemmät kuin FB:n kera.
Get the best and fuck the rest.
Shredator
01.10.2019 10:04:00

JuSu: Facebookin Marketplace ja myyntipalstat.

JuSu

Mun kokemuksen mukaan siellä samat jannut peukuttelee jotka täällä merkailee muistiin :D Sitten saa vastailla niihin kaiken maailman röyhkeisiin tinkailuihin.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
ibnz
01.10.2019 10:08:12
Torilla ei tunnu olevan kauheasti korrelaatiota merkkausten ja myyntiajan välillä, en itse kiinnitä mitään huomiota.

FB:ssä taas ei liiku mikään :) En ole kyllä vahvistinta pienemmillä laitteilla kokeillut
Huomenna sitten!
hallu
01.10.2019 10:28:35
ibnz: Torilla ei tunnu olevan kauheasti korrelaatiota merkkausten ja myyntiajan välillä, en itse kiinnitä mitään huomiota.

FB:ssä taas ei liiku mikään :) En ole kyllä vahvistinta pienemmillä laitteilla kokeillut

Se voi olla, että juurikin vahvistimet ei ihan erityisen hyvin mene kaupaksi kun on tää digihype juuri nyt meneillään. Toisaalta viimeviikolla ja viimeksi tänään aamutelevision jälkipörssissä talousviisaat puhuivat kapitalismin rikkoutumisesta eli eli tuottavuuden kasvu kaikissa johtavissa teollisuusmaissa on pysähtynyt vuonna 2003 ja polkenut siitä lähtien paikoillaan. Se on ollut asia jota ei oikein ole osattu selittää, mutta sitä on yritetty ymmärtää esimerkiksi tuloerojen kasvun ja kiihtyvän eriarvoistumisen kautta, joka aiheuttaa kysynnän laskua kautta linjan. Eli vauraus kasautuu liiaksi ja raha lakkaa liikkumasta, kun ne joilla sitä rahaa on eivät sitä pysty liikuttamaan riittavän rivakasti. Kun tuottavuuden kasvulla ei kansakunnat pysty kilpailemaan, niin on siirrytty tällaisiin sisäisiin devalvaatioihin (mitä meilläkin nähtiin tämä kiky) millä koitetaan kilopailla, mikä on toisaalta paentanut kysyntälamaa.

Voisiko tämä kehitys jo näkyä myös muusikoiden netin torilla? eli maailmanlaajuinen kysyntä ja investointilama olisi levinnyt myös käytettyihin soittimiin?
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
ibnz
01.10.2019 11:09:24
Eiköhän se yleinen taloustilanteen hiipuminen ala näkymään, kun jengi huolestuu töiden jatkosta jne.

Yksi tekijä styrkkarimarkkinoilla voisi olla myös kaupungistuminen edelleen ja kalliit neliöt himassa. Oishan se kiva reunustaa seinät stackeilla, mut kuulemma pitäis mahtua kulkemaankin. Pah

Mut kitaratkaan eivät liikkuneet mihinkään FB:ssä. Omasta mielestä se on vähän hankala foorumi siihen
Huomenna sitten!
JuSu
01.10.2019 13:12:44
Laulava Kylätohtori: Samaa mieltä. Itse en ole siellä saanut mitään kaupaksi, vaikken tosin ole kauheasti viitsinyt em. syystä edes yrittää.

No, mun kokemus on mm, että Torilla viikkokausia roikkuneet vehkeet on FB:n kautta menneet muutamassa päivässä.

Mutta mulla on siellä Marketplacen lisäksi neljällä eri myyntipalstalla yleensä kamat, et oisko näkyvyys parempi?

JuSu
"Ennen oli kunnollista. Nytten ei oo kunnollista." -Repomies
iec
04.10.2019 12:40:23 (muokattu 04.10.2019 13:47:04)

Jälleen kerran meni kitara kaupaksi työkaverille. Ja edellisellä kerralla meni bassokitara myös eräälle työkaverille. Näyttää kauppa toimivan parhaiten tällä tyylillä tätä nykyä. Ehkä tässä on se juttu, että pystyy kokeilemaan soitinta rauhassa kotona ennen ostospäätöstä.

Niin ja kaupat syntyivät joko työpaikan omalla sähköisen kirpputorin avulla tai sitten kahvipöytäkeskustelujen aikana vain tuli puheeksi kitarat ja siitä se sitten eteni kauppoihin saakka.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
korvaoo
04.10.2019 19:45:05
iec: Jälleen kerran meni kitara kaupaksi työkaverille. Ja edellisellä kerralla meni bassokitara myös eräälle työkaverille. Näyttää kauppa toimivan parhaiten tällä tyylillä tätä nykyä. Ehkä tässä on se juttu, että pystyy kokeilemaan soitinta rauhassa kotona ennen ostospäätöstä.

Niin ja kaupat syntyivät joko työpaikan omalla sähköisen kirpputorin avulla tai sitten kahvipöytäkeskustelujen aikana vain tuli puheeksi kitarat ja siitä se sitten eteni kauppoihin saakka.

oman bassovahvarin kanssa lähes lahjotin opettajalle (raukka köyhä aikuiskouluttaja varmaan syö kaurapuuroa taas 2 viikkoa...) täällähän tuo olis varmaan tästä hamaan ikuisuuteen, kun ei ole mikään ilmanen ns. premiummerkki. Basso taasen on taas ollu jo ihan liian kauan, sais jo mennä, puol ilmanen kun on :)
kaikki paitsi on turhaa.
Jukka Häikiö
05.10.2019 19:10:04

Tähän mennessä kaikki on mennyt mitä Torille on laittanut, osa aika hitaanpuoleisesti tosin. Kaikenlaisten vaihtovääntöjen kautta on saanut välillä vääntää, mutta maaliin on päästy ja tappiot minimoitu, vaivannäköähän se tosin vaatii.
Onneksi tässä ei mitään sellaista ole, josta välttämättä tarttis päästä eroon, vaffarikin mikä myynnissä on, eipä sen väliä, menee tai on menemättä, eipähän tarvii uutta etsiä.

Edelleenkään ei ole tarvetta jolleen toiselle myyntifoorumille, jos jotain myydä/ostaa tarvii. MNetin Tori on edelleen mun mielestä paras ja selkein kauppapaikka, jonkun toisen mielestä joku toinen.

Se lienee faktaa, että kitarakamamarkkinat on viimeisen 20 vuoden aikana saavuttanut tappinsa ja jonkin verran laskenutkin muutaman edellisen vuoden ja stabilisoinut nyt tähän tilanteeseen?

Iso osa kamavänkkäreistä jotka täällä on pyörineet, on todennäköisesti tullut tulokseen:Ei mitään uutta auringon alla, paitsi Kemperit sun muut ja nekin vaan mallintaen jo keksittyä...
No höh
Osteri
05.10.2019 21:56:09
Jukka Häikiö: Edelleenkään ei ole tarvetta jolleen toiselle myyntifoorumille, jos jotain myydä/ostaa tarvii. MNetin Tori on edelleen mun mielestä paras ja selkein kauppapaikka

Olen samaa mieltä. Suomen kokoisessa maassa ei voi olettaa olevan kovin suuret käytettyjen markkinat. Siksipä Mnet ja Tori.fi ovat ne fiksuimmat paikat saada tavaransa esille niin, että tavoittaa myös riittävän määrän lukijoita.

Iso osa kamavänkkäreistä on todennäköisesti tullut tulokseen:Ei mitään uutta auringon alla

Melkeinpä mieli tekee eniten jotain sellaista tavaraa minkä on joskus omistanut ja sellaisen nähdessään aina hieman "veri kuohahataa", mutta onneksi tilanne tasaantuu ja järki taas voittaa. Uusissa tavaroissa vähemmän kiinnostavaa ja entiset tuntuu vaan edelleen riittävän.
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)