Aihe: Les Pauli mulle
1 2
Sammakko
24.06.2004 20:24:10 (muokattu 24.06.2004 20:28:40)

Ben_D
24.06.2004 20:25:30

http://www.custom-sounds.com/epages … 827420a00090305de/Product/View/1148

http://www.custom-sounds.com/epages … 827420a00090305de+FI/products/19212

Mitä olette mieltä noista? Onko liian kalliita? Onko kukaan kokeillut noita? Mitä mieltä?

Osta Epiphone Les Paul Custom tai joku japski Tokai niin pääset paljon halvemmalla.
Ze Kink
24.06.2004 20:25:58 (muokattu 24.06.2004 20:26:48)
Osta Epiphone Les Paul Custom tai joku japski Tokai niin pääset paljon halvemmalla.

Tai Gibson Studio/classic. Mutta ei kai nuo nyt kovin kalliita ole silti? Tosin alempi linkki ei toiminu mulla.
"Lay down the boogie and play that funky music 'til you die!"
Sammakko
24.06.2004 20:27:03 (muokattu 24.06.2004 20:33:16)

Ei kiinnosta päästä halvalla. Jos en sijoita kitaraan kaikkia rahojani niin ne menee hukkaan. Ja haluan jonkun muiston kesätöistä ja mitä isompi muisto sen parempi.
Ben_D
24.06.2004 20:33:47

Ei kiinnosta päästä halvalla. Jos en sijoita kitaraan kaikkia rahojani niin ne menee hukkaan.

Ihan miten haluat, mutta ei kai se Gibson lavassa autuaaksi tee. Onhan ne Gibsonit epäilemättä laadukkaita keppejä. Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut ihmisten kommentteja, että jotkut Epit ja Tokait ovat tuntumaltaan paljon parempia kun Gibsonit.
Olli S.
24.06.2004 20:35:20

Jos tuo Historic sopii käteen, niin ei siinä varmaan mitään niin huonoa ole, että kannattaa jättää ostamatta. Itse kääntysin noissa hinnoissa soitinrakentajan puoleen, mutta eikös tuokin ollut ihan Giban Custom-puolella tehty. Ei varmasti ainakaan laadussa puutteita. Kelpaisi minullekin.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä!
kalkkuna
24.06.2004 20:47:51
Varmasti hyviä kitaroita, ja oot muutenkin oikeella linjalla..Noi Historicit ovat ilmeisesti laatukamaa...
trih
24.06.2004 20:59:11
Vaikka noita joku olisi kokeillut ja hyväksi havainnut ei se tarkoita, että ne sinulle hyviä olisivat. Eli itse kokeilemaan miltä tuntuu. Taatusti pitäisi tuohon hintaan lujaa laatua löytyä eli ei noita huonoiksi voi sanoa...
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Explorer
24.06.2004 21:04:29
Ei kiinnosta päästä halvalla. Jos en sijoita kitaraan kaikkia rahojani niin ne menee hukkaan. Ja haluan jonkun muiston kesätöistä ja mitä isompi muisto sen parempi.

Oikeaa puhetta! Ostin itse oman Gibsonini kaikilla kesätyöansioilla 1992, ja kitara on edelleen tuossa, ykköskeppinä.
I don't need no doctor.
Fortune
24.06.2004 21:15:09
Minusta on aivan sama, onko se parin tonnin kitara Giba vai soitinrakentajan tekemä, jos se istuu kouraan.

Mitäs väliä siinä vaiheessa on sillä, kuka sen on tehnyt. Joskus tuntuu, että sarjatuotantokeppien oletetaan olevan aina jotenkin sopimattomia soittajan kouraan ja että rakentajan kanssa pääsisi heti auvoisaan lopputulokseen. Oikeasti saa olla hirveästi kokemusta kitaroista, mittaustuloksia vanhoista soittimista jne., että saa suoraan kouraan sopivan kitaran.

Jos kitara syliin otettaessa tuntuu soittettavalta ja toimii, niin kyllä siihen tottuu. Mieluummin minä sijoitan sarjavalmisteiseen, josta saa rahat poiskin jollei se rupea istumaan käteen kuin one-off malliin, jota kukaan muu ei halua jos se olekaan mieluinen.

Tämmöinen näkökulma vain.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Shaft
24.06.2004 21:51:09
Mitä olette mieltä noista?

En ole kokeillut kumpaakaan yksilöä, mutta kyllä noiden pitäisi laatukitaroita olla. Hintakaan ei ole ainakaan pahasti yläkantissa, joten todennäköisesti ihan hyviä hankintoja, jos nyt Paulin haluaa.

Minusta on aivan sama, onko se parin tonnin kitara Giba vai soitinrakentajan tekemä, jos se istuu kouraan. Mitäs väliä siinä vaiheessa on sillä, kuka sen on tehnyt.

Eihän se mikään itsetarkoitus olekaan. Jos kitaran hinta/laatusuhde on kohdallaan ja se sopii itselle, merkillä ei ole väliä (suuntaan eikä toiseen). Itse ostaisin silti mielummin custom-kepin soitinrakentajalta.
littlemick
25.06.2004 01:15:41
http://www.custom-sounds.com/epages … 827420a00090305de/Product/View/1148

http://www.custom-sounds.com/epages … 827420a00090305de+FI/products/19212

Mitä olette mieltä noista? Onko liian kalliita? Onko kukaan kokeillut noita? Mitä mieltä?

Mulla ei toi alempi linkki toiminut, mutta toi ylempi on tosi halpa. En ole kyseistä yksilöä testannut, 57 historic gold toppeja kylläkin, tähän mennessä eteen tulleet historicit on olleet ihan huippukamaa Kun vertaan esim omaan japski tokaihin tai liukuhihna-gibsoneihin, niin noi on (mun mielestä) kaikin puolin parempia soitettavuus,soundi...
todella erilaisia etenkin saundiltaan kun muut testaamani Les Paulit, jännä juttu kun samasta tehtaasta kumminkin tulee

viimeistely noissa on yleensä surkeeta hintaansa nähden
esim, nauhaviilan jättämiä uria otelaudassa, huonosti viilatut satulat, lakkavirheitä ym nyky-Gibsoneille tyypillistä, mua tollaset pikkujutut ei haittaa kunhan kitara muuten pelaa.

Kaula noissa on paksu, vaikka todella pienikätinen olenkin tuntuu se mukavammalta kun ohuempi -59 saatika -60 profiili, mutta ohutkaulaisista pitävälle toi varmaankin on tosi epämukava.

Kannattaa todellakin käydä testaamassa toi, yleensä kun kysyy joltain joka on justiinsa ottanut tyypit historic Les Paulilla, että mitä pidit, vastaus on melkein aina: paras Les Paul mitä olen koskaan soittanut.
fox
25.06.2004 01:56:18

viimeistely noissa on yleensä surkeeta hintaansa nähden
esim, nauhaviilan jättämiä uria otelaudassa, huonosti viilatut satulat, lakkavirheitä ym nyky-Gibsoneille tyypillistä, mua tollaset pikkujutut ei haittaa kunhan kitara muuten pelaa..

Mutta nytpäs pääsinkin kuittasemaan, mulla on nyt työn alla yks Tookkain loimuvaahtera-vaneerikantinen keppi jossa on aivan törkee lakkavaluma kannessa, vaneerit halki keskisaumasta ja kaulanliitos jonkun kansakoululaisen puutöissä tekemä, siellä mikkikolossa on toisella puolella valehtelematta 6 mm rako, eli kaula ei istu taskuunsa ollenkaan...tosin liimalla pysyy, mutta ensimmäinen kunnon sivuttais-isku voi liimaukset murtaa.. "Kansipahvien" liimaus on ilmeisesti rimavaahterakannesta irti koska ontosti kopisee se..ja on kuulua Jaappani-Tookkaita, tuota usein kehuttua kitaroitten Beeringeriä... Kuvia voi pikaviestillä pyytää, voin niitä ilolla toimittaa.. Olin suuresti kummissani, koska noita Tookkain keppejä täällä on hypetetty jopa alkuperäistä parempina, mutta tuo yksilö kyllä on jotain niin perin kummallista, etten usko Giban edes halpis-malleillaan moiseen yltävän, kaulan liitosta pidän melko paljon tärkeämpänä kuin jotain puun kuivamisesta johtuvia nauhan päitten törrötyksiä..
Hirmuinen oli liitos kattella..ottakaa ny Tookkai-miehet ja katsokaa sinne etumikin taskuun että josko sopii kahden euron kolikko "tilkkeeks" sinne alapuolelle...
Nillitys - off.
Varokaa huonoja kopioita! (On noissa kyllä hyviäkin, ja todella hyviä..maanantaiaamuna tehty varmaan tuo) =)
Ja tosiaan, jotka ei usko, kuvista ei oo pulaa nyt...
littlemick
25.06.2004 03:39:11
Mutta nytpäs pääsinkin kuittasemaan, mulla on nyt työn alla yks Tookkain loimuvaahtera-vaneerikantinen keppi jossa on aivan törkee lakkavaluma kannessa, vaneerit halki keskisaumasta ja kaulanliitos jonkun kansakoululaisen puutöissä tekemä, siellä mikkikolossa on toisella puolella valehtelematta 6 mm rako, eli kaula ei istu taskuunsa ollenkaan...tosin liimalla pysyy...

Joo, tuohan ei ole ennenkuulumatonta Tokaissa, taitaa laaduntarkkailussa vähän tökkiä, samanlaisia kertomuksia olen vuosien varrella kuullut useita. Kun omani japsi-Tokain pari vuotta takaperin hommasin, eka juttu kotiin päästyä oli etu-mikin irroitus, onneksi oma oli ihan kelpo kuosissa.
Itse ostin LS-65:sen (plain top) noissa loimumalleissa kun on se ohut viilu vaan kannessa, tuntuu jotenkin tyhmältä, että kannessa on paperin-ohut viilu, minkä alla kauhee kerros liimaa tappamassa saundia.

Varokaa huonoja kopioita! (On noissa kyllä hyviäkin, ja todella hyviä..maanantaiaamuna tehty varmaan tuo) =)

Jep, kopio on aina kopio, itse jouduin tyytymään Tokaihin, kun vasuri-kitaroissa on Suomessa surkeat käytettyjen valikoimat eikä uuteen Gibsoniin ollut varaa. Hyvä pelihän tuokin on tuntuu ja kuulostaa keskiverto Gibson Les Paul standardilta mun mielestä, ongelma on vaan se, että ensimmäisen kerran testattuani historic Les Paulia ei Tokait eikä perus Gibsonit tunnu miltään, no basso on mun pääsoitin, joten hyvin tolla Tokaillakin pärjää, mutta joskus jos rahatilanne sallii niin...

Kyllä uskon ilman kuviakin, näistä Tokain laatuongelmista aina sillointällöin kuulee. Omani puolesta pelkäsin aluksi, ruupeeko kaula veteleen tms, mutta kun ei parissa vuodessa ole kaula alkanut temppuileen eikä paikat irvistää, niin eiköhän tossa omassa ihan kelpo puut ole.
fox
25.06.2004 03:47:05

(On noissa kyllä hyviäkin, ja todella hyviä..maanantaiaamuna tehty varmaan tuo) =)

Ja niinhän siinä kävi, että tiedustelua rupes tulemaan.. Varsinaisesti en rupee noita arkisto-kuviani pienentämään, että postilaatikossa pitäis tilaa olla.. Saatavilla on kaulaliitoksesta 2+1 kuvaa, kannesta 2 kuvaa ja reunalistasta 1 kuva. Herneitä ei kannata ottaa nenään, en ole yläpuolisessa lainkaan väittänyt, että kaikki Tookkait olis jotenkin arveluttavia, halusin vain tuoda julki, että eipä voida olettaa, että "puolet halvemmalla" sais kaikin puolin vastaavaa tavaraa, siksi vertaus Behringeriin...
Tokai tekee hyviä kopioita, ei alkuperäisen veroisia. Eikä maksa rojaltteja herra Les Paulille. Piste.
Jaa niin, omakuvassani on nyt "yleisön pyynnöstä" Tookkain kaulaliitos ja ruuvimeisseli hänessä, ei ollu euroa laittaa sinne...
Tuosta kitarasta en anna mitään tietoja, esim. sarjanumeroa, koska se ei ole minun eikä omistaja halua niitä julkistettavan. 90-luvun alkupuolen tuotteita, luulisin...
fox
25.06.2004 03:56:42

Jep, kopio on aina kopio, itse jouduin tyytymään Tokaihin, kun vasuri-kitaroissa on Suomessa surkeat käytettyjen valikoimat eikä uuteen Gibsoniin ollut varaa.

Omani puolesta pelkäsin aluksi, ruupeeko kaula veteleen tms, mutta kun ei parissa vuodessa ole kaula alkanut temppuileen eikä paikat irvistää, niin eiköhän tossa omassa ihan kelpo puut ole.

Näinpä, eikäpä toki tuossa mittään, mutta kun vähintään kerran kuukaudessa tässä Mnetin elonaikana saa lukea, jotta parempia ne on kun Gibsonit, tai vähintäänkin yhtä hyviä, ja kun tuo "loisto-yksilö" vanerikansineen tuli työn alle, niin päätin lähteä valistuslinjalle...
Itekkin aikoinaan valitsin saatavuussyistä erään kitaran toisen sijasta, enkä oo katunu..

Tuohon alempaan lainaukseen: tuossa on tosiaan "kansipahvit" halki ja reunanauhan kiinnityksessä on toivomisen varaa, on yläreunasta noin kuuden sentin matkalta aika pahasti "hampaalla" eli reunan päällä, olisko mahonki ja kansipuu kutistunu eri tahtiin ja repäissy bindingin...

Tuo omassa kuvassa nyt oleva kaulan liitos noista on se, jota ei voi pistää minkään muun piikkiin, paitsi tehtaan laadunvalvonnan..
littlemick
25.06.2004 04:37:26
Näinpä, eikäpä toki tuossa mittään, mutta kun vähintään kerran kuukaudessa tässä Mnetin elonaikana saa lukea, jotta parempia ne on kun Gibsonit, tai vähintäänkin yhtä hyviä, ja kun tuo "loisto-yksilö" vanerikansineen tuli työn alle, niin päätin lähteä valistuslinjalle...
Itekkin aikoinaan valitsin saatavuussyistä erään kitaran toisen sijasta, enkä oo katunu..

Joo, Gibson/Tokai asetelma taitaa olla ikuinen kädenvääntö tällä palstalla, mikä on todella turhaa, mun mielipide asiasta on että jokainen funtsii itse minkä kitaran hommaa ja mihin budjetti taipuu , mutta Gibson on AINOA Les Paul, Tokai on varsin onnistunut KOPIO mutta se ei ole Les Paul, eikä se voi koskaan Les Paulin paikkaa kitaramaailmassa viedä, joten se on ikuinen kakkonen.

Anteeksi aloittajalle rankasta aiheen ohi kirjoittamisesta.
Gypsy
25.06.2004 04:55:27 (muokattu 25.06.2004 06:57:59)
Joo sori, nyt menee kyllä ihan ohi aiheen.

mutta tuo yksilö kyllä on jotain niin perin kummallista, etten usko Giban edes halpis-malleillaan moiseen yltävän, kaulan liitosta pidän melko paljon tärkeämpänä kuin jotain puun kuivamisesta johtuvia nauhan päitten törrötyksiä..

Kaulaliitos tietenkin menee pienten viimestelyvirheitten edelle, mutta on mun mielestä vähän kummallista, että gibsonkaan ei voi tehä les pauleihinsa kunnon kaulaliitoksia vaan ne pitää juosten kusta. On kuitenkin kalliista kitaroista kyse. Liukuhihnalespauleissahan on TAI on ainakin ollu pyöristetyt kaulatapin alaosat jollon kaulan kulmaa ei tarvi tehä niin tarkasti. En tiedä kumpi on sitten pahempi, se, että tokailla on kaulan sivussa rako vai se, että gibsonilla se on pohjassa. Gibsonin sivuillahan oli kuva tästä kanssa, mutta on taidettu poistaa kun linkki ei toiminu enää.

Oli tuolla näköjään ollu puhettakin tosta LP:n kaulaliitoksesta:

I can't see Gibson allowing such a poorly cut neck tenon to go into a production LP! Come one, it looks like it was made by a pre-school class!

Ja puolustus mikä on mun mielestä vähän huono:

A well fit mortise and tennon joint takes A LOT of time and fine work to fit well. Gibson USA doesn't have the time nor profit margin to do that............unless you want to add several hundred to the price.

No, mutta se siitä. Ton historicin hinta ei kyllä oo kova. Sen ostaisin (tota en oo kokeillu). Tosin maksaahan toi nyt monta sataa enemmän kun toi standardi, mutta on kyllä helvetin hyviä kitaroita. Kaula on tosiaan paksu, ite tykkään.

Kaulaliitokset on historiceissä viimesenpäälle tehty ja puut on hyvää kamaa. Tosin on standarditkin hyviä kitaroita.

Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut ihmisten kommentteja, että jotkut Epit ja Tokait ovat tuntumaltaan paljon parempia kun Gibsonit.

No "tuntumahan" on mielipidekysymys. Eikä ne Tokait mitään ihmekitaroita ole. Kyllä niistä löytyy huomautettavaa paljonkin. Esim just tuntuu olevan paljon kaulaliitoksissa rakoja kun olen itekkin törmänny. Sisälle en oo hirveesti katellu, mutta ulkopuolella kaulan ja bodyn liitoskohdassa oon nähny muutamissa raon mikä on täytetty liimalla ja lakkaa päälle. Ja kansissa on oksia ja muuta sellasta. Kyllä se kertoo paljon laadunvalvonnasta ja siitä, että säästetään kuluissa.
Explorer
25.06.2004 10:28:27
...kaulanliitos jonkun kansakoululaisen puutöissä tekemä, siellä mikkikolossa on toisella puolella valehtelematta 6 mm rako, eli kaula ei istu taskuunsa ollenkaan...tosin liimalla pysyy, mutta ensimmäinen kunnon sivuttais-isku voi liimaukset murtaa..

Mulla oli koreatokai, jossa oli sama homma, paitsi vielä pahempi. Siellä oli ihan sormenmentävä onkalo, kaulapala siis ei suurelta alueelta ottanut bodyyn kiinni ollenkaan. Kyllä se nyt ihan kohtuullisesti soi, mutta tosiaan siinä voi kaula jäädä käteen jos oikeasta suunnasta kolahtaa.
I don't need no doctor.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)