Aihe: Luotettava kitaramekaanikko PK-seudulla
1
jheisk
25.09.2019 11:22:54
Tervehdys,

hommasin keväällä PRS Custom 24:n, jossa "vanhanaikainen" 5-way rotary. Se ei ole käytännöllinen livetilanteessa, ja kiinnostaisi Gibson-tyylisen 3-way togglen asennus. Jotta tuo voidaan tehdä, täytyy potikan reikää hieman suurentaa. Tällaista hommaa en anna kenen tahansa tehdä 3-4k€ kitaralle.

Ketä suosittelisitte tällaisen homman tekemiseen PK-seudulla?
hallu
25.09.2019 12:02:25
Heidi Meri F-musiikin kielisoitinverstas vantaanportissa.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Goljatt
25.09.2019 12:14:21

Jotta tuo voidaan tehdä, täytyy potikan reikää hieman suurentaa.

Vaihdettiin kaverin kanssa joskus mun CE 24:een sen rotaryn tilalle Switchcraftin kolmeasentoinen kytkin, eikä tarvinnut porata sitä reikää isommaksi. Ongelma oli ehkä enemmänkin siinä, että ne johdot ei meinannut riittää sinne kytkimeen asti.

Mutta Scott Morgania voisin suositella jos joutuu isommin modaamaan, mikäli englanti sujuu.
Oh, suits you sir!
LaMotta
25.09.2019 12:19:56 (muokattu 25.09.2019 12:41:35)

Ja jos ne mikkien puolitukset haluaa säilyttää niin tarvinnee vaihtaa potikka tai kumpikin nostotyyppiseksi. Itse puolitus on varsin yksinkertainen. Kolmas mikin johto vain maadoitetaan. Kovin suuria sähköhlö taitoja ei tarvita.

Potikan reiän voi suurentaa turvallisesti laittamalla ohuen tapin ympärille karkeaa hiomapaperia. Tällä pyörittelee kätösin reiän suuremmaksi eikä näin ole mitään puun tai lakan lohkeamisvaaraa.

Itse olen myös poistanut aina tuon rotateswithin koska se on pelkkä vitsi livekäytössä. Nyttemmin prs on tuosta onneksi luopunut ja korvannut tavallisella stratotyypin kytkimellä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Rämppy
25.09.2019 12:33:28
Espoossa Guitarworx, Stadissa Lottonen.
Ainakin nämä osaavat hommansa.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Metalkallo
25.09.2019 13:04:56 (muokattu 25.09.2019 13:05:35)
jheisk: Tervehdys,

hommasin keväällä PRS Custom 24:n, jossa "vanhanaikainen" 5-way rotary. Se ei ole käytännöllinen livetilanteessa, ja kiinnostaisi Gibson-tyylisen 3-way togglen asennus. Jotta tuo voidaan tehdä, täytyy potikan reikää hieman suurentaa. Tällaista hommaa en anna kenen tahansa tehdä 3-4k€ kitaralle.

Ketä suosittelisitte tällaisen homman tekemiseen PK-seudulla?

Guitarworx lähin, kun asut espoossa.
http://www.guitarworx.fi/

Olen aiemmin itse käynyt tuolla ja Jaakko osaa asiansa.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
69thDuke
25.09.2019 14:09:30

jheisk: Olen asennoitunut luopumaan tuosta splittauksesta kokonaan, en sitä varsinaisesti tarvitse. Samalla kun vaihdan tuohon 3way:hin, olisi tarkoitus vaihtaa kahteen volaan, eli 1 per mikki. Mikä kondeksaattoreiden merkitys on tuossa setupissa? Telen olen modannut kahdelle volalle, ja revin sieltä ainoan konkan kuikkaan. Onko humpparit eri juttu, eli tuo konkka on ns. pakko olla osa ketjua?

Jos esim. duncanin sivuilta etsin 2 humpan, 3way togglen ja 2 volan kaavion, siinä ei konkat ole mukana ketjua: https://www.seymourduncan.com/wirin … ,0-tone,3-way-toggle,accessory-none

Konkka on Tone -potikan kyljessä - Joten jos 2 volan systeemiin siirryt niin sitä ei tarvitse
Soitettavuus, Sointi & Yksilöllinen Ulkonäkö - Raato Custom Guitars
steelduck
25.09.2019 14:24:33 (muokattu 25.09.2019 14:28:08)

Scott Morgan teki tuon modin mun PRS:ään priimaa tuli. Kahdella volalla voi tehdä myös vastavaihe modin, jossa toinen Vola on nostopotikka ja kääntää toisen mikin vaiheen. Sitten kahdella volalla voi blendata vastavaiheessa olevia mikkejä ja saada eriasteista vastavaiheisuutta. Todella mainio mode ja tuo paljon uusia sävyjä. (mielestäni parempi kuin splittaukset). Scott voi demota tuota omalla Les Paulillaan.
jheisk
25.09.2019 14:26:14
69thDuke: Konkka on Tone -potikan kyljessä - Joten jos 2 volan systeemiin siirryt niin sitä ei tarvitse

Mulla on konkat molemmissa potikoissa, se on vaan eri karvojen välissä, riippuen onko vola vai tone.
69thDuke
25.09.2019 14:38:17 (muokattu 25.09.2019 14:46:51)

jheisk: Mulla on konkat molemmissa potikoissa, se on vaan eri karvojen välissä, riippuen onko vola vai tone.

Aivan - Eli volassa on ns Treble Bleed -toiminne, joka päästää vähän enemmän trebleä läpi, kun volumea kääntää kiinnipäin.

Pakollinen ei ole, mutta toiset tästä modista tykkää kyllä. Ihan soittotyylistä kiinni
Soitettavuus, Sointi & Yksilöllinen Ulkonäkö - Raato Custom Guitars
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)