NahkaAlbertti 24.06.2004 16:14:18 | |
---|
Siis oikeesti kaikkialla painotetaan, että ole experti tuntemaan asiat tai osta joku perkeleen fenderin ultimate Jazz hyper super basso ja vahvistn!! Elikkä olen hankimassa kesätyö rahoilla bassoa ja bassovahvistinta treeni-kämpälle, olen selannu musanetin torin läpi 2 kertaa, mutta ei sieltä mitään uskalla ostaa vai uskaltaako? Kertokaa mitä ostaa ja mistä ostaa, jos vain viittitte jakakaa myös kokemuksia tästä "köyhälle miehelle basso ja vahvistin" Ei vahvistin kitaristia tee, säröpedaali sen olla pitää |
lfc 24.06.2004 16:37:23 | |
---|
Kertoisitko ensin missä hintaluokassa liikutaan, niin osaisimme paremmin auttaa sinua. Life is a game, that's never too lame. |
NahkaAlbertti 24.06.2004 16:55:58 | |
---|
Kertoisitko ensin missä hintaluokassa liikutaan, niin osaisimme paremmin auttaa sinua. joo sori, tuota yhteensä 400-600€ Ei vahvistin kitaristia tee, säröpedaali sen olla pitää |
Johannes_t 24.06.2004 17:44:57 | |
---|
joo sori, tuota yhteensä 400-600€ Kovin vaikeaksi menee tuolla budjetilla. Hommasin ekat bassokamani osamaksulla, kolme v'tun pitkää vuotta siinä maksellessa meni, mutta sain mieleiseni laitteet. Bassoihin on mennyt myös kaikki YO-lahjarahat yms. Ensimmäinen komboni oli 100 Wattinen, samalla myös ainoa ostos jota olen koskaan katunut. Ei sillä treenikämpällä tehnyt oikein mitään; kahden kitaran ja rumpujen alta ei paljoa bassoa kuulunut. Eli kehottaisin satsaamaan vahvistimeen kerralla kunnolla, ei tarvitse sitten ihan heti kamoja päivittää. Katsele käytettyjä ja kysy mielipiteitä vaikkapa tältä palstalta. |
Artu Pupunuss 24.06.2004 18:12:10 (muokattu 24.06.2004 18:13:36) | |
---|
What doesn't kill you, makes you wanna die! |
mitä?!? eikö sata wattia riittänyt teidän kämpillä?!? mulla on jo liikaakin siinä et kitara jää kyl kakkoseksi jos vaan laitan volumee lisää vahvariin :D kyl 100-150 wattia se sopiva määrä... sit basson jos ostat ni joku squier on halpa ja kohtuu hyvä mut noi on just noi ibanez soundgear sarjat ihan ****** hyviä... mulla on srx500 (makso jonkun 600) ni ihan sairaan hyvä... |
Niskamies 24.06.2004 19:27:54 | |
---|
Jos Fenderin mexico jazzin löytäisi käytettynä johonkin 300 euroon, niin olisi erittäin hyvä. Vahvariksi vaikka Behringerin BX1200, ite pärjäsin sillä aivan loistavasti. Sekä treenit että keikat, mutta mä soitankin kevyttä musiikkia. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
NahkaAlbertti 24.06.2004 20:49:16 | |
---|
Kovin vaikeaksi menee tuolla budjetilla. Hommasin ekat bassokamani osamaksulla, kolme v'tun pitkää vuotta siinä maksellessa meni, mutta sain mieleiseni laitteet. Bassoihin on mennyt myös kaikki YO-lahjarahat yms. Ensimmäinen komboni oli 100 Wattinen, samalla myös ainoa ostos jota olen koskaan katunut. Ei sillä treenikämpällä tehnyt oikein mitään; kahden kitaran ja rumpujen alta ei paljoa bassoa kuulunut. Eli kehottaisin satsaamaan vahvistimeen kerralla kunnolla, ei tarvitse sitten ihan heti kamoja päivittää. Katsele käytettyjä ja kysy mielipiteitä vaikkapa tältä palstalta. Kustom KBA65X - 250 € Vester BA60 bassocombo - 135€ SWR Studio 220 - 450€ Yamahan 100w transistori nuppi ja tehdasvalmisteinen Yamahan 4x12 tuumanen kaappi (pyörillä). Mainio peli treeni ja keikka käyttöön, soundit OK (mielessä pitäen kuitenkin että nuppi on transistori). Myynnissä bänditouhuista vetäytymisen takia! Hinta: 550 € Behringer Ultrabass BX 1200 bassovahvistin. 2*12 elementti, 120w, 2 kanavaa ja oktaaveri - 250€ Kaikki musa netin torilta, mielipiteitä? Ei vahvistin kitaristia tee, säröpedaali sen olla pitää |
Niskamies 24.06.2004 21:39:13 | |
---|
Yamahan 100w transistori nuppi ja tehdasvalmisteinen Yamahan 4x12 tuumanen kaappi (pyörillä). Mainio peli treeni ja keikka käyttöön, soundit OK (mielessä pitäen kuitenkin että nuppi on transistori). Myynnissä bänditouhuista vetäytymisen takia! Hinta: 550 € Behringer Ultrabass BX 1200 bassovahvistin. 2*12 elementti, 120w, 2 kanavaa ja oktaaveri - 250€
Noist ehdottomasti Yamaha, Yamaha ei pamaha! Ota huomioon toi 4*12" kaappi, kuin muissa taitaa olla vain yks 12" tai 15" elementti. Ja yleensähän bassopuolella vehkeet ovat transistoreja, joten ei hätää. Ei oo omassa trankkunupissa mitää valittamista. Toi Behringer on ihan hyvä, mutta sehän on eri hintaluokkaa kuin toi Yamaha. Ja tossa on ylihintaa, omani myin 220 eurolla. Kyllä pitäis parikymppiä lähteä pois. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Johannes_t 27.06.2004 13:53:05 | |
---|
mitä?!? eikö sata wattia riittänyt teidän kämpillä?!? mulla on jo liikaakin siinä et kitara jää kyl kakkoseksi jos vaan laitan volumee lisää vahvariin :D kyl 100-150 wattia se sopiva määrä... Ei riittänyt 100W, ei sitten millään. Vanha nyrkkisääntö on, että bassokamoissa saa/pitää olla neljä kertaa enemmän potkua kuin kitarakamoissa. |
Härski 27.06.2004 14:08:37 | |
---|
Ihmettelen, miten kuuroja ihmiset ovat. Tai jotain. Basistillamme on Harley Bentonin 80 W konottaja, ja kyllä möykkää riittää. Treeniksellämme on myös en-muista-merkkiä 65 W transistorivahvistin, joka myös riittää bändisoitossa oikein hyvin. Ja rumpali soittaa kyllä kiitettävän kuurouttevasti. En ymmärrä teitä. |
Johannes_t 27.06.2004 14:26:44 | |
---|
Ja rumpali soittaa kyllä kiitettävän kuurouttevasti. En ymmärrä teitä. Mites kitaristit? Kuvauksestasi bongasin tuollaiset: Laney TF200 ja Crate GX-15R, Laney varmaankin bändin kanssa ja Crate himassa? Tosihan se on, että tehojen tarve riippuu musatyylistä, sovituksista, muiden bändin jäsenten kamoista ja siitä, mihin niitä laitteita käytetään. Treenikämppäfiilistelyyn riittää pienempikin, stadionille tarvitaan jo pikkasen isommat. Oma tilanteeni silloin 1995 oli hiukan ahdas, molemmilla kitaristeilla Marsun 100W-läjät ja rumpalilla mieletön määrä nuoruuden energiaa :D Sittemmin on Marsut vaihtunut Peaveyn 5150-nuppiin ja Mesan kaappiin, eli ei se vieläkään paljoa helpota... |
pardy 27.06.2004 19:12:04 | |
---|
Mites kitaristit? Kuvauksestasi bongasin tuollaiset: Laney TF200 ja Crate GX-15R, Laney varmaankin bändin kanssa ja Crate himassa? Tosihan se on, että tehojen tarve riippuu musatyylistä, sovituksista, muiden bändin jäsenten kamoista ja siitä, mihin niitä laitteita käytetään. Treenikämppäfiilistelyyn riittää pienempikin, stadionille tarvitaan jo pikkasen isommat. Oma tilanteeni silloin 1995 oli hiukan ahdas, molemmilla kitaristeilla Marsun 100W-läjät ja rumpalilla mieletön määrä nuoruuden energiaa :D Sittemmin on Marsut vaihtunut Peaveyn 5150-nuppiin ja Mesan kaappiin, eli ei se vieläkään paljoa helpota... Näinhän se on. Itsellänikin tekee aika tiukkaa sillon tällön kuulla itteäni, vaikka kuitenki suht tehokkaat kamat omistan. Toisaalta se voi johtua suurelta osin siitä että meidän treeniksellä häviää aika kiitettävästi bassot muutenkin. Ja onhan se vielä sillee, että ku meidänki bändissä on 2 kitaristia, laulu, rummut ja syna (ja vielä viulu sillon tällön) mun lisäks, ni kyllä siinä melko lailla tahattomasti tuppaa aina se volyymi nousta vaikka aika kevyttä musaa soitellaankin. Mun 400 watin vahvaria joutuu aika usein pitämää jossain kello 12 kohdalla... Mutta kuten sanoin, treeniksen akustiikalla on aika suuri osuus, mutta silti... Toisaalta, samoilla kamoilla olen hyvin voinut vetää vähän isompiakin keikkoja pitäen master -volumea siinä kello 12 kohdalla ilman että on basso ollenkaa PA:ssa kiinni... Ja sillonki on tullu kuultua keikan jälkee miksaajalta miten oli basso tosi pinnassa...:) Eli se tila vaikuttaa myös erittäin paljon. "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
Zarmo 28.06.2004 14:53:03 | |
---|
Ihmettelen, miten kuuroja ihmiset ovat. . Minä soitin joskus baarikeikan 50 wattisella yamahalla, ei siis bassoa ollenkaan PA:sta. Rumpalikin oli mukana, eikä vahvari edes ollut täysillä. "Heikkisten suku on tuomittu ikuiseen köyhyyteen." -T.Huhtiniemi |
Pahisguy 28.06.2004 20:14:28 | |
---|
Hähää, vanha kunnon tehokysymys, vettä myllyyn. Tehojen tarve riippuu paljon soundista, ite tykkään tukevasta ja soittelenki treeniksellä 600w nupilla ja 15 sekä 15 + 2x 10 kaapeilla. Ei sitä tehoa liikaa voi olla volumea vain. |