edgehill 20.08.2019 09:50:05 | |
---|
pappasfin: Vaikken Kemperia omista niin ihan muuten vaan postaan tämän tänne kun ainakin 2016 YES näytti käyttävän Kempereitä konserteissaan. Hyvin oli veteraanien soundit ja soitot kohdillaan, on tuo muutenkin kova bändi ;D https://www.youtube.com/watch?v=LPvAgQaKpCw Kyllä on homma hanskassa! Jostain lueskelin, että Kemperit on basistin ja että Trevor Rabin soitteleepi Axe FX:llä. Basisti on Lee Pomeroy, ja sama heppuhan näyttää soittavan myös Steve Hackett:n Genesis Revised taltioinneilla, ainakin sillä Hammersmith DVD:llä. |
Lespaul66 25.08.2019 08:15:56 (muokattu 25.08.2019 08:32:38) | |
---|
Miten on uuden Kemper stagen omistajat. Starttaako uusi Stage nopeammin kuin tuo vanhemman mallinen ??? Nykyisellään tuo tietokoneen käynnistyminen ja alkulataus kemperissä ottaa jo kohtuullisen pitkän ajan. Eihän se sinänsä haittaa kun soundi on hunajaa mutta Kemper on vähän liian salaperäinen noiden prosessorien ja muistimäärien kanssa. Pakkohan tuossa uudessa stagessa on olla uudempi prosessori ? Käynnistysajan pituus voisi antaa viitteitä asiasta ? Samoin viitteitä uudesta prosessorista antaa se että Käyttöjärjestelmä Kemperin support sivuilla on erilainen Stagen ja muiden Kemperien välillä...jos siis lataa väärän systeemin, ei toimi...jossain vaiheessa, kun algoritmit muuttuvat riittävän monimutkaisiksi, alkaa tuo myös näkyä suorituskyvyssä, eli äänessä. Voihan olla että vielä ei olla lähellä limittiä - tai sitten ollaan |
Ziggy Bubba 06.09.2019 19:24:55 (muokattu 06.09.2019 19:26:45) | |
---|
Tervehdys, Kemper-tietäjät! Mulla on pieni ongelma nauhoituskäytössä. Nimittäin tuplatessa rytmikitaroita Logicilla kahden kitaran yhteissoundiin tulee erikoinen vaihe-efekti, joka ei kuulosta luonnolliselta. Vähän kuin kitarat olisivat väärässä vaiheessa, semmoista ärsyttävää fjongaa mitä en todellakaan kaipaa. Käytän Kemperin analogista XLR-outputia. Epäilen, että kyse ei ole välttämättä Kemperistä vaan tietokoneen nauhoitusasetuksista, mutta ken tietää. Voin kaivella soundi-klippiä ilmiöstä jos tarvis. Onko kukaan muu törmännyt moiseen? Ennen olen tuplaillut nätisti kitarat mikki ja kaappi -kombolla ilman vastaavia probleemia. Nyt on tosin äänikortista (Apogee Duet) päällä sisäänmenevän äänen monitorointi - oikein muuta eroa en keksi. Kiitokset etukäteen! |
penatuna 07.09.2019 07:13:09 | |
---|
Ziggy Bubba: Tervehdys, Kemper-tietäjät! Mulla on pieni ongelma nauhoituskäytössä. Nimittäin tuplatessa rytmikitaroita Logicilla kahden kitaran yhteissoundiin tulee erikoinen vaihe-efekti, joka ei kuulosta luonnolliselta. Vähän kuin kitarat olisivat väärässä vaiheessa, semmoista ärsyttävää fjongaa mitä en todellakaan kaipaa. Käytän Kemperin analogista XLR-outputia. Epäilen, että kyse ei ole välttämättä Kemperistä vaan tietokoneen nauhoitusasetuksista, mutta ken tietää. Voin kaivella soundi-klippiä ilmiöstä jos tarvis. Onko kukaan muu törmännyt moiseen? Ennen olen tuplaillut nätisti kitarat mikki ja kaappi -kombolla ilman vastaavia probleemia. Nyt on tosin äänikortista (Apogee Duet) päällä sisäänmenevän äänen monitorointi - oikein muuta eroa en keksi. Kiitokset etukäteen! Kokeile laittaa Kemperistä päälle tuo Constant Latency. Ei kyllä välttämättä auta ongelmassasi. Löytyy seuraavasti: 1) Paina Kemperissä Output-nappia 2) Mene sivulle 6/6 3) Näytön oikeassa ylälaidassa näkyy Constant Latency -vaihtoehto. Laita se päälle. Alla vielä lisäselvitystä tuosta toiminnosta: http://foobazaar.com/wikpa/index.php?title=Latency |
jhlamm 07.09.2019 17:00:49 | |
---|
Ziggy Bubba: Tervehdys, Kemper-tietäjät! Mulla on pieni ongelma nauhoituskäytössä. Voisko olla niin yksinkertainen että on vain vastavaihe? Kokeile ohjelmassa kääntää sen uuden raidan vaihe vastakkaiseksi? Vai onko sellaista hetkellistä vaiheen siirtelyä? Silloin voi olla, että latenssi heittelee kuten yllä ehdotettiin. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
kimurantti1 07.09.2019 18:14:30 (muokattu 07.09.2019 18:15:03) | |
---|
Ziggy Bubba: Tervehdys, Kemper-tietäjät! Mulla on pieni ongelma nauhoituskäytössä. Nimittäin tuplatessa rytmikitaroita Logicilla kahden kitaran yhteissoundiin tulee erikoinen vaihe-efekti, joka ei kuulosta luonnolliselta. Vähän kuin kitarat olisivat väärässä vaiheessa, semmoista ärsyttävää fjongaa mitä en todellakaan kaipaa. Käytän Kemperin analogista XLR-outputia. Epäilen, että kyse ei ole välttämättä Kemperistä vaan tietokoneen nauhoitusasetuksista, mutta ken tietää. Voin kaivella soundi-klippiä ilmiöstä jos tarvis. Onko kukaan muu törmännyt moiseen? Olisko sulla Logicissa kahdessa kanavassa sisääntulon monitorointi samaan aikaan päällä? Se ainakin tekee vaihevirheen. "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
Ziggy Bubba 07.09.2019 22:50:46 | |
---|
Oon kokeillut kääntää toisen raidan vaiheen, ei auttanut. Tuohon monitorointiin pitääkin tutustua tarkemmin, joku ton suuntainen probleema voisi ehkä olla syynä. Kiitokset jeesistä! |
mize7 08.09.2019 18:24:44 | |
---|
Lespaul66: Miten on uuden Kemper stagen omistajat. Starttaako uusi Stage nopeammin kuin tuo vanhemman mallinen ??? Nykyisellään tuo tietokoneen käynnistyminen ja alkulataus kemperissä ottaa jo kohtuullisen pitkän ajan. Eihän se sinänsä haittaa kun soundi on hunajaa mutta Kemper on vähän liian salaperäinen noiden prosessorien ja muistimäärien kanssa. Pakkohan tuossa uudessa stagessa on olla uudempi prosessori ? Käynnistysajan pituus voisi antaa viitteitä asiasta ? Samoin viitteitä uudesta prosessorista antaa se että Käyttöjärjestelmä Kemperin support sivuilla on erilainen Stagen ja muiden Kemperien välillä...jos siis lataa väärän systeemin, ei toimi...jossain vaiheessa, kun algoritmit muuttuvat riittävän monimutkaisiksi, alkaa tuo myös näkyä suorituskyvyssä, eli äänessä. Voihan olla että vielä ei olla lähellä limittiä - tai sitten ollaan Samat prossut niissä on. Kemperin keksijä Mr. CK on tämän itse vahvistanut TGP foorumilla. Uskoisin, että pienet käyttöerot Stagen ja Toaster /Rack mallin kesken on syynä eri Firmis tiedostoille. Eli Stagen näppäin/nappula puolella on pieniä eroavaisuuksia. Mulla kävi Stage testissä ja jouduin palauttamaan sen, kun siinä oli footswitch ongelmaa. Sen verran monella tuntui samoja vikoja olevan, että en uutta kappaletta viitsinyt ottaa tilalle, vaan otin rahat takaisin ja nappasin Toaster + Remote setin... Ehkä joskus tulevaisuudessa palaan Stagen pariin, kun saavat tuon mallin lapsenviat hallintaan. https://soundcloud.com/mediumplayer |
BulletFace 09.09.2019 09:03:49 | |
---|
mize7: Samat prossut niissä on. Kemperin keksijä Mr. CK on tämän itse vahvistanut TGP foorumilla. Uskoisin, että pienet käyttöerot Stagen ja Toaster /Rack mallin kesken on syynä eri Firmis tiedostoille. Eli Stagen näppäin/nappula puolella on pieniä eroavaisuuksia. Mulla kävi Stage testissä ja jouduin palauttamaan sen, kun siinä oli footswitch ongelmaa. Sen verran monella tuntui samoja vikoja olevan, että en uutta kappaletta viitsinyt ottaa tilalle, vaan otin rahat takaisin ja nappasin Toaster + Remote setin... Ehkä joskus tulevaisuudessa palaan Stagen pariin, kun saavat tuon mallin lapsenviat hallintaan. Itse ostin kanssa nelisen viikkoa sitten stagen ja eikös siitä sitten kuollut ekalla keikalla ensimmäinen jalkakytkin. Ei tullut eloon vaikka kuinka käynnistelin uudestaan. Sitten kotona sain sen jotenkin toimimaan. Jos painoi kyseistä kytkintä 10 kertaa niin kuudella kerralla komento meni perille ja neljällä ei. Lähetin laitteen takaisin Custom Boardsille ja siellä ei sitten taas laitteestaa löytynyt mitään vikaa. Olivat tosin laittaneet uusimman firmiksen sisään mikä oli tullut pihalle sen jälkeen kun olin stagen sinne lähettänyt, joten mene ja tiedä. Kuulostaa vaan oudolta, jos moinen on softavika. Nyt toiminut ihan hyvin, mutta HX stomp kulkee kyllä jatkossakin aina keikoilla mukana backuppina. Get the best and fuck the rest. |
juki 10.09.2019 21:05:45 (muokattu 10.09.2019 21:07:49) | |
---|
BulletFace: Lähetin laitteen takaisin Custom Boardsille ja siellä ei sitten taas laitteestaa löytynyt mitään vikaa. Olivat tosin laittaneet uusimman firmiksen sisään mikä oli tullut pihalle sen jälkeen kun olin stagen sinne lähettänyt, joten mene ja tiedä. Kuulostaa vaan oudolta, jos moinen on softavika.
Näitä kuulee olevan jonkun verrankin, kuten myös helposti irtoavia potikanhattuja. Custom boardsin kohdalla tulee mieleen etteivät olisi firmiksen lisäksi myös ohimennen näyttäneet kytkimelle hiukan jokapäiväistä työkalupakkiaan (PRF 6-68), jolla useampi olisi ilmeisesti saanut kytkimet eloon..veikattu että kemperille olisi osunut jostain likainen kytkinerä. Mene ja tiedä. Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! |
juki 11.09.2019 08:50:55 (muokattu 11.09.2019 08:51:36) | |
---|
mize7: Samat prossut niissä on. Kemperin keksijä Mr. CK on tämän itse vahvistanut TGP foorumilla. Uskoisin, että pienet käyttöerot Stagen ja Toaster /Rack mallin kesken on syynä eri Firmis tiedostoille. Eli Stagen näppäin/nappula puolella on pieniä eroavaisuuksia.
Prossut on samat mutta I/O puolella on jotain eroja mikä saattaa kiinnostaa joitain. Eli Stagella on 2 efektilooppia kun vanhemmissa 1 ja lisäksi Stagen uusittu SPDIF piiri kykenee operoimaaan slavena, kun taas vanhemmat vain masterina, mikä on puute DAWilta diginä reampatessa. Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! |
BulletFace 11.09.2019 10:00:27 | |
---|
juki: Näitä kuulee olevan jonkun verrankin, kuten myös helposti irtoavia potikanhattuja. Custom boardsin kohdalla tulee mieleen etteivät olisi firmiksen lisäksi myös ohimennen näyttäneet kytkimelle hiukan jokapäiväistä työkalupakkiaan (PRF 6-68), jolla useampi olisi ilmeisesti saanut kytkimet eloon..veikattu että kemperille olisi osunut jostain likainen kytkinerä. Mene ja tiedä. Joo, vähän kyllä sylettää kun laite kuitenkin maksaa 1600 euroa ja kaikkea pientä tässä kyllä on ollut. Get the best and fuck the rest. |
mize7 12.09.2019 13:07:35 | |
---|
https://soundcloud.com/mediumplayer |
BulletFace: Joo, vähän kyllä sylettää kun laite kuitenkin maksaa 1600 euroa ja kaikkea pientä tässä kyllä on ollut. No juu, mutta kaikkiin vekottimiin mahtuu alkutauteja jne jne.. Kuitenkin on ollut jännä huomata, että myös maailman foorumeilla on huomattavan vähän v*ttuiltu Kemper-palstalla verrattuna rikkoutuneisiin helix-yksilöihin. :-). Jossain vaiheessa pitänee itsekin koeponnistaa tuo lattiamallin Kemperi. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
BulletFace 13.09.2019 12:24:43 | |
---|
Tami: No juu, mutta kaikkiin vekottimiin mahtuu alkutauteja jne jne.. Kuitenkin on ollut jännä huomata, että myös maailman foorumeilla on huomattavan vähän v*ttuiltu Kemper-palstalla verrattuna rikkoutuneisiin helix-yksilöihin. :-). Jossain vaiheessa pitänee itsekin koeponnistaa tuo lattiamallin Kemperi. Joo, tulee itsekkin seurattua kumpaakin facebook ryhmää :) Mutta kyllä tuolla kemperin face ryhmässä on ainakin jonkin verran ollut melko vittuuntunutta porukkaa. Enkä sitä yhtään ihmettele. Jos tosiaan laite maksaa 1.600 euroa niin kyllä sen soisi olevan melkolailla täydellinen. Joo, noissa helix ryhmissä lähinnä näkyy valitettavan siitä, että LT versiosta hajoaa aina se pedaali :D Get the best and fuck the rest. |
Skebaristi 13.09.2019 16:29:22 | |
---|
mize7: Otin kokeiluun Live Ready Soundin LRS EUPHORIA EL34 Profile Packin ja on muuten todella mahtavia profiileja täynnä. Useampia kaappeja ja mikityksiä etc. Toimii! https://youtu.be/r4Lsoz4yC_8 Live Ready Sound : https://livereadysound.com/product/euphoria/ Näitä kiinnostaisi jossain kohtaa testata. Harmi ettei näillä taida olla mitään demopakettia saatavilla, missä pääsisi vähän tyyppaamaan ennen kuin ostaa kokonaisia vahvistinpaketteja. www.facebook.com/mofojonesband
www.instagram.com/mofojonesband |
mize7 13.09.2019 19:29:41 | |
---|
Skebaristi: Näitä kiinnostaisi jossain kohtaa testata. Harmi ettei näillä taida olla mitään demopakettia saatavilla, missä pääsisi vähän tyyppaamaan ennen kuin ostaa kokonaisia vahvistinpaketteja. Kemper foorumilla 3rd party profiles osiosta löytyy parit ilmaiset LRS Profiilit. https://soundcloud.com/mediumplayer |
Skebaristi 14.09.2019 12:04:49 | |
---|
mize7: Kemper foorumilla 3rd party profiles osiosta löytyy parit ilmaiset LRS Profiilit. Kiitos vinkistä! www.facebook.com/mofojonesband
www.instagram.com/mofojonesband |
jhlamm 16.09.2019 16:44:58 | |
---|
Viikonloppuna hain kemperin takaisin. Rahantarpeessa jokin aika sitten myin. Katunut joka päivä. Nyt on vääryys korjattu. Maximum diu diu. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
murmuuri 18.09.2019 10:45:13 | |
---|
jhlamm: Viikonloppuna hain kemperin takaisin. Rahantarpeessa jokin aika sitten myin. Katunut joka päivä. Nyt on vääryys korjattu. Maximum diu diu. Mukava kuulla! Itse olen tähän todella tyytyväinen, on tämä kyllä vaan hyvä laite. Watching television is like taking black spray paint to your third eye -Bill Hicks |