Aihe: Delay -pedaali
1 2 3
Icy-Sun
18.08.2019 19:17:38
Jos analogista niin MXR Carbon copy tai BOSS DM-2 waza.
Kyllikki
18.08.2019 20:12:17
klamydia: Ihan ok. Mitä mieltä olet tosta mad professorin deep blue delaysta?

Minulla ei valitettavasti ole ko. pedaalista kokemuksia, mutta aivan perusdelaylta vaikuttaa videoklippien perusteella, ja tähän suoritukseen yltää kyllä moni muukin, huomattavasti halvempikin spedu.

Toivottavasti tästä vastauksesta oli edes vähän apua.
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
KameliFonisti
18.08.2019 23:03:48
Jos vähän venyttää budjettia niin MXR Carbon Copy Deluxe on olemassa. Samasta vehkeestä löytyy modulaatiosäädöt, bright switch ja tap tempo. Vuosi sitten sorruin mokomaan vehkeeseen (löytyi ebaysta uutena 220 €) ja on kyl aivan sairaan hyvä. Laudassa on myös TC:n flashback, mutta 99 % ajasta Flashback on pois päältä ja Carbon copy on päällä. Ei se Flashback huono ole yksistään mutta Carbon Copyn vieressä se on.
Hihii, kameli.
juici
18.08.2019 23:57:13

Source Audion Nemesis Delaylle annan suosituksen, hirvittävän monipuolinen laite: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1479367
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
The Jack
19.08.2019 09:45:31
KameliFonisti: Jos vähän venyttää budjettia niin MXR Carbon Copy Deluxe on olemassa. Samasta vehkeestä löytyy modulaatiosäädöt, bright switch ja tap tempo. Vuosi sitten sorruin mokomaan vehkeeseen (löytyi ebaysta uutena 220 €) ja on kyl aivan sairaan hyvä.

Deluxessa on lisäksi line level -säätö. Tämä on hyödyllinen ominaisuus mikäli haluaa vanhojen vahvistimien efektiloopissa delaytä käyttää. Itse tykkään käyttää delaytä ja reverbiä loopin kautta. Jouduin hankkimaan Lehlen line mixerin, että pystyin käyttämään normipedaaleita 80-luvun Marshallin efektiloopissa. Deluxessa on switchin takana molemmat normi-Carbon Copy ja Bright-versio pedaalista + muut lisäominaisuudet. Hankkimalla tämän välttyy niiltä ongelmilta mistä osa karvalakkiversion omistajista valittaa eli liiallinen tummus ja tap-tempon puuttuminen. Carbon Copy on oma suosikkidelay, ja on jäänyt harmittamaan etten Deluxea tullut hankkineeksi. Deluxeja harvoin Torilla näkee, mutta Thomannilla näkyisi b-stockina olevan 230 e (249 e norm.) hintaan. Carbon Copy Deluxe on yksi niistä pedaaleista mikä vielä joskus tulee hankittua, ja ainoastaan siinä tilanteessa luovun nykyisestä CC:stä.
jaripat
22.08.2019 08:45:07
Mä en tartte tappitempoja enkä laittais delayhyn yli satkua. Ibanezin DE-7:n saa 50:llä käytettynä ja se on melkein ok. Red Repeatista joutuu maksaa vähän enemmän, mut on se just sen verran parempikin.
Rämppy
22.08.2019 09:32:39
Varsinkin jos on tiukka budjetti, niin NUX tape core on mun suositus.
Monipuolinen, helppokäyttöinen ja hyväsoundinen. Ja hintaa noin70 eur.
Hyvät nauhakaikumallinnukset: eivät tunkkaisia mutta eivät myös ylikirkkaita.
In Finland we have this thing called "diu diu".
juici
23.08.2019 15:16:49

jaripat: Mä en tartte tappitempoja enkä laittais delayhyn yli satkua. Ibanezin DE-7:n saa 50:llä käytettynä ja se on melkein ok. Red Repeatista joutuu maksaa vähän enemmän, mut on se just sen verran parempikin.

Tuntuu, että tästä on viimeisen vuoden sisään tullut jonkin sorttinen kulttikapistus. Viitossarjan Echo Machinehan nauttii samanlaisesta arvonnoususta ja niistä taidetaankin jo pyytää enemmän, kuin mitä ne alunperin maksoivat.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Ali
23.08.2019 16:18:05

Line6 DL4, klassikko vuosituhannen alusta. On tullut uudestaan tuotantoonkin, tosin hinta menee uutena hieman budjetin yli.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
tomaattiorava
23.08.2019 20:16:37
Jos ekaa dilsaa on hankkimassa tuolla budjetilla ni ei mummielestä flashbackia pidemmälle tarvii kauheesti miettiä.
klamydia
29.08.2019 15:42:39
Jees eli eilen laitoin ibanez AD- minin tilaukseen
Puavali
31.08.2019 00:53:25
Minä olen ihan tyytyväinen Marshall EH-1 Echoheadiin. Ainostaan voisi moittia suurehkoa virrantarvetta, mutta sehän noilla digivehkeillä on ominaisuus, ei vika.
petteri m
07.09.2019 09:58:24 (muokattu 07.09.2019 09:59:58)
Kysyjä kertoi että ei ole omistanut delay-pedaalia ennen ja kysyi suosituksia. Saimme varmaan sata ehdotusta eri merkeistä eri ominaisuuksilla, väki suosittelee juuri sitä mitä itse omistaa tai arvostaa. Ei se kysyjää auta. Se iso kysymys kuitenkin on siinä että onko joku delay vai eikö ole mitään delayta. Kaukana sen jälkeen tulee että onko siinä se ja se toiminto ja miltä se tarkalleen soundaa, toki eroja on.

Sanoisin että osta joku halpis kiinalainen muutamalla kympillä uutena tai käytettynä ja ala tutkiskella mitä se delay oikein tekee. Jos osaat säätää delayn oikein ei kukaan tule kysymään että olipas hyvä soundi, minkä merkkinen pedaali se oli. Tässä vaiheessa yksinkertainen laite on parempi ja älä mieti soundieroja liikaa.
Notch
08.09.2019 22:28:16
Tiedättekö pedaaleja joilla saa samankaltaisen kaiun kuin Princeton reverbissä on?
petteri m
08.09.2019 23:35:05
Notch: Tiedättekö pedaaleja joilla saa samankaltaisen kaiun kuin Princeton reverbissä on?

Tuo on jousikaiku -tyyppisistä pedaaleista ehkä paras:
https://www.youtube.com/watch?v=pn_Kl0kEkaY
benny
09.09.2019 08:32:35

petteri m: Tuo on jousikaiku -tyyppisistä pedaaleista ehkä paras:
https://www.youtube.com/watch?v=pn_Kl0kEkaY

Mites Carl Martin Headroom?
shitfuck inc.
Sammo
09.09.2019 09:55:24 (muokattu 10.09.2019 09:15:20)
Notch: Tiedättekö pedaaleja joilla saa samankaltaisen kaiun kuin Princeton reverbissä on?

Ääni täältä myös Source Audion tuotteille, eli em. True Spring ja/tai Ventris. Mulla on jälkimmäinen ja sain sen jousikaikualgon kanssa 'kloonattua' Two Rockin kaiun sen verran hyvin että käytän pääosin kloonia. Tuon pystyi tekemään laitteen potikoilla ja editorisoftalla pääsee vielä paljon pidemmälle. Ensin mainitussa on jousikaikua optimoitu vielä pidemmälle ja bonuksena saa hyvältä kuulostavan tremolon.

Joskin melemmat on melko hintavia.
- Said no one ever
Laulava Kylätohtori
09.09.2019 10:27:48
Jos ei tavoitella kuuta taivaalta, vaan erinomainen jousikaiku riittää, niin Wamplerin Faux Spring Reverb mini on mielestäni hyvä ja kompakti vaihtoehto, eikä mahdottoman hintainen uutenakaan. Käytettynähän näitä ei juurikaan liiku.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Basifisti
09.09.2019 11:58:24 (muokattu 09.09.2019 12:56:04)

Itsellä on Digitech Polara, minkä jousikaiku on hämmästyttävän aidon tuntuinen. Käytän pääasiassa sitä kun en jaksa Princetonin jalkakytkintä viritellä treeneissä ja keikoilla. Kaikki muutkin kaiut pedaalissa ovat erittäin käyttökelpoisia.

https://www.dlxmusic.fi/tuotteet/ki … ektilaitteet/reverb/digitech-polara
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)