Aihe: IronGear pickups
1
discominister
26.08.2019 19:59:27
Kellään muilla IronGearin mikkejä? (http://www.irongear.co.uk/)

Erään youtube-videon suosittelun perusteella päädyin tilaamaan IronGearilta uudet mikit Harley Bentonin superstratooni, jossa alkuperäiset Roswellin mikit olivat jo varsin hyvät. Uudet mikit herättivät todella kitaran eloon ja sain soundiin juuri sitä mitä hainkin.

Hammer Head ja Steam Hammer humbucker combo taisi kustantaa n.85€ kuluineen ja viidessä päivässä tuli postissa Englannista. Vahva suositus!
Tappajabanaani
26.08.2019 20:18:24
Vaihdoin juuri puoliakustiseen Ibaneziin Rolling Mill -setin. Toisessa vastaavassa kitarassani on Duncanin '59-mikit ja aika samanhenkistä menoa molemmista irtoaa. Soitan tyytyväisenä molemmilla, mutta Duncanit ovat kyllä rakenteellisesti laadukkaamman oloiset. IronGearin piuhat ovat melkoista siimaa.
Corto
03.09.2019 20:52:46
Mulla on nyt ollut yli vuoden ajan testissä Ibanez RGR321:n tallassa Dirty Torque ja kaulassa Blues Engine. Mainospuheiden mukaan niiden pitäisi olla Iron Gearilta jonkinlainen vastine Seymour Duncanin klassiselle JB/59-setille, eli semmonan all-around yhdistelmä. Sikäli olen ollut tyytyväinen, että ei ne huonolta kuulosta enkä ole aikeissa vaihtaa pois. Toisaalta kyseinen pari ei aiheuta minussa samalla lailla järisyttäviä viboja kuin vaikkapa Bare Knuckle Pickupsin The Mule tai single coileista Irish Tourit.

Mojo voi toki tässäkin asiassa olla ihan vain korvien välissä. Mutta jos (ja kun) SD/DiMarzio-hintaluokan mikkejä joskus hamassa tulevaisuudessa metsästän niin aion kyllä antaa Iron Gearille uudestaan mahdollisuuden. Sen sijaan jos siinä tilanteessa pinkka vaan on kunnossa niin ei se BKP:n laatu ihan tuulestakaan temmattua ole, kyllä mä massimiehenä päräyttäisin kuitenkin suoraan jotkut tilanteeseen sopivat Bare Knucklet.
More Gary, Less Paul
Snapo
04.09.2019 08:25:40 (muokattu 04.09.2019 08:26:10)
Corto: Mulla on nyt ollut yli vuoden ajan testissä Ibanez RGR321:n tallassa Dirty Torque ja kaulassa Blues Engine. Mainospuheiden mukaan niiden pitäisi olla Iron Gearilta jonkinlainen vastine Seymour Duncanin klassiselle JB/59-setille, eli semmonan all-around yhdistelmä. Sikäli olen ollut tyytyväinen, että ei ne huonolta kuulosta enkä ole aikeissa vaihtaa pois. Toisaalta kyseinen pari ei aiheuta minussa samalla lailla järisyttäviä viboja kuin vaikkapa Bare Knuckle Pickupsin The Mule tai single coileista Irish Tourit.

Mojo voi toki tässäkin asiassa olla ihan vain korvien välissä. Mutta jos (ja kun) SD/DiMarzio-hintaluokan mikkejä joskus hamassa tulevaisuudessa metsästän niin aion kyllä antaa Iron Gearille uudestaan mahdollisuuden. Sen sijaan jos siinä tilanteessa pinkka vaan on kunnossa niin ei se BKP:n laatu ihan tuulestakaan temmattua ole, kyllä mä massimiehenä päräyttäisin kuitenkin suoraan jotkut tilanteeseen sopivat Bare Knucklet.

Löysin Iron Gearin vasta joku muutama kuukausi sitten. Meinasin innolla hommata muutaman erilaisen kun melko edukkaita ovat mutta tulin siihen tulokseen että parempi vaan ostaa tunnetumpia merkkejä niin voi harrastaa hartaudella mikkirumbaa eikä käy kukkarolle kuin postikulujen verran. Viimeisimpänä hankin Mule-setin ja onhan nuo hyvät, etenkin kaulamikki. Tallamikin kohtalo vielä hieman epäselvä :)
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Thanatopsis
06.09.2019 15:23:57
Hot Slag kovalla soittaessa mahonkisessa kitarassa: terävä attack, hyvä erottelevuus, rokki- ja metallihommiin hyvä taajuustoisto (varmaan teknisesti väärä termi mutta sallittakoon kitaransoittajalta), ei lainkaan kiertoherkkyyttä samalla gainimäärällä jolla Nailbomb jo lähti vähän kiertämään. Analyysini on että tässä on paljon samaa kuin Nailbombissa mutta vähän vähemmän ulostuloa.

Olen todella tyytyväinen mikkiin.
http://www.lakevanda.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)