Aihe: Line6 helix, hx effects, hx stomp bassolla
1 2
vjvesa
27.02.2020 20:12:40
Oletteko livenä (suoraan pöytään) HX Stompia käyttäneet pitäneet kaappimallinnokset tai kenties IR:än päällä?

Olen aina vetänyt keikoilla Ampeg-läjän kanssa, enkä ole tottunut monitorointiin bassosaundin suhteen. Nyt kiinnostaisi ottaa Stomp käyttöön keikoille, mutta pelkkä monitoriin tuleva signaali vähän arveluttaa ja haluaisin pitää Ampeg-läjän selän takana myös yleisen lavasoundin vuoksi. Stompista suoraan pöytään -vaihtoehtoa puoltaa se, että suora signaali pöytään olisi paremman kuuloinen ja muokattavampi Stompin kanssa kuin DI-boxia käyttäen.
Onko teidän mielestänne järkevää splitata signaali Stompille, josta signaali pöytään ja toinen puoli vahvistimelle? Tällöin vahvistin jäisi mikittämättä, mutta korvaisi monitorit. Yksi vaihtoehto olisi korvata vahvistin päätteellä ja vetää sama signaali Stompista päätteelle ja siitä kaapiin.
sr705
28.02.2020 00:50:27
vjvesa: Oletteko livenä (suoraan pöytään) HX Stompia käyttäneet pitäneet kaappimallinnokset tai kenties IR:än päällä?

Olen aina vetänyt keikoilla Ampeg-läjän kanssa, enkä ole tottunut monitorointiin bassosaundin suhteen. Nyt kiinnostaisi ottaa Stomp käyttöön keikoille, mutta pelkkä monitoriin tuleva signaali vähän arveluttaa ja haluaisin pitää Ampeg-läjän selän takana myös yleisen lavasoundin vuoksi. Stompista suoraan pöytään -vaihtoehtoa puoltaa se, että suora signaali pöytään olisi paremman kuuloinen ja muokattavampi Stompin kanssa kuin DI-boxia käyttäen.
Onko teidän mielestänne järkevää splitata signaali Stompille, josta signaali pöytään ja toinen puoli vahvistimelle? Tällöin vahvistin jäisi mikittämättä, mutta korvaisi monitorit. Yksi vaihtoehto olisi korvata vahvistin päätteellä ja vetää sama signaali Stompista päätteelle ja siitä kaapiin.

Stompista pystyy ottamaan erikseen signaalin pöytään main outista jolloin mukana tulee mahdolliset vahvistinmallinnokset/IR ja sitten aux (tai millä nimellä se nyt olikaan) lähdöstä voi vetää bassovahvistimeen. Aux lähdössä on mukana kaikki muu mutta ei vahvistinmallinnosta.
Itse olen pari keikkaa soittanut suoraan stompista pöytään ja kuuntelu IEM kautta ja tykkäsin kovasti. Toki onhan siinä ihan eri fiilis jos rantasauna pauhaa selän takana
janroknorway
01.03.2020 08:39:25
Fasebookista löytyy ryhmä, suomen helix-käyttäjät. Kannatteepi liittyä :)
sr705
01.03.2020 12:13:51
janroknorway: Fasebookista löytyy ryhmä, suomen helix-käyttäjät. Kannatteepi liittyä :)

Liittymispyyntö laitettu :)
elon arska
09.04.2020 17:26:08
Onko kellään kokemuksia semmoisesta keikkasetistä, että Stompista piuha aktiivikulmamonitoriin ja siitä piuha tiskiin? Itellä olis tarkoitus hommata joko perinteinen vahvistin (joko nuppi+kaappi taikka combo) tai käyttää jo olemassa olevaa Stompia. Perinteisessäkin vaihtoehdossa joutuu (tai joutuu ja joutuu, helpottaa vaan lavasoundia kummasti kun ei tartte tuutata pelkällä backlinella) joko mikittämään taikka ottamaan vahvistimesta DI:n pöytään, toisaalta korvamonitorointia vierastan ja keikkojen satunnaisuus/vähyys ei houkuttele tekemään oikeastaan enempää rahallisia satsauksia kuin mitä pakko on.

Eli kuinka tommoset perus aktiivikaapit soveltuu basson monitorointiin?
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
sr705
12.04.2020 11:46:03
elon arska: Onko kellään kokemuksia semmoisesta keikkasetistä, että Stompista piuha aktiivikulmamonitoriin ja siitä piuha tiskiin? Itellä olis tarkoitus hommata joko perinteinen vahvistin (joko nuppi+kaappi taikka combo) tai käyttää jo olemassa olevaa Stompia. Perinteisessäkin vaihtoehdossa joutuu (tai joutuu ja joutuu, helpottaa vaan lavasoundia kummasti kun ei tartte tuutata pelkällä backlinella) joko mikittämään taikka ottamaan vahvistimesta DI:n pöytään, toisaalta korvamonitorointia vierastan ja keikkojen satunnaisuus/vähyys ei houkuttele tekemään oikeastaan enempää rahallisia satsauksia kuin mitä pakko on.

Eli kuinka tommoset perus aktiivikaapit soveltuu basson monitorointiin?

Ihan ei nyt vastaa sun tilannetta mutta pitkään soittelin ilman vahvistinta pelkällä kulmamonarilla. Toki siinä oli miksauspöytä välissä (pystyin kyllä itse säätämään kuunteluni). Olin tyytyväinen soundeihin ja helppouteen. Viimeisimmät reenit ja keikat oon soittanu muuten samalla lailla mut kuuntelu korvamonareilla.

Näitten kokemusten perusteella en näkis ongelmaa tuossa sun mainitsemassa systeemissä. Sitähän voi sitten testailla et miten signaalin reitittää. Ottaako stomp -> aktiivimonari -> pöytä vai stompin toisesta lähdöstä monariin ja toisesta pöytään
Tai riippuen monarista ni yhtenä vaihtoehtona stompin auxista monariin jolloin kaappi ja vahvistinmallinnokset jää käsittääkseni pois
elon arska
12.04.2020 11:52:15
sr705: Näitten kokemusten perusteella en näkis ongelmaa tuossa sun mainitsemassa systeemissä. Sitähän voi sitten testailla et miten signaalin reitittää. Ottaako stomp -> aktiivimonari -> pöytä vai stompin toisesta lähdöstä monariin ja toisesta pöytään
Tai riippuen monarista ni yhtenä vaihtoehtona stompin auxista monariin jolloin kaappi ja vahvistinmallinnokset jää käsittääkseni pois

No täytyypä testata mikä olisi hyvä. Kiitän!
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)