Aihe: Peavey classic 30
1
JJD
18.08.2019 19:03:20
Hurisee ja ihme rutinaa välillä.
Soittaessa outo humina varsinkin
Keskiäänillä.
N 15 v vanha eikä ole ikinä tehty mitään.
Käyttö ollut kuitenkin vähäisen puoleista.

Riittääkö pelkkä putkien vaihto vai onkos
Isompikin remppa.

Kannattaako viedä huoltoon vai vaihtoon vaan?

Kiitos asiallisista arvioista.
Mho
18.08.2019 20:55:20 (muokattu 18.08.2019 20:58:28)
JJD: Hurisee ja ihme rutinaa välillä.
Soittaessa outo humina varsinkin
Keskiäänillä.
N 15 v vanha eikä ole ikinä tehty mitään.
Käyttö ollut kuitenkin vähäisen puoleista.

Riittääkö pelkkä putkien vaihto vai onkos
Isompikin remppa.

Kannattaako viedä huoltoon vai vaihtoon vaan?

Kiitos asiallisista arvioista.

Huoltoon vaan , veikkaan että putket sanomassa sopimusta irti. Ihan hyvä vahvistinhan tuo on, itse soittelin useamman vuoden vastaavalla, mulla oli elementtinä Vintage 30, toimi hyvin tuossa.
Progorava
18.08.2019 20:55:36 (muokattu 18.08.2019 20:56:05)
Todennäköisesti vaan pääteputket finaalissa.

Putkethan ei hirveesti maksa mutta biasointi ammattilaisen toimesta on suositeltavaa.
Joulupukki
iec
18.08.2019 21:07:53

Huollossa katsovat samalla, että muutkin asiat ovat kunnossa, ja sen jälkeen voi taas soitella toiset 15v huolettomasti.

Aika hyvin tuo kuvaus vastaa sitä että pääteputket vetelevät viimeisiään. Joskus voi etuasteputketkin tehdä samaa juttua, mutta etuasteputket kestävät yleensä paljon pitempään kuin pääteputket. Joillakin on vielä 60-luvun etuasteputkia käytössä ja toimivat moitteetta.

Jos asut lähellä Uraltonen liikettä, niin voit tietysti käydä ostamassa ja itse kokeilla vaihtaa etuasteputket ja kokeilla oliko vika vain niissä. Jos en väärin muista niin tuossa oli 2 tai 3 kpl 12AX7-etusia, jotka maksavat noin 10-20 euroa/kpl. Pääteputkina on 4kpl EL84-putkia. Ne on ostettava sovitettuna nelikkona (jotka maksavat aika lailla saman verran kuin nuo etuasteputket).

Huonolla tuurilla itse testaillessa joudut kuitenkin viemään sinne huoltoon, joten mun suositus on että viet kaikesta huolimatta vahvarin sinne huoltoon.

Itse tein aikoinani niin, että tilasin suoriltaan tuohon Classic 30-malliin koko putkisarjan Uraltonelta ja otin sellaisen "kylmmemmän" sovitetun pääteputkinelikon, että menee ilman biasointia kyseiseen vahvariin. Näinkin voi tehdä, mutta parasta olisi että siihen tehdään biasointi huollon yhteydessä, jotta soundit pysyvät parhaana mahdollisena.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Metalkallo
18.08.2019 23:16:00
Eikö se ollut niin, että classic 30 ei omaa biasointisäätöä?
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
iec
19.08.2019 00:04:50

Metalkallo: Eikö se ollut niin, että classic 30 ei omaa biasointisäätöä?

Nimenomaan tämän takia se kannattaa teettää huollossa. Sinne vaihdetaan sopiva vastus juottamalla. Monessa muussa vahvarissa on valmiina biastrimmeri ja joskus jopa putkien balanssitrimmeri.

Ehkä sinne voi Classic 30:n tapauksessa juottaa myös trimmerivastuksen. En nyt muista miten siellä on tilaa.
timo TT
19.08.2019 07:03:22

Eikös kyseisessä laitteessa ole "emolevyssä" ne 90-asteen taitokset eli oma veikkaus olisi kosketushäiriöt niissä hyppylangoissa
Jatsi on kyllä hyvää musiikkia... se vaan kuullostaa ihan paskalta
hannlain
19.08.2019 09:12:12
iec: Ehkä sinne voi Classic 30:n tapauksessa juottaa myös trimmerivastuksen. En nyt muista miten siellä on tilaa.

Joskus aikoinani käytin oman Classic 30:ni pääteputkien vaihdossa Uraltonella. Samalla kertaa sinne juotettiin trimmeri bias-säätöä varten, ettei seuraavalla pääteputkien vaihtokerralla tarvii huoltomiehen apua. Kiertoonhan se vahvain lähti kauan ennen kuin pääteputkien vaihto tuli uudestaan tarpeeseen.
Old is not 0xdead.
Basifisti
19.08.2019 09:32:21 (muokattu 19.08.2019 09:33:16)
Rutinat voivat johtua likaantuneesta/hapettuneesta efektilenkin liittimestä. Voi kokeilla häviääkö, jos ohittaa laittamalla johdon out -> in. Itse sain puhdistettua riittävästi pumpulitikulla ja elektroniikka-spraylla. Itse kokeilisin tämän ja tarvittaessa laittaisin uudet suoraan sopivat pääteputket Uraltonelta.

https://www.uraltone.com/peavey-cla … tml#product_tabs_description_tabbed
iec
19.08.2019 10:23:32

Basifisti: Rutinat voivat johtua likaantuneesta/hapettuneesta efektilenkin liittimestä. Voi kokeilla häviääkö, jos ohittaa laittamalla johdon out -> in. Itse sain puhdistettua riittävästi pumpulitikulla ja elektroniikka-spraylla. Itse kokeilisin tämän ja tarvittaessa laittaisin uudet suoraan sopivat pääteputket Uraltonelta.

https://www.uraltone.com/peavey-cla … tml#product_tabs_description_tabbed

Tuo oli hyvä vinkki, eli efektilenkin kontaktit voisi tsekata ihan itse. Helpointa on "nylkyttää" niitä kitarapiuhan liittimellä ja kokeilla tosiaan toimiiko ilman rutinoita kun laittaa johdon sendistä returniin.

Toinen mikä C30:ssä on herkkää on se kaikutankki. Huonolla tuurilla sen kontaktit ovat hapettuneet ja aiheuttavat ylimääräistä melua ääneen. Kannattaa sekin testata onko samat oireet jos kaiun säätö on käännetty nollaan.
Swan
02.09.2019 22:50:18
JJD: Kiitos erittäin hyvistä arvioista. Nyt kävi niin että ostin uuden fender hot rod deluxen. Tykkäsin äänimaailmasta kun enempi pop ja iskelmä meininkiä.. Peavey ei kelvannu Fazerille ees vaihdossa
Kyl mulle varmaan ihan ok styrkkari..
Onko kokemuksia?

On hyvä ja tervesaundinen vahvari. Pedaalialustana ässä.
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.
Progorava
02.09.2019 23:11:18
Itse aikoinaan vaihdoin juuri HD deluxesta Peneyn Classiciin, enkä ole katunut päivääkään.
Joulupukki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)